LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sarbid.com / Bidson.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ginneshow
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2011 15:23

Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door ginneshow »

Goedemiddag allen,

Er zijn een hoop mensen die op dit moment in de clinch liggen met Bidson.com en Sarbid.com (Zelfde eigenaar). Ze leveren geen producten meer uit en er wordt niet meer gereageerd op mails of iets dergelijks. Zelf heb ik redelijk wat gewonnen daar en eigenlijk altijd alles keurig netjes op tijd geleverd gehad, en als dit niet het geval was, was de klantenservice in ieder geval bereid het op te lossen. Maar sinds 2 maanden tijd is er geen klantenservice meer en worden er geen producten meer uitgeleverd. Zelf heb ik nog 4 producten die geleverd moeten worden via Sarbid.com, maar helaas heb ik ze nog steeds niet ontvangen en heb ik op mijn tiental mailtjes nog steeds geen reactie gehad. Ik heb het geprobeerd via zowel [email protected], als [email protected], als het contact formuliertje op de site van bidson. Verder staan er overal telefoonnummers gemeld, maar ik krijg op geen enkele manier contact.

Ik ben helaas niet de enige die hier last van heeft, aangezien op trustpilot ook de nodige negatieve beoordelingen binnenstromen van mensen die niks geleverd krijgen en geen reacties op hun mails krijgen. Is er iemand, maar dan ook echt iemand, die de afgelopen 2 maanden nog iets van bidson/sarbid heeft gehoord of producten geleverd heeft gekregen? Is er iemand die op enige manier in contact is gekomen met Vikash?

Zouden alle mensen die ook problemen met Sarbid.com / Bidson.com hebben zich hier willen melden zodat we misschien samen actie kunnen ondernemen tegen deze praktijken?

Met vriendelijke groet

Jerayno
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2011 18:42

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door Jerayno »

Beste,

Ik heb ook nog steeds geen reactie gehad van zowel sarbid als bidson. Vanaf 25 oktober zijn er volgens mij helemaal geen veilingen meer geleverd. Ik heb van sarbid nog 7 cadeaubonnen tegoed en van bidson nog 4 cadeaubonnen.
Nu heb ik vorrige week via paypal een geschil geopend en dar krijg ik ook geen reactie, dus ga ik het deze week maar opwaarderen tot een claim.
Ik hoop dat nog meer mensen hier iets laten weten zodat we met zijn allen misschien iets kunnen doen.

Mvg,

dan_iesme
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 dec 2011 20:09

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door dan_iesme »

Hallo,

Sinds de overname heb ik grote problemen met Vikash, de 1.5 jaar daarvoor verliep alles goed, levering op tijd, reactie op mail kwam snel. Sinds de overname dus niet meer. Ik heb op 25 oktober na heel veel mailverkeer en dreigen met juridische stappen en de pers zoeken uiteindelijk mijn spullen gekregen. Ook het verzoek van Vikash om maar nooit meer te bieden omdat ik klaagde !!
Ik heb mijn credits opgemaakt en heb 2 weken geleden mijn laatste 3 "prijzen"geleverd gekregen, waarschijnlijk omdat ik in het verleden gedreigd heb met juridische stappen. Ik denk dat dit de enige mogelijkheid is om iets gedaan te krijgen. Misschien aanhangig maken bij Tros radar, rechtsbijstand inschakelen of een collectieve actie door gedupeerden om hier een eind aan te maken.

Eric

ginneshow
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2011 15:23

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door ginneshow »

Ja ik heb uit de periode eind oktober nog meer mensen gehoord die iets gekregen hebben na veel gezeur. Probleem is nu alleen dat er van afgelopen weken/anderhalve maand geen een bericht is waar maar iets positiefs uit te halen valt. Toendertijd werd de telefoon ook nog wel eens beantwoord maar ik heb Vikash nog niet te pakken gekregen op een van de nummers.

Gezien de vele veilingen die er redelijk prijzig uitgaan zouden er nog genoeg inkomsten moeten zijn, maar ik weet natuurlijk niet wat voor schuld hij bij ons (en misschien wel privé) inmiddels heeft opgebouwd door het niet uitleveren van producten. Bij mij gaat het maar om 4 cadeaubonnen, maar het gaat mij ook meer om het principe, vooral omdat er dagelijks nog tientallen producten op beide sites uitgaan, en er dus steeds meer gedupeerden komen.

