Samsung weigert garantie
Samsung weigert garantie
Hallo, Ik zit hier al best lang mee en dus vraag ik om advies.
In april heb ik de samsung galaxy buds 2 pro gekocht via de samsung webshop. In mei begon het probleem al met het linkeroortje maar dacht dat het wel over ging. In juni was het nog steeds bezig en was ik er klaar mee en dus vertrouwende op de garantie en op het feit dat ik hem pas 2 maanden heb, heb ik hem opgestuurd voor reperatie naar dynafix via samsung. Ik heb een paar dagen later een prijsopgave van ruim 180 euro gekregen (nieuwprijs) en werd er mij verteld dat er oorsmeer gevonden was in de speakers, ze hebben hier ook fotos van gestuurd. Dus valt dit onder gebruiksschade vindt samsung. Ik heb hierna direct contact opgenomen met juristen van het consumentenbond. Ik heb in totaal met 3 verschillende gesproken en zij zeggen allemaal dat als het alleen oorvuil is, het normaal is bij gewoon gebruik en dus niet zo snel kapot hoort te gaan. Wat samsung zegt, is dat ik hem niet goed onderhouden heb, terwijl ik hem na elk gebruik schoon heb gemaakt maar ik kan natuurlijk niet in de speakers gaan schoonmaken. Van oortjes van zulke hoge prijs verwacht je natuurlijk dat ze hier bescherming voor bieden en natuurlijk gemaakt zijn om in je oren te stoppen. Ik heb verschillende juridische brieven gestuurd naar Samsung maar het enige wat ze zeggen is dat de mening van het reperatiecentrum leidend is. Op 7 juli hebben ze mij aangeboden om hem kosteloos terug te sturen ipv de 37 euro kosten. Ik ben hier toen akkoord mee gegaan omdat ik hem zo snel mogelijk nodig had voor op vakantie. Tot op heden heeft samsung niks geleverd en hebben ze mijn verzoek gesloten. Ook heb ik bij het ACM een melding gedaan en was mevrouw aan de telefoon het met mij eens. Ik ben binnenkort terug van vakantie en dus wil ik graag opnieuw tegen de prijsopgave in gaan en een kosteloze omruiling krijgen. Een rechtszaak lijkt mij teveel door de kosten. Iemand advies wat ik naar Samsung kan sturen/doen?
In april heb ik de samsung galaxy buds 2 pro gekocht via de samsung webshop. In mei begon het probleem al met het linkeroortje maar dacht dat het wel over ging. In juni was het nog steeds bezig en was ik er klaar mee en dus vertrouwende op de garantie en op het feit dat ik hem pas 2 maanden heb, heb ik hem opgestuurd voor reperatie naar dynafix via samsung. Ik heb een paar dagen later een prijsopgave van ruim 180 euro gekregen (nieuwprijs) en werd er mij verteld dat er oorsmeer gevonden was in de speakers, ze hebben hier ook fotos van gestuurd. Dus valt dit onder gebruiksschade vindt samsung. Ik heb hierna direct contact opgenomen met juristen van het consumentenbond. Ik heb in totaal met 3 verschillende gesproken en zij zeggen allemaal dat als het alleen oorvuil is, het normaal is bij gewoon gebruik en dus niet zo snel kapot hoort te gaan. Wat samsung zegt, is dat ik hem niet goed onderhouden heb, terwijl ik hem na elk gebruik schoon heb gemaakt maar ik kan natuurlijk niet in de speakers gaan schoonmaken. Van oortjes van zulke hoge prijs verwacht je natuurlijk dat ze hier bescherming voor bieden en natuurlijk gemaakt zijn om in je oren te stoppen. Ik heb verschillende juridische brieven gestuurd naar Samsung maar het enige wat ze zeggen is dat de mening van het reperatiecentrum leidend is. Op 7 juli hebben ze mij aangeboden om hem kosteloos terug te sturen ipv de 37 euro kosten. Ik ben hier toen akkoord mee gegaan omdat ik hem zo snel mogelijk nodig had voor op vakantie. Tot op heden heeft samsung niks geleverd en hebben ze mijn verzoek gesloten. Ook heb ik bij het ACM een melding gedaan en was mevrouw aan de telefoon het met mij eens. Ik ben binnenkort terug van vakantie en dus wil ik graag opnieuw tegen de prijsopgave in gaan en een kosteloze omruiling krijgen. Een rechtszaak lijkt mij teveel door de kosten. Iemand advies wat ik naar Samsung kan sturen/doen?
