Afgelopen september kreeg ik online een leuk aanbod van http://www.supervoordeelshop.nl. Ik kon gratis scheermesjes ontvangen. Nou heb ik het niet breed dus dit soort acties doe ik graag aan mee. Wel weet ik dat er vaak een addertje onder het gras zit. Een abonnement, alleen verzendkosten betalen, een creditcardnummer achter laten etc. Wanneer ik zulke gevallen tegen kom doe ik ook niet meer mee. In dit geval was dat niet zo dus ik nam aan dat het puur voor het winnen van mailadressen was, waar ik prima aan mee wil werken. Ik doe momenteel marketing dus weet dat dit vaker gebeurt.
Nou heb ik meegedaan aan deze actie en ik kreeg netjes begin oktober de scheermesjes binnen. Vervolgens krijg ik een brief dat ik 16,98 moet betalen voor een lidmaatschap dat ik zou hebben afgesloten. Nu blijkt dat op het moment dat je je gegevens invult voor verzending, je akkoord gaat met het afsluiten van een lidmaatschap. Dit staat nergens duidelijk vermeld en ik vind het erg misleidend. Ik heb nog nooit een aanmaning ontvangen, en betaal altijd mijn rekeningen op tijd. Ik heb alleen nooit met opzet akkoord gegeven voor een lidmaatschap en zal dus ook niet betalen. Ik heb telefonisch en via de mail contact gehad met dit bedrijf en mijn situatie uitgelegd. Ze doen echter alsof hun neus bloed en ik citeer "je gelooft toch zelf niet dat je in deze tijd nog iets gratis kan krijgen". Een bewijs van het aanschaffen van een lidmaatschap kunnen zij mij echter niet geven.
Ik laat me niet graag besodemieteren en ik voel me hier echt machteloos onder. Ik heb werkelijk geen idee waarom je überhaupt een lidmaatschap op zo'n site nodig zou moeten hebben.
Nu hebben ze mij bij een incassobureau gemeld en heb ik een aanmaning van ! 56 euro ! voor een stel scheermesjes. Ik wil absoluut niet in problemen komen om een openstaande rekening, maar ik ga deze niet betalen, want ik sta er niet achter om een rekening te betalen voor een lidmaatschap waarvoor ik geen akkoord heb gegeven.
Wie kan mij helpen??