Samsung promotie: probleem met deelnemende webshop
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 mei 2021 21:20
Samsung promotie: probleem met deelnemende webshop
Hallo,
Op 1 mei was ik aan het kijken om de samsung galaxy fold 2 te bestellen.
Na het zien van de promotie dat je de earbuds en de watch 3 bij de fold 2 krijgt was ik overtuigd.
Vervolgens gekeken op de website welke webshops deelnemen aan de actie en heb toen gekozen voor gsmweb, deze stond als deelnemende webwinkel onderaan de promotiepagina van samsung. Eerst heb ik nog gebeld met samsung en gevraagd of de actie ook zakelijk geldt en of ik de actieproducten kreeg bij deze specifieke webshop, hierop werd ja geantwoord en ben toen overgegaan tot aankoop, gesprek heb ik opgenomen en opgeslagen. Vervolgens het product ontvangen en wilde het product registreren bij de actiepagina waar tot mijn verbazing gsmweb niet meer in de lijst stond. Contact gehad net samsung en werd mij gezegd dat het een fout op de website was en dat gsmweb toch echt meedoet aan de actie en dat ik een andere webshop kon invullen en dat het dan goed kwam.
Dat gedaan maar toen kwam devolgende error, EAN code niet correct, weer contact gehad en nu blijkt dat gsmweb schijnbaar al sinds maart niet meer meedoet aan de promotie maar wel nog gewoon op de promotiepagina van samsung staat als deelnemende webshop en dat dit helaas nooit was aangepast maar dat het nu gecorrigeerd word op de website. Verder werd gezegd dat ik ondanks dat het op de website van samsung staat als deelnemende webshop en er telefonisch gezegd is geworden dat ik het product op gsmweb kon bestellen en zo de promotie zou ontvangen ik geen recht had op de promotieartikelen omdat dat zo in voorwaarden stond.
Ik voel mij opgelicht, ondanks dat ik er alles aan heb gedaan om uit te zoeken of ik er recht op heb en hier zelfs bevestiging van heb gehad van samsung zelf en ondanks dat het op hun pagina staat als deelnemende webshop en ondanks dat hun de fout toegeven en zelfs corrigeren vind er totaal geen coulance plaats en moet ik het doen met een "pech".
Ik heb al bij mijn rechtbijstand (das) het geschil doorgegeven maar deze zeggen dat er in de voorwaarden staat dat ik zelf navraag had moeten doen bij de webshop of hun meedoen met de promotie en zeggen eigenlijk niets dat samsung juist die webshop promoot op hun pagina als deelnemende webshop en zelfs telefonisch zeggen dat gsmweb wel meedoet aan de promotie. Ik heb al gevraagd om een second opinion bij das omdat ik gewoonweg niet kan geloven dat ik fout ben geweest. Ook heb ik zojuist, na de afwijzing van das, een klacht ingedient bij de reclamecommissie en ben nu aan het kijken om ook bij de klachtencommissie een geschil te melden maar dit kost al meteen geld en vraag me, voordat ik er nog meer tijd en geld in steek, af of ik er zo slecht voorsta en of ik wel gelijk heb of niet.
Hier de promotiepagina van samsung met de webshop
En hier de voorwaarden van samsung
Op 1 mei was ik aan het kijken om de samsung galaxy fold 2 te bestellen.
Na het zien van de promotie dat je de earbuds en de watch 3 bij de fold 2 krijgt was ik overtuigd.
Vervolgens gekeken op de website welke webshops deelnemen aan de actie en heb toen gekozen voor gsmweb, deze stond als deelnemende webwinkel onderaan de promotiepagina van samsung. Eerst heb ik nog gebeld met samsung en gevraagd of de actie ook zakelijk geldt en of ik de actieproducten kreeg bij deze specifieke webshop, hierop werd ja geantwoord en ben toen overgegaan tot aankoop, gesprek heb ik opgenomen en opgeslagen. Vervolgens het product ontvangen en wilde het product registreren bij de actiepagina waar tot mijn verbazing gsmweb niet meer in de lijst stond. Contact gehad net samsung en werd mij gezegd dat het een fout op de website was en dat gsmweb toch echt meedoet aan de actie en dat ik een andere webshop kon invullen en dat het dan goed kwam.
Dat gedaan maar toen kwam devolgende error, EAN code niet correct, weer contact gehad en nu blijkt dat gsmweb schijnbaar al sinds maart niet meer meedoet aan de promotie maar wel nog gewoon op de promotiepagina van samsung staat als deelnemende webshop en dat dit helaas nooit was aangepast maar dat het nu gecorrigeerd word op de website. Verder werd gezegd dat ik ondanks dat het op de website van samsung staat als deelnemende webshop en er telefonisch gezegd is geworden dat ik het product op gsmweb kon bestellen en zo de promotie zou ontvangen ik geen recht had op de promotieartikelen omdat dat zo in voorwaarden stond.
Ik voel mij opgelicht, ondanks dat ik er alles aan heb gedaan om uit te zoeken of ik er recht op heb en hier zelfs bevestiging van heb gehad van samsung zelf en ondanks dat het op hun pagina staat als deelnemende webshop en ondanks dat hun de fout toegeven en zelfs corrigeren vind er totaal geen coulance plaats en moet ik het doen met een "pech".
