LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
*Natasja*
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2010 10:21

S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door *Natasja* »

In april van dit jaar heb ik via de webshop van S. Oliver (www.soliver.nl) online kleding besteld. Een deel daarvan heb ik teruggestuurd, waarvan ik op 1 juni jl. een ontvangstbevestiging heb ontvangen via de mail. Ik heb mijn rekeninggegevens doorgegeven, maar inmiddels 4 maanden later, heb ik nog steeds mijn geld niet terug gekregen. Ik heb diverse keren gemaild en gebeld (waarbij ik soms wel 10 minuten in de wacht werd gezet), maar alles zonder resultaat. Ik krijg steeds te horen dat ik mijn geld "zo spoedig mogelijk" krijg. Wat kan ik nog meer doen om mijn geld terug te krijgen? Iemand tips?

MAXIEM

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door MAXIEM »

*Natasja*

Vraag: is dit shopje aangesloten bij de Thuiswinkel Organisatie?

Maxiem.

*Natasja*
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2010 10:21

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door *Natasja* »

Nee, ik zie op de site nergens het logo van de Thuiswinkel Organisatie :?

MAXIEM

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door MAXIEM »

*Natasja*

Dan blijft er weinig anders over dan het inschakelen van een incassoburo dat werk op basis van no cure no pay.

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vreemde site:

registratie:
Domeinnaam soliver.nl
Status actief
Houder S. Oliver Benelux
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Ascio Technologies Inc
Met andere woorden, men verstopt zich - niet een goed teken.
Contact details - alleen een webformulier - ook niet erg veilig.

Maar hier: http://www.soliver.com/en/#/en/company/contact zie je wel contact details - je moet waarschijnlijk wel Duits spreken.

Uit hun voorwaarden:
5.1 De gemiddelde levertijd bedraagt 4 tot 8 werkdagen. Deze levertijd is een indicatie en is niet te beschouwen als een fatale termijn. Overschrijding van de levertijd geeft de consument pas het recht om de overeenkomst te ontbinden, indien en in zoverre s.Oliver niet binnen een door de consument gestelde redelijke termijn alsnog uitvoering aan de overeenkomst heeft gegeven. Deze redelijke termijn zal minimaal gelijk zijn aan de oorspronkelijke indicatie levertijd en met een maximum van een maand, indien de oorspronkelijke levertijd langer is.
Dus, volgens hun voorwaarden mag je ontbinden, en moet men het geld terug storten. Doet men dit niet, kan je aangifte doen van oplichting.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door poespas »

Natasja, ik heb even een vraagje, hoe heb jij betaald.
Ik wilde een tijdje geleden 2 shirts bestellen maar kon alleen met credit kaart betalen terwijl op de site wel staat dat je per ideal kan betalen.
Ik heb 3x een mail gestuurd en nooit antwoord gekregen.

else-eleveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010 16:36

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door else-eleveld »

Hoi Natasja,

Ik heb precies dezelfde ervaring! Begin mei besteld, minstens vier weken moeten wachten op het pakket, teruggestuurd en bevestiging gehad. Maar nog steeds geen geld ontvangen. Ik heb met creditcard betaald (inderdaad stond op de site dat je via Ideal kon betalen maar die functie werkte niet). Op mails wordt niet gereageerd (zelfs met subject KLACHT) en ik heb het lang vertikt om te bellen omdat ik inderdaad een keer 15 minuten heb getelefoneerd en nog niks wijzer werd... Slechte zaak en ik weet ook niet wat ik er verder mee moet. Zal daarom ook eens even de rest van de reacties op het forum lezen op zoek naar een goede tip :wink: . Succes!

groet,
Else

*Natasja*
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2010 10:21

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door *Natasja* »

Ik heb inderdaad ook via creditcard betaald.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Natasja,

neems een contact op met je credit card maatschappij en leg het probleem eens uit. Mischien kunnen zij je helpen.

*Natasja*
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2010 10:21

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door *Natasja* »

Guardian72 schreef:@ Natasja,

neems een contact op met je credit card maatschappij en leg het probleem eens uit. Mischien kunnen zij je helpen.
Maar dat geld is al lang en breed afgeschreven, zouden ze daar nu nog wat aan kunnen doen? Ik ga in ieder geval eens informeren, bedankt voor de tip!

