LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsfout Bol.com
-
Prijsfout Bol.com
Anderhalve week geleden (14/9) heb ik bij Bol.com een nieuwe camera besteld, het model was net uit, de adviesprijs 599 euro, Bol.com bood hem aan voor 359 euro met een levertijd van 2 -3 weken.
Die prijs was laag, maar aangezien adviesprijzen zelden gehanteerd worden en de levertijd een paar weken zou zijn leek het me niet onlogisch dat de prijzen tegen die tijd flink gedaald zouden zijn. (inmiddels wordt hij elders al 100 euro beneden de adviesprijs aangeboden en dat zal heus nog wel meer dalen)
Ik heb hem dus besteld en per creditcard betaald.
Een paar dagen later werd de prijs ineens aangepast naar 599 euro met een levertijd van 3-5 werkdagen waardoor me duidelijk werd dat ze een foutje gemaakt hadden, dit staat nu inmiddels een week op de site.
De orderstatus van mijn bestelling blijft echter op 5 oktober staan, dus heb ik ze gisteren gebeld met de vraag of ik hem één dezer dagen kan verwachten, de dame keek naar de bestelling en gaf aan dit "naar de juiste afdeling door te zetten", wanneer ik een antwoord zou krijgen kon ze me niet vertellen, "een dag? twee dagen? een week?, het is momenteel nogal druk".
Lekker vaag
Inmiddels zijn ze er al meer dan een week achter dat er een foute prijs vermeld werd, en dat er bestellingen op geplaatst zijn, dan zou men toch wel een antwoord moeten kunnen geven op mijn vraag?
Als Bol.com dit fatsoenlijk op wil lossen leveren ze hem voor deze prijs, het was m.i. niet echt een geval van een overduidelijke vergissing, hij stond niet voor 5,99 euro of zo geprijsd.
Willen ze hem niet leveren (waar ik niet zomaar mee akkoord zal gaan), laat dan uit eigen beweging iets weten zodra de fout ontdekt wordt.
In de loop der jaren hebben we naar alle tevredenheid regelmatig bij ze besteld, hopelijk lossen ze dit op en is het niet de laatste (poging tot) bestelling geweest.
Die prijs was laag, maar aangezien adviesprijzen zelden gehanteerd worden en de levertijd een paar weken zou zijn leek het me niet onlogisch dat de prijzen tegen die tijd flink gedaald zouden zijn. (inmiddels wordt hij elders al 100 euro beneden de adviesprijs aangeboden en dat zal heus nog wel meer dalen)
Ik heb hem dus besteld en per creditcard betaald.
Een paar dagen later werd de prijs ineens aangepast naar 599 euro met een levertijd van 3-5 werkdagen waardoor me duidelijk werd dat ze een foutje gemaakt hadden, dit staat nu inmiddels een week op de site.
De orderstatus van mijn bestelling blijft echter op 5 oktober staan, dus heb ik ze gisteren gebeld met de vraag of ik hem één dezer dagen kan verwachten, de dame keek naar de bestelling en gaf aan dit "naar de juiste afdeling door te zetten", wanneer ik een antwoord zou krijgen kon ze me niet vertellen, "een dag? twee dagen? een week?, het is momenteel nogal druk".
Lekker vaag
Inmiddels zijn ze er al meer dan een week achter dat er een foute prijs vermeld werd, en dat er bestellingen op geplaatst zijn, dan zou men toch wel een antwoord moeten kunnen geven op mijn vraag?
Als Bol.com dit fatsoenlijk op wil lossen leveren ze hem voor deze prijs, het was m.i. niet echt een geval van een overduidelijke vergissing, hij stond niet voor 5,99 euro of zo geprijsd.
Willen ze hem niet leveren (waar ik niet zomaar mee akkoord zal gaan), laat dan uit eigen beweging iets weten zodra de fout ontdekt wordt.
In de loop der jaren hebben we naar alle tevredenheid regelmatig bij ze besteld, hopelijk lossen ze dit op en is het niet de laatste (poging tot) bestelling geweest.
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 05 okt 2012 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Prijsfout Bol.com
Een gloednieuw model fotocamera dat op het moment van uitkomen € 240,- goedkoper zou zijn dan de adviesprijs?
