Dat weet ik niet precies, maar ik denk dat deurwaarder met het vonnis aanklopt bij de bank en dat de bank vervolgens het geld overschrijft naar de rekening van de deurwaarder, zoiets.juliomariner schreef: ↑11 jan 2022 13:57En hoe moet ik dat voor mij zien: een deurwaarder die geld van andermans rekening haalt?
Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Zo werkt het volgens mij echt niet.
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Alle incasso-; proces- en executiekosten zullen wel verhaald zijn op F&F, neem ik aan. Alleen ben je als opdrachtgever afwikkelingskosten verschuldigd - en die zijn niet op de schuldenaar verhaalbaar.
Klopt. Als ik beslag leg op een bankrekening (of beter: ten laste van F&F), moet de bank opgave doen van de saldi. Die moeten (tenzij de vordering lager is dan de saldi) vervolgens aan mij afgedragen worden.Saf12 schreef: ↑11 jan 2022 14:03Dat weet ik niet precies, maar ik denk dat deurwaarder met het vonnis aanklopt bij de bank en dat de bank vervolgens het geld overschrijft naar de rekening van de deurwaarder, zoiets.juliomariner schreef: ↑11 jan 2022 13:57En hoe moet ik dat voor mij zien: een deurwaarder die geld van andermans rekening haalt?
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Dat is wat anders dan dat de deurwaarder zo bij een bankrekening kan.
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Hoezo? Wat saf12 schrijft, klopt gewoon en is feitelijk hetzelfde als wat ik schreef.juliomariner schreef: ↑11 jan 2022 14:34Dat is wat anders dan dat de deurwaarder zo bij een bankrekening kan.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Ik had de latere reactie niet goed gelezen en baseerde mijn antwoord op de eerste post.
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Ja, het ging inderdaad om die afwikkelingskosten. Jammer dat die kosten niet ook verhaalbaar zijn, maar de vordering was slechts 250 euro, dus ik denk dat ik blij moet zijn dat ik daarvan 200 euro heb teruggekregen. F&F heeft overigens uiteindelijk 600 euro moeten betalen aan de deurwaarder, die zouden het toch snel moeten afleren op deze manier ?Alle incasso-; proces- en executiekosten zullen wel verhaald zijn op F&F, neem ik aan. Alleen ben je als opdrachtgever afwikkelingskosten verschuldigd - en die zijn niet op de schuldenaar verhaalbaar.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Niet iedereen durft naar de rechter en deurwaarder te gaan. Velen zijn toch bang dat het hun veel geld gaat kosten. (meestal onterecht)
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Eens. Zolang er meer mensen zijn die het erbij laten zitten dan die ermee aan de slag gaan, en er genoeg mensen zijn die erin blijven trappen (...), is het gewoon lucratief.
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik ben echt niet uit op eigen gewin maar er klopt gwn iets niet.
Ik heb 24 september een scooter besteld bij fastfuriousscooters.nl. Op de site staat gemiddelde levertijd van 2 tot max 6 weken. Na de bestelling geplaatst te hebben krijg ik in een mailtje echter pas te horen dat ze gigantische vertraging oplopen. Hadden ze wel even van te vooren mogen zeggen vind ik want dan had ik het niet gedaan. Na 4 weken heb ik ze gemaild om te vragen of ze al iets meer weten over mijn bestelling, nee ze weten nog niks. Dus vraag ik of ik de bestelling kan annuleren, nu komt het.
Ze sturen mij een mailtje dat dat kan, alleen wordt er wel €250 als aanbetaling en 25% van de aanschafwaarde ingehouden en ze stuurde me een link naar de voorwaarden. Ik heb die voorwaarden doorgelezen en kan dit letterlijk nergens terug vinden. Ook niet in de voorwaarden die bij de aankoop te zien is waar je akkoord voor moet geven. (Die voorwaarden met verschillende artikelen zijn alleen te vinden als laatste optie voor je je bestelling betaald) Ze maken in die voorwaarden duidelijk onderscheid tussen een aankoop in de winkel (artikel 7) en een aankoop online (artikel . Voor de online aankopen gelden die voorwaarden helemaal niet en zou ik dus gwn het volledig bedrag terug moeten krijgen. Zeker ook omdat die scooter nog helemaal niet binnen is en er dus ook niks aan gedaan kan zijn als extra diensten die ik in mijn bestelling heb aangegeven. Ook dat heb ik tegen ze gezegd maar helaas blijven ze bij hun standpunt.
Nou wil ik graag weten: mogen zij dit van mij verwachten zonder dat dat ook maar ergens vermeld staat of moeten ze mij gwn het volledig bedrag wat ik betaald heb terug geven?
Ik heb 24 september een scooter besteld bij fastfuriousscooters.nl. Op de site staat gemiddelde levertijd van 2 tot max 6 weken. Na de bestelling geplaatst te hebben krijg ik in een mailtje echter pas te horen dat ze gigantische vertraging oplopen. Hadden ze wel even van te vooren mogen zeggen vind ik want dan had ik het niet gedaan. Na 4 weken heb ik ze gemaild om te vragen of ze al iets meer weten over mijn bestelling, nee ze weten nog niks. Dus vraag ik of ik de bestelling kan annuleren, nu komt het.