Re: Samsung weigert garantie
Ook ik ben van mening dat oorsmeer in het apparaat te maken heeft met een slecht product (tenzij er sprake is van schade door u, bijvoorbeeld een val). De verkoper moet bewijzen dat u het kapot gemaakt hebt www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot.
De verkoper is niet aangesloten bij stichting Thuiswinkel. Indien u had gekocht bij een verkoper die wel is aangesloten dan had u naar de geschillencommissie gekund, nu dus niet.
U kunt in dit geval het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Indien u geen rechtsbijstandverzekering hebt kijk dan op prepaid rechtsbijstand of Rechtshulp on demand, waarbij u voor een vast vergoeding geholpen wordt.
Een brief met een logo van een rechtsbijstandverzekering geeft meer indruk dan uw eigen brieven. Echter, als Samsung vol blijft houden dan is een rechtzaak onvermijdelijk.
De verkoper is niet aangesloten bij stichting Thuiswinkel. Indien u had gekocht bij een verkoper die wel is aangesloten dan had u naar de geschillencommissie gekund, nu dus niet.
U kunt in dit geval het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Indien u geen rechtsbijstandverzekering hebt kijk dan op prepaid rechtsbijstand of Rechtshulp on demand, waarbij u voor een vast vergoeding geholpen wordt.
Een brief met een logo van een rechtsbijstandverzekering geeft meer indruk dan uw eigen brieven. Echter, als Samsung vol blijft houden dan is een rechtzaak onvermijdelijk.
Re: Samsung weigert garantie
Meld je bij de verkoper. Maar als je er geen procedure van wilt maken, dan houdt het snel op. Je kan zonder jurist naar de kantonrechter. En deze zaak is ook niet zo ingewikkeld, dat je er echt perse eentje nodig hebt.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 jul 2023 19:01
Re: Samsung weigert garantie
Ik werk al 20 jaar met Apple, dit maak ik dagelijks mee. Zijn allemaal te groot.
Re: Samsung weigert garantie
Hallo,
Ik heb een vergelijkbaar issue met deze buds bij CoolBlue. Ik vind dit onacceptabel en heb om een andere oplossing gevraagd. Coolblue is wel aangesloten bij de thuiswinkel geschillencommissie dus dat is gunstig. Nu afwachten wat de reactie van Coolblue gaat zijn. Ter info de mail van Coolblue bijgevoegd. Ook mijn buds ca 4 maand sinds mei in gebruik, 1x week een uurtje. [/img]
Ik heb een vergelijkbaar issue met deze buds bij CoolBlue. Ik vind dit onacceptabel en heb om een andere oplossing gevraagd. Coolblue is wel aangesloten bij de thuiswinkel geschillencommissie dus dat is gunstig. Nu afwachten wat de reactie van Coolblue gaat zijn. Ter info de mail van Coolblue bijgevoegd. Ook mijn buds ca 4 maand sinds mei in gebruik, 1x week een uurtje. [/img]
- Bijlagen
-
- 4c2b0c2b-17a8-4323-ba17-3593336196b9.jpeg
- (81.65 KiB) 545 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- f054a7e3-d3c5-4f8f-bed8-eb5609cd8ac5.jpeg
- (91.08 KiB) 545 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Samsung weigert garantie
Klopt. U kunt na het indienen van een klacht op www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ vragen voor bemiddeling (stap 2) of een bindend uitspraak (stap 3).
-
- Berichten: 12839
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Samsung weigert garantie
Wellicht een tip als er een verkoper benaderd gaat worden. Het valt mij op dat er veel klachten komen omtrent deze buds met allemaal dezelfde inhoud. Het zou toeval zijn als vele gebruikers ineens te kampen hebben met overmatige oorsmeer. Archiveer al deze klachten en stuur die mee naar de verkoper/Samsung. Het lijkt om een productfout te gaan waar nu niet op ingegrepen word. Wellicht wel als de verkopers de vele klachten te zien krijgen.
Re: Samsung weigert garantie
Nieuw worden ze door CB verkocht voor 139,- euro.