LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Marktplaats.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
merkco[[email protected]]

Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door merkco[[email protected]] »

:evil: hallo met marco.. :evil:
zijn er mischien ook mensen die ook een betaal advertentie hebben geplaats op marktplaats.nl die dan door de markmeester worden verwijderd terwijl er dan wel daarna de 6 euro wordt geind.
en als je dan herhaaldelijk mail naar de infodesk van markplaats steed gewoon geen antwoordt terug krijgt..
:evil: wel de volgende dag meteen geld innen en als dat dan binnen is gewoon negeren..goed geld verdienen zo marktplaats!!!!! :evil: :evil:
als er ook mensen zijn die weten hoe je ze telefonisch of per post kan bereiken laat het mij dan aub weten,dan kan ik kijken of daar soms wel op wordt gereageeerd..

trouwens een klein reken sommetje leert al snel dat als ze dit vaker doen laat zeggen gemiddeld 100 keer per dag(dat is toch niet veel met ongeveer 1,3 miljoen advertenties en 475,000 bezoekers per dag)dat al gauw 600 euro is en dat dan 365 dagen per jaar dat neer komt op:schrik niet 219 duizend euro....
dat is zeker goed geld verdienen op deze manier,maar de vraag is mag dit wel bij de nederlandse wet:geld vragen en innen en dan de dienst niet uitvoeren... :twisted: :twisted: :twisted:

guppie

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door guppie »

Heb niet het probleem gehad wat jij vertelde maar wel nadat ik eerst 2 advertenties had geplaatst a 6 euro perstuk .Dat ik na een week een mailjte kreeg dat als ik naar het nummer belde A 1.05 per gesprek dat mijn advertentie weer boven aan zou komen .Dit gedaan voor beide advertenties En je raad het al DUS NIET :cry: :cry:
Heb nu al diverse mailen hier over gemaild maar tot dit moment nog steeds geen antwoord terug mogen ontvangen over deze werkwijze

rosenthal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2004 18:09

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door rosenthal »

Ook ik heb advertenties geplaatst op Marktplaats. Mijn ervaring met hun is dat als ik bij het produkt en omschrijving een prijs van van laten we zeggen ca. 100 euro, ik dikwijls een mailtje krijg met de mededeling dat mijn advertentie is gedeactiveerd om dat de prijs volgens hun mening hoger is als 200 euro en dat ik eerst 6 euro moet betalen om hem weer geactiveerd te krijgen.
Als ik dan naar de marktmeester mail dat ikzelf bepaal wat iets moet opbrengen krijg ik een mailtje terug met de mededeling dat zij uit mijn omschrijving opmaken dat de waarde hoger is en bla bla bla.

Gelukkig zijn er nog genoeg sites waar je je spulletjes, ongeacht de waarde gratis kunt verkopen, bijvoorbeeld Marktplaza en 2ehands.
Naar mijn mening goede sites waar je ook met succes dingen kunt kopen of verkopen
:mrgreen:

ceesre

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ceesre »

Ik koop en verkoop veel via markplaats en heb nog nooit problemen gehad.
Voor mij een uitstekende veiling
:lol:

martven

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door martven »

Als je met je advertentie op marktplaat.nl weer bovenaan wilt komen te staan zonder kosten is dat eenvoudig door je huidige advertentie te verwijderen en een nieuwe op te geven........
Doe er je voordeel mee.

guppie

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door guppie »

Voor artikelen onder de 200 euro doe ik dat ook hier ging het om een artikelen waar ik 2x 6 euro voor had betaald dat moet namelijk als marktplaats vind als je waarde boven de 200 komt .
Maar tot nu naar een paar keer gemaild te hebben nog geen enkele reactie terug gekregen :cry:

Maar voor de rest wanneer je gratis adverteerd is marktplaats toppie en dan regeageren ze wel als je een probleempje of zo heeft :D :D

greetz Guppie

Gast

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik maak nooooit geen gebruik meer van Marktplaats. Ik heb precies dezelfde negatieve ervaringen. Ik had een kast die ik wilde verkopen o.v.v. doe een bod. Marktplaats stuurde mij een mailtje dat ik 6 euro advertentiekosten moest betalen. Ik dacht, ze hebben mijn advertentie verkeerd geinterpreteerd, dus ik plaats hem nóg een keer - ik hoefde namelijk helemaal geen 200 euro voor die kast. Kreeg ik een mail dat er was geconcludeerd dat ik meerdere keren advertenties had geplaatst zonder de kosten te betalen en dat ik in het vervolg geen advertenties meer mocht plaatsen (ik sta nu dus te boek als wanbetaler) en inderdaad.... ik kom er niet meer op, zelfs een boek voor 5 euro wil niet lukken. Een briefje sturen naar Marktplaats heeft geen enkele zin, want daar wordt gewoon niet op gereageerd. Ik werk nu met Kapaza en dat werkt grandioos en is GRATIS - de kast is via deze site inmiddels voor 75 euro verkocht. Ik denk dat Marktplaats op deze manier heel veel trouwe klanten kwijtraakt.

