LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pixmania.com - slechte service

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
arend2
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2006 16:43

pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door arend2 »

Pixmania heeft 'n onvoldoende klantenservice. Er wordt niet gereageerd op mail die wordt opgestuurd naar het klantenservice
e-mailadres, je krijg wél 'n soort standaard FAQ mail retour.

Klanten worden verder niet in kennis gesteld, dat het zinloos is om mail naar dit adres te sturen ([email protected])
Had mijn order geannuleerd, omdat het produkt vooralsnog niet te leveren was* (zij
gaven
deze mogelijkheid ook zelf aan).
*Pas 2 weken na mijn vooruitbetaling werd mij dit medegedeeld!

Op mijn annulering werd konsekwent niet
gereageerd,
ondanks diverse mailtjes naar het klantenservice email adres.
Na 5 weken was het produkt wel te leveren en zij gaven aan, dat het produkt verzonden zou worden. Op 'n formulier dat je kon invullen heb ik nogmaal vermeld, dat ik de order geannuleerd had.

U raadt het al, er werd weer niet gereageerd.
Nu zit ik met 2 identieke produkten. waarvan ik 1 produkt met verlies
heb
moeten verkopen.
Pixmania heeft voor mij afgedaan...; ik zal er nooit meer iets bestellen!

Arend

voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door voyager4 »

Pixmania of eigenlijk Pik mania dat lijkt me meer op zijn plaats. Ik ben me rot geschrokken van alle verhalen over dit bedrijf helaas te laat want ook ik heb er een printer besteld en je raad het al.... geen printer wel betaald. Het bedrijf houd me aan het lijntje, reageerd bijna niet op mail behalve met standaard mailtjes waar ik niets aan heb. Betreffende printer is in eerste instantie bij mij afgeleverd maar bleek defect dus direct contact opgenomen met Pixmania. Een aantal dagen later werd de printer opgehaald door DPD (prima bedrijf niets op aan te merken). twee dagen later was de printer bij Pixmania afgeleverd, maar ik kreeg geen bericht zoals was afgesproken. Na een week ben ik gaan bellen en kreeg dood leuk te horen dat er niets bij ze was bezorgd en dat ik nog maar even geduld moest hebben ik zou vanzelf bericht krijgen. Ik vertrouwde het niet en heb daarom de vervoerder DPD in amsterdam (tel gekregen van chauffeur) gebeld. Deze bevestigde mij dat het pakket wel degelijk twee dagen nadat het bij mij was opgehaald was afgeleverd bij Pixmania. De vriendelijke mevrouw vertelde mij contact op te nemen met Pixmania en indien deze moeilijk zouden doen ik de naam en handtekening van de gene zou krijgen die het pakket had aangenomen. Een dag later kreeg ik een mailtje van Pixmania waarin stond dat het pakket heden was aangekomen en het nog 15 dagen kon duren voor ik uitslag zou krijgen over het onderzoek aan de printer. Ik heb het Canon support centre maar gebeld om te vragen of dit een normale gang van zaken was, dat was het niet volgens hun, als een printer binnen 7 dagen na ontvangst kapot gaat of is dan hoor je direct een nieuw exemplaar te krijgen, helaas kan Canon dit niet afdwingen bij een dealer. Ik heb toen een mail gestuurd naar Pixmania en ze ruim een week de tijd gegeven mij een nieuwe printer te bezorgen, zouden ze dit niet doen dan zou ik de creditcard maatschappij verzoeken het geld terug te laten boeken. Dit kon volgens Interpay. Nadat een week later nog niet was gereageerd heb ik nogmaals een mail gestuurd waarin ik kenbaar heb gemaakt dat ik het vertrouwen in Pixmania had verloren en ik de creditcard maatschappij opdracht zou gaan geven de betaling terug te halen, ik was nog wel zo aardig om ze dan nog drie dagen extra te geven om de printer te bezorgen. Hierop kreeg ik een mail terug, precies dezelfde als een week ervoor waarin dus weer 15 dagen nodig bleken te zijn voor onderzoek, Ik ben niet gek mailde ik terug en heb Pixmania op de hoogte gesteld dat ik per direct de formulieren voor het terug laten boeken op de bus zou doen. Dit heb ik ook gedaan. Tot op heden heb ik niets meer van ze vernomen. Het is nu afwachten tot ik het geld via de creditcard maatschappij terug krijg. Ik vraag me af of we niet met een aantal gedupeerde wat terug kunnen doen tegen deze praktijken van Pixmania. Tegenwoordig kun je onder rembours bestellen dus als dat nu eens met een flinke groep gebeurd en dan vervolgens de pakketen niet aannemen eens kijken of ze dat leuk vinden bij Pixmania. Ik wil wel iedereen waarschuwen om niet te kopen bij Pixmanis ook al lijken ze een proffesionele website te hebben de organisatie is echt zo on proffesioneel als maar kan rond uit slecht.
zo dat moest ik ff kwijt.

