LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Positief kopen via Internet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
marjan

Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door marjan »

Ik wil ook even iets positiefs mededelen over kopen via internet.
Al een hele tijd bestel ik voor mijn kinderen kleding vai Tinino .
Goede service , doen nooit moeilijk bij ruilen en beantwoorden snel je mail.
Ik vind dat ze een pluim verdienen. :D

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door rhodi »

ik heb pas geleden spullen gekocht bij www.computergear.nl en had ze vooruit betaald. na 3 dagen had ik de spullen al in huis. zo kan het dus ook!!! ook een pluim voor computergear uit nijmegen.

Gast

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Gast »

www.casabenelly.nl

Perfecte service ! Ik speel gitaar en betstel daar mijn snaren en andere accesoires. Ook mijn vragen worden netjes beantwoord door deze firma.

Alles snel bezorgt, en de service is zeer goed !

Zo zie je maar, dat bestellen via internet ook gewoon goed kan gaan....

Gerda B.

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Gerda B. »

Ik heb donderdag kleding voor m'n zoontjes besteld op http://beregoed.spot2shop.nl en betaald met Girotel en had ze zaterdag al in huis :) Echt super, leuke kleding voor betaalbare prijzen en supersnelle levering met een leuk presentje erbij.

Rick

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Rick »

Tuurlijk kan je via internet bestellen. Alleen ik bestel bij niemand iets, als ik vooruit moet betalen. Dat doe ik beslist niet! Ik denk dat diegene die wel hun spullen gehad hebben, hiermee geluk hebben gehad.
Hoevaak zie je ze hier niet mauwen van dat ze wel betaald hebben, maar geen spullen krijgen. Dan denk ik, eigen schuld.

GerdaB.

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door GerdaB. »

Tja, dat blijft natuurlijk het risico. Ik kijk meestal wel of er een adres en telefoonnummer op de site staat en bel dan even met een vraag om te kijken of ze ook daadwerkelijk te bereiken zijn en kijk op ikhebje.nl of het adres inderdaad overeenkomt met de naam en het telefoonnummer. Bij de meeste webwinkeltjes moet je vooruit betalen en er zijn er echt velen die wel eerlijk zaken doen, maar ja, die paar die dat niet doen die verpesten het eigenlijk voor de rest.

Gast

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Gast »

Met PROXIS heb ik goede ervaringen. Ze versturen gratis, ze zijn niet duur; alleen de website heeft niet ZO veel info als Frontstage vroeger. Vooruitbetalen kun je als nadeel zien. Dat valt bij Proxis mee. Alleen is inderdaad zo dat ze TE SNEL een betalingsherinnering sturen. En als je al wel betaald hebt, kost het soms HEEL ERG VEEL moeite ze te overtuigen dat het bedrag bij hun binnen is. Het is daar een rommeltje?!; ook al vermeld je braaf dat duffe 'bestelnummer' erbij.

Een 'voordeel' van vooruit betalen is dat je niet je bestelling hoeft te annuleren als je je opeens bedenkt.
Bol.com is goed, lekker accepgirootje betalen....! Hun site heeft echter minder info, je betaalt altijd verzendkosten, en ze zijn niet meer zo goedkoop. Voor de lage prijzen ga naar LAPIS.to (Kijk sowieso bij www.vergelijk.nl...) LAPIS kun je lekker ophalen in Hilversum.

Maar probeer ook www.kelkoo.com In Groot Britannie zijn goedkope winkels; probeer www.play.com en playusa.com Maar je moet wel een creditkaart hebben. Ze zijn VEEL goedkoper dan de DVD winkels in Nederland, en BETERE KEUS in regio 2 disks. (Bonusmateriaal!)
Verzenden gratis, en ruilmethode soepel.

Helaas heb ik van 1 geretourneerd artikel NOG STEEDS mijn geld niet terug........ Ik moet nog even blijven drammen, blijkbaar. De toezegging komen ze niet na. Maar de rest is positief, dus!


