LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
led2009
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2010 03:43

Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door led2009 »

In september een bestelling gedaan op outlet-boots.com en betaald via ideal op rekening XXXX.XX.353 van de fude company dit blijkt een rabo rekening te zijn in utrecht. Tot op heden geen levering geweest wel een track code gekregen via mail maar daar kun je bij TNT niets mee want die zeggen dat er niets te vinden is...op mails reageren ze niet meer en achteraf is het een site zonder een contactadres, geen telefoonnummer, geen KVK, geen BTWnummer en ga zomaar door....omdat er geen reacties op mail meer komen ga ik ervan uit dat ik wel kan fluiten naar mijn bestelling van UGGs.
Omdat ik de boel niet meer vertrouwde ben ik op het internet gaan zoeken en daar blijken nog meer verhalen over deze website te staan, mensen hebben over het algemeen betaald en niets ontvangen, maar hebben ook brieven van douane en met import kosten van TNT te maken gehad, kortom het is een en al drama, ik ben er ook achter dat deze op marktplaats onder de naam Merel advertenties beheert en dat er inmiddels weer een nieuwe site is: firstshoeshop.co.cc en die ziet er hetzelfde uit als de vorige, uggs australie geeft aan dat dit een niet erkende dealer is die onder hun naam en foto's opereerd.
Ik kan maar een ding zeggen: trap er alsjeblieft niet in en laat op dit forum weten hoe en wat er met jullie bestelling is gebeurd.
de Rabo bank heeft inmiddels gezegd er niets mee te kunnen doen, behalve een briefje schrijven of ze alsjeblieft het geld willen terug sturen, lekker: ze werken nog samen met dit soort criminelen. Waar blijft de regel dat je als koper een geld terugbescherming hebt als niemand het geld terug stort of terughaald indien een leverancier in gebreke blijft. U bent gewaarschuwd trap niet in goedkope UGGS goedkoop is blijkbaar heel erge duurkoop!!!

OOK SLECHTE OF EEN GOEDE ERVARING MET DEZE WEB SITE? Graag een reactie op dit forum....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Led2009

http://www.networksolutions.com/whois-s ... -boots.com

Slechte zaak - men verstop zich achter een anonimiseringsdienst.
Alleen 'foute' bedrijven doen dit.
http://whois.domaintools.com/outlet-boots.com bevestigt het verstopverhaal.

De tweede :
http://whois.domaintools.com/co.cc

Een chinees geregistreerde site - ook slecht nieuws, want dit soort shops zijn in 99.99% van de gevallen oplichters.
Oplichters in de zin van 'men levert nepartikelen, niet de echte merkartikelen'.
Als ze al leveren.

In principe kan je aangifte doen - want je wel laten betalen maar niet leveren is oplichting. Geef daarbij aan dat je bij de Rabobank GEEN mederwerking krijgt (al kan men dat verdedigen ivm privacyregels) dus verzoek of zij via de Rabobank de rekeninghouder willen traceren.

Algemene tip: Als je een populair merkartikel wil kopen - controleer dan eerst de website. Staat er een adres bij? een KVK nummer? En via bijvoorbeeld Domaintools.com kan je een WHOIS check doen.
Is er een echte naam, telefoonnummer - of weer een verstopservice?
Bij aankopen via het internet: zodra je iets ziet van china, nigeria, western union of moneygram - NIET DOEN.

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door Roeltej »

Nederlandse site, .com, maar wel contactgegevens in australie... ?
Waar blijft de regel dat je als koper een geld terugbescherming hebt als niemand het geld terug stort of terughaald indien een leverancier in gebreke blijft. U bent gewaarschuwd trap niet in goedkope UGGS goedkoop is blijkbaar heel erge duurkoop!!!
Dat heet creditcard, iDeal ben je nergens voor beschermd...

moniquevantiel26
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2010 12:22

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door moniquevantiel26 »

Helaas lees ik nu pas deze berichten.......... ik wacht ook al 6 weken op mijn UGGS , via IDEAL betaald, gewoon 130 euro weg............
Ik heb wel Tracknr z.g. zending aangetekend uit CHINA maar bij de TNT weten ze van niks.
Wat een rotstreek, wat kun je doen tegen deze criminele praktijken>
De site ziet er normaal betrouwbaar uit........ maar i.d.d. geen telefoon en adres alleen postbus in Australie!!!!!!!!!!!!
Word hier zo KWAAD over, 13o euro gespaard nu gewoon weg.........

