LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postnl en hun nutteloze Track & Trace

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ZZR600
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2011 12:34

Postnl en hun nutteloze Track & Trace

Ongelezen bericht door ZZR600 »

Iets besteld bij een webwinkel en krijg keurig een Track & Trace nummer om bij bezorger Postnl na te gaan wanneer ze komen bezorgen. Ik zorg dat ervoor dat ik op het aangegeven dagdeel thuis ben, maar geen levering. Ik ga weer naar hun website, voer de Track & Trace code opnieuw in en zie tot mijn verbazing dat ze de levering nu een dag later hebben gepland.

Wat heb je op deze manier aan Track & Trace als ze tijdens het aangegeven moment van levering de boel plotsklaps omgooien?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Postnl en hun nutteloze Track & Trace

Ongelezen bericht door nevermind »

Wat denk je van overmacht?

Werknemer meld zich ziek.
Auto stuk.
File.......
Had je het leuker gevonden, als de oude tijd was blijven staan , en niemand kwam opdagen.
Ik denk niet, dat dit met opzet gebeurd is.

ZZR600
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2011 12:34

Re: Postnl en hun nutteloze Track & Trace

Ongelezen bericht door ZZR600 »

Zou Postnl maar 1 medewerker en 1 auto hebben? Vast niet. En als ik een storing heb werk ik ook wat langer door.

Er zal ongetwijfeld wel een (goede?) reden zijn waardoor de bezorgdatum is gewijzigd.

Ze maken helaas van hun probleem mijn probleem.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Postnl en hun nutteloze Track & Trace

Ongelezen bericht door berndv »

ZZR600 schreef:Zou Postnl maar 1 medewerker en 1 auto hebben? Vast niet. En als ik een storing heb werk ik ook wat langer door.

Er zal ongetwijfeld wel een (goede?) reden zijn waardoor de bezorgdatum is gewijzigd.

Ze maken helaas van hun probleem mijn probleem.
Zij hebben geen probleem, u heeft een probleem. Postnl geeft als service de track en tracé mogelijkheid, dit is geen garantie, maar een indicatie. Heb ooit eens een pakket ontvangen terwijl op de site het pakket nog in het sorteerproces zat.

Postnl heeft vast en zeker meerdere auto's en medewerkers. Misschien niet in diezelfde wijk. Of zou er dan maar een bezorger van een andere wijk moeten overwerken om u uw pakke te overhandigen? Inderdaad zou dat wel een mooi stukje service zijn, maar gaat in de realiteit natuurlijk niet op. Als ik een storing heb, eindigd bij mij meestal mijn dag om de normale afgesproken tijd, tenzij er extra betaald wordt, maar dat is het stukje vrijheid van het zelfstandig ondernemerschap :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Postnl en hun nutteloze Track & Trace

Ongelezen bericht door tenormin »

berndv, wilde juist hetzelfde schrijven, maar je bent me voor. Zou vanmorgen pakje ontvangen; keek op de site en het was afgeleverd. ?? Kan ik dáár weer achteraan. Dat track & trace werkt (voor mij dan) bijna voor geen meter. Zelden dat het klopt. Maar goed, je hebt het al geschreven.

rem4rk4ble
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:15

Re: Postnl en hun nutteloze Track & Trace

Ongelezen bericht door rem4rk4ble »

Ik denk ook dat het slechts een incident is en dat er overmacht was. Ik heb dit recent ook meegemaakt dat het pakketje met een dag vertraagd was. Geen reden voor opgegeven maar ja, wat doe je eraan. Was blij dat ik het uberhaupt kon volgen. Heb overigens zo vaak meegemaakt dat er staat dat je niet thuis was terwijl er geen briefje in de bus zit en ik de hele dag beneden zat. Wat doe je eraan heh :) nix :D

M.davids
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2013 18:14

Re: Postnl en hun nutteloze Track & Trace

Ongelezen bericht door M.davids »

Tja ik ken het track en trace verhaal .
Bestelling blijft maar in het sorteercentrum . bellen bellen bellen ,je wordt er niks wijzer van . na 5 dagen zeggen ze bestelling vermist en heb jij gewoon pech gehad .
Moet de gene waarbij je het besteld hebt , maar een onderzoek instellen .
En jij blijft dus met lege handen achter .

Sannekep
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:48

Re: Postnl en hun nutteloze Track & Trace

Ongelezen bericht door Sannekep »

Helaas hetzelfde probleem met postnl.
Bezorging telkens een dag uitgesteld, ze zijn het pakket dus gewoon kwijt.
Maar dat geven ze niet toe, nee, ze stellen een onderzoek in.
Dat duurt (eerst) 10 dagen, maar vervolgens weten ze na die 10 dagen nog niks.
Dus moet je weer wachten tot ze wel zover zijn.
Ondertussen heb je dus al weken geleden betaald voor iets wat je niet krijgt, en denk maar niet dat je je geld terug krijgt. Nee, wachten op het onderzoek van postnl.
Jammer dat ze daarmee net zo snel zijn als met de bezorging van dat pakket.
Gevolg is dat je dus maanden op je eigen geld moet wachten.
Als je een klacht indient is de enige reactie die je krijgt: jammer dat wij niet aan uw verwachtingen voldoen. Hopelijk kunnen wij u een volgende keer beter van dienst zijn.
Ondertussen wacht ik nog steeds op het 'onderzoek' van postnl en dus nog steeds op mijn geld.
Koop nooit meer iets wat met postnl moet worden bezorgd, ben helemaal klaar met dat waardeloze bedrijf.

Elif1987
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2013 17:15

Re: Postnl en hun nutteloze Track & Trace

Ongelezen bericht door Elif1987 »

Postnl hoort zich gewoon aan zijn afspraken te houden. Punt.
ik hoef er bij mijn baas ook niet mee aan te komen dat ik telkens weer in de file sta en daardoor te laat kom. Door overmacht! onzin.

Wij betalen voor service aan postnl en als zij die verantwoordelijkheid niet aan kunnen, dan moeten zij ook niet leidend of de grootste willen zijn op deze markt.
Ik heb genoeg ellende met postnl gehad en heb de afgelopen jaren meerdere pakketjes/ stukken niet ontvangen. Waarom niet? Omdat postnl dagelijks 17 miljoen stukken verwerkt en wij dan maar moeten begrijpen dat er iets verloren kan gaan! :evil:
Dacht ik toch niet! Als je die verantwoordelijkheid aan wilt gaan, moet je er ook zorg voor dragen dat je die aan kunt.

Ik hoop dat de overheid eens ingrijpt. Postnl geniet namelijk nog steeds overheidsbescherming ( van ptt) terwijl zij daar geen enkele recht op hebben.

Gesloten