Problemen met Opladergigant?
Re: Problemen met Opladergigant?
Thogo brommobiel, een Nederlands merk met Nederlandse kwaliteit! 5 jaar garantie, een excellent servicepakket (jawel: gerepareerd binnen één dag)! Vandaag betaald, morgen in huis! Blind van vertrouwen bij de belofte van zoveel moois maakt mijn oude, enigszins verwarde vader ruim €9000 over aan Oplaadtopper.nl in de verwachting dat er de volgende een prachtig karretje op de stoep staat. En die heeft hij hard nodig: door zijn gestel is autorijden er niet meer bij en is hij aangewezen op een overdekte scootmobiel, want hij woont nogal afgelegen. Maar…er wordt niks geleverd. Bij navraag per mail blijkt er vertraging te zijn uit China (!), dat zou 10 dagen duren. Er wordt €500 korting beloofd als tegemoetkoming, die vooralsnog niet terugbetaald blijkt te worden. Weken van touwtrekken volgt. Er wordt per mail van alles beloofd. De ‘klantenservice’ blijkt telefonisch niet bereikbaar. Een voicemail inspreken lukt niet, want de box is vol. Als ik na een lange werkreis 6 weken na de besteldatum mijn vader opzoek tref ik hem vermoeid en vermagerd aan. Bezorgd vertelt hij me het verhaal en zegt erbij dat hij al weken niet slaapt van de spanning. In zijn bijzijn probeer ik het nummer van de ‘klantenservice’ met mijn eigen telefoon en tot zijn grote verbazing wordt er ineens wel opgenomen. Ik leg de medewerker uit wat er gebeurd is, zeg hem dat we de order cancelen en dat we het geld terug willen. Maar dat is nou toevallig: morgen gaan ze leveren! Tussen 11 en 13, we krijgen vooraf bericht hoe laat het precies wordt. Om 11.00 de volgende dag probeer ik telefonisch te informeren hoe laat het wordt. Geen antwoord, voicemailbox is vol. Bericht getekst. Om 12.30 bericht terug: het wordt wat later ‘ivm met uitloop’. Ik ga het bedrijf maar eens checken. Trustpilot komt met dezelfde verhalen: niet leveren, klantenservice onbereikbaar en als er al geleverd wordt zijn het defecte spullen die niet gerepareerd worden. Zelfs Kassa van BNNVARA heeft er een programma aan gewijd: de reporter gaat met een gedupeerde vrouw naar Deventer om haar scootmobiel eindelijk geleverd te zien. Het bedrijfspand blijkt een onbeschrijfelijke bende. Geen scootmobiel. Bedrijfsleider Thomas weigert de tv-ploeg te woord te staan. Onder druk van de camera stort een medewerker het geld terug naar de vrouw. Ik zoek verder. Nergens is het merk bij een ander bedrijf te koop. Wel wordt hetzelfde merk door ene Thomas, een particulier uit Deventer, aangeboden op Marktplaats voor €5500 (‘Laagste prijsgarantie van Nederland!’). Ik weet genoeg: ordinaire dropshippers die het niks kan schelen dat ze kwetsbare ouderen duperen. Om 14.30 laat ik met een bericht weten dat de koop niet doorgaat. Ik krijg bericht terug, ze zijn er met 10 minuten. Ik meld dat ik eerst een gesprek wil. Een half uur later komt er inderdaad een vrachtwagentje met de brommobiel. Ik confronteer de chauffeur met alles wat ik te weten ben gekomen: gebrekkige klantenservice, slechte reviews, BNNVARA, merk nergens anders te vinden, bovendien niet Nederlands maar Chinees etc. Gladde verkooppraatjes volgen. ‘De klantenservice, ja was een probleem, maar daar zijn we mee bezig meneer. Gewoon een standaard autootje, iedereen plakt zijn eigen merk erop, overal door ieder bedrijf te laten repareren. Een koopje voor €6000’. (Huh? Mijn vader betaalde ruim €9000!). Ik vertel de medewerker dat het verhaal van geen kanten klopt en ik niet afhankelijk wil zijn van hun ‘service’ nadat dit allemaal fout is gegaan, maak de koop ongedaan en zeg dat ik het geld teruggestort wil zien. Met lede ogen ziet mijn vader de auto weer vertrekken. Ik leg hem uit dat je dit soort bedrijven niet moet vertrouwen en dat er gezien de reviews nooit service zal zijn en dat we op zoek gaan naar een gangbaar merk bij een betrouwbare aanbieder. Ondertussen proberen we het geld terug te krijgen. De correspondentie gaat nu ineens via ene Loïs van Opladergigant.nl, een identieke website waar spullen voor senioren worden aangeboden. Er wordt getraineerd, de annulering wordt maar niet bevestigd. Als dit 11 dagen later eindelijk wordt gedaan is de belofte terugbetaling na 9 werkdagen. Niets. Dit wordt een gang naar Opgelicht.nl en de advocaat. Thogo ‘Go to hell’ zullen ze bedoelen…