Monique.

moniquevantiel26
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2010 12:22

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door moniquevantiel26 »

Ik hoor van de ABNAMRO dat je naar de site www.thuiswinkelen.org moet gaan en aangifte moet doen.
Hoe meer aangiftes hoe beter de zaak kan worden aangepakt!!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

moniquevantiel26 schreef:Ik hoor van de ABNAMRO dat je naar de site http://www.thuiswinkelen.org moet gaan en aangifte moet doen.
Hoe meer aangiftes hoe beter de zaak kan worden aangepakt!!!!
@ monique,

helaas - dit soort "winkels" zitten in china.
Thuiswinkelen kan daar niets tegen doen, behalve mensen waarschuwen.

Als je via iDeal betaald hebt - moet daar dus een Nederlandse tegenrekening bij staant - ga eens bij je bank langs, of neem contact op met iDeal - en leg het verhaal uit. Mischien kunnen ze wat betekenen.
En, aangifte bij de politie doen - die kunnen wat meer mbt. achterhalen adres / rekening houder.

Weldink
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:07

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door Weldink »

Ik heb hetzelfde verhaal, alleen opgelicht voor meer geld. Heeft reageren nog zin? Hieronder de brief die ik verstuurde naar Outlet-boots, zodat er niet meer mensen in deze criminele zaken trappen. Vreemd dat mensen op deze manier zich geld willen toe eigenen en naief dat ze denken dat dit uiteindelijk geen gevolgen heeft.

Aan: Outlet-Boots

Geachte heer/ mevrouw,
Tot mijn spijt reageert u niet meer op mijn e-mails. In een laatste poging stuur ik u voor de duidelijkheid de gang van zaken en mijn probleem hiermee. Ik hoop dat u uw afspraken na komt en de betaalde en bestelde artikelen zoals afgesproken en in de juiste conditie zal leveren.
Ik kwam op de website via Marktplaats. Het zou gaan om een bedrijf in Den Bosch. De website is volledig Nederlands geschreven en het e-mail contact wat ik had met iemand, ‘Anna’, van Outlet Boots werd in het Nederlands gevoerd. De verzending zou via TNT verlopen voor 10 euro, wat mij het idee gaf dat de bestelling niet direct van buiten Europa zou komen. De betaling liep via I-deal en Buckaroo, dat mij ook het idee gaf dat ik bestelde bij een Nederlands bedrijf.
Uiteindelijk kreeg ik een bericht dat er een pakket was bezorgt en dat diende ik op te halen op een TNT punt. Ik heb dit gedaan en het bleek een pakket uit China of een dergelijk land te zijn. Ik lees geen Chinees, maar het lijken Chinese tekens. Ik had nog steeds geen idee wat het pakket zou kunnen zijn, maar heb het toch open gemaakt. Er bleken een paar ‘Uggs’ in te zitten die er echt uitzagen, maar geen schapenvacht hadden zoals de Uggs die ik op de voor mij Nederlands uitziende website http://www.outlet-boots.com/shop had besteld. Ik heb u hierover een e-mail gestuurd en gevraagd waar ik de Uggs naar toe terug kon sturen. Ik krijg op deze vraag geen antwoord. U heeft mij wel gevraagd foto’s te sturen van de binnenkant van de gestuurde laarzen. Dit heb ik gedaan, maar ik hierop geen reactie van u ontvangen.
In een e-mail laat u weten dat de Uggs teruggestuurd kunnen worden waarbij de verzendkosten dan wel voor mijn rekening zijn. Ik heb verschillende keren gevraagd naar welk adres ik de laarzen kan sturen, maar krijg hierop geen reactie.
Op het inloggedeelte van uw website heeft u het logo van Stichting Webshop Keurmerk staan. Het zien van het keurmerk bevestigde voor mij dat ik te maken had met een bedrijf uit Nederland.Nu blijkt dat u niet bent aangesloten bij deze stichting en het keurmerk ten onrechte gebruikt.
Ondertussen kreeg ik twee brieven van TNT post, dat er twee pakketten bij de douane liggen. Om deze pakketten te ontvangen moet ik een factuur van de inhoud van de pakketten opsturen. Ik weet niet welk deel van de bestelling in deze pakketten zit en ik heb alleen een belang in het ontvangen van deze pakketten als hierin ook de beloofde Uggs zitten en niet nep Uggs met nep schapenvacht.
Vervelende bijkomstheid is dat er nu extra kosten gemaakt moeten worden om deze pakketten te ontvangen, omdat deze blijkbaar direct naar mij zijn gestuurd vanaf een land van buiten de Europese Unie. Nergens op uw site laat u weten dat ik een pakket uit een land van buiten Europa bestel en dat de mogelijkheid erin zit dat er douanerechten betaald moeten worden. Naast deze douanerechten moeten er 19% omzetbelasting worden betaald over de waarde van de goederen, terwijl 19% BTW als is betaald. Het betalen van de 19% BTW over het gehele bestelde bedrag bevestigd dat ik te maken heb met een bedrijf dat in Nederland opereert waarvan ik dan ook mag verwachten dat zij mij bestelde artikelen toesturen zonder bijkomstige kosten. In uw e-mail laat u ook weten dat de verzendkosten 10 euro per aangetekende post zijn en dat bij het bestellen van meerdere paren nemen jullie de extra verzendkosten voor jullie rekening.
Gisteren heb ik een brief van TNT douane gekregen dat er een derde pakket bij hun ligt. Ik ga er vanuit dat ook dit een pakket is dat dit via jullie is verstuurd.
Nu u niet meer reageert en ik via Buckaroo op 15 september 2010 €665,15 heb over gemaakt en u mij niet de mogelijkheid geeft om de verkeerd geleverde laarzen terug te sturen, u mij niet tegemoet komt in de extra kosten die gemaakt moeten worden omdat het pakketten van buiten de Europese Unie verstuurd worden en omdat u mij niet kan vezekeren dat deze volgende pakketten wel voldoen aan de beloofde eisen, voel ik mij genoodzaakt dit aan te geven. Ik hoop dat het niet zo ver moet komen en dat u reageert op dit bericht, zodat we er samen uit kunnen komen om deze bestelling en levering tot een goed einde te brengen.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door brieziet »

