LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Papillon betaalt portokosten niet retour & reageert niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Robert_62

Papillon betaalt portokosten niet retour & reageert niet

Ongelezen bericht door Robert_62 »

Beste lezer,

Vorig jaar heb ik op donderdag 29 augustus voor mijn dochter een balletpakje en pant besteld bij Papillon. Heb dit ook direct betaald met iDeal. Ik werd netjes gebeld met de mededeling dat de pant uitverkocht was en dat het balletpakje niet direct leverbaar was, dat zou een week gaan duren.

Op dinsdag 10 september -ruim een week later- mail ik naar hun klantenservice met het verzoek het pakket nog die week te leveren (dus uiterlijk zaterdag 14 september) anders hoeft het niet meer omdat mijn dochter het pakje nodig heeft voor balletles. Op deze mail wordt niet gereageerd.

Op donderdag 19 september (3 weken later) stuur ik weer een mail naar de klantenservice; hierbij klaag ik over het feit dat het balletpakje nog steeds niet geleverd is, het bedrag dat ik betaald heb voor de pant nog niet teruggestort is én het feit dat ze mijn mail dd 10 september niet hebben beantwoord. Tevens meld ik dat het balletpakje niet meer bezorgd hoeft te worden (want die had ik allang ontvangen via een concullega die wél gewoon binnen 2 werkdagen kan leveren - maar dit terzijde). Oók op deze mail wordt niet gereageerd.

Op dinsdag 24 september wordt het balletpakje dan toch nog bezorgd :oops:

En op dezelfde dag heb ik weer een mail verstuurd met de mededeling dat ik allang had aangegeven geen pakje meer te hoeven ontvangen. Deze mail werd wel beantwoord 'We hebben geprobeerd contact op te nemen maar we kregen geen gehoor, u kunt contact opnemen met onze afdeling klantenservice'.

Het balletpakje heb ik bij de Bruna terug laten bezorgen naar Papillon, dit kostte me € 3,-. Op vrijdag 27 september heb ik een scan gemaakt van de bon en deze naar Papillon gemaild met het verzoek mijn betaling van 29 augustus retour te storten + de € 3,- portokosten die ik gemaakt had. Op deze mail wordt niet gereageerd.

In oktober wordt er dan eindelijk een bedrag retour gestort MAAR de portokosten (€ 4,95 en retourporto € 3,- worden niet betaald). Op zondag 6 oktober mail ik naar de klantenservice met het verzoek ook de portokosten retour te storten. Op deze mail wordt niet gereageerd.

Op zondag 15 december heb ik een herinnering gemaild, met uitroepteken en leesbevestiging, een dag later kreeg ik een bevestiging dat de mail gelezen was 'Uw bericht is gelezen op maandag 16 december 2013 14:58:04 (GMT+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen'. En raad eens? Op deze mail wordt niet gereageerd.

Het gaat mij niet om de € 7,95 maar wel om de houding van een bedrijf dat de eigen klanten negeert. Het is inmiddels donderdag 2 januari 2014 en de portokosten zijn nog steeds niet betaald.

bokkel

Re: Papillon betaalt portokosten niet retour & reageert niet

Ongelezen bericht door bokkel »

ff bellen?
...Onze webshop telefonisch te bereiken op maandag t/m vrijdag van 10.00 – 13.00 uur op nummer 020 - 89 43 969...

nibt

Ongelezen bericht door nibt »

Beter via mail. Dan kun je later nog een keer laten zien wat je besproken hebt als dat nodig is.

bokkel

nibt schreef:Beter via mail. Dan kun je later nog een keer laten zien wat je besproken hebt als dat nodig is.
Maar als je leest zie je dat die zaak niet op mail reageert...

DvOff

Ongelezen bericht door DvOff »

Heb je de bezorgdsten wel vergoed gekregen?

Een winkel is verplicht om de bezorgkosten wél te vergoeden, de kosten die je maakt om het product te retourneren zijn voor jezelf, een winkel kán kiezen om deze ook voor je te vergoeden maar verplicht zijn ze het zeker niet.

Robert_62

Het gaat om een klein bedrag dat is het punt niet maar het feit dat dit bedrijf je gewoon negeert irriteert me mateloos. Ik zal dit bericht nog even naar hen doorsturen en dan is voor mij de kous af. Maar ik zal nooit maar dan ook nooit meer wat bij Papillon bestellen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

DvOff schreef:Heb je de bezorgdsten wel vergoed gekregen?

Een winkel is verplicht om de bezorgkosten wél te vergoeden, de kosten die je maakt om het product te retourneren zijn voor jezelf, een winkel kán kiezen om deze ook voor je te vergoeden maar verplicht zijn ze het zeker niet.
De bestelling was al geannuleerd nog voordat het op de post was gedaan. Dat het bedrijf haar mail niet leest is haar probleem. Aangezien er op tijd is geannuleerd zijn de portokosten retour volledig voor conto van de blunderende webshop.

pietou

Ongelezen bericht door pietou »

U had bij bruna het pakje afmoeten geven met de mededeling dat het pakje geweigerd is, dan hadden zij er een sticker op geplakt en was hij gratis terug gestuurd

Robert_62

Beste mensen bedankt voor de reacties, ik had het pakket gewoon in een brievenbus moeten stoppen met de tekst 'Retour afzender, foutief bezorgd'.

Uiteindelijk heeft Papillon toch nog gereageerd, excuses aangeboden en de € 4,95 is inmiddels retour gestort. Dus hierbij is deze zaak gesloten.

Ik hoop wel dat Papillon in de toekomst haar klanten serieus gaat nemen en ook zal gaan reageren op klachten van klanten.

bokkel

Top!

Gesloten