Lijkt mij toch duidelijk een fout.
Lijkt mij toch duidelijk een fout.
Lijkt mij ook ja, en ga er maar vanuit dat je hem niet voor deze prijs gaat krijgen.
De korting is fors, dat ben ik met je eens. Als die 100-150 euro geweest had ik het realistischer gevonden. Maar het is net zo krom dat Bol kennelijk de adviesprijs als verkoopprijs hanteert.VioletPrue schreef:Een gloednieuw model fotocamera dat op het moment van uitkomen € 240,- goedkoper zou zijn dan de adviesprijs? Lijkt mij toch duidelijk een fout.
(Hoge) Kortingen zijn in de fotohandel niet ongebruikelijk. Soms ook worden ook via parallelimport camera's aangeboden uit landen waar de prijzen heel anders zijn.
Dat is zeker mogelijk maar aangezien het model net nieuw uit was gekomen, ben ik het meer eens met VP. Een dergelijk hoge korting op de adviesprijs ziet men toch eerder bij modellen die al wat langer meegaan. Alhoewel ik normaliter niet gauw kijk naar het "van...voor..."grun schreef:De korting is fors, dat ben ik met je eens. Als die 100-150 euro geweest had ik het realistischer gevonden. Maar het is net zo krom dat Bol kennelijk de adviesprijs als verkoopprijs hanteert.VioletPrue schreef:Een gloednieuw model fotocamera dat op het moment van uitkomen € 240,- goedkoper zou zijn dan de adviesprijs? Lijkt mij toch duidelijk een fout.
(Hoge) Kortingen zijn in de fotohandel niet ongebruikelijk. Soms ook worden ook via parallelimport camera's aangeboden uit landen waar de prijzen heel anders zijn.
Een beetje geïnformeerde internetkoper, waarvan doorgaans wel uitgegaan wordt heeft alvorens te bestellen een beetje vergelijkend warenonderzoek gedaan qua prijzen. Dus het zou mij niet verbazen als de aangeboden prijs stukken lager lag dan bij de concullega's.
Ik vind wel dat bol allang in contact had kunnen treden met TS en tot een oplossing te komen of een beslissing te nemen. Ze weten al een poos dat ze de camera waarschijnlijk niet gaan leveren voor die prijs.
-
Klopt, maar de concullega's konden binnen 24 uur leveren, als je een nieuw model meteen wilt hebben betaal je de hoofdprijs, na een paar weken mag je aannemen dat de prijzen onder druk van de concurrentie snel gaan zakken. Daarom koos ik er voor in zee te gaan met de langere levertijd.Emmy75 schreef:grun schreef:Een beetje geïnformeerde internetkoper, waarvan doorgaans wel uitgegaan wordt heeft alvorens te bestellen een beetje vergelijkend warenonderzoek gedaan qua prijzen. Dus het zou mij niet verbazen als de aangeboden prijs stukken lager lag dan bij de concullega's.VioletPrue schreef:Een gloednieuw model fotocamera dat op het moment van uitkomen € 240,- goedkoper zou zijn dan de adviesprijs? Lijkt mij toch duidelijk een fout.
Precies, dat vind ik ook.Ik vind wel dat bol allang in contact had kunnen treden met TS en tot een oplossing te komen of een beslissing te nemen. Ze weten al een poos dat ze de camera waarschijnlijk niet gaan leveren voor die prijs.
De orderstatus is onveranderd, hij wordt nog steeds verwacht rond 5 oktober voor 359 euro. Dat wekt bij de klant de verwachting dat ze hem gewoon gaan leveren voor die prijs.
Als ze de volgende dag gebeld of geschreven zouden hebben dat er een fout gemaakt is zou ik misschien gezegd hebben: kan gebeuren, ik wacht wel tot de prijzen echt gaan dalen.
Nu vind ik eigenlijk wel dat ze hun verlies gewoon moeten nemen, en misschien doen ze dat ook nog wel. Ik wacht het af.
-
Je kan een klacht indienen bij http://www.thuiswinkel.org/vragen-en-klachten
Ik ben het met je eens dat Bol gewoon moet leveren. Ze hebben geen komma verkeerd gezet of zo. En adviesprijzen? Wie neemt die nog serieus?
