Echter bekijk jij de zaken vanuit de theorie, en met die theorie beledig je wel de goedwillende winkelier.
Ik hoop als je dit recht in het gezicht van een winkelier zegt, dat je dan een groot incasseringsvermogen hebt, want die zal dergelijke uitspraken zeker niet pikken.Nee als ik zeg dat de winkelier een ondeugdelijk product heeft geleverd, dan zeg ik dat hij een product heeft geleverd dat niet van goede kwaliteit is.
Ik bedreig jouw niet, laat daar geen misverstand over bestaan.
Ik wil alleen zeggen dat als je dergelijke dingen tegen een goedwillende winkelier zegt, dat je dan een behoorlijke klap voor je hoofd kunt verwachten.
We liggen vaak in de clinch, maar bekijk het verdikkie toch vanuit de praktijk en niet alleen vanuit de theoretische regels en woordenboeken.
Er zijn inderdaad winkeliers die er een potje van maken.
Maar de meeste winkelieren hebben echt een hart.
En door alleen maar theoretische regels te gaan vertellen en wat er in het woordenboek staat, beledig je wel die mensen die zelf wel grote moeite doen om de klant te kunnen helpen.
Ik vind ook dat je met je uitspraken te ver gaat.
Waarom mijn reactie?
Een winkelier KAN nooit weten of er in een product wel of geen defect zit.
Hij handelt uit goede trouw.
Dan verdient hij niet zo'n behandeling zoals jij nu doet.
Als een product defect raakt, dan is dat echt niet dat een winkelier bewust een defect product aan de klant gegeven heeft. De uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Alleen de rotte appels doen dat.
Maar de meeste winkelieren vallen niet onder de rotte appels.