LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht op Marktplaats.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bianca301

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door bianca301 »

Ik ben er dus ook ingetrapt. Ik heb eerst 180 euro overgemaakt voor een telefoon die ik dus nooit heb gekregen. Het enige verschil is is dat ik wel de gegevens van mijn oplichter heb. Ik heb namelijk een wester union money transfer gedaan. Dan moet je naar de postbank met je legitimatie en gegevens van de ander en diegene kan dan diezelfde dag nog met zijn gegevens en legitimatie het geld ophalen bij zijn bank. Ik heb dus zijn adres, legitimatiegegevens en telefoonnummer. Maar als de politie hier niks mij doet wat heb ik hier dan aan?? Ik kan moeilijk van lelystad (mijn woonplaats) naar groningen (zijn woonplaats) gaan en daar voor de deur gaan staan?? Of wel.
Maar kijk uit. Ik heb het over Jonas van 't klooster uit groningen. Hij verkoopt samsung e700 telefoons voor 180 euro. Hij werkt zogenaamd bij telfort. Zijn emailadres is [email protected]

Karin9988

Ongelezen bericht door Karin9988 »

Hoi, wij doen al een paar jaar zaken via marktplaats. En tot nu toe is het op 1 keer na altijd goed gegaan. Wel gaan we voor dingen die niet of moeilijk te versturen zijn wel naar de verkopers toe. En inderdaad dit resulteert erin dat we vanuit Wolvega Friesland eens een keer naar Den Haag hebben moeten rijden. Maar voor de kleine dingen onder de €50,-laten we alles gewoon versturen. Eerst geld overmaken en daarna het gekochte krijgen. Zoals gezegd is het 1 keer fout gegaan. We hebben een stel tafelpoten verkocht en als pakket bij de TPG Post verstuurd. Volgens Ron en Lana (kopers) zeggen was het geld al overgemaakt, maar dit konden we op onze rekening nog niet zien. Toch maar opsturen vast. (ong 3 maand terug) En tot op heden hebben we het geld nog niet ontvangen. Op e-mails word niet gereageerd en een telefoonnummer hebben we niet kunnen achterhalen. Jammer, maar intussen staan er nog de nodige advertenties van mij, dus als je nog iets zoekt .... :D We hopen dat dit een eenmalige vergissing van Ron en Lana is, maar als je het neit vertrouwd dan heb ik hun e-mail en adres nog wel.
Groetjes Karin uit Wolvega

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik koop regelmatig en verkoop af en toe ook op marktplaats en ik heb nog nooit problemen gehad. Hier wat tips voor de aspirant marktplaatskopers waar ze misschien iets aan hebben.

Reageer alleen op advertenties waar een foto bijstaat. Ik heb tot nu toe zelf nog nooit iets NIET ontvangen. Zodra er echter veel hetzelfde (merk)kledingsstuk wordt aangeboden in diverse maten bij 1 adverteerder of de advertentie verwijst door naar een andere site of internetwinkeltje waar veel items worden aangeboden wees dan erg voorzichtig en alert. Dit kan wijzen op oplichting.

Ik maak bedragen tot ongeveer 15 euro gewoon vooraf over naar particulieren die kleding, een cd ofzoiets dergelijks aanbieden op marktplaats. Als het dan onverhoopt toch een keer misgaat blijft de schade beperkt (maar het is mij dus gelukkig nog nooit overkomen). Degene die iets verkoopt loopt immers net zoveel risico dat jij niet betaald na ontvangst van het item dus enig begrip voor vooraf betalen van kleine bedragen aan de verkopende partij lijkt mij op zijn plaats.

Bij grotere bedragen moet je natuurlijk NOOIT zomaar geld overmaken zeker niet als het om (digitale) camera's software, computers en dat soort dingen gaat dan vraag je om problemen. Ik vind het persoonlijk dan ook een beetje dom van mensen die geld overmaken zonder de camera of computer eerst zelf te zien en te testen. Dan weet je pas of het item ook daadwerkelijk bestaat en of alles wel naar behoren werkt. Dat soort dingen moet je altijd persoonlijk ophalen. Als de adverteerder dat niet wil, pech voor de verkoper, dan gewoon geen zaken met die person doen.

Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben.
groetjes
van een fanatieke marktplaatsbezoeker

Gast

Waarom ga je daar niet wonen ,is net een plaats voor jou.!!!Ik koop er nooit.!!!

Gast

Ik ben helaas ook opgelicht bij marktplaats. Contact met ene klaas Veenstra was goed tot ik betaalde ( € 145) voor een Ipaq. Ik ben nu 2 wken verder en nog niks ontvangen.