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door poespas »

Nou als ik dit zo lees ben ik achteraf blij dat ik geen credit kaart heb.
Gelukkig zit er hier in het winkelcentrum wel een soliver winkel.

hansbecker
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2011 22:47

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door hansbecker »

Ook wij hebben een nare ervaring. Het retourneren van de zending lukte bij herhaling niet. De ophaaldienst nam het pakje niet mee omdat het etiket niet goed zou zijn. Na melding bij de Klantenservice gebeurde er een week niets meer. Ik heb het pakje toen via TNT Post geretourneerd naar het adres in Oostenrijk dat op de meegeleverde sticker stond. Na een week kwam het weer retour. Opnieuw gemeld en toen maar naar DPD punt in Amsterdam-W. gebracht. Daar moest ik voor de retourzending betalen, maar er kon niet gepind worden... Na een uur bakkeleien werd mij verteld dat er een verzendpunt in mijn woonplaats was. Was dat maar veel eerder gemeld! De laatste verzendkosten zijn netjes uitbetaald, maar ik wacht al weken op terugstorting van het creditcard bedrag en ben bang dat men zich op de (overschreden) retourtermijn zal beroepen. Ik heb wel bewijs van de meldingen en retourzendingen bewaard.

Berti
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2009 13:36

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door Berti »

N.a.v. laatste klacht: inmiddels is het bedrag teruggestort. Het loont dus om er achteraan te blijven zitten. Van al het gedoe geleerd om niet meer zo snel online bestellen.

juni1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2012 19:25

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door juni1 »

Ik heb eind vorig jaar kleding bij s.Oliver gekocht. Een gedeelte van deze bestelling wil ik terugsturen. s.Oliver zegt steeds toe een koerier (DPD) langs te sturen, maar tot op heden is het pakket niet opgehaald. Ik heb al diverse telefoontjes en mailtjes gestuurd, maar tot op heden (dit loopt al 3 weken) is het pakket niet opgehaald. Inmiddels ook een klacht ingediend, maar ook hier wordt niet op gereageerd. Omdat de betaling via de creditcard verloopt, ben ik genoodzaakt de betaling gewoon door te laten gaan. Na afschrijving kan ik bezwaar aantekenen, maar ik vrees dat het een lange weg wordt. Ik vraag mij af ben ik de enige die problemen heeft met het laten ophalen van een retourzending van s.Oliver.

groet Ingrid

MAXIEM

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door MAXIEM »

juni1

Als er op de website van de shop geen wettelijk verplicht bezoekadres vermeld staat, dan is het onverstandig om bij zo'n shop een bestelling te plaatsen.

Maxiem.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

MAXIEM schreef:juni1

Als er op de website van de shop geen wettelijk verplicht bezoekadres vermeld staat, dan is het onverstandig om bij zo'n shop een bestelling te plaatsen.

Maxiem.

Max,

Wel, betaal jij de transportkosten want bedrijf zit blijkbaar in DE of OS

alfatrion
Berichten: 22037
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het grappige is dat het wettelijk niet verplicht is om een bezoekadres op je website te hebben staan.

MAXIEM

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door MAXIEM »

alfatrion

Het grappige is, dat dat er ook niet staat.

Met collegiale groet, Maxiem.

riddert
Berichten: 2184
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door riddert »

MAXIEM schreef:juni1

Als er op de website van de shop geen wettelijk verplicht bezoekadres vermeld staat, dan is het onverstandig om bij zo'n shop een bestelling te plaatsen.

Maxiem.
alfatrion schreef:Het grappige is dat het wettelijk niet verplicht is om een bezoekadres op je website te hebben staan.
Voor eens en voor altijd: Wie heeft er nu gelijk? Maxiem, die altijd hamert op een vermelding van een adres en een bezoekadres, of Alfatrion, die zegt dat het vermelden van zo'n extra bezoekadres niet wettelijk verplicht is.

Persoonlijk lijkt het me wat overdreven om 2 adressen op te geven, zeker als de firma 1 adres heeft. Daarnaast is de hele essentie van webwinkels dat je er niet naar toe hoeft als je een product wilt kopen, maar dat ze het verzenden per post. Als je iets besteld bij een webwinkel dan heb je helemaal niet de intentie om daar langs te gaan, dus wat moet je dan met een bezoekadres?

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Precies ! Dat geneuzel iedere keer.

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de kennis van Alfa en Ad dan Max.
Op diverse sites wordt wel adres genoemd, maar dit kan ook een vestigingsadres zijn. Er wordt geheel niet gesproken over bezoekadres.

http://www.mkbservicedesk.nl/1070/wat-w ... g-voor.htm

Gesloten