LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restitutie bij Wish mislukt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
adnariM1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2020 22:11

Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door adnariM1975 »

Eind november/begin december 2 artikelen besteld bij wish. Toen begin januari bekend werd dat de producten niet meer geleverd zouden worden om restitutie gevraagd.
Echter tussen bestellen en restitutie van bankrekening gewisseld en direct aangegeven dat het dus naar een andere rekening moest. Na 7 dagen heen en weer gemail over toevoegen van creditcardnummers en hoe te bestellen was er eindelijk 1 die het probleem snapte. Echter was de terugbetaling al gedaan.
Ik moest contact opnemen met de bank.
Inmiddels ruim 2 maanden, 2789 berichtjes over en weer met wish, telefonisch en persoonlijk contact met de bank en contact met iDEAL heb ik nog steeds geen terugbetaling.
De bank zegt zowel telefonisch, als via mail én Whatsapp, als persoonlijk dat er géén betaling is binnengekomen omdat de rekening niet meer bestond, en dat het geld terug is naar Wish.
IDEAL meld dat de bank gelijk heeft en m beeld dat terugbetalingen NIET via iDEAL verlopen.

En Wish? Die blijven tot in den treure herhalen dat ik contact met de bank en iDEAL moet zoeken. Zij hebben betaald zeggen ze. Ondanks dat ik bewijzen van zowel bank als iDEAL heb getoond.

De bank heeft mijn geld niet, iDEAL heeft mijn geld niet, ik heb mijn geld niet en Wish wenst mij een fijne dag en veel plezier met mijn volgende bestelling.....

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

adnariM1975 schreef:
04 mar 2020 22:24
Ik heb mijn geld niet en Wish wenst mij een fijne dag en veel plezier met mijn volgende bestelling.....
Maar wat is nu uw verwachting? U besteld bij een Chinese firma en dan wisselt u van rekeningnummer en denkt dat ze dat in China gaan begrijpen. Wish is zo goedkoop omdat ze automatische processen hebben afwijken hiervan is vrijwel onmogelijk. Ze hebben geen idee wat IDeal is, u heeft duidelijk veel te hoge verwachtingen van low budget aanbieder uit China.

2789 berichten is echt absurd en bijna klasse dat Wish na zoveel nog reageert, bij menig Nederlands bedrijf hadden ze u gewoon geblokkeerd.

Maar echt niemand hier zal u kunnen helpen en de Belbus gaat echt niet voor zoiets naar China rijden (al is het wel betaald door de NPO, dus je weet nooit). En Tros Radar verwacht ik ook niet.....

Neem je verlies en leer van je eigen blunder....

Erthanax
Berichten: 10244
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door Erthanax »

adnariM1975 schreef:
04 mar 2020 22:24
(...) Inmiddels ruim 2 maanden, 2789 berichtjes over en weer met wish, (...)
Klopt dat aantal berichtjes echt, tweeduizend zevenhonder negeneentachtig? Twee maanden tellen ongeveer 44 werkdagen. Dan zouden er meer dan 60 berichten per werkdag gewisseld zijn, twee maanden lang. Ik kan het gewoon niet geloven.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Er zit nauwelijks een maand tussen het bestellen en annuleren.
In die tijd heeft u een ander rekeningnummer gekregen.
Is het niet gebruikelijk bij banken dat na het opheffen, gedurende een bepaalde periode, betalingen naar de vervallen rekening automatisch doorgeboekt worden naar de nieuwe rekening?
Kijk eens op het opheffingsformulier wat u van de bank heeft gekregen.
Of vraag dat eens na bij uw bank.
Wanneer het niet doorgeboekt wordt het bedrag weer teruggestort.
De vraag is of Wish de moeite wil doen om dat uit te zoeken.
Waarschijnlijk moet u bij Wish de juiste persoon hebben die klantvriendelijk is en het uit gaat zoeken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geld word terug gestort op het nummer dat ook betaalde.

Dat je stopte met die rekening, jammer dan, zij houden zich aan de voorwaarden en dat mag.
Ook als ik bij de Action een Pin betaling gekochte terug bracht gaan ze retour pinnen op zelfde rekening.
Een andere invoeren kan niet eens.

Dat is uw risico van overstappen naar andere, en vooral als je deze tot laatste maand bleef gebruiken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe groot is de schade?

mh73

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik werk zelf met iDeal en bij mijn provider is het echt niet mogelijk om daar voor een retour een ander rekeningnummer in te voeren. Ik kan daarin niets aanpassen, behalve de hoogte van het retourbedrag.
Anders zou dat ook een beetje raar zijn, en een leuke manier om fraude en vergissingen in de hand te werken.
Kortom, een retour gaat altijd terug naar het rekeningnummer waarvan betaald is.

En ik vraag me af of, wanneer dat rekeningnummer niet meer bestaat, ik dat geld nog wel terugkrijg. Dikke kans dat het op de tussenrekening van de provider blijft staan. Ik denk niet dat de processen hierop berekend zijn.