U hebt er niks meer aan, maar voor anderen:

wil je zeker weten dat je echte uggs hebt, check dan of de leverancier een authorized dealer is op www.uggaustralia.com .

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Weldink schreef:Ik heb hetzelfde verhaal, alleen opgelicht voor meer geld. Heeft reageren nog zin? Hieronder de brief die ik verstuurde naar Outlet-boots, zodat er niet meer mensen in deze criminele zaken trappen. Vreemd dat mensen op deze manier zich geld willen toe eigenen en naief dat ze denken dat dit uiteindelijk geen gevolgen heeft.
Reageren - naar deze webwinkel - heeft geen zin.

En naief? Nee -geslepen - juist omdat ze in China zitten - een land waar de burger schijnbaar niets mag, maar buitenlanders (wij dus) oplichten is daar ondertussen een nationale industrie.

Het blijft met populaire merk/hype artikelen heel simpel - haal ze in een winkel, dan zie je direct wat je hebt.
Goedkoop is uiteindelijk duurkoop - zeker via een buitenlandse webshop.
Qua webshops kunnen we ondertussen we stellen dat China het nieuwe Nigeria is.

Karin1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 16:06

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door Karin1958 »

Ook ik ben bang slachtoffer te zijn van deze webwinkel. Ik heb wel inmiddels een 2-tal aankomst berichten van TNT en moet hiervoor dus allerlei informatie aandragen. Ik heb mijn bevestiging doorgestuurd waarop de waarde staat vermeld. Nu heb ik het vermoeden dat deze UGGS geen originele zouden zijn, echter heb ik wel om een certificaat gevraagd. Bij navraag vandaag bij TNT ben ik doorverbonden naar de afdeling inklaringen en het blijkt dat de douane nu een grootscheeps onderzoek is begonnen tegen niet originele UGGS en dat het nu de vraag maar is of dit inderdaad originele UGGS zijn want indien dit niet het geval is worden ze vernietigd en is dus ook het geld weg. Ik heb betaald via Buckaroo en vraag mij dan ook af of deze firma wel weet met wat voor soort klanten zij zaken doen. Het ruikt naar oplichting, maar wat kunnen we er aan doen?
Ook gezien het Stichting Webshop Keurmerk dat wordt gebruikt lijkt dit een bedrijf te zijn wat in nederland gevestigd is, maar dit is niet waar want de bestellingen komen uit China vandaan. Ik hoop toch dat dit soort praktijken aangepakt kunnen worden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het vervalsen / misbruiken van een keurmerk is vrij makkelijk te doen.

Helaas, veel mensen geloven blind wat ze via internet zien (of via mail - zie alle kettingmails over een of ander supervirus uit 1975 of zo).

Zeker met trendy of hype producten zoals Uggs moet je een kleine mate van paranoia hebben - eerst onderzoeken, en dan pas bestellen.
Eventueel wel via een creditcard - want op iedere andere manier ben je zeker je geld kwijt.

Webshops die vanuit china leveren, zoals deze, moeten standaard als 'nep' worden beschouwd. Die een of twee die wel eht leveren hebben dan helaas maar pech - want die zijn nog geen 0,5% van het totale aanbod webshops uit china / met chinese registratie.
