LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pixmania

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
patrickvanhorne

Pixmania

Ongelezen bericht door patrickvanhorne »

Hallo,

Vorige maand deed ik een paar aankopen via Pixlmania.be (is een internationaal bedrijf, ook Nederlands). Ik heb daar wel al eens wat kleinigheden gekocht, maar nu ging het om een ipad.

Ik weet dat Pixmania niet de goedkoopste webshop is, maar op hun site werd de bezoeker meegedeeld dat er een wedstrijd was: koop iets en win het aankoopbedrag terug!

Voor deze wedstrijd moest je niets doen (behalve je inkopen bij hen doen) en op 31 oktober zouden de winnaars op de site vermeld worden. Ik win zelden iets en was er ook van overtuigd nu niet te winnen, maar toch zette ik 31 oktober in mijn agenda.

Toen ik op 31 oktober naar pixmania surfde om te kijken of mijn naam bij de winnaars stond, vond ik nergens winnaars of een vermelding van de wedstrijd terug. Ik mailde dus naar de klantendienst met de vraag waar ik de winnaars kan vinden.

Na wat heen en weer gemail, kreeg ik te horen dat de winnaars niet op de site komen, dat die een mail zou ontvangen. Volgens mij klinkt dit erg naar: 'dit was geen wedstrijd, alleen een lokmiddel'.

Hebben meer mensen dergelijke ervaringen met Pixmania? Wat kan je in zo'n geval doen?

Groeten,

Patrick

newmikey

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door newmikey »

patrickvanhorne schreef: Na wat heen en weer gemail, kreeg ik te horen dat de winnaars niet op de site komen, dat die een mail zou ontvangen. Volgens mij klinkt dit erg naar: 'dit was geen wedstrijd, alleen een lokmiddel'.
Patrick,

Het is niet ongebruikelijk dat "winnaars" alleen per mail bericht krijgen dus daar kan je niet veel aandoen. Er bestaat geen wettelijke plicht een lijst met winnaars te publiceren (leuk voor de privacy) en bovendien zou je dan argumenteren dat dat wel eens verzonnen namen zouden kunnen zijn.

Je hebt ook gelijk dat dit een lokmiddel is - het werkt perfect want je bent er in getrapt: in plaats van naar de beste of goedkoopste aanbieder te zoeken heb je, voor een meerprijs, een ticket in een loterij gekocht - en verloren.

ArneLH
Contacteer:

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door ArneLH »

Zolang er inderdaad prijzen worden verdeeld mag het uiteraard, anders is het een onrechtmatig handelspraktijk (Bijlage 1, nr. 19, 2005/29/EG). De verkoper moet overigens bij betwisting bewijzen dat er inderdaad een prijsvraag was (art. 6:193j BW).

Gesloten