LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retour drama bij Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Wiggy
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2010 14:38

Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door Wiggy »

Ik was en ben nog steeds opzoek naar een laptop die aan mijn eisen voldoet namelijk geen ingebouwde webcam en ingebouwde microfoon want ik gebruik deze rare dingen niet.
Ik vind dat ik dan ook niet verplicht ben om deze aan te schaffen omdat ze nu eenmaal ingebouwd zijn.
Maar goed ik kijk dus op de site van Wehkamp en zag daar een laptop staan zonder deze ingebouwde verplichtingen althans daat leek het in eerste instantie op.
Voor de zekerheid gekeken op website van Compaq en gezocht naar dit model maar de website van Compaq was daar niet echt duidelijk over dus bellen met de klantenservice van Wehkamp maar ook deze konden niets meer vertellen dan hun eigen website.
Volgens de klantenservice mocht ik de laptop ruilen als deze niet voldeed dus toch maar de laptop besteld en wat bleek na ontvangst jawel geen verplichte webcam maar wel verplichte ingebouwde microfoon.
Gelijk de klantenservice gebeld en mijn klacht gemeld, ik kon deze laptop ruilen voor een goedkoper model van hetzelfde merk maar ook daar wisten ze niet zeker van of deze nu wel of niet aan mijn eisen zou voldoen maar ook deze mocht ik retourneren.
De volgende dag netjes de laptop kunnen ruilen voor de andere en ja hoor ook deze had een ingebouwd microfoon dus weer de klantenservice gebeld en mijn beklach gedaan.
De laptop zou na het weekend opgehaald worden maar wat bleek de laptop werd de volgende dag al opgehaald op zich geen probleem maar niet volgens afspraak.
Maar het drama begint nu pas goed, na het weekend om precies te zijn op een dinsdag was eigenlijk de afspraak om de laptop op te komen halen en wat bleek men kwam inderdaad maar dit keer werd de laptop die ik eerder geretourneerd had weer gebracht, gelijk weer mee terug gestuurd natuurlijk.
Ja ja het blijft lachen met Wehkamp.
Maar goed nu krijg ik dus rekeningen van ze voor geleverde laptops en maar bellen naar ze en emailen maar hoe je het went of keert ze blijken te achterlijk te zijn om nog iets te begrijpen.
Ze moeten niet denken dat ik dan ook maar een cent betaal voor slecht geleverde service.
Ja inderdaad slecht geleverde service want een klantenservice moet gewoon gedegen productkennis hebben zodat je niet genoodzaakt bent om produkten te ruilen omdat men het effe niet weet.

stofzuigertje

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien het risico van transport zou ik dit liever bij plaatselijke winkel kopen en dan liefst bij vakman die zelf kan repareren.

Als je weet hoeveel het opsturen kost en hoe lang een reparatie duurde liever iets duurder bij vakman en daar kun je plaatselijk uitzoeken en die kan wel leveren wat jij wilde!

Verder is de Microfoon en webcam uit te schakelen dus kosten nauwelijks en als je er later vanaf wilt bij pubers juist hogere restwaarde oude laptop!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door crazyme »

Wiggy schreef:Ik was en ben nog steeds opzoek naar een laptop die aan mijn eisen voldoet namelijk geen ingebouwde webcam en ingebouwde microfoon want ik gebruik deze rare dingen niet.
Ik vind dat ik dan ook niet verplicht ben om deze aan te schaffen omdat ze nu eenmaal ingebouwd zijn.
Ik wil geen telefoon met het cijfer 8 omdat ik geen telefoonnummers gebruik waar een 8 in zit.

Waarom maakt niemand toch die telefoons ?

:mrgreen:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door ronald g »

Laptops zonder camera en microfoon worden nog wel gemaakt ze noemen ze ook wel een telraam. En bestellen bij een postorderbedrijf! daar koop je nog geen dekbed overtrek want die past ook niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door crazyme »

Wiggy schreef:maar hoe je het went of keert ze blijken te achterlijk te zijn om nog iets te begrijpen.
Ze kunnen gewoon geen medewerker vinden die wel op uw niveau kan communiceren..... :wink:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door snepke »

Als ze van wehkamp iets ophalen krijg je een bonnetje, daar staat datum op en een retournr,
Bestaat uit 2 delen .1 op het teruggestuurde art en het andere is voor jou.
Als je dat bonnetje niet bij het oud papier hebt gegooid is er toch niets aan de hand.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door trebelski »

Gezien je andere topic dus eigenlijk gewoon een kruimeldief.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=87415

DePienMasjien
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:05

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door DePienMasjien »

hahaha wat erg dit topic. Als je je hier druk over gaat maken dan heb je echt teveel tijd over. Bizar gewoon.