internetter2006
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mar 2006 17:04

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door internetter2006 »

ook hier slechte ervaringen met dit bedrijf. Eens maar nooit meer..:(

remkok
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2006 21:59

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door remkok »

Het heeft mij 4 maanden gekost om geld terug te krijgen. De oplossing is simpel
Even op Google zoeken en daar vind je de naam van de directeur.
Probeer wat mailadressen en als je de juiste gevonden hebt kan ineens alles.
Wel in het engels et voila uw geld wordt teruggestort en u bent voorbij de (niet) klantenservice.
Succes !!!

olorin
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2006 17:43

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door olorin »

Ik heb ook slechte ervaringen met Pixmania. Ze kunnen dan wel goedkoop zijn, maar ook dat heeft dus zijn prijskaartje!! Ik had een mp3-speler besteld en deze werd netjes afgeleverd. Echter, het apparaatje werkte niet. Omdat ik dacht dat het aan mijn pc lag, heb ik na mijn vakantie de speler op het werk aangesloten en... niks. Twee weken na ontvangst gaat de speler dus terug, met het verzoek om een nieuwe, want deze had nooit gefunctioneerd. Uiteindelijk 11 weken (én 15 mails, waarvan de laatste via de site van Thuiswinkel waarborg) verder heb ik nu eindelijk een nieuwe, werkende mp3-speler.

LionLion
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2006 20:52

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door LionLion »

Ik kan een heel boek schrijven over Pixmania. Maar om het kort te houden: afblijven van dit bedrijf. Als je rustig wilt slapen, bestel er dan gewoon niets!

Aad123
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:21

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Aad123 »

Ik heb zojuist een navigator gekregen van mijn Noorse vriendin, die kende (en ik dus ook niet) Pixmania niet.
maar deze is incompleet en al gebruikt!!!
Tevens zitten er retour formulieren in van een dame uit Denemarken???!!!
Met creditcard gegevens enwel!!??
Ik ga nu proberen om het product om te ruilen en of geld terug te krijgen.....
Kan iemand mij daarbij helpen, en of adviseren???

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nu zit ik met 2 identieke produkten. waarvan ik 1 produkt met verlies
heb moeten verkopen.
Tip voor de volgende keer: Er is een wettelijk herroepingsrecht van zeven werkdagen. In dit geval is dat waarscheinlijk drie maanden omdat ik hun post adres (mag geen postnummer zijn) niet op hun site kan vinden. U hoeft dan alleen de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van het product te betalen. Onder bepaalde voorwaarden is deze termijn drie maanden. Op het internet is veel informatie te vinden. Ik google altijd even op "iusmentis koop op afstand".

U kunt proberen om de schade te verhalen op de winkel omdat ze niet reageerde. U zit in een mogelijke positie omdat u niet kunt bewijzen, neem ik aan, dat u zoveel reacties heeft gestuurd, omdat u via hun site heb gereageerd, tenzij u daar een kopie van heeft gekregen. Aan de andere kant dwingen ze u op deze manier te communiceren. In het slechtste geval ben u ca. 35 euro kwijt. Dien hier voor een klacht in bij de thuiswinkel commissie. De uitkomst is zeer welkom hier.