Ze sturen mij een mailtje dat dat kan, alleen wordt er wel €250 als aanbetaling en 25% van de aanschafwaarde ingehouden en ze stuurde me een link naar de voorwaarden. Ik heb die voorwaarden doorgelezen en kan dit letterlijk nergens terug vinden. Ook niet in de voorwaarden die bij de aankoop te zien is waar je akkoord voor moet geven. (Die voorwaarden met verschillende artikelen zijn alleen te vinden als laatste optie voor je je bestelling betaald) Ze maken in die voorwaarden duidelijk onderscheid tussen een aankoop in de winkel (artikel 7) en een aankoop online (artikel . Voor de online aankopen gelden die voorwaarden helemaal niet en zou ik dus gwn het volledig bedrag terug moeten krijgen. Zeker ook omdat die scooter nog helemaal niet binnen is en er dus ook niks aan gedaan kan zijn als extra diensten die ik in mijn bestelling heb aangegeven. Ook dat heb ik tegen ze gezegd maar helaas blijven ze bij hun standpunt.
Nou wil ik graag weten: mogen zij dit van mij verwachten zonder dat dat ook maar ergens vermeld staat of moeten ze mij gwn het volledig bedrag wat ik betaald heb terug geven?
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Online bestelling. Ik denk, dat je met iets zwaarder geschut tevoorschijn moet komen om het volledige bedrag terug te krijgen. Het zijn meerdere stappen, lees dit hele topic om te zien wat je mogelijkheden zijn en verwijs rustig naar eerder gevoerde rechtszaken.
@Alfatrion, heb je zin/tijd om een voorbeeldbrief te maken?
@Alfatrion, heb je zin/tijd om een voorbeeldbrief te maken?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 nov 2022 11:23
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
In februari 2022 heeft tijdens een van de grote stormen onze scooter schade opgelopen. Hiermee zijn wij naar F&F gegaan om een opgaaf van schade te ontvangen ten behoeve van de verzekering. Vanwege grote drukte en corona problemen konden wij pas in april 2022 terecht voor deze inspectie.S.G.9020 schreef: ↑21 okt 2022 14:22Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik ben echt niet uit op eigen gewin maar er klopt gwn iets niet.
Ik heb 24 september een scooter besteld bij fastfuriousscooters.nl. Op de site staat gemiddelde levertijd van 2 tot max 6 weken. Na de bestelling geplaatst te hebben krijg ik in een mailtje echter pas te horen dat ze gigantische vertraging oplopen. Hadden ze wel even van te vooren mogen zeggen vind ik want dan had ik het niet gedaan. Na 4 weken heb ik ze gemaild om te vragen of ze al iets meer weten over mijn bestelling, nee ze weten nog niks. Dus vraag ik of ik de bestelling kan annuleren, nu komt het.
Ze sturen mij een mailtje dat dat kan, alleen wordt er wel €250 als aanbetaling en 25% van de aanschafwaarde ingehouden en ze stuurde me een link naar de voorwaarden. Ik heb die voorwaarden doorgelezen en kan dit letterlijk nergens terug vinden. Ook niet in de voorwaarden die bij de aankoop te zien is waar je akkoord voor moet geven. (Die voorwaarden met verschillende artikelen zijn alleen te vinden als laatste optie voor je je bestelling betaald) Ze maken in die voorwaarden duidelijk onderscheid tussen een aankoop in de winkel (artikel 7) en een aankoop online (artikel . Voor de online aankopen gelden die voorwaarden helemaal niet en zou ik dus gwn het volledig bedrag terug moeten krijgen. Zeker ook omdat die scooter nog helemaal niet binnen is en er dus ook niks aan gedaan kan zijn als extra diensten die ik in mijn bestelling heb aangegeven. Ook dat heb ik tegen ze gezegd maar helaas blijven ze bij hun standpunt.
Nou wil ik graag weten: mogen zij dit van mij verwachten zonder dat dat ook maar ergens vermeld staat of moeten ze mij gwn het volledig bedrag wat ik betaald heb terug geven?
In april 2022 is de scooter dus ter reparatie aangeboden. Na twee weken niets gehoord te hebben, hebben wij contact gezocht met F&F om naar de status te vragen. Er bleek van alles mis met de bestelling van onderdelen, dus kregen wij te horen dat het nog even ging duren.
Nadat wij eind juni 2022 nog steeds niets gehoord hadden van F&F zijn wij langsgegaan met het idee de scooter mee te nemen in afwachting van levering van de benodigde onderdelen; de scooter reed immers nog, het was enkel cosmetische schade die wij desalniettemin gerepareerd wilden hebben. Wij hebben toen € 300,- aanbetaald (terwijl er nog niets gedaan was aan de scooter). Toen wij de scooter zagen, waren wij op z'n zachtst gezegd "not amused"; Fast % Furious zet voertuigen die zij in reparatie hebben iedere werkdag buiten, zonder overkapping. Dit betekent dat onze scooter alle voorjaarszon en -regen over zich heen heeft gekregen. Iets wat niet bepaald goed is voor zo'n apparaat. Bij ons thuis stond hij altijd onder een overkapping met een hoes er overheen. Resultaat: verweerde zitting, roestende onderdelen en verweerd aluminium.