gddeen
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2004 13:16

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door gddeen »

Marktplaats heeft die problemen niet alleen als je dingen te koop aan biedt. Heb nu al een aantal keren moeten betalen voor een gezocht advertentie. Uiteraard niet gedaan. Ik zet ze wel op tweedehands.nl.

marktplaats_is_nep

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door marktplaats_is_nep »

Marktplaats komt behoorlijk professioneel over, maar achter de schermen gebeuren er hele vreemde dingen: Bepaalde fake-advertenties weigert men te verwijderen, omdat men er dik geld meer verdiend. Men (de "marktmeesters") reageren alleen op e-mails als ze daar zin in hebben, vragen die te moeilijk zijn die beantwoord men gewoon niet.
Men haalt volstrekt willekeurig advertenties weg, na het noemen van je eigen prive-website of als je bijvoorbeeld 2 computers te koop aanbiedt, want dan ben je namelijk een handelaar (!!!) en moet je betalen voor je advertentie.
Marktplaats is gewoon een amateuristisch zooitje, ik zal er zelf nooit (meer) adverteren en adviseer iedereen altijd eens op zoek te gaan naar een alternatief, er zijn er namelijk genoeg!

Robin Schuijl

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Robin Schuijl »

Marktplaats maakt erg snel gebruik van de mogelijkheid om mensen op hun "zwarte lijst" te zetten..... Maar dit systeem isbehoorlijk "lek", want je kunt gewoon een ander adres gebruiken en je advertentie alsnog plaatsen!
Maar waarom zou je dat willen? Er zijn genoeg sites die wel weten hoe ze met "klanten" om moeten gaan....

haagseboggel

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door haagseboggel »

Ook wel eens gehad ja, betalen en daarna gedeactiveerd worden!!

advies: Blijven mailen zodat ze er gek van worden...

Er schijnt overigens een programmatje voor te zijn die dat regelt.

Zo had ik dat ook met een geweer.....
Dat werd er constant afgelazerd...

Daarna een andere term gebruikt en ging het wel goed..

Blijven mailen!!!!

Richard

R.K.

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door R.K. »

Ik heb ook slechte ervaringen met Marktplaats.
Op e-mails werd niet gereageerd.
Toen ik uiteindelijk liet weten adverteerders te gaan waarschuwen kreeg ik opeens een email van ene Robin Schuil, een of andere 22-jarige snotneus die software-ontwikkelaar o.i.d. is bij Marktplaats.
In deze email dreigde hij met "juridische stappen"...... en werdt mij "de toegang tot de site ontzegd" Hoe dom kan je zijn????
Ik heb hem (via de mail :lol: ) hartelijk uitgelachen en gewoon gedaan wat ik had gemeldt.
Tot op heden sta ik nog op hun "zwarte lijst" en kan ik met eigen email-adres niet adverteren, maar daar heb ik dan ook geen behoefte aan, maar mocht ik dat wel willen dan zou ik gewoon kunnen adverteren met een :arrow: ander email-adres!!!
Marktplaats moet ook geld verdienen, daar is niets mis mee. Het is alleen jammer dat men illegale praktijken toelaat, zolang men er zelf financieel beter van wordt, terwijl goedwillende adverteerders worden geweigerd of geblokkeerd, wat natuurlijk helemaal belachelijk is als men al had betaald. Het zijn O P L I C H T E R S en er zijn inderdaad genoeg alternatieven!

Gast

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Tjonge wat een emotionele reacties weer. Gewoon leergeld betaald en niet meer gebruiken. Zelf overigens geen negatieve ervaring met Marktplaats. Oh ja en als gratis tip. Vul het bedrag niet in maar doe een suggestie in je tekst. Kost niets en nooit problemen. Marktplaats is zowiezo niet geschikt als veilingplaats. En als we iedereen waarmee we een slechte ervaring hebben oplichters noemen in schreeuwende hoofdletters .tsss dan zijn dit nog lieverdjes ! Je hebt nog niks meegemaakt wat dat betreft.