Op het internat staat bij Pixmania.nl het Nederlandse adres:

Pixmania.Com S.A.
Joppelaan 7
7213AA GORSSEL
Netherlands

Aad123
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:21

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Aad123 »

Ik heb zojuist een e-mail van Pixmania gekregen waar ik het pakket naar toe moet sturen: nl


Geachte Klant,

Indien u een verkeerd product heeft ontvangen, gelieve deze dan terug te sturen naar volgend adres:

FOTOVISTA SAV

QUAI N°1 (BATIMENT BLEU)

AVENUE DE LA COMMUNE DE PARIS

ZAC DE LA MAISON NEUVE

91226 Cedex BRETIGNY SUR ORGE

FRANKRIJK


Het product moet vergezeld worden van een fotokopie van de factuur en een retourbon die volledig is ingevuld en getekend.

Onze excuses voor het verkeerde product.

De verzendkosten worden natuurlijk door ons vergoed, daarvoor moet u het bewijs van de gemaakte kosten bewaren en dit per post naar ons opsturen (onder vermelding van het referentienummer van de bestelling) , naar het volgende adres:

Klantenservice Pixmania
43-47 avenue de la Grande Armée
75016 Parijs
Frankrijk

Wij adviseren u het zo snel mogelijk terug te zenden, maar als dat 09/01/2007 wordt is dat geen probleem.

Met vriendelijke groeten,
Uw Pixmania klantenservice

Dus tot nu ziet het er goed uit ik zeg daarbij tot nu toe, maar ik hou jullie nop de hoogte
[/b]

Solgry1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:02

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Solgry1 »

Nog een slechte ervaring.
6 december bestelde ik een MP3 spelertje. Een week later werd via KIALA het verkeerde apparaat geleverd.
Ik retourneerde volgens de instructie van Pixmania met alle benodigde documenten ,stickers etc.
Daarna werd het stil. 17 jan maar eens gebeld; niets ontvangen.
Wilt u ons alles toefaxen? (mailen kon niet...)
Weer geen reacties ondanks meerdere vragen hiertoe.
Uiteindelijk op 9 februari meldt een medewerker dat ik bij Kiala een bewijs moet bemachtigen waaruit blijkt dat Pixmania het pakket in ontvangst heeft genomen. Mijn Kiala ontvangstbewijs is niet voldoende.
Nu moet ik weer achter KIALA aanjagen om daar een papiertje te krijgen voordat Pixmanania in beweging wil komen.
Ik wacht inmiddels twee maanden op de uitlevering van het door mij bestelde en betaalde artikel.

Kortom:
- De klachten service van Pixmania is zeer slecht bereikbaar en reageert niet op vragen.
- De klantenservice laat de klanten de communicatie met hun transporteur regelen; dit hoort men onderling te doen.
- Als je bij Pixmania afhankelijk wordt van de klantenservice kom je in een eindeloos traject terecht; je moet veel geduld en uithoudingsvermogen hebben om dit te doorstaan.

Ook ik adviseer jullie om maar geen zaken te doen met Pixmania; dit bedrijf heeft zijn organisatie niet op orde.

Richard Stijns, Amstelveen

Aad123
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:21

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Aad123 »

Ik heb het pakketje aangetekend verzonden (aangetekend binnen eu is dat ongeveer 12,- euro) en ik had binnen 2 weken een bericht van pixmania dat het pakketje aangekomen was en dat mijn klacht in behandeling zou worden genomen, maar goed ik ben al weer een maand verder en de klacht wordt nog steeds in behandeling genomen denk ik???
Ik denk dat Radar hier maar eens een actie op moet gaan nemen, ik lees (achteraf) heel veel nare en slechte ervaringen met pixmania!!!
Sorry Richard voor jou helaas te laat maar voor de mensen die wat terug moeten sturen doe het a.u.b. aangetekend!!! dat voorkomt een hoop ellende waar Richard nu mee opgezadeld zit!!!!

dinguo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 18:20

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door dinguo »

Ik heb ook hele slechte ervaringen met deze bedrijf. Is een manier om deze internet piraat te kunnen stoppen? Ze verpesten het.

