LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OTTO LCD TV Stunt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet

OTTO moet de TV gewoon voor 99 euro leveren

Ja
28
35%
Nee
53
65%
 
Totaal aantal stemmen: 81

pvogelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2006 09:39

OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door pvogelaar »

Wat is volgens Radar de positie van een klant, zoals ik, die voor 99 euro een Philips LCD TV heeft besteld en ook een bevestiging per e-mail heeft gekregen (quote):

"Hallo beste bezoekster/bezoeker,

Hartelijk dank voor uw bestelling bij Otto van 26.10.2006.

In onderstaand overzicht vindt u de gegevens van uw bestelling.
Indien u wilt reageren op deze bevestiging, verzoeken wij u vriendelijk dit middels een "reply" te doen.

Heeft u een nieuwe vraag gelieve deze naar [email protected] te sturen, met vermelding van uw servicenummer. Of bel de persoonlijke informatielijn 013 - 4 666 444. Onze telefonistes staan u graag te woord.

Met vriendelijke groet,
Otto Klantenservice

Uw persoonlijke gegevens:
<knip>

Artikel : Stereo-LCD-TV, PHILIPS, 32PF3321
Artikel-Nr.: 334559A
Levering : Standaardlevering in 10 dagen
Leveradres : <knip>
Leveringsinfo: Nalevering Levertijd 1 weken
Aantal : 1 Stuk
Prijs/Stuk : EUR 99,00
---------------------------------------------------------------------------
Totaalbedrag : EUR 99,00
(exclusief verzendkosten)"

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door wallybally »

Dit is door de wet geregeld. Het is nooit de bedoeling van Otto geweest deze tv's voor die prijs te verkopen.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door gjvisser »

Je begrijpt toch zelf ook wel dat zo'n tv nooit voor 99 euro weg gaat. Oke het is echt een grove fout, maar wel een fout die je zelf had kunnen doorzien.

Bovendien is zo'n bevestiging een automatisch gegenereerd mailtje.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Bailey »

Er zijn al 2 topics over dit onderwerp. Misschien eerst even verder kijken.

Radar, kunnen jullie de 3 topics niet samenvoegen?

johncorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:25

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door johncorn »

Otto maakt haar uitspraak dat (...) "de consument zou moeten weten dat je voor 99 euro een dergelijke tv niet kunt krijgen" (...) niet bepaald geloofwaardig door vandaag - uitgerekend een dag na dit fiasco - op de voorpagina van hun website schreeuwerig te gaan roepen: (...) "Breedbeeldtelevisies al vanaf 222 euro" (...) en daarbij ook nog een veel duurder model af te beelden!

Bovendien heb ik vorige week een (weliswaar niet LCD en ook geen 80 cm) TV inclusief DVD-speler gekocht voor 99 euro - hoe kan ik als "domme consument die een TV wil kopen" dan weten dat die prijs van Otto niet klopt??? :?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Bailey »

Omdat zo'n tv never nooit 99 euro kost. Behalve misschien als die van de vrachtwagen afgevallen is.

mister1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2006 17:04

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door mister1234 »

Beste mensen,

vooropgesteld is het doel Otto dusdanig in de haren te zitten totdat ze zeggen:
'kunnen we schikken?'

Maar:
daar zullen we meer broeders voor moeten hebben, dus PAS deze mail door!!Tot nu toe 38 medestanders......en meld je aan op [email protected].


Alleen voor:
diegene die een tv besteld heeft en een bevestiging heeft ontvangen!!!

Gr.!!

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door mr T. »

vooropgesteld is het doel Otto dusdanig in de haren te zitten totdat ze zeggen:'kunnen we schikken?'
Bespaar die moeite. Geval Otto is een geval van een overduidelijke volstrekt, maar dan ook volstrekt kansloze missie. Het gevolg van een overdaad aan hebzucht.

John van Lent
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 09:52

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door John van Lent »

Beste lezer.

Graag sluit ik me aan bij welke actie dan ook om mijn gedane serieuze bestelling te laten leveren.

Redenen:

Wel degelijk is er door deze actie flink gestunt gelet op de vele reacties.