Markplaats_sux

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Markplaats_sux »

Gast,
Ik geloof dat je niet helemaal de moeite hebt genomen om te lezen (ook op andere plaatsen) wat anderen met Marktplaats hebben meegemaakt?
Het is duidelijk dat het niet in de haak is.....
Dan nog iets: Het niet vermelden van een prijs zal ertoe leiden dat de waarde van het produkt wordt geschat door de marktmeester en zoals bekend zijn ze daar niet al te goed in, wat kan leiden tot het verwijderen van de advertentie of het plaatsen op een zwarte lijst.
Foutjes maken is menselijk, maar het niet reageren op vragen of opmerkingen (maar wel geld incasseren!) lijkt me niet echt gezond!
Dat jij nu toevallig goede ervaringen hebt met Marktplaats (dat overigens g e e n veilingsite is!) is heel fijn voor jou, maar dat doet niets af aan de negatieve ervaringen van Marktplaats. (Ben je niet toevallig een medewerker van Marktplaats?)

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door rhodi »

zie mijn ervaring in de topic " betaling via triple deal" marktplaats.nl

Tomara

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Tomara »

Ik heb nog nooit problemen gehad, maar dat komt vooral omdat de marktmeesters er geen idee van hebben wat bijvoorbeeld bepaalde Playstation games waard zijn.

Imamkhan

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Imamkhan »

De medewerkers van Marktplaats hebben wel vaker problemen met het inschatten van de waarde van een produkt. Het is fijn dat het in jouw geval voordelig voor je uitpakt, maar helaas worden regelmatig advertenties verwijderd (of "moeten" worden betaald!) omdat men weer eens de waarde van een produkt te hoog in heeft geschat. En probeer ze daar maar eens op aan te spreken! :D of probeer maar eens je geld terug te krijgen als ze opeens maar eens meerdere malen 6 euro afschrijven voor een advertentie, zonder deze te plaatsen....
Echt een BAGGERsite!

Gast

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook slechte ervaringen met Marktplaats. Mijn advertentie werd tot drie keer toe binnen enkele minuten verwijderd door de Marktmeester zonder opgaaf van reden. Wel werd er drie keer 6 euro van mijn rekening afgeschreven. Ik heb direct m'n beklag gedaan, maar ik werd gewezen op de algemene voorwaarden. Nu probeer ik het via Triple Deal terug te krijgen.

wmasia
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:00

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door wmasia »

Na het zien van radar en de reacties van mensen die opgelicht zijn via marktplaats kan het ook anders...namelijk opgelicht te zijn door marktplaats zelf op ongegronde redenen.

Er is namelijk tot 2 maal toe een advertentie verwijderd waarvoor 2 x 6 euro is betaald.

De advertentie ging over een contact advertentie site met dames van buiten de EU die kontakt zoeken met een nederlandse man voor correspondentie.

Na 2 maal verwijderd te zijn vroeg ik om een reactie.
Er werd mij verteld dat deze advertenties verwijderd zullen worden omdat het de dames zogenaamd zou gaan om een verblijfsvergunning.

Gezien het feit dat een website met russische dames wel werd toegelaten vroeg ik nogmaals om een reactie omdat men met 2 maten meet....en tot nu toe is er nog geen antwoord.

De website met russische dames was een klant die een MARKTKRAAM heeft en die dus 35 euro per maand betaald...dus dan mag het natuurlijk wel...

Nee, marktplaats zijn zelf oplichters door geld te inkasseren voor niet geleverde diensten !!

Hun systeem van betaalde advertenties is het levende bewijs want ze laten je eerst betalen en dan wordt er pas gekeken of de advertentie ermee door kan...en indien van niet kun je fluiten naar je centen..

U BENT GEWAARSCHUWD...en ik ben niet de enige zo te zien.

Mvg.
Hans

Sir Buysalot

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Sir Buysalot »

LOL

Toen in Geneve de rechten van de mens werden vastgelegd is daarbij niet gesteld dat een ieder het onvervreemdbare recht krijgt gratis te adverteren.

Hoe je het ook wend of keert marktplaats is nog wel de populairste 2ehands markt op internet. Als je zoveel potentiele kopers wil bereiken mag je daar best die 6 euro voor over hebben, ook als je nog onder de officiele grens zit. Heb je dat niet, haalt u dan gewoon even de schouders op en ga naar een gratis site. Heb het zelf ook wel eens meegemaakt dat m'n advertentie verwijderd werd, niks om over te huilen of te schelden. Het is hun site en ze doen ermee wat ze willen. Ik heb ook zat advertenties helemaal gratis mogen plaatsen!

Bij normale producten en prijzen nooit problemen gehad. (en nee, met alle respect, Russische dames vind ik geen normaal product)

Gesloten