Ik has ook vorige week de bank gebeld voor een terugboeking. Nou echt niet dat ze mee werken. Je krijgt te horen dat je maar geen geld had moeten overmaken.

Dus gewoon niet meer kopen daar!!!

[/i][/u][/b]

Gast

Ik has ook vorige week de bank gebeld voor een terugboeking. Nou echt niet dat ze mee werken.
Logisch. Waarom zouden ze? Jij hebt zelf betaald, daar is niks mis mee.

Als je in de winkel met een briefje van 50 betaalt, dan ga je zeker ook naar de Nederlandse Bank als je je geld terugwilt omdat je bent opgelicht?

hans63

Ongelezen bericht door hans63 »

Als ik iets wil kopen, vraag ik in een emailtje even naar het vaste telefoonnummer en de naam- en adresgegevens. Als de aanbieder daar moeilijk over doet, weet je eigenlijk wel wat voor vlees je in de kuip hebt. Uiteraard geef ik als aspirant koper ook mijn gegevens even door.

Kan je altijd even een bezoekje brengen als een partij zich niet aan zijn/haar woord houdt.

Chopper

Ongelezen bericht door Chopper »

Ik ben een keer opgelicht. Eigen schuld trouwens. Ik moest eerst versturen (hij had het druk met zijn HBO-opleiding, dat ik daar ingetrapt ben...) en daarop ben ik in mijn naieviteit vegeten zijn adresgegevens te bekijken. Het bleek namelijk om een leegstaand huis te gaan met een externe brievenbus (ben zelf poolshoogte gaan nemen). De postbode bezorgt daar blijkbaar ook gewoon.

Hierna vraag ik altijd referenties die ik naga, en vraag ik om adresgegevens etc. Als ik een mobiel nummer krijg, bel ik het de huistelefoon om de boel te controleren. Als het DAN nog steeds fout gaat, heb je tenminste een deur om bij aan te kloppen. Ook taalgebruik, vriendelijkheid en rust in de mailtjes (dus niet te snel tot overeenkomst willen komen of zo) tel ik mee.

an'tjeee

Ongelezen bericht door an'tjeee »

Ik heb via marktplaats.nl mijn toekomstige huisje op de kop getikt, en dit bleek heel betrouwbaar. Maar meestal koop ik bij speurders.nl; hebben jullie ook zulke ervaringen mee?

assiepoes

Ongelezen bericht door assiepoes »

Ik heb bijna heel mijn woning ingericht dmv marktplaats!
:lol:
Al zes jaar koop en verkoop ik via marktplaats en ik vind het helemaal geweldig! Ik ga het inderdaad wel altijd zelf halen en nog een tip:

let op je gevoel over bepaalde advertenties, personen e.d. Ik heb er nog nooit naast gezeten. Als ik maar enigzins twijfel of iemand te vertrouwen is ben ik niet zo gek om er zaken mee te doen.

Ik doe er de beste koopjes! Een heerlijke auto voor bijna niets. Een bank verkocht, er twee mooie voor teruggekocht en nog 300 gulden over gehouden. Zonwering voor bijna geen geld. Een geweldige hi-fi-videorecorder met een klein mankement voor bijna niets, al drie jaar plezier van, kasten, zandbak, ik zou zo rijk niet wezen zonder Marktplaats.

Maar je moet wel de risico's uit de weg gaan, sorry dat ik het zeg, maar in de verhalen die ik lees vragen mensen erom om opgelicht te worden...

brui2957

Ongelezen bericht door brui2957 »

Het klinkt er eenzijdig hier,sorry,Wij verkopen veel op internet en hebben daarnaast nog een ander site op internet.Wij hebbben nog nooit klachten gehad en bij ons is ruilen van kledingstukken geen probleem.

cinrody

Ongelezen bericht door cinrody »

hoi, snap sowieso niet waarom mensen eerst geld over maken en dan ook nog denken dat ze hun spullen opgestuurd krijgen.

heb een keer zo'n verhaal gezien op tv en die vrouw had voor haar man een lcd tv gekocht van 800 euro eerst geld over gemaakt nooit de tv gezien logisch.

zoiets is gewoon weg lomp doen. de mensen die dit wel doen moeten denken ik ken die mensen niet waar ik iets van koop, dus weet ik niet wie die mensen zijn. dus niks over maken. gewoon gaan halen of in de winkel kopen krijg je er nog garantie bij.

dus slim doen. dit is maar een hint.

gr cinrody

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik las dat er deze week in Kerkrade een jonge vrouw is opgepakt, die ooit vanuit Stramroy opereerde, de genoemde spullen werden door haar ook aangeboden, soms samen met een 18-jarige jongen uit die plaats.