Dus wij hebben de gehele zomer gewacht op contact vanuit Fast & Furious dat de onderdelen binnen waren, zodat wij onze scooter eindelijk konden laten repareren. Helaas... Het is zelfs zo erg dat wij inmiddels betalingsherinneringen krijgen voor de reparatie - die dus nooit is uitgevoerd -. Op de factuur staat wel keurig dat al € 300,- is aanbetaald. Hierop ben ik op 19 oktober 2022 langsgegaan bij F&F in Alphen aan den Rijn om om opheldering te vragen. De dame die mij te woord stond werkte er pas heel kort, was heel netjes en wilde behulpzaam zijn, maar vanwege gebrekkige administratie kon zij niet veel voor mij betekenen. Daarop heb ik met de eigenaar (Sander, oudere man, wit haar) gesproken en hij had mij toegezegd binnen een week contact op te nemen. Helaas niets meer vernomen, dus vandaag (2 weken later) maar weer gebeld met de melding dat F&F de keuze heeft om of onze € 300,- terug te storten òf alsnog op zeer korte termijn de scooter te repareren. Indien ze hier niet op ingaan volgt inderdaad net als bij anderen in deze post, een gang naar de rechtsbijstand.
[Overigens, voor iedereen die F&F wil bereiken: dat kan ook via een normaal nummer en niet dat 0900 nummer: 0172 471 721]
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
De grote klachtenstroom en vele nep revieuw beginnen op te vallen.
Hopelijk sluit het net snel voor dit bedrijf
Hier zijn de eerste nepreviews verwijdert:
https://nl.trustpilot.com/review/www.fa ... cooters.nl
Hopelijk sluit het net snel voor dit bedrijf
Hier zijn de eerste nepreviews verwijdert:
https://nl.trustpilot.com/review/www.fa ... cooters.nl
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Jongens,
Ik heb jullie hulp nodig! Ik heb voor ongeveer 3k iets besteld bij f&f en betaald met in3. Hoe kan ik zsm mijn geld terugkrijgen? Wat is jullie ervaring? Gelijk advocaat inschakelen of is er misschien een andere manier?
Ik heb jullie hulp nodig! Ik heb voor ongeveer 3k iets besteld bij f&f en betaald met in3. Hoe kan ik zsm mijn geld terugkrijgen? Wat is jullie ervaring? Gelijk advocaat inschakelen of is er misschien een andere manier?
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Op basis van wat je hier schrijft kunnen we daar niets zinnigs over zeggen. Wat is de precieze situatie, welke stappen heb je al gezet?
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Waarom wilt u uw geld terugkrijgen? Of eigenlijk: is er een wettelijke grond waarop u uw geld terug zou moeten krijgen?
Heeft u bv een online aankoop gedaan en wilt u gebruik maken van uw herroepingsrecht? Of is er bv een ondeugdelijk product geleverd?
Wat staat er in de voorwaarden van In3 over terugbetaling in geval van herroeping of ontbinding?
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Heel eenvoudig. De deurwaarder legt na de betekening van het vonnis beslag op de rekening. Eventueel na wachttijd indien niet uit voorraad uitvoerbaar.juliomariner schreef: ↑11 jan 2022 13:57En hoe moet ik dat voor mij zien: een deurwaarder die geld van andermans rekening haalt?
Na acht dagen, of iets dergelijks, boekt de bank het geld over naar de deurwaarder.
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
Loopt de tijd in Zoetermeer ruim 2,5 jaar achter?Speedy123 schreef: ↑01 sep 2024 14:59Heel eenvoudig. De deurwaarder legt na de betekening van het vonnis beslag op de rekening. Eventueel na wachttijd indien niet uit voorraad uitvoerbaar.juliomariner schreef: ↑11 jan 2022 13:57En hoe moet ik dat voor mij zien: een deurwaarder die geld van andermans rekening haalt?
Na acht dagen, of iets dergelijks, boekt de bank het geld over naar de deurwaarder.
juliomariner
vindt dit leuk
Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)
En dan had ik het 2,5 jaar geleden al uitgelegd ookZeerPrivé schreef: ↑01 sep 2024 15:02Loopt de tijd in Zoetermeer ruim 2,5 jaar achter?Speedy123 schreef: ↑01 sep 2024 14:59Heel eenvoudig. De deurwaarder legt na de betekening van het vonnis beslag op de rekening. Eventueel na wachttijd indien niet uit voorraad uitvoerbaar.juliomariner schreef: ↑11 jan 2022 13:57En hoe moet ik dat voor mij zien: een deurwaarder die geld van andermans rekening haalt?
Na acht dagen, of iets dergelijks, boekt de bank het geld over naar de deurwaarder.