@dan_iesme Heb jij je dreigementen via de mail naar hem verstuurd? Of heb j heem te pakken gekregen aan de telefoon?

martheag
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2011 13:04

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door martheag »

Hier hetzelfde verhaal, ik heb op 21 oktober 2 aankopen gedaan via bidson. Toen nu toe niets geleverd. Meerdere mailtjes en support tickets verstuurd en nergens komt een reactie op. Slechte zaak !!

dan_iesme
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 dec 2011 20:09

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door dan_iesme »

@ginneshow

Ik heb alles via de mail gedaan. In gebreke gesteld met een termijn, daarna herinnering(en) en als laatste de dead-line met de mededelingen dat ik juridische stappen zou ondernemen. Hierop kwam toen per mail een reactie. Ik doe dit soort zaken niet per telefoon; nu heb ik een mooi dossier over de gang van zaken, mocht het noodzakelijk zijn kan ik alles onderbouwen.
En wat je zegt; met name op Bidson wordt belachelijk geboden op zaken, dus financieel komt er aardig wat binnen lijkt me. Maar alle regels,voorwaarden worden overtreden, moet toch e.e.a. mogelijk zijn juridisch gezien.

xxxetlxxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2011 21:04

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door xxxetlxxx »

WAARDELOOS Sarbid/Bidson
Je krijgt geen reaktie op je mails.
Vanaf 5 november 4 kadobonnen gewonnen deze zouden 1 december verstuurd worden.
Nu 22 december nog niets ontvangen!!
Wel stuur ik dagelijks een mail.
Via paypal een geschil ingediend dat werkte wel.
Ik kreeg een reaktie.Er werd me belooft dat de bonnen opgestuurt zouden worden dus het geschil bij paypal opgeheven.Dat was dom.
Nu hoor ik niets meer.
30 december: Eindelijk opgelost de bonnen zijn verstuurd ik krijg ze zaterdag in huis.Ik zou 40,-euro krijgen Vikash heeft er 50,- van gemaakt.
En 50 credits voor het lange wachten.Toch nog goed opgelost.
Alleen jammer dat het zo lang duurt voor je een keer een reaktie krijgt.

De bonnen zijn maandag verstuurd(Ik heb gebeld met Givacard)dus morgen (woensdag) binnen.
Eindelijk opgelost na 2 maanden.
Laatst gewijzigd door xxxetlxxx op 03 jan 2012 21:41, 3 keer totaal gewijzigd.

ginneshow
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2011 15:23

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door ginneshow »

Ik had gister via het support formulier een mail gestuurd naar bidon over garantie van een gewonnen camera aangezien die kapot was, ik denk niet geschoten is altijd mis, en ik kreeg daar binnen 24 uur een reactie op!!! en wat komt er 2 minuten later binnen, een antwoord op me support formulier over me cadeaubonnen!!! Nu is het dus even afwachten of ze ook echt binnenkomen, maar Vikash leeft in dier geval nog:

Vikash antwoordde:
Hallo Tommy,

Excuses voor onze late reactie.
De cadeaubonnen zijn zojuist voor u besteld bij Givacard.nl
Deze worden morgen op de post gedaan zodat u deze op zaterdag in huis heeft.
e.e.a onder verbehoud van een vertraging van 2 werkdagen (i.v.m vrije dagen).

Met vriendelijke groet,
Bidson.com

Guido1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2011 15:43

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door Guido1971 »

Hallo,
Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Bidson.In april van dit jaar een paar veilingen gewonnen en na heel veel boze mail sturen zijn ze in september eindelijk geleverd.Er kwam in die tijd zo af en toe nog wel eens een reactie van Vikash op de gestuurde mailtjes.Begin oktober wederom een veiling gewonnen (moest toch het biedtegoed opmaken).Tot op de dag van vandaag geen reactie op de vele mailtjes en niets mogen ontvangen helaas.Enige klantenservice is hen geheel onbekend.Jammer dat we allemaal toch steeds weer zo worden belazerd.