Mijn ervaring is dat er geen belasting bij komt. Ze versturen van de kanaaleilanden, geloof ik. www.cd-wow.com is ook wel OK. Naar mijn ervaring ook geen extra tax als de DVD boven de 22,= grens zit.

www.Playusa.com heeft Regio1, maar daar krijg je zeker wel belasting erbovenop boven de 22 euro! (over totaalbedrag van DVD PLUS VERZENDKOSTEN) Dat geldt ook voor Amazon.com etcetera.

Uit Canada bestellen onder de 22 euro kan voordelig zijn. Dvdsoon.com heb ik eens gebruikt. (Lekker goedkoop BLAXPLOITATION van MGM met commentaartrack, regio 1)

Wie kan me uitleggen waarom amazon.de op een CD-Rom van 35 euro ofzo, er (binnen de EU!!) er nog belasting overheen gooit! Is dit vanwege verschil in BTW ofzo ? Amazon.de reageert alleen met domme standaard-mails, en de vriendelijke belastingdienst wist het ook even niet. 'Ieder land kan doen wat-i wil', zoiets.......

Waarom extra belasting voor een CD-Rom uit duitsland ?? Vrije europese markt - dat geldt wel voor U.K., maar niet voor Duitsland??

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door spambam »

Proxis? Zie http://proxis.sucks.nl waaruit blijkt dat Proxis het in het verleden niet zo nauw nam met eigen slordigheid. Amerikaanse boeken kun je maanden op wachten tot een mailtje komt dat het niet leverbaar is. Vreemd genoeg wel via de Amazon.com en andere grote sites.

Cdwow verscheept vanuit Scandinavie; gaat ook prima.

Play.com is echt mijn favoriet, al wil een bestelling wel eens een week of twee onderweg zijn.

Jaapieoo

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Jaapieoo »

TIP:

kijk op kieskeurig.nl die zijn erg streng tegen de aangesloten winkels en de voorwaarden, er zijn dus "bijna" alleen maar goede winkels bij aangesloten

Tevreden

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Tevreden »

Ik koop zelf graag bij amazon.co.uk en amazon.com. Ik heb hier zeer positieve ervaringen mee. Alleen heb je wel een creditcard nodig om iets te kunnen kopen. :D

ibizaracer

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door ibizaracer »

Ook ik heb goede ervaringen met kopen via internet,heb wel eerst de site gescheckt,dus telefoonnummer en adres en ook gebeld om informatie.
Je kunt zelfs het nummer van de kvk checken.
Ik kreeg keurig antwoord op mijn vragen zowel telefonisch als via e-mail,de levering was zeer snel :lol:
Ik moest bij hun ook eerst vooruit betalen zij zijn zelf nl verschillende keren opgelicht,omdat mensen dus verschillende dingen bestelden hun het afleverden en vervolgens nooit meer hun geld zagen.
Er zit dus ook een andere kant aan het verhaal.
Je hebt verschillende manieren om te betalen je kunt het zelfs ophalen en dan daar betalen.
Er bestaan dus ook goede sites om te kopen via internet.
Het gaat om:www.babyboardrent.nl

Koper

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Koper »

Ik heb net weer iets gekocht via marktplaats. Nog voordat ik het geld had overgeboekt heeft de verkoper het product al opgestuurd. Ik ben er erg blij mee. :o

Wai Kung

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Wai Kung »

Ik ben een tevreden koper via internet. Echt nooit problemen gehad.
Wat ik wel altijd doe is de site bekijken en zien of er een contactmogelijkheid is via e-mail, telefoon of fax. Meestal bestel ik bij gerenomeerde bedrijven zoals Dell, HP, Bol, Proxis, Amazon, CD-now.
Ik doe dit altijd via dezelfde site, want dan kan je ook de onderlinge prijzen vergelijken, met boeken scheelt dat wel vaak. Ik gebruik de http://www.vindsnel.nl portal werkt prima.