Meerdere elektronica artikelen worden door diverse leveranciers geleverd voor prijzen waarvan je zeggen kunt hoe kunnen ze het er voor maken.

Als iets geprijsd staat voor bv een appel en een ei is de leverancier gehouden dit voor een werkelijke appel en een ei te leveren.

Het is een actie geweest die een week minimaal op de site heeft gestaan zonder reactie van Otto.

Redenen genoeg om te persisteren in levering.


Met vriendelijke groet,


John van Lent

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Bailey »

Als iets geprijsd staat voor bv een appel en een ei is de leverancier gehouden dit voor een werkelijke appel en een ei te leveren.
Verzin je dat zelf ter plekke of heb je dat ergens zwart op wit staan?

En het was geen actie van Otto, het was een fout! Een fout is iets heel anders dan een actie. Een foutje kan altijd gebeuren. Dat er mensen niet zo blij mee zijn, dat is jammer dan. Iedereen kan weten dat zulke televisies niet voor 99 euro worden aangeboden. En natuurlijk kan je dan proberen de tv voor die prijs te bestellen, maar wees dan ook zo sportief om achteraf niet je gelijk te gaan halen door allerlei acties op te gaan zetten. Het heeft toch geen nut.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Flipipo »

Typisch Nederlands... fouten maken doet iedereen, maar ja als Otto fout maakt moeten ze maar leveren? Dacht het niet, ik zou willen dat jullie op marktplaats of zo nieuwe Tv verkopen voor 99 euro ipv 999. Ik koop dat van jullie voor natuurlijk 99 euro anders dreigt er een rechtzaak, kan dat dan? Zo ja dan ga ik mijn best doen speuren naar foutjes van jullie als particulieren, bedankt!! :)

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door tasja71 »

http://ottotv.nodig.nl (inmiddels ruim 80 aanmeldingen).

Niet geschoten altijd mis. En opmerkingen als hebberds, hollanders, gierigaards etc. We hebben het allemaal gehoord, maar daar gaat het al lang niet meer over. Het gaat erom dat een "reus" als Otto schijnbaar weg kan komen met blunder op blunder, terwijl ik hier nooit mee weg zou komen.

Stel, ik zet een advertentie op Marktplaats met een tv voor € 99,00. Jij koopt deze. Vervolgens zeg ik: "Oeps, typefoutje...". Ga jij mij dan houden aan die € 99,00 of zeg je: "Is goed, doe maar voor € 999,00." Of wat als ik mijn excuses aanbied voor het typefoutje, maar je krijgt je tv niet...

Want zo zit het verhaal in elkaar.

En foutje? Als je 1 keer een foutje maakt, dan kan ik erin komen, maar in dit geval is de fout 2 keer gemaakt. Eerst voor € 99,90 en dan voor € 99,00.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Flipipo »

Beste Tasja71, ik koop bij je TV voor 99 ongeacht typfout! Lever je niet, dan stel ik je aansprakelijk voor niet nakomen van contract. Wil je mailadres en ik verwacht TV voor 99 euro deze week bij mij thuis, natuurlijk gloedniwue van Philps LCD zoals Otto aanbood, en geen excuses voor typfouten! Ben benieuwd hoe je dan onderuit wilt komen.Groeten.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Bailey »

Stel, ik zet een advertentie op Marktplaats met een tv voor € 99,00. Jij koopt deze. Vervolgens zeg ik: "Oeps, typefoutje...". Ga jij mij dan houden aan die € 99,00 of zeg je: "Is goed, doe maar voor € 999,00." Of wat als ik mijn excuses aanbied voor het typefoutje, maar je krijgt je tv niet...
Op Marktplaats ben je niet verplicht te verkopen voor de prijs die je hebt geplaatst. Aanbiedingen en biedingen op marktplaats zijn niet bindend. Als je op eBay de tv zou verkopen voor 99 euro en later zeg je foutje, dan ben je wel verplicht om te verkopen voor 99 euro. Waarom? Omdat dat in de voorwaarden van eBay staat. En daar ga je mee accoord als je iets te koop aanbiedt of als je iets gaat kopen. Of je de tv ook daadwerlijk krijgt voor 99 euro is weer een andere vraag.