En buiten dat, wehkamp is geen computer zaak, dus niet gewoon naar een pc speciaalzaak? Vragen vragen..

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door Remster »

Nog een leuke tip voor het bestellen bij postorderbedrijven. Regelmatig stuur ik ze ook zendingen terug, maar ik doe een van de artikelen in kwestie (bijv een cd, of een kledingstuk) niet terug in de verpakking.

Meestal krijg ik gewoon mijn geld toch terug.
Ordinair diefje.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door berend12 »

Ik had laatst bijna een pc besteld bij Wehkamp, bij de beschrijving stond i3 maar op de site van de fabrikant stond dat het een een langzamere dualcore was . Gelukkig kwam ik daar op tijd achter aangezien retourneren soms op problemen stuit.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door poespas »

vogels schreef:Wat zit je nou moeilijk te doen over webcam en microfoon! Gebruik je ze toch niet! Pfff. :roll: :roll:

:lol: :D :P

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door poespas »

@Berooid:

Loser :roll:

Wiggy
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2010 14:38

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door Wiggy »

Ach wat een leuke reacties allemaal en vooral het sarsasme is smalend in ieder geval bedank voor jullie reacties.
Mare misschien voor de nitwits ga eens kijken wat een webcam en microfoon kan doen in je privacy.
Genoeg drama verhalen.
Oeps ja waar maak ik me druk over.

Wiggy
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2010 14:38

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door Wiggy »

Voor de geIntresserde onder ons.
www.security.nl

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Wiggy.

Je kan een PC bestellen bij iemand die je hem zelf samen laat stellen (bijvoorbeeld dell).

Maar - Wehkamp is een dozenschuiver, en heeft niet echt verstand van PC`s.
Ik zou nooit dergelijke apparatuur daar kopen.
Liever in een winkel waar je hem kan zien voordat je betaald.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Guardian72 schreef:@ Wiggy.

Je kan een PC bestellen bij iemand die je hem zelf samen laat stellen (bijvoorbeeld dell).

Maar - Wehkamp is een dozenschuiver, en heeft niet echt verstand van PC`s.
Ik zou nooit dergelijke apparatuur daar kopen.
Liever in een winkel waar je hem kan zien voordat je betaald.
Een laptop is een gewoon commodity product geworden; daar heb je niet echt een speciaalzaak voor nodig.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wiggy schreef:Ach wat een leuke reacties allemaal en vooral het sarsasme is smalend in ieder geval bedank voor jullie reacties.
Mare misschien voor de nitwits ga eens kijken wat een webcam en microfoon kan doen in je privacy.
Genoeg drama verhalen.
Oeps ja waar maak ik me druk over.
Een webcam of microfoon gaan niet zomaar aan. Die zet je of zelf aan, of je hebt rommelware geinstalleerd.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door poespas »

Wiggy, ik heb al meer dan een jaar een laptop met ingebouwde cam, ik gebruik hem nooit, mij zit ie niet in de weg.
Wat is dan precies je probleem :?:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef: Een laptop is een gewoon commodity product geworden; daar heb je niet echt een speciaalzaak voor nodig.
Nee - maar je kan ook naar een MediaMarkt of Saturn gaan - dan zie je ze in het echt.
Bij wehkamp moet je maar afwachten.. (afbeelding kan afwijken van het geleverde product)...

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Retour drama bij Wehkamp

Ongelezen bericht door berend12 »

Op het plaatje ziet het vaak mooier uit dan het is, je kan beter eerst voor jezelf bepalen welk model je zoekt voordat je iets bestelt. Het is natuurlijk geen ramp als ze een product verkeerd omschrijven , maar dan moeten ze niet moeilijk doen of opnieuw fouten maken bij het retoureren.

Gesloten