Groetjes

Wai

kwast
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:12

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door kwast »

Ik wil ook graag reclame maken maar ik weet niet voor welke site

Joris

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Joris »

Ik heb vorige week een acer laptop bij het internetbedrijf Beat-it gekocht. Omdat ik na een poging tot oplichting op marktplaats (vals geld) wat achterdochtig ben geworden en mensen niet blindelings vertrouw heb ik vooraf wat onderzoek gedaan of ik bij beat-it (www.beat-it.nl) wel iets kon kopen. Ze hebben het keurmerk "thuiswinkel waarborg". Ik heb dit nog even gecontroleerd of dit echt zo was en navraag leerde dat ik hier rustig wat kon kopen. Ik heb vervolgens de order geplaatst, het geld vooraf overgemaakt en 2 dagen later had ik de acer laptop in huis. Software zat er keurig allemaal verpakt bij en de laptop was goed ingepakt. Door de laptop bij dit bedrijf te kopen leverde mij een voordeel van € 170,- op. De gerantievoorwaarden zijn hetzelfde als ik de laptop bij een computerzaak koop met een vestiging. Stel dat er met de computer wat is kan ik hem zelf opsturen en anders stuurt de computerzaak de laptop voor mij op. Geen verschil dus. Verder suggereren computerzaken dat de laptops die bij internetwinkels worden aangeboden uit het grijze circuit komen en dat er andere garantievoorwaarden op van toepassing zijn, maar dit is absoluut niet het geval!! Navraag bij de importeur van acer leerde dat deze laptop rechtsstreeks van hun komt en er dezelfde garantievoorwaarden op van toepassing waren. Al met al ben ik zeer tevreden over het internetbedrijf Beat-it

dekker

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door dekker »

Ik heb een televisie en een home cinema set via internet gekocht bij goedkopeplasma, correcte service !
Ze verkopen alles van LG, deze site is echt een aanrader voor iemand die niet opgelicht wil worden.

Dus kijk op de site www.goedkopeplasma.com of bel even op (telefoonnummer staat op de site).

Veel succes als je niet opgelicht wilt worden.

Gast

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Gast »

Houd eens op met die doorzichtige reclamepraatjes. Het lijkt me beter niet te kopen bij lui die hun eigen 'goede, betrouwbare' site aanprijzen

Gast

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Gast »

Grappig ook wel dat in de voorwaarden wordt verwezen naar de Consumentenbond als er een probleem is. Volgens mij doet die alleen iets voor leden. Ook in de voorwaarden: als je gebruik maakt van de afkoelingsperiode van 7 werkdagen en de bestelling terug stuurt, moet je allerlei kosten betalen. DAT IS VERBODEN! Alleen de kosten van het retour zenden zijn voor rekening van de consument en verder niets.

Terugstorting vindt plaats na aftrek van gemaakt kosten zoals verzending en credit card kosten. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is en de verpakking niet is verbroken, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen voor rekening van Opdrachtgever komen.

Verpakking onbeschadigd en niet verbroken: allemaal onzin en verboden om in de voorwaarden op te nemen. Niet kopen hier!

DEKKER

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door DEKKER »

We hebben het toch over positief kopen via internet.

Alleen negatieve kanten hoeven toch niet belicht te worden alhoewel dit wel nodig is !!

Ik ben dus een tevreden klant en niet iemand die zijn eigen site aanprijst !!!!

Ik zal maar denken wie de schoen past die trekke hem aan !

Gast

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Gast »

We hebben het toch over positief kopen via internet.

Alleen negatieve kanten hoeven toch niet belicht te worden alhoewel dit wel nodig is !!

Ik ben blij dat je zelf inziet dat het nodig is de negatieve kanten te belichten

Ik ben dus een tevreden klant en niet iemand die zijn eigen site aanprijst !!!!

Ik zal maar denken wie de schoen past die trekke hem aan !

Fijn dat je een boek over spreekwoorden en gezegdes hebt gekocht maar in deze context begrijp ikkum niet. Bedoel je dat ik zelf een site heb :roll: Leg eens uit hoe het zit met je plasmascherm en je hopeloze voorwaarden

Gesloten