Hallo, ik heb online een telefoon gekocht, een Lumia 820 van Nokia. Op de website van Nokia staat bij de specificaties van dit model: "In de doos van je Lumia 820 vind je standaard een cover voor draadloos laden". Echter, bij de ontvangen telefoon zat die cover niet. Na navraag kreeg ik te horen dat het om een geïmporteerd model gaat (wat al bleek uit de Britse stekker), en die heeft volgens hen geen cover voor draadloos laden.
Kan dit zomaar? Als ik iets in Nederland bestel verwacht ik toch dat iets aan de Nederlandse specificaties voldoet tenzij dat specifiek op de website staat vermeld? (En dat staat het niet.) Ze kunnen toch ook niet zomaar zo'n apparaat bezorgen met (alleen) een Britse stekker? (Er zat dan ook een extra Nederlandse stekker in de doos.) Sta ik in mijn recht om alsnog zo'n cover te eisen?
Bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Product voldoet niet aan Nederlandse specificaties
Re: Product voldoet niet aan Nederlandse specificaties
Heb je het bij een nederlandse leverancier besteld ? Of rechtstreeks bij een buitenlandse firma ( Nokia ) ?mikeynl schreef:Hallo, ik heb online een telefoon gekocht, een Lumia 820 van Nokia. Op de website van Nokia staat bij de specificaties van dit model: "In de doos van je Lumia 820 vind je standaard een cover voor draadloos laden". Echter, bij de ontvangen telefoon zat die cover niet. Na navraag kreeg ik te horen dat het om een geïmporteerd model gaat (wat al bleek uit de Britse stekker), en die heeft volgens hen geen cover voor draadloos laden.
Kan dit zomaar? Als ik iets in Nederland bestel verwacht ik toch dat iets aan de Nederlandse specificaties voldoet tenzij dat specifiek op de website staat vermeld? (En dat staat het niet.) Ze kunnen toch ook niet zomaar zo'n apparaat bezorgen met (alleen) een Britse stekker? (Er zat dan ook een extra Nederlandse stekker in de doos.) Sta ik in mijn recht om alsnog zo'n cover te eisen?
Bedankt!
Het is nu inderdaad erg belangrijk om te weten waar je em besteld hebt. Je valt terug op de Nokia-site maar daar heb je em dus niet besteld. En dan kan vanalles anders zijn. Af-fabriek mag je inderdaad de Nokia-site geloven, verder niet.
Zal wel grijze import zijn.
Alleen als het via de/een officiele importeur gaat. Als de desbetreffende firma ze zelf in het buitenland inkoopt (grijze import) hoeft dit niet het geval te zijn.Als ik iets in Nederland bestel verwacht ik toch dat iets aan de Nederlandse specificaties voldoet tenzij dat specifiek op de website staat vermeld? (En dat staat het niet.)
Die stekker is niet het probleem (ze hebben immers een NL stekker meegeleverd). Wat wel raar is dat de bestelling kennelijk niet compleet is, maar dat heeft niets met wel of geen NL specs te maken.
Vandaar ook dat wij vragen waar de bestelling is geplaatst. Bij parallel-import zie je vaak dat er telefoons worden geleverd die in het buitenland door telecom-providers worden uitgegeven. En dan zitten er weleens dingen in die er niet in horen of juist dingen ontbreken. Gewoon omdat die provider ze juist zo ingekocht heeft. En dan wordt hier in NL door een bedrijf gewoon alles even voor gebruik in NL klaargemaakt, juiste stekker erin bijv. en klaar. De specificaties staan ook vermeld op site als het om een nederlandse webshop gaat. Of dat hoort..GJvdZ schreef:Die stekker is niet het probleem (ze hebben immers een NL stekker meegeleverd). Wat wel raar is dat de bestelling kennelijk niet compleet is, maar dat heeft niets met wel of geen NL specs te maken.
Alleen als ze niet duidelijk hebben vermeld dat het om een geïmporteerde versie gaat lijkt me? Maar wat je eens zou kunnen doen, is op de Nokia site voor het Verenigd Koninkrijk kijken, of die cover daar ook genoemd wordt? En kijken of ze op de website van de verkoper/webshop ook iets zeggen over die cover. Als ze daar niks over zeggen, heb jij mogelijk een te snelle conclusie getrokken, door aan te nemen dat wat op de Nederlandse Nokia site staat, automatisch geldt voor alle Nokia's die webshops hier in Nederland verkopen, en dat is niet zo natuurlijk.mikeynl schreef:Hallo, ik heb online een telefoon gekocht, een Lumia 820 van Nokia. Op de website van Nokia staat bij de specificaties van dit model: "In de doos van je Lumia 820 vind je standaard een cover voor draadloos laden". Echter, bij de ontvangen telefoon zat die cover niet. Na navraag kreeg ik te horen dat het om een geïmporteerd model gaat (wat al bleek uit de Britse stekker), en die heeft volgens hen geen cover voor draadloos laden.
Bedankt!