LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsverhogingen bij bol.com
Prijsverhogingen bij bol.com
Ongelooflijk, maar als je een bepaald product in deze tijd wil kopen, en je bestelt het niet meteen, is de volgende dag de prijs hoger!! Vorig jaar is dit me ook al overkomen en nu gebeurt het me weer. Schandalig gewoon. Verder worden producten van andere sites voor extreem hogere bedragen verkocht. Ze misbruiken hun positie gewoon. Ik zou iedereen willen oproepen niet meer bij BOL.com te bestellen. Check al je producten die je wilt bestellen; het kan veel goedkoper. BOL.com is altijd duurste!
Real Techniques Core Collection - 4 delig - Make-up Kwastenset- gisteren nog 29,99, nu 31,99 (op de site vd webshop zelf 25,45)
Handschoenen Jako van Top shop Bladel, via Bol 19,50, op de site van Top shop Bladel 12,99!?
Real Techniques Core Collection - 4 delig - Make-up Kwastenset- gisteren nog 29,99, nu 31,99 (op de site vd webshop zelf 25,45)
Handschoenen Jako van Top shop Bladel, via Bol 19,50, op de site van Top shop Bladel 12,99!?
Re: Prijsverhogingen bij bol.com
Ja joh, gewoon boycotten die hap. Oplichters zijn, opknopen aan de hoogste boom, de straten op met pek en veren.eva28 schreef:Ongelooflijk, maar als je een bepaald product in deze tijd wil kopen, en je bestelt het niet meteen, is de volgende dag de prijs hoger!! Vorig jaar is dit me ook al overkomen en nu gebeurt het me weer. Schandalig gewoon. Verder worden producten van andere sites voor extreem hogere bedragen verkocht. Ze misbruiken hun positie gewoon. Ik zou iedereen willen oproepen niet meer bij BOL.com te bestellen. Check al je producten die je wilt bestellen; het kan veel goedkoper. BOL.com is altijd duurste!
Als u gekeken had bij de door u aangeprezen goedkopere webshop, had u waarschijnlijk ook ontdekt dat artikelen onder de 40 euro geen gratis verzending hebben. Dus ja, bij de webshop is het artikel inderdaad 25,45, maar als je het ook nog in huis wilt hebben, ben je 30,40 euro kwijt. Bij bol.com is die verzending gratis. Daarnaast is het natuurlijk vaak voordeliger om het te bestellen bij de webshop rechtstreeks, en voor de webshop ook veel interessanter, de dienst bij bol.com is natuurlijk ook niet gratis.
De andere door u aangeprezen webshop doet het nog beter. Leuke handschoenen, bij bol.com worden geen verzendkosten gerekend (natuurlijk zijn die in de verkoopprijs meegenomen), maar als ik diezelfde handschoenen bij top shop bladel wil bestellen, kost het mij gewoon 7,70 euro om die krengen die in de brievenbus passen thuis te ontvangen. 7,70 euro opgeteld bij de prijs van de oh zo goedkope webshop is 20,69 euro. Dus bestelt u ze fijn bij top shop bladel. Als u me dan ook nog even kunt vertellen wat de retourvoorwaarden zijn, of uberhaupt de algemene voorwaarden zou ik ook erg blij zijn, aangezien die webshop namelijk niet eens voldoet aan de informatieplicht die wettelijk geldt voor webshops.
Ik heb het zelf ook meegemaakt hoor. Ik ben sportvisser en een grote webshop in hengelsportartikelen is ook actief op bol.com. Via de webshop is verzending boven 50 euro gratis. Onder 50 euro kost dit afhankelijk van de grootte van het artikel. Dit is ook te zien in de prijzen op bol.com. Onder de 50 euro zijn de artikelen ongeveer 5 euro duurder dan de webshop zelf, daarboven lopen de prijzen redelijk gelijk. Maar via bol.com betaal je dus geen verzendkosten (oftewel, zijn bij de prijs inbegrepen).
De prijzen op bol.com worden ook niet bepaald door bol.com, maar door de verkoper zelf. Dus als een artikel opeens duurder wordt, is dat niet de schuld of keuze van bol.com, maar van de winkelier achter de webshop die het levert.
Maar goed, blijf er gewoon ver bij weg, en bij andere webshops en doe gewoon je aankopen in een gewone winkel, dan kan je de winkelier gewoon direct uitmaken voor oplichter.