Aad123
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:21

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Aad123 »

Ik heb gisteren een nieuwe gps opgestuurd gekregen van pixmania, en dit keer was hij wel nieuw :D maar er zit geen Nederlandse handleiding bij, ik heb gebeld met pixmania en die melde mij dat er geen Nederlandse handleiding is??
Ik heb op internet wezen surfen en er is inderdaad wel een nederlandse handleiding, die heb ik zelf maar van internet afgehaald...
En het systeem werkt nu gelukig wel goed, maar helaas met een vervelende omweg :(

sunshine28_02
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2005 13:55

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door sunshine28_02 »

Nou voor de afwisseling: Ik heb meer dan een jaar terug een digitale camera bij Pixmania gekocht. Hier zat een baterijoplader bij.

Het bleek dat de baterijen niet goed werden opgeladen. Ik heb het apparaat dus teruggestuurd (naar Frankrijk idd). Ik had binnen een week een nieuwe in huis die het wel goed deed en alle kosten werden vergoed. Dus.... Not all is bad....

Ik had dus eigenlijk best goede ervaring met Pixmania....

Groetjes Sun :wink:

Neptune
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2007 11:02

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Neptune »

Ik wil graag ook reageren. Vorige week meldde ik mijn ervaring met Pixmania en was een beetje bang voor het verloop, gezien al de negatieve ervaringen.

Het is allemaal best meegevallen. Ik heb mijn geld binnen 5 dagen terug gekregen..... Alleen de communicatie hierover viel wat tegen, ik zag eea eerst op mijn bankrekening daarna kreeg ik mail.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door rattaplan »

Ik heb 2 weken terug een friteuse besteld en alles verliep naar behoren.
Binnen 5 dagen alles in huis.

Wat ik nu wel probeer te doen isals ik iets bestel van een paar honder euro, dat ik toch de optie onder rembours ga gebruiken. Dan maar iets meer verzendkosten kwijt i.p.v. achter het hele aankoopbedrag aan te moeten gaan, bij verkeerde betelling/levering etc.

Viventus
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2007 15:53

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Viventus »

Ook ik heb de fout begaan om bij dit bedrijf wat te bestellen. moet toegeven de leverignstijd vanuit het buitenland is wat langer dan normaal maar ok daar kon ik nog wel mee leven. Echter na aflevering begon de ellende.... verkeerde monitor geleverd, dus ze zouden hem wel op komen halen, na globaal een week of 5 hebben ze het dan eindelijk na veel bellen en mailn toch voor elkaar gekregen om hem op te halen, maar nu nog de juiste monitor krijgen ben nu alweer 2,5 week bezig om de bestelling opnieuw te krijgen, belde vandaag en to mijn verbazing kreeg ik dezelfde persoon als die 10 dagen terug het door zou geven dat ze de juiste bestelling moesten sturen. maar ondanks artikel op voorraad, nog steeds niet verstuurd waarbij ze me zoetsappig verteld dat ze het wel even opnieuw zal doorgeven.... oftewel nu 2 maanden verder wel betaald maar nog steeds geen monitor, tegen de tijd dat zij hem leveren is de monitor nog maar de helft van het geld waard...
OFTEWEL NOOIT MEER en ik raad ook iedereen aan NIET MAAR DAN OOK NIET KOPEN bij PIXMANIA Het grootste OPLICHTERSBedrijf van Europa

Mepmiep
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 10:26

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Mepmiep »

Ik heb meerdere keren via pixmania.nl besteld en nooit slechte ervaringen mee gehad :o

Eerst mijn fototoestel, prima geleverd, compleet en in orde. Toen een usbstick, zelfde, geen problemen. Mijn ouders hebben ook via pixmania.nl besteld en er is nooit wat misgegaan...

bark dog
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2007 17:36

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door bark dog »

Ik heb een gsm, de lg prada besteld bij dit bedrijf, vooraf betaald, maar de gsm is nooit geleverd geweest, moest er nu al een 2 maanden zijn, mailen helpt niks, ze houden je gewoon aan het lijntje met hun mails! Ik ben wel 478 euro kwijt... Het is een vervelend-bedrijf, en hoop dat het gauw weer verdwijnt van het internet, bende oplichters!

ikbenik

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is een *****-bedrijf, en hoop dat het gauw weer verdwijnt van het internet, bende oplichters!
Wanneer worden jullie wakker en ga daar dan niet meer kopen?

Zoveel mensen klagen en iedereen blijft er kopen.

Zeer vreemd.

Gesloten