Bij Otto staat in de voorwaarden "Otto is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten in haar catalogi, mailings of op de Website". Met die voorwaarden ga je accoord op het moment dat je een bestelling plaatst. Ga je er niet mee accoord dan had je geen bestelling moeten doen.

vanb
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 13:28

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door vanb »

volgens mij zie je een ding over het hoofd en dat is een order bevestiging en een levertijd. dwz dat otto akkoord gaat met de gedane koop, ze bedanken zelfs voor de gedane bestelling. wanneer ik in een winkel een foutief geprijsd artikel wil afrekenen zal men op dat moment moeten zeggen dat dit artikel niet voor die prijs geleverd kan worden. niet wanneer we beide akkoord zijn en een levertijd afspreken en de betaal opdracht is vrijgegeven, het artikel is dan mijn eigendom.
verder zal ik je op de hoogte stellen wanneer er tv's zijn, je mag er dan voor weinig een overnemen van me.

groeten, van B

Toolboy

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Toolboy »

Is wel een hele leuke discussie dit.
Het is dat ik geen otto ben maar anders liet ik het allemaal op me afkomen.
Ik denk dat de meeste bestellers ter kwader trouw hebben besteld en er een slaatje uit willen slaan.
Elk normaal denkend mens weet dat het een prijsfout was.
Als ik rechter was :oops:

wittie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 14:10

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door wittie »

Als je als zakelijke klant bijv. 20 telefoonabonnementen afsluit krijg je bij de meeste providers in 1 keer betaald:
1: Het abonnementsgeld voor het gehele jaar:+
2: Een vette bonus, omdat men veronderstelt dat je gaat bellen met de abonnementen; alleen DIT IS NIET VERPLICHT!
Ongelooflijke toch? Maar wel waar (praat uit eigen ervaring, ontving bonus van 1500 euro in 2005 voor 1 jaar abonnement)

Als priveklant krijg je bij een tel. abonnement ook allemaal kado's (Zelfs LCD tv's) waarvan je denkt "Dat kan toch niet" Maar ook dat kan!

Waarom kan een LCD TV dan niet als stuntprijs geleverd worden omdat Otto daarovoor in ruil:
1: Klantgegevens ontvangt
2: Hoopt op meer bestellingen door deze klant
3: Door deze actie enorm veel publiciteit (vertaald zich in orders, dus GELD) krijgt?

Toolboy

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Toolboy »

Sorry dit gaat nergens over er werd immers geen abbo aangegaan maar een tv gekocht.Warvan men normaalgesproken wist dat de prijs niet klopte
en in de ad stond niet dat er een abbo afgesloten werd

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een advokaat die gespecialeerd is in informaticarecht zegt hier over het volgend op webwereld:
Volgens de wet ligt er ook een verantwoordelijkheid bij de klant. Zo heeft deze een onderzoeksplicht naar product en prijs. "In het geval van de lcd-tv van Otto echter heeft de advertentie ruim een week op de website gestaan, waardoor het voor klanten aannemelijk kan worden dat het om een geldig aanbod ging. Voor mensen die later een bestelling hebben geplaatst is dit een minder valide argument", aldus Ras.
Verder blijkt uit het artikel dat otto twee verschillende versie van hun algemene voorwaarden hanteren op haar website, waar door het niet duidelijk is welke geld. Verder steld de advokaat dat een webwinkel het mogelijk moet maken dat de klant de algemene voorwaarden op een makkelijke manier kan downloaden.

Persoonlijk deel ik zijn opvatting niet. Wel vind ik dat de winkel een aantrekkelijke korting zou moet aanbieden op de prijs die men normaal zou vragen. Dat de winkel aanvankelijke een presentje beloofde aan mensen bij wie deze order werdt geannuleerd en dit vervolgens weer introk kan natuurlijk niet.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 01 nov 2006 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: OTTO LCD TV Stunt

Ongelezen bericht door Fiore »

dat aanbod van "een tegemoetkoming" (een presentje heb ik nergens gelezen) hebben ze ingetrokken omdat er nog zo veel mensen NA dat het al bekend was nog hebben geprobeerd om die TV te bestellen.. en voor Otto is het niet na te gaan wie het wel en wie het niet wist toen ze bestelden..

Gesloten