Verder gaat Bol.com ook onprofessioneel om met je klacht. Dat wordt nog wat als ze over een maand concurrentie krijgen van www.amazon.nl
Ik ben het met je eens dat Bol gewoon moet leveren. Ze hebben geen komma verkeerd gezet of zo. En adviesprijzen? Wie neemt die nog serieus?
Verder gaat Bol.com ook onprofessioneel om met je klacht. Dat wordt nog wat als ze over een maand concurrentie krijgen van www.amazon.nl
-
Waarom wacht je dan niet gewoon tot 5 oktober. Tenslotte stond er gewoon bij dat delevertijd 5 oktober was. Daarna kan je nog altijdi n discussie gaan over de prijs met Bol. Ze hoeven toch niet te reageren en misschien leveren te ze wel gewoon tegen de afgesproken prijs. maar de leverdatum was 5 oktober, dus nog even geduld.
-
Die kans geef ik ze ook voordat ik echt aan een klacht ga werken.michaelz1981 schreef:Waarom wacht je dan niet gewoon tot 5 oktober. Tenslotte stond er gewoon bij dat delevertijd 5 oktober was. Daarna kan je nog altijdi n discussie gaan over de prijs met Bol. Ze hoeven toch niet te reageren en misschien leveren te ze wel gewoon tegen de afgesproken prijs. maar de leverdatum was 5 oktober, dus nog even geduld.
Terwijl ik bovenstaand regeltje typ komt er via de mail een reactie binnen van Bol.com:
Vreemd dat de oorspronkelijke levertijd aangehouden wordt terwijl het toestel inmiddels voorradig is, maar goed, ik kan me ook voorstellen dat ze voorrang geven aan klanten die de juiste prijs betalenGeachte heer/mevrouw,
Het door u op 14 september 2012 bestelde artikel heeft een verwachte levertijd van 2-3 weken. Deze termijn is op dit moment nog niet verstreken. Wij verzoeken u daarom nog even om geduld. Wij verwachten uw bestelling voor 5 oktober 2012 te kunnen leveren.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXX
bol.com Klantenservice
Voor mijn gevoel sta ik nu nog sterker, nu ze per mail ook nog bevestigen te zullen leveren.
-
Bol.com laat nu het ware gezicht zien.
De orderstatus geeft nu aan, en ik heb een e-mail ontvangen, dat de levering "vertraagd" is, de nieuwe verwachte leverdatum is nu 26 oktober, weer drie weken later. Dit terwijl Kieskeurig vol staat met winkels die binnen 24 uur kunnen leveren en Bol.com voor nieuwe bestellingen nog steeds 3-5 werkdagen aangeeft.
Argument van de klanten"service": "uw bestelling is gekoppeld aan een leverancier, als die specifieke leverancier later levert, dan schuift de besteldatum ook op". Hoeveel Panasonic importeurs hebben we in Nederland dat iemand die later dan ik besteld aan een andere leverancier gekoppeld word en zijn toestel (na 3-5 werkdagen) inmiddels al lang kan hebben??
Wat is dit een zielige club zeg. We maken een fout, komen daar niet voor uit, maar houden de klant aan de lijn, beloven hem drie keer op 5 oktober te zullen leveren, maar plakken er gewoon drie weken aan vast in de hoop dat hij aftaait. Wie zegt dat ze na die nieuwe drie weken niet alsnog annuleren of verder vertragen?
Stel dat er 100 klanten zijn die net als ik de bestelling hebben geplaatst voor deze prijs en er haken er 90 af die hem elders kopen omdat het te lang duurt of omdat ze denken dat ze hem toch niet meer krijgen. Dan zijn er nog maar 10 over die je af kunt zeggen, of misschien uiteindelijk dan toch maar levert? Wat ik overigens niet verwacht.
Als je ontdekt dat er een foute prijs voor een artikel staat en je corrigeert deze, dan kijk je toch meteen wie er al besteld heeft en onderneem je actie?
Als ik na 2 dagen daar een mail over gekregen zou hebben zou de situatie misschien heel anders zijn geweest, hoewel ik blijf zeggen dat het niet een fout is die overduidelijk een tikfout is, zoals van 599 voor 59,90 b.v. Door vol te blijven houden dat er (weliswaar steeds later) geleverd gaat worden bevestig je dit zelf ook nog eens.
