LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverschuldigde vordering van nimio

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
El_Haj
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:40

Onverschuldigde vordering van nimio

Ongelezen bericht door El_Haj »

Allereerst, ik ben er niet helemaal zeker van of dit topic in het goede subforum staat. Misschien zou 'Overig telefoon / internet / kabel' ook juist zijn. Laat ik alsnog maar mijn verhaal afsteken.

Ter inleiding wil ik even uitleggen wat samenkopen.net is.
Samenkopen is een website waarop groepen consumenten samen komen. Samen staan zij sterk om kortingen af te dwingen bij leveranciers van allerlei soorten producten. Gewone gebruikers organiseren deze acties, soms zijn het ook echter de leveranciers zelf.

Via Samenkopen.net heb ik zo'n twee jaar geleden heb een abonnement afgesloten voor webhosting(wat inhoudt dat een partij een server voor mij beschikbaar stelt om een website op te zetten). Deze actie werd georganiseerd door de eigenaar van het bedrijf (nimio) in kwestie, hij werd hierbij geholpen door een gebruiker.

In het subforum van deze actie gingen de organisator en mede-organisator in op allerlei vragen van gebruikers, deze vragen gingen over wat de precieze specificaties van het product waren, maar ook over dingen als contractverlenging.

De mede-organisator zei toen:
Betalen gebeurt dmv overschrijving. Als je je bestelling definitief maakt door op de betalen functie te klikken staan de betalingsgegevens daar.

Je moet na een jaar weer overschrijven. Doe je dit niet dan wordt je pakket opgeheven.
Daarvan uitgaand ben ik de overeenkomst aangegaan.

Een tijd geleden kreeg ik een aanmaning van nimio.
Ik heb daar toen via email op gereageerd. Daarin stelde ik dat er wat mij betreft geen overeenkomst was. Die was immers na een jaar geëindigd. Daarop kreeg ik het antwoord dat ik schriftelijk op had moeten zeggen. Als antwoord heb ik aangedragen wat ik in dit topic uiteengezet heb.
Daarna heb ik niks meer van nimio vernomen.
Tot vandaag. In mijn brievenbus ontving ik een brief van een incassobureau. Zij verzoeken mij de rekening die nimio mij stuurde te voldoen, daar bovenop komt natuurlijk de rente en incassokosten.

Hoe sterk sta ik? Ik vind het namelijk niet gerechtvaardigd als ik dit zou moeten betalen.

fpennings
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2008 20:00

Re: Onverschuldigde vordering van nimio

Ongelezen bericht door fpennings »

Grappig dat ik dit bericht hier tegenkom.
Vandaag was ik namelijk aan de beurt. Ook een mooie brief van Gerechtsdeurwaarders & Incasso Kuik en Partners.

Ik heb destijds net als jij meegedaan met een inkoopactie op samenkopen.net.
Nu had ik destijds ook inderdaad netjes vooruitbetaald.
Daarna is NIMIO overgenomen door Aleto.

De administratie was echter een rommeltje in 2009 ontving ik ineens facturen over 2005/2006/2007 etc. Voor de nieuwe termijn netjes betaald en voor de oude facturen aangegeven dat de periodes en de diensten die hierop stonden niet klopten!

Mailwisseling met Dhr. Derckx zelf gehad waarin hij aangaf dat ik nog niet hoefde te betalen en dat hij e.e.a. zou uitzoeken bij de vorige eigenaar van NIMIO.
Nooit meer wat van vernomen.

Daarna aanmaning 1 t/m 3 ontvangen, waarop ik telkens telefonisch en via de mail heb gereageerd. Waarbij het verhaal steeds is dat ik teruggebeld zou worden. Maar dat gebeurde steeds niet.

En vandaag dus een brief van de gerechtsdeurwaarder.

Iemand enig idee hoe je zulke bedrijven effectief aanspreekt? Heb eigenlijk weinig zin om mijn rechtsbijstand in te schakelen, kost mij weer tijd.

Iemand recentelijk dezelfde ervaringen met dit bedrijf?

Gesloten