Dus dan heeft Wish gewoon gedaan wat het moet doen, en hebben zij dat geld niet meer.

mh73

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door mh73 »

Trouwens, hoe heeft u contact gehad met iDeal? Want dat is alleen een systeem om mee te betalen.
Er zijn verschillende providers die dit aanbieden, die elk hun eigen tussenrekening hebben. Zo heb je bijvoorbeeld Sisow, Mollie, Multisafepay, Adyen enz.
Die Chinezen hebben vaak weer heel andere, onbekende bedrijfjes als provider.

mh73

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door mh73 »

adnariM1975 schreef:
04 mar 2020 22:24
IDEAL meld dat de bank gelijk heeft en m beeld dat terugbetalingen NIET via iDEAL verlopen.

En dat gebeurt dus WEL. Terugbetalingen gaan ook gewoon via iDeal. Uw beeld is onjuist.

Edit: zoals berndv mij erop wees, gaat de retourbetaling niet via iDeal, maar via de provider via oberboeking. Excuus!
Laatst gewijzigd door mh73 op 06 mar 2020 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door berndv »

mh73 schreef:
06 mar 2020 09:14
Die Chinezen hebben vaak weer heel andere, onbekende bedrijfjes als provider.
Wish werkt hier met Klarna als payment provider.
Kolibrie schreef:
06 mar 2020 08:32
Is het niet gebruikelijk bij banken dat na het opheffen, gedurende een bepaalde periode, betalingen naar de vervallen rekening automatisch doorgeboekt worden naar de nieuwe rekening?
dat is de overstapservice, die kan je aanvragen, maar dat hoeft niet. Ook niet alle banken bieden die service onderling aan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door berndv »

mh73 schreef:
06 mar 2020 09:19
adnariM1975 schreef:
04 mar 2020 22:24
IDEAL meld dat de bank gelijk heeft en m beeld dat terugbetalingen NIET via iDEAL verlopen.

En dat gebeurt dus WEL. Terugbetalingen gaan ook gewoon via iDeal. Uw beeld is onjuist.
Ik vraag me af wiens beeld onjuist is.
https://www.ideal.nl/consumenten/
iDEAL kent geen automatische terugboeking. Als het bedrijf heeft aangegeven dat zij het bedrag hebben teruggestort, dan hebben zij dat met een reguliere overboeking gedaan. In de iDEAL betaling heeft het bedrijf uw IBAN-nummer ontvangen, voor een terugboeking dienen zij uw IBAN-nummer te gebruiken. Bij een overboeking staat het geld de eerstvolgende werkdag op uw bankrekening. Wij adviseren u het bedrijf te vragen op welke datum zij de overboeking hebben aangemaakt. Als u op of rond die datum geen bijschrijving heeft ontvangen van het bedrijf dan hebben zij het bedrag (nog) niet aan u teruggestort. Als de overboeking daadwerkelijk is uitgevoerd, kan het bedrijf u een betaalbevestiging opleveren, waarin uw rekeningnummer en de datum van overboeking zijn opgenomen.
Wij werken ook met ideal voor betalingen en kunnen ook terugbetalingen doen aan klanten. Dit doen wij via onze betaalprovider, daar kunnen wij een terugstorting doen naar de klant. Dit staat los van ideal, want ook voor klanten die via andere wegen betalen kunnen wij via onze betaalprovider terugboeken. Wat wij niet kunnen is via onze betaalprovider terugboeken naar een ander rekeningnummer dan datgene wat de klant gebruikt heeft.

mh73

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door mh73 »

@berndv
Daar heb je gelijk in. De retour gaat via de provider en dat zal inderdaad via een overboeking gaan.

Mijn post hierboven aangepast.

djfox741
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door djfox741 »

Heb aardig wat besteld/gekocht in China en ben blij met AlieExpres die hebben een kopersbescherming dat als iets niet goed is, het gaan bekijken.

Had een mobiel die niet werkte en de verkoper deed er niets meer aan, ben in het gelijk gesteld door Alie en 1 dag later het geld (€125,00) op de rekening, het kan dus wel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Restitutie bij Wish mislukt

Ongelezen bericht door berndv »

djfox741 schreef:
11 mar 2020 13:06
Had een mobiel die niet werkte en de verkoper deed er niets meer aan, ben in het gelijk gesteld door Alie en 1 dag later het geld (€125,00) op de rekening, het kan dus wel.
Maar u gaat niet in tussentijd van bankrekeningnummer denk ik? De terugbetaling door wish was nog relatief vlot geregeld, het probleem was dat ts én een terugbetaling vraagt én in tussentijd het rekeningnummer wijzigt en die terugbetaling op een ander rekeningnummer wil hebben dan waar die via ideal mee betaald heeft.

Gesloten