Bol.com, zo ga je niet met klanten om.
De orderstatus geeft nu aan, en ik heb een e-mail ontvangen, dat de levering "vertraagd" is, de nieuwe verwachte leverdatum is nu 26 oktober, weer drie weken later. Dit terwijl Kieskeurig vol staat met winkels die binnen 24 uur kunnen leveren en Bol.com voor nieuwe bestellingen nog steeds 3-5 werkdagen aangeeft.
Argument van de klanten"service": "uw bestelling is gekoppeld aan een leverancier, als die specifieke leverancier later levert, dan schuift de besteldatum ook op". Hoeveel Panasonic importeurs hebben we in Nederland dat iemand die later dan ik besteld aan een andere leverancier gekoppeld word en zijn toestel (na 3-5 werkdagen) inmiddels al lang kan hebben??
Wat is dit een zielige club zeg. We maken een fout, komen daar niet voor uit, maar houden de klant aan de lijn, beloven hem drie keer op 5 oktober te zullen leveren, maar plakken er gewoon drie weken aan vast in de hoop dat hij aftaait. Wie zegt dat ze na die nieuwe drie weken niet alsnog annuleren of verder vertragen?
Stel dat er 100 klanten zijn die net als ik de bestelling hebben geplaatst voor deze prijs en er haken er 90 af die hem elders kopen omdat het te lang duurt of omdat ze denken dat ze hem toch niet meer krijgen. Dan zijn er nog maar 10 over die je af kunt zeggen, of misschien uiteindelijk dan toch maar levert? Wat ik overigens niet verwacht.
Als je ontdekt dat er een foute prijs voor een artikel staat en je corrigeert deze, dan kijk je toch meteen wie er al besteld heeft en onderneem je actie?
Als ik na 2 dagen daar een mail over gekregen zou hebben zou de situatie misschien heel anders zijn geweest, hoewel ik blijf zeggen dat het niet een fout is die overduidelijk een tikfout is, zoals van 599 voor 59,90 b.v. Door vol te blijven houden dat er (weliswaar steeds later) geleverd gaat worden bevestig je dit zelf ook nog eens.
Bol.com, zo ga je niet met klanten om.
-
Direct na bovenstaande melding heb via het contactformulier op de site een klacht neergelegd bij Bol.com, en ontving net de volgende nietszeggende reactie die wederom een herhaling is van de eerdere uitspraken van de klantenservice:
Alle andere winkels hebben het toestel volop op voorraad en een gigant als Bol.com kan pas na 6 weken leveren (of nog later, want met heeft het over "verwachten")Geachte heer/mevrrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 5 oktober 2012.
Het spijt ons dat uw bestelling met bestelnummer 8039115710 niet binnen de verwachte levertijd bezorgd is. De levertijden op onze site zijn zo actueel en accuraat mogelijk, maar wij zijn hierin afhankelijk van de informatie die onze leveranciers ons verstrekken.
Wij verwachten uw bestelling 26 oktober te kunnen leveren.
Onze welgemeende excuses voor de ontstane vertraging.
Met vriendelijke groet,
XXXXXX
Zoals hierboven al gesteld is kan dit een buitenlandse import zijn, met de daarbij lage prijs. Dat de Nederlandse importeur alles wel keurig op voorraad heeft, heeft hier dan niets mee te maken. Daar gelden namelijk de prijzen die ze nu waarschijnlijk hanteren.
-
Dat zou kunnen, maar doet Bol.com dan aan parallel import en zo ja, moeten ze dat dan niet vermelden i.v.m. eventuele garantie die dan niet bij Panasonic Nederland geldt?berndv schreef:Zoals hierboven al gesteld is kan dit een buitenlandse import zijn, met de daarbij lage prijs. Dat de Nederlandse importeur alles wel keurig op voorraad heeft, heeft hier dan niets mee te maken. Daar gelden namelijk de prijzen die ze nu waarschijnlijk hanteren.
Als ik klik op het artikel wat in mijn bestelstatus staat kom ik gewoon op de pagina waarop de Panasonic aangeboden wordt voor 599 euro en een levertijd van 3-5 werkdagen.
Eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in, en gezien de prijzen van het toestel in andere landen kan ik me ook niet helemaal voorstellen dat hij op die manier bijna 250 euro goedkoper kan zijn. Dan zouden veel meer webshops dit aanbieden.
Maar goed, ik heb ze laten weten dat ik het niet vertrouw maar wel blijf wachten, ik ben heel benieuwd wat de volgende stap van Bol.com is. Leveren, nog een keer uitstellen, of uiteindelijk annuleren omdat "de leverancier niet in staat blijkt voor deze condities te leveren"?
Panasonic levert geen garantie, u heeft een overeenkomst met bol.com, zij verzorgen de garantie. En ik zie geen reden voor bol.com om te melden wie hun leverancier is, daar heeft u namelijk niets mee te maken.CaptainSlow schreef: Dat zou kunnen, maar doet Bol.com dan aan parallel import en zo ja, moeten ze dat dan niet vermelden i.v.m. eventuele garantie die dan niet bij Panasonic Nederland geldt?
Voor wat betreft de vertraging in de levertijd kun je een ingebrekestelling sturen met daarin de mededeling dat Bol.com "in gebreke stelt" en ze een laatste kans geeft om te leveren voor uiterlijk 22 oktober of zo iets. Hierna kun je een dekkingskoop sluiten bij een andere verkoper. Voor het verschil draait Bol.com dan op.
Daarmee loop je wel het risico dat Bol.com zich op het standpunt stelt dat het hier gaat om een duidelijke vergissing. Het is nog maar even de vraag wie het dan zal winnen. In dit soort zaken geeft de markt de doorslag. Als deze of een soortgelijke camera te koop is voor de aangeboden prijs dan zit Bol.com aan de prijs vast. Maar als dat niet zo dan kan ze de koop vernietigen.
Daarmee loop je wel het risico dat Bol.com zich op het standpunt stelt dat het hier gaat om een duidelijke vergissing. Het is nog maar even de vraag wie het dan zal winnen. In dit soort zaken geeft de markt de doorslag. Als deze of een soortgelijke camera te koop is voor de aangeboden prijs dan zit Bol.com aan de prijs vast. Maar als dat niet zo dan kan ze de koop vernietigen.
Het zal voor Bol.com nog een harde dobber zijn om een fout te bewijzen. Het is niet een kwestie van een komma verkeerd of een zeer onwaarschijnlijk lage prijs. Er wordt nou eenmaal gestund met prijzen als producten worden geintroduceerd.alfatrion schreef:Voor wat betreft de vertraging in de levertijd kun je een ingebrekestelling sturen met daarin de mededeling dat Bol.com "in gebreke stelt" en ze een laatste kans geeft om te leveren voor uiterlijk 22 oktober of zo iets. Hierna kun je een dekkingskoop sluiten bij een andere verkoper. Voor het verschil draait Bol.com dan op.
Het is inderdaad wel een onzekere zaak voor de rechter, en ik zou het zeker niet aanbevelen tenzij je er een principe kwestie van wil maken.
-
Dat weet ik niet, elders (ik dacht hier op het forum) heb ik een topic gelezen over een buitenlandse plasma televisie, die bleek hier niet te repareren omdat er andere onderdelen in zaten dan in de Nederlandse versie.berndv schreef:Panasonic levert geen garantie, u heeft een overeenkomst met bol.com, zij verzorgen de garantie. En ik zie geen reden voor bol.com om te melden wie hun leverancier is, daar heeft u namelijk niets mee te maken.CaptainSlow schreef: Dat zou kunnen, maar doet Bol.com dan aan parallel import en zo ja, moeten ze dat dan niet vermelden i.v.m. eventuele garantie die dan niet bij Panasonic Nederland geldt?
Als ik bij een Nederlandse webwinkel elektronica of witgoed bestel verwacht ik een Nederlands apparaat met een Nederlandstalige handleiding en dat ik ook na de garantie het toestel kan laten repareren. Tenzij de winkel dit vooraf meldt natuurlijk.
Maar goed, hier weet ik te weinig van af om deze discussie aan te gaan en daar heb ik ook helemaal geen zin in.