Mischien een beetje cynisch - maar ervaring en een beetje het nieuws volgen leert dat op dit de afgelopen tijd (zeg tot zo`n 2 jaar terug) zeker wel het geval is.

Ik zou zo snel mogelijk een klacht indienen, bij de webshop, bij de payment provider (buckaroo) en mocht het toch niet lukken, beschouw het als duur leergeld.

moonjel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door moonjel »

Hoi,

ook wij zijn opgelicht door outletboots, 2 paar besteld voor mij en mijn dochter. Vorige week 1 paar binnen gehad maar ze zijn keinep ook daarvoor nog invoerrechten moeten betalen van 37,50 euro. het andere paar is niet eens door de douane gekomen en waarschijnlijk vernietigd! We zullen nooit meer iets bestellen via internet maar de site zag er professioneel uit en we zijn zo dom geweest te bestellen! Wat ik alleen niet begrijp is dat ze niet aangepakt kunnen worden en dat ze nog gewoon op inetrnet staan en nog heel veel nepuggs kunnen verkopen. Hoe is het mogelijk?? Weet er iemand trouwens of je hiervoor de rechtsbijstand in kunt schakelen of dat kassa hier verder nog iets aan doet?

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door poespas »

Uggs Cardy voor 89,50 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gek he dat je wordt opgelicht.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

moonjel schreef:Hoi,

ook wij zijn opgelicht door outletboots, 2 paar besteld voor mij en mijn dochter. Vorige week 1 paar binnen gehad maar ze zijn keinep ook daarvoor nog invoerrechten moeten betalen van 37,50 euro. het andere paar is niet eens door de douane gekomen en waarschijnlijk vernietigd! We zullen nooit meer iets bestellen via internet maar de site zag er professioneel uit en we zijn zo dom geweest te bestellen! Wat ik alleen niet begrijp is dat ze niet aangepakt kunnen worden en dat ze nog gewoon op inetrnet staan en nog heel veel nepuggs kunnen verkopen. Hoe is het mogelijk?? Weet er iemand trouwens of je hiervoor de rechtsbijstand in kunt schakelen of dat kassa hier verder nog iets aan doet?
Aangepakt? Voor een chinees bedrijf?
De 'nederlandse' tak zou men wat aan kunnen doen - maar dan moeten tenminste 3 gedupeerden aangifte doen.

Hoe heb je betaald? Dan ook proberen via die weg actie te ondernemen.

moniquevantiel26
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2010 12:22

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door moniquevantiel26 »

UGGS vandaag ontvangen!!!! Zeker 8 wkn geleden besteld via Outlet-Boots, geen enkele reactie via de site ontvangen. Wel een track nr. via TNT waar ik niets mee kon. Na veel gebel heen en weer met TNT (0,45 p.m.) kwam ik te weten dat ik eerst een inklaringsform. moest invullen en de factuur sturen . Als dan zou blijken dat de Uggs echt waren zouden ze worden verzonden.
Nu net het pakketje ontvangen, 30 eu betaald........... vol verwachting opende ik het pakje en??? JA...........Hoerahhhhhh............. mijn Uggs en volgens mij zijn ze nog echt ook!!!!!!!!!

