als diegene zich dan even verdiept via de fora/regels van Ebay hoe je de feedbackscore juist moet interpreteren haal je er zulke verkopers moeiteloos tussenuit.Het is een publiek geheim dat menig verkoper met een hoge positieve feedbackscore dit bereikt door te manipuleren met verkooptransacties. Dit door gebruik te maken van meerdere inschrijvingen en e-mail aliassen. In dat geval kan een verkoper vrij eenvoudig een hoge feedback krijgen, terwijl er feitelijk geen transacties zijn geweest.
Het zijn enkel degenen die blindelings op het percentage vertrouwen zonder zich in de materie te verdiepen en vervolgens de schuld aan het systeem geven.
Als je enkel naar het percentage kijkt heb je er helemaal niets aan nee.1 positieve is ook 100% positief immers.
Als een verkoper op deze manier zijn feedback verkrijgt is dat heel makkelijk te zien.
Kijk altijd over hoelang hij zijn score heeft verzamelt, van wie hij ze heeft gekregen, wat zijn de score's van degenen die de feedback hebben gegeven.En wat zijn de producten die ge/verkocht zijn.Heeft de verkoper naamsveranderingen ondergaan en hoe is de biedgeschiedenis verlopen.
Die oplichterstruuk werkt dus alleen bij mensen die niet onderzocht hebben hoe je de feedback moet gebruiken....want dan bestaat zo'n feedback uit reactie's van klanten die allemaal zelf weinig tot geen feedback hebben over twijfelachtige producten en een twijfelachtige biedgeschiedenis daar de nepper zeker moet winnen als het over neptransacties gaat.
Ik wil maar zeggen dat ik het altijd simpel gesteld vind dat waneer mensen zich niet in materie verdiepen om problemen te voorkomen en er vervolgens problemen ontstaan het dan maar aan het systeem ligt en elke vorm van zelfkritiek ontbreekt....
Toch wel een mythe die in de praktijk werkt dan want ik heb gewoon al een keer geld geretouneerd gekregen waar inderdaad iets meer dan 1 euro admin. kosten waren afgehouden. Van mijn 17,50 kreeg ik 16 euro terug. Je moet gewoon op de juiste manier een geschil openen en afhandelen.Is een mythe die eBay graag wil uitdragen
Ik lees hier inderdaad vaak bij ervaringen met kopen op afstand dat vervolgens als tip wordt gegeven "niets kopen op afstand". Ik vind dat niet echt een tip aangezien 90% van mijn aankopen via het internet niet in winkels verkrijgbaar zijn en zelf niet in nederland tweedehands aangeboden wordt en ik dus afhankelijk ben van kopen via het internet/ebay.en nieuwe spullen bij een betrouwbare winkel op de hoek.