Prima verwoord, berndv
In één bericht heb je er alles over gezegd. Toevallig net vanmiddag wat besteld bij Bol.com, prima winkel met eigenlijk altijd nette prijzen, snelle en correcte service. (En NEE, ik werk er zeker niet).
In één bericht heb je er alles over gezegd. Toevallig net vanmiddag wat besteld bij Bol.com, prima winkel met eigenlijk altijd nette prijzen, snelle en correcte service. (En NEE, ik werk er zeker niet).
Sorry hoor, maar zolang als ik me kan herinneren (en dat is ondertussen al behoorlijk lang) wordt de tip gegeven om ruim voor de feestdagen spullen te kopen omdat die richting de feestdagen altijd duurder worden.
En wat zou je zelf doen als je een winkel had en je klanten willen per se in de laatste maand van het jaar veel uitgeven? Dan verhoog je toch ook de prijzen? Dat is handelen. En als consument kan je daar prima aan mee doen door in andere periodes te kopen tegen lagere prijzen.
En wat zou je zelf doen als je een winkel had en je klanten willen per se in de laatste maand van het jaar veel uitgeven? Dan verhoog je toch ook de prijzen? Dat is handelen. En als consument kan je daar prima aan mee doen door in andere periodes te kopen tegen lagere prijzen.
Heb zojuist de kwastjes nog even gegoogeld, ze zijn nu 23,95. Zullen we bij deze de webshop die ze voor 25,45 ook maar gelijk even bestempelen als een stel malafide oplichters. Veel te duur.
Kijk ook even naar de voorwaarden van de webshop zelf. Is verzending gratis? En retour? Komen er nog verdere kosten bij.eva28 schreef:Ongelooflijk, maar als je een bepaald product in deze tijd wil kopen, en je bestelt het niet meteen, is de volgende dag de prijs hoger!! Vorig jaar is dit me ook al overkomen en nu gebeurt het me weer. Schandalig gewoon. Verder worden producten van andere sites voor extreem hogere bedragen verkocht. Ze misbruiken hun positie gewoon. Ik zou iedereen willen oproepen niet meer bij BOL.com te bestellen. Check al je producten die je wilt bestellen; het kan veel goedkoper. BOL.com is altijd duurste!
-
Het is inderdaad schandalig dat producten duurder worden. Zou wettelijk verboden moeten wor... Uh?
Topicstarter, hoe moet ik nu op een niet-aanvallende en niet-kwetsende manier zeggen dat je... Ja hoe zeg je dat.
Topicstarter, hoe moet ik nu op een niet-aanvallende en niet-kwetsende manier zeggen dat je... Ja hoe zeg je dat.
zoals ik al aangaf rekent top shop bladel 7,70 verzendkosten, bij bol.com is verzending "gratis". En voorwaarden bij top shop bladel? Die zijn bijna niet te vindenolaf79 schreef:Kijk ook even naar de voorwaarden van de webshop zelf. Is verzending gratis? En retour? Komen er nog verdere kosten bij.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Bol zegt toch ook niet dat ze de goedkoopste zijn? Groot voordeel van bol is dat ze een heel ruim assortiment hebben en dat je dus bijna alles wel via die site kunt vinden.
Er is grote kans dat je zonder bol nooit bij die site in Bladel terecht zou zijn gekomen. Dan zou je misschien bij een veel duurdere of minder uitgebreide site terecht zijn gekomen. Dankzij bol heb je die handschoenen gevonden. En die winkel. Voor die dienst moet de winkelier uiteindelijk bol betalen, waardoor het niet zo raar is dat een product bij bol duurder is dan rechtstreeks.
Er is grote kans dat je zonder bol nooit bij die site in Bladel terecht zou zijn gekomen. Dan zou je misschien bij een veel duurdere of minder uitgebreide site terecht zijn gekomen. Dankzij bol heb je die handschoenen gevonden. En die winkel. Voor die dienst moet de winkelier uiteindelijk bol betalen, waardoor het niet zo raar is dat een product bij bol duurder is dan rechtstreeks.
eva28 schreef:. BOL.com is altijd duurste!
Bij Bol.com inclusief verzendkosten.
Direct bij de leverancier Exclusief verzendkosten.