Beste Forumleden,
Ik wil hierbij iedere elektonikaconsument waarschuwen voor aankopen via Refurbed.nl.
Ik kocht in juni een refurbed HP EliteBook laptop. In november kreeg het beeldscherm al kuren en begin december deed het beeldscherm niets meer. Ik vermoedde een hardwareprobleem, maar vond dit erg raar, aangezien ik altijd voorzichtig met het apparaat was geweest. Dit beeldscherm moet al zwak zijn geweest voor de verkoop.
Refurbed.nl maakt reclame met 12 maanden garantie, maar komt dit niet na, en claimt daarbij niet te hoeven voldoen aan het Europees Consumentenrecht.
Nadat ik het apparaat keurig met Fedex naar hun provider Techsavers in Slovakije had gestuurd, kwam er bericht terug dat er ook twee grote butsen op de hoeken van de laptop zaten; iets dat pertinent niet waar was bij de staat van verzending. Daarbij had Techsavers óok beloofd garant te staan voor eventuele schade tijdens het transport; maar nee; hun conclusie was dat ik zelf de behuizing van de laptop beschadigd had en dat er sowieso geen garantie op hardware lag...
Nul op het request, en een grote leugen.
Hoewel ik volgens het Europees Consumentenrecht recht heb op restitutie of een vervangend apparaat, lappen zij dat aan hun laars.
Het liegen over onze rechten als consument van refurbed producten is wat mij het meest ergert, onder de garantie uit proberen te komen vind ik crimineel.
Sowieso was de communicatie met Techsavers en Refurbed.nl ronduit onprofessioneel en omslachtig.
Refurbed.nl levert slechte kwaliteit refurbed apparaten en liegt over garantie
-
Re: Refurbed.nl levert slechte kwaliteit refurbed apparaten en liegt over garantie
Heb je foto’s gemaakt van de laptop voor je hem verstuurde? Zo niet, onmogelijk te bewijzen dat hij tijdens transport beschadigd is.
-
Re: Refurbed.nl levert slechte kwaliteit refurbed apparaten en liegt over garantie
Niet netjes misschien maar crimineel? dat zijn wel erg grote woorden.
Refurbished is al weg. Nu refurbed. Er zullen nog wel meer tweedehands verkopers in de fout gaan. Het is als een tweedehands auto. Je koopt de ellende van de vorige eigenaar.
Ja, zeker heb ik foto's gemaakt.
juliomariner schreef: ↑13 dec 2024 17:09Niet netjes misschien maar crimineel? dat zijn wel erg grote woorden.
Misschien denkt u daar anders over wanneer het zou gaan om uw eigen geld, tijd, en twee dagen thuisblijven om te wachten op de pick-up courier? Om nog maar te zwijgen van een onbruikbare laptop tijdens werktijd...
-
nee ook dan niet. Uw verhaal zit vol (begrijpelijke) emotie maar daar komt u niet verder mee.
Misschien kan uw rechtsbijstand u verder helpen?
Misschien kan uw rechtsbijstand u verder helpen?