Afgelopen vrijdag heb ik elders al een camera gekocht omdat onze oude camera het begeven had en we afgelopen weekend absoluut een camera moesten hebben, dat is ook de reden dat ik bij Bol steeds aan de bel hing om op tijd te leveren.
Daarom heb ik nu ook de tijd om af te wachten wat ze hier mee doen, ik wil hem nog steeds hebben voor die prijs, degene die ik nu noodgedwongen maar gekocht heb wil onze dochter eventueel overnemen.
Of ze zullen met een fatsoenlijke compensatie moeten komen.
Ik heb Bol weer terug gemaild met de opmerking dat ik niet in hun uitleg geloof en of ze er eerlijk voor uit willen komen of ze nu wel of niet willen leveren. Verder valt het me op dat men het woord "prijs" angstvallig vermijdt. Van de week boden ze wel aan om de order te annuleren zodat ik het voor het weekend elders kon kopen, toen ik zelf aangaf dat ik dan veel duurder uit zou zijn viel er een radiostilte.
Op geen enkele manier reageert men op de mogelijkheid van een foutje, maar bevestigd ook niet dat de prijs klopt.
Het is wel een principekwestie, maar niet genoeg om tot het gaatje (oftewel de rechter) te gaan, daar gaat veel te veel tijd en energie in zitten.
-
Op mijn laatste mail aan Bol waarin ik aangaf niet te vertrouwen op levering en ze verzocht er eerlijk voor uit te komen of ze nu wel of niet willen leveren voor deze prijs kreeg ik voor de 4e keer hetzelfde nietszeggende en ontwijkende antwoord:
Wederom geen enkel inhoudelijk antwoord op mijn vraag.
Dat noemen ze nu een klantenservice, ze mogen alleen oplezen wat ik zelf ook kan zien in mijn account, ook bij een klacht of directe vraag doen ze niet meer dan dat.
Geachte heer/mevrouw XXXXX,
U geeft aan dat u de drie weken gaat afwachten gezien het feit dat u bestelling 8039115710 is vertraagd. Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat uw bestelling vertraging heeft opgelopen.
De levertijden op onze site zijn zo actueel en accuraat mogelijk, maar wij zijn hierin afhankelijk van de informatie die onze leveranciers ons verstrekken.
Wij verwachten uw bestelling voor 26 Oktober 2012 te kunnen leveren. Onze excuses voor de vertraging.
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXX
bol.com Klantenservice
Wederom geen enkel inhoudelijk antwoord op mijn vraag.
Dat noemen ze nu een klantenservice, ze mogen alleen oplezen wat ik zelf ook kan zien in mijn account, ook bij een klacht of directe vraag doen ze niet meer dan dat.
-
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik zocht half september op de site van Kieskeurig naar de prijzen van de Panasonic FZ 200. Ik zag daar de prijs van Bol.com 359,-- euro. Ik heb 1 of 2 dagen later de klantenservice van Bol.com gebeld en gevraagd of de prijs juist was. Zij bevestigde mij dat de prijs zoals genoemd op de site van Bol.com, 359,-- euro, juist was. Vervolgens heb ik op 16 september besteld. De vermoedelijke afleverdatum was toen 6 oktober. Eind september heb ik weer gebeld om te vragen hoe het met het afleveren zat. Op de site stond namelijk een levertijd van 3-5 werkdagen en ik wachtte al veel langer. De dame die ik toen aan de telefoon kreeg deelde mij mede dat een eerder afgegeven affleverdatum niet gewijzigd kon worden. Ze zou echter aan de betreffende afdeling doorgeven dat ik daar moeite mee had. Wel gaf de mij als advies dat ik ook de bestaande bestelling kon annuleren en dan opnieuw bestellen. Laten we zeggen dat dat een advies met een wat vreemd luchtje was, omdat de prijs inmiddels gewijzigd was in 599,-- euro. (ik zou dan namelijk een bestelling voor een prijs van 359,-- euro annuleren en dan opnieuw bestellen voor 599,-- met als enig resultaat dat ik het toestel dan een paar dagen eerder kreeg). Vorige week kreeg ik echter een email dat de levering was doorgeschoven naar omstreeks 26 oktober. Weer de klantenservice gebeld. De man die ik aan de telefoon kreeg deelde mij mede dat Panasonic de boosdoener was, want die leverde niet af. Ik snap dat verhaal niet want volgens de website van Bol.com is de levertijd nog steeds 3/5 werkdagen en er zijn leveranciers waar ik vandaag kan bestellen en het dan morgen thuis heb.