Ik heb al bij mijn rechtbijstand (das) het geschil doorgegeven maar deze zeggen dat er in de voorwaarden staat dat ik zelf navraag had moeten doen bij de webshop of hun meedoen met de promotie en zeggen eigenlijk niets dat samsung juist die webshop promoot op hun pagina als deelnemende webshop en zelfs telefonisch zeggen dat gsmweb wel meedoet aan de promotie. Ik heb al gevraagd om een second opinion bij das omdat ik gewoonweg niet kan geloven dat ik fout ben geweest. Ook heb ik zojuist, na de afwijzing van das, een klacht ingedient bij de reclamecommissie en ben nu aan het kijken om ook bij de klachtencommissie een geschil te melden maar dit kost al meteen geld en vraag me, voordat ik er nog meer tijd en geld in steek, af of ik er zo slecht voorsta en of ik wel gelijk heb of niet.
Hier de promotiepagina van samsung met de webshop
En hier de voorwaarden van samsung
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Samsung promotie: probleem met deelnemende webshop
Het kan zijn dat deze promotieartikelen minder kosten dan de minimum schadebedrag dat DAS hanteert (volgens mij moet het minimale schadebedrag € 450 zijn).
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Samsung promotie: probleem met deelnemende webshop
Maar gelukkig heeft u toen u het niet vertrouwde de telefoon netjes bewaard en veertien dagen om de telefoon aan te melden voor retour. U kunt uw leverancier kwalijk aanspreken op een fout van Samsung.
-
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Samsung promotie: probleem met deelnemende webshop
Precies, gewoon binnen 14 dagen retour melden en sturen. U krijgt uw geld terug en koopt de telefoon ergens anders.
Re: Samsung promotie: probleem met deelnemende webshop
Wat is "de klachtencommisie"?
Re: Samsung promotie: probleem met deelnemende webshop
Als ik die voorwaarden zo zie moet je bij een deelnemende winkel bestellen, dit heb je blijkbaar goed uitgezocht. En GSMweb staat op die lijst in jouw screenshot.
Kijk ik echter verder in de voorwaarden staat daar ook duidelijk dat je de verkoper moet vragen om een toestel met een bepaalde EAN code, daar alleen toestellen officieel bestemd voor de Nederlandse markt deelnemen aan deze actie, de zogenaamde grijze import is uitgesloten. Heb je dit ook gedaan en staat de EAN code van jouw toestel ook in lijst met EAN codes zoals vermeld in de voorwaarden?
Heeft GSMweb een niet deelnemend toestel geleverd en heb jij niet gevraagd om een deelnemend toestel dan denk ik eigenlijk niet dat Samsung hier veel te verwijten valt, ik denk dat je dan je pijlen moet richten op de verkoper, daar de verkoper, of jij dan steken hebt laten vallen in het bestelproces.
Kijk ik echter verder in de voorwaarden staat daar ook duidelijk dat je de verkoper moet vragen om een toestel met een bepaalde EAN code, daar alleen toestellen officieel bestemd voor de Nederlandse markt deelnemen aan deze actie, de zogenaamde grijze import is uitgesloten. Heb je dit ook gedaan en staat de EAN code van jouw toestel ook in lijst met EAN codes zoals vermeld in de voorwaarden?
Heeft GSMweb een niet deelnemend toestel geleverd en heb jij niet gevraagd om een deelnemend toestel dan denk ik eigenlijk niet dat Samsung hier veel te verwijten valt, ik denk dat je dan je pijlen moet richten op de verkoper, daar de verkoper, of jij dan steken hebt laten vallen in het bestelproces.
Re: Samsung promotie: probleem met deelnemende webshop
terugsturen en geld terug vragen....
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 jun 2021 17:04
Re: Samsung promotie: probleem met deelnemende webshop
GSMWeb levert "grijze" toestellen die inderdaas uitgesloten zijn van promoties.
Met een grijs toestel wordt bedoeld een toestel die van oorsprong niet bedoeld is voor de europese/Nederlandse markt maar door GSMWeb zelf geïmporteerd is.
Ik heb hierover al een uitgebreide review geschreven bij ze. https://nl.trustpilot.com/reviews/60a63 ... 0b70092366
Er zitten namelijk nog meer nadelen aan zo'n grijs toestel m.b.t. de voorwaarden voor software updates. Ik vind het misdadig dat GSMWeb hier niet transparant over is. Bij navraag wordt er door de klantenservice ook vrij horkerig op gereageerd. Ik hoop dat je het contract nog hebt kunnen ontbinden. Goedkoop is dit keer bij GSMWeb echt duurkoop!
Met een grijs toestel wordt bedoeld een toestel die van oorsprong niet bedoeld is voor de europese/Nederlandse markt maar door GSMWeb zelf geïmporteerd is.
Ik heb hierover al een uitgebreide review geschreven bij ze. https://nl.trustpilot.com/reviews/60a63 ... 0b70092366
Er zitten namelijk nog meer nadelen aan zo'n grijs toestel m.b.t. de voorwaarden voor software updates. Ik vind het misdadig dat GSMWeb hier niet transparant over is. Bij navraag wordt er door de klantenservice ook vrij horkerig op gereageerd. Ik hoop dat je het contract nog hebt kunnen ontbinden. Goedkoop is dit keer bij GSMWeb echt duurkoop!
Re: Samsung promotie: probleem met deelnemende webshop
@Dionysos1111 - ik was even benieuwd of je uiteindelijk nog verder bent gekomen met dit verhaal. Mij is nl. precies hetzelfde overkomen en ik kon zelfs niet eens mijn toestel terugsturen en geld terug vragen volgens de klantenservice want ik had m al aangezet - zelfs na het indienen van een herroeping (binnen 14 dagen) bleven ze daar bij - telefoon is al in gebruik genomen dus we kunnen niets voor u doen! Arghh!!