Komt dit iemand bekend voor?

MrCarrey

Ongelezen bericht door MrCarrey »

Daarom stuur ik zelf niks op als ik wat te koop zet op marktplaats.nl. Ik heb liever dat de mensen het zelf ophalen.

Joyce R

Ongelezen bericht door Joyce R »

Wij kopen/verkopen ook wel eens wat op marktplaats.
Tot nog toe hebben wij geen problemen ermee ondervonden. Wij laten de mensen zoveel mogelijk komen, dan heb je geen problemen met overboekingen.
Al kan ik niet zeggen dat wij daar ook problemen mee hebben gehad, het is wel eens voorgekomen dat iemand per bank betaalde en wij sturen het dan na ontvangst op, wij hielden wel contact met de koper.
Als wij zelf iets kopen gaan wij meestal ook kijken, we hebben weleens betaald via bankrekening en het bestelde ook gewoon gekregen, de verkoper hield dan ook contact met ons tot het in bezit was.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, ik denk dat een heleboel mensen uit deze verhalen een goede lering kunnen trekken ( ook ikzelf)

Lieneke

Ongelezen bericht door Lieneke »

Bij dit bedrijf heb ik via internet een bestelling gedaan op 2 juni 06 en betaald maar tot op heden niets gekregen.
* het is nog "vroeg"dus het kan nog.....
* het betreft een mini zak alarm en nog wat bij een bedrijf wat van alles op beveiligingsgebied doet/verkoopt

Via surfen op internet was ik bij het apparaartje gekomen om mij wat veiliger te voelen na een vervelende ervaring van een inbraak thuis terwijl ik lag te slapen.

Telefonisch krijg ik steeds een voice mail te horen dat ik mijn naam moet inspreken, gedaan maar niets gehoord
evenals geen reactie op mijn email
en vandaag maar een fax gestuurd.

Iemand iets bekend over dit bedrijf?
Suggesties voor mij (in ieder geval niet meer vooraf betalen, weet ik nu)
Mijn vertrouwen in de mens wordt nu dubbelop geschaad!

Lieneke

harry77

Ongelezen bericht door harry77 »

Mensen leren ook NOOIT!! Telefoons, enz.... NOOIT kopen op marktplaats, enz..... (en kaarten) 4 x per week in de krant, op TV en nog kopen ze daar, de DOMKOPPEN.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Suggesties voor mij (in ieder geval niet meer vooraf betalen, weet ik nu)
Weet niet om wat voor het bedrijf het gaat, maar kan er niets worden afgeleid uit de betalingsgegevens?

brenzef

Ongelezen bericht door brenzef »

Ik snap niet dat je 2100 euro overmaakt naar iemand die je niet kent.
Dan ben je wel heel erg naief.

Ik koop en verkoop de duvel en z'n ouwemoer op marktplaats.
Altijd OK.
Komt er geen geld binnen, dan wordt er niets verzonden.
Als het duurder is dan 30-40 euro, dan ga ik het halen of vraag adres etc.

Denk gewoon na en ga er vanuit dat je een rotte appel aan de andere kant hebt.

p.s. als je met Western Union betaald ben je echt niet van deze wereld.
Daar werken alleen oplichters mee.

woeddath

Ongelezen bericht door woeddath »

Marktplaats is inderdaad zoals de naam al zegt niet meer dan een plaats waar handel wordt gedreven, op de 'markt'. Daar steek je ook 'gelijk over'.

Mocht je toch vanuit je stoel willen bestellen en geen risico te lopen dat je je geld kwijt raakt: koop dan via E-bay. Daar geven de kopers een feedback op de verkopers. Als ze de spullen dus niet leveren ontvangen ze een negatieve feedback en dat kost ze handel...

Koop daar dus alleen bij verkopers met een hoge goede feedback > 98% en dan ook met een hoog aantal erbij. Iemand kan nog maar 4 dingen hebben verkocht en daarop een 100% goede feedback op hebben ontvangen, voor grote bedragen (> 50,-) durf ik dat nog niet aan.

Ik heb er nu zo'n 25 aankopen gedaan en het is bij mij steeds goed gegaan, ook uit Duitsland en zelfs uit Thailand. Bovendien zijn je aankopen bij e-bay ook tot een bepaald bedrag verzekerd...

Woeddath

Gesloten