Er zijn meer slachtoffers, ik heb het verhaal ook op DPREVIEW gezet (een amerikaanse website met alles over fototoestellen, met forums enz.). Er reageerde nog iemand die ook op 16 september besteld had met een oorspronkelijke afleverdatum van 6 oktober, die nu gewijzigd was in 26 oktober. Diegene had zelfs 2 maal de klantenservice gebeld om te vragen of de prijs juist was en had ook 2 maal een bevestiging gekregen.
Het verhaal van de prijsfout bij Bol.com gaat dus bij mij niet op.
- ik ga eerst afwachten tot mijn fz200 geleverd wordt
- duurt het te lang, dan ga ik TrosRadar en/of Consumentenbond vragen wat ik kan doen om mijn recht te halen (ik heb besteld, ik heb van Bol.com een bevestiging, dus er zal op redelijke termijn geleverd moeten worden)
- en op grond van deze ervaring zal ik niemand kunnen aanraden iets bij Bol.com te bestellen (dat is voor mij mede de aanleiding om mijn reactie eerder te plaatsen op DPREVIEW en nu op TrosRadar.
Er zijn meer slachtoffers, ik heb het verhaal ook op DPREVIEW gezet (een amerikaanse website met alles over fototoestellen, met forums enz.). Er reageerde nog iemand die ook op 16 september besteld had met een oorspronkelijke afleverdatum van 6 oktober, die nu gewijzigd was in 26 oktober. Diegene had zelfs 2 maal de klantenservice gebeld om te vragen of de prijs juist was en had ook 2 maal een bevestiging gekregen.
Het verhaal van de prijsfout bij Bol.com gaat dus bij mij niet op.
- ik ga eerst afwachten tot mijn fz200 geleverd wordt
- duurt het te lang, dan ga ik TrosRadar en/of Consumentenbond vragen wat ik kan doen om mijn recht te halen (ik heb besteld, ik heb van Bol.com een bevestiging, dus er zal op redelijke termijn geleverd moeten worden)
- en op grond van deze ervaring zal ik niemand kunnen aanraden iets bij Bol.com te bestellen (dat is voor mij mede de aanleiding om mijn reactie eerder te plaatsen op DPREVIEW en nu op TrosRadar.
-
Dat klinkt aardig hetzelfde als mijn ervaring.
Het verhaal dat een afleverdatum niet gewijzigd kan worden is naar mijn idee l..koek. In het verleden heb ik ze wel naar voren zien schuiven.
Dat Panasonic niet levert is nog grotere l..koek, iedereen heeft hem op voorraad, ik had hem, toen ik eenmaal wist dat hij niet op tijd kwam had ik hem elders een half uur later in handen.
Het aanbod te annuleren werd mij ook heel enthousiast gedaan, op het prijsverschil werd niet ingegaan.
Inmiddels heb ik er noodgedwongen elders eentje gekocht, een andere type camera was geen optie aangezien ik flitser, reserve accu en andere accessoires voor dit model al had, maar ik wil hem nog steeds hebben (of Bol moet het verschil compenseren).
Ik heb inmiddels een klacht neergelegd bij klacht.nl en Klachtenkompas.nl
Het verhaal dat een afleverdatum niet gewijzigd kan worden is naar mijn idee l..koek. In het verleden heb ik ze wel naar voren zien schuiven.
Dat Panasonic niet levert is nog grotere l..koek, iedereen heeft hem op voorraad, ik had hem, toen ik eenmaal wist dat hij niet op tijd kwam had ik hem elders een half uur later in handen.
Het aanbod te annuleren werd mij ook heel enthousiast gedaan, op het prijsverschil werd niet ingegaan.
Inmiddels heb ik er noodgedwongen elders eentje gekocht, een andere type camera was geen optie aangezien ik flitser, reserve accu en andere accessoires voor dit model al had, maar ik wil hem nog steeds hebben (of Bol moet het verschil compenseren).
Ik heb inmiddels een klacht neergelegd bij klacht.nl en Klachtenkompas.nl