Dus hou hoop want ze worden echt wel verzonden maar de Douane ligt dwars!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

moniquevantiel26 schreef: Nu net het pakketje ontvangen, 30 eu betaald........... vol verwachting opende ik het pakje en??? JA...........Hoerahhhhhh............. mijn Uggs en volgens mij zijn ze nog echt ook!!!!!!!!!

Dus hou hoop want ze worden echt wel verzonden maar de Douane ligt dwars!
Dus - veel geld extra voor belkosten.
30 euro TNT/Douane kosten
Lang wachten.

Is dat het dan allemaal waard?

En, weet je 100% zeker dat ze echt zijn - want dan zou het voor het eerst zijn dat`s zo`n vage club uit china iets origineels levert, in plaats van (goede) namaak.

moniquevantiel26
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2010 12:22

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door moniquevantiel26 »

Nou nee was het niet waard maar desondanks ben ik toch blij dat ik ze ontvangen heb.
Ik kan geen nep ontdekken, ik heb genoeg nep-Uggs gezien.
Maar wie weet is het een hele goeie namaak!

Hoe dan ook ik heb mijn les geleerd: NOOIT meer bestellen via iternet!

Deze kosten trouwens wel 130 en geen 79 euro.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door brieziet »

http://www.uggaustralia.com/counterfeit.aspx

hier kun je de kenmerken vinden.

bovendien, als je op de site bij de counterfeit check de 'outlet-boots.com' invoert dan geeft deze aan dat dit een bekende verkoper van neppers is.
Laatst gewijzigd door brieziet op 07 dec 2010 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

lizzy_girl50
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2010 18:02

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door lizzy_girl50 »

Zelfde verhaal hier, 2 paar uggs besteld, formulieren van de TNT binnengekregen, opgestuurd en nu 7 weken later nog steeds niks binnen... Heb al zoveel mailtjes via de site gestuurd en heb alleen een chinees trackingnummer gekregen waarop ik kan zien dat ze vast worden gehouden door de douane.. Baal als een stekker, doe dit echt nooit meer!

Evie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:01

Re: Opgelicht door outlet-boots.com en firstshoeshop.co.cc ?

Ongelezen bericht door Evie »

Hallo,

Ik heb ook via outlet-boots Uggs besteld! Eerst maat 38, deze waren ongeveer na 1,5 week al in mijn bezit! Geen gedoe etc. Helaas te klein voor mij dus heb ik een maat groter besteld. Dit duurde helaas ietsje langer voordat ze in mijn bezit waren. Heb er wel een maand op gewacht denk ik. Tnt gebeld, die wist te vertellen dat er grote controle was op Uggs en dat als ze niet echt zijn ze zeker weten worden vernietigd. Ik gemaild naar Outlet-boots of mijn Uggs nog komen etc. Mailen keurig terug na 2 uur ofzo. Brief in de bus van Tnt, ik moest aangeven wat er in het pakket zit en de waarde ervan. Eindelijk maar toch mijn Uggs gearriveerd, wel inklaringskosten en belasting moeten betalen(€31,50). Maar beter wel Uggs en €31,50 nog extra betalen dan geen Uggs en 100eu armer. Mijn Uggs zijn zeker weten echt. Heb ze vergeleken met iemand die ze in Nederland heeft gekocht en ze zijn echt en ben superblij mee. Heb echter wel Outlet-Boots nog gemaild over die extra kosten, dat dit niet vermeld is opd e site en dat ik wacht op een passende oplossing. Tot op heden niks vernomen :-( Dus vandaag nogmaals een mail gestuurd. Heb ik dan zoveel mazzel gehad met mn Uggs?? Maar misschien komen ze bij jullie alsnog??

Ik zou iig niet weer daar Uggs bestellen..

Gesloten