Jerayno
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2011 18:42

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door Jerayno »

Heeft er al iemand cadeaubonnen geleverd gekregen? Inmiddels is mij vorige week vrijdag gezegd dat het besteld is maar ik heb nog niks binnen. Er zijn mij ook 50 credits beloofd en die staan ook niet op mijn account.
Iemand al iets gekregen?

ginneshow
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2011 15:23

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door ginneshow »

ik weet het morgen, ben nog onderweg vanuit London :) dus laat je morgen even weten of er iets geleverd is.

ginneshow
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2011 15:23

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door ginneshow »

Ik heb ondertussen een mediamarkt bon thuis ontvangen! Ik zou er eigenlijk 4 moeten krijgen, maar misschien dat ze ze samen gevoegd hebben, maar dat weet ik pas na activatie.

xxxetlxxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2011 21:04

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door xxxetlxxx »

Ik heb de bon ook ontvangen. :D

Jerayno
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2011 18:42

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door Jerayno »

inmiddels heb ik afgelopen vrijdag ook alle bonnen binnen gekregen van sarbid en bidson.
Alleen waren mij op bidson 50 credits beloofd en die heb ik nog niet gehad en zoals gewoonlijk krijg ik ook geen reactie als ik mail, dus er veranderd helemaal niks daar.

buddybud
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:41

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door buddybud »

Ook ik zit al vanaf 31 augustus te wachten op mijn prijs. Het zou besteld zijn volgens Vikash bij Amazon met een bestelnummer op 16/9 2011. Daarna werd het stil. Heb uiteindelijk zelf met Amazon contact opgenomen maar daar was niets bekend!! Heb inmiddels wel 20 mails gestuurd. Kreeg een tweede reactie op 9 november dat Vikash het bij zijn leverancier zou navragen. Daarna niets meer vernomen. Heb gezegd dat hij het ook in bonnen o.i.d. mag omzetten, maar heb niets meer gehoord.
Zo help je de hele boel naar de knoppen. goed dat jullie dit hebben opgestart!!!
Je weet dat het je geld kost, maar als je dan wat wint wil je dat ook hebben.
Eigenlijk raar dat je zo op deze wijze door kunt gaan.
Hoe kan ik het beste juridische stappen nemen?
Ik hou me aanbevolen voor een goede hint. :(

dan_iesme
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 dec 2011 20:09

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door dan_iesme »

@buddybud

er zijn vele mogelijkheden, die zijn ook overal wel te lezen op de diverse forums. Geschil via paypal mocht je op die manier betaald hebben. Of je rechtsbijstand er op laten zetten. En blijven mailen richting Sarbid/Bidson. Formeel in gebreke stellen, een dead-line stellen in de mail en na wat herinneringen daadwerkelijk ook rechtshulp inschakelen mocht je dat willen.
Ervaringen zijn dat na veel mail en "dreigen" er uiteindelijk een reactie komt. Triest natuurlijk, maar helaas de waarheid. En zolang iedereen doorgaat met bieden stoppen deze praktijken niet.

Er staat zelfs op 1 van de forums hier een telefoonnummer ( 06 ) wat van Vikash Roopram is ( eigenaar ). Bel hem daar evt. op

Succes!!

suzan12345
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2012 11:53

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door suzan12345 »

Daniesme, je geeft als advies dat mensen niet meer moeten bieden op sarbid, maar zelf zit je op alle credits te bieden om er maar meer te bemachtigen, beetje krom vindt je niet?

buddybud
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:41

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door buddybud »

Bedankt dan-iesme, heb het 06 nummer gebeld, maar dan kun je een voicemail inspreken, en daar wordt natuurlijk ook niet op gereageerd!

dan_iesme
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 dec 2011 20:09

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door dan_iesme »

@suzan12345,

Klopt helemaal wat je schrijft. Ik had er nog wat over en ben gaan bieden. Ook om aan te tonen dat heel het verhaal niet meer klopt en dat je dus gewoon meer dan 2 veilingen kunt winnen. Er wordt dus helemaal niets meer gedaan door de eigenaar, oude info, geen beperkingen meer. Het rammelt aan alle kanten. Mijn bedoeling is om voldoende bewijs te hebben dat er niets deugt van met name Sarbid. Bidson ken ik onvoldoende. En met niet meer bieden bedoelde ik; geen credits meer kopen; ik had er nog en die maak ik op.
gr Eric

suzan12345
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2012 11:53

Re: Sarbid.com / Bidson.com

Ongelezen bericht door suzan12345 »

Hallo daniesme, ik wil wel even reageren, in een vorige revieuw zei je dat je geen credits meer had en nu zeg je weer dat je je credits nog op wilt maken. Verder wil ik je mededelen dat vikash niet meer de eigenaar is van sarbid maar sarbid en bidson zijn overgenomen door een buitenlandse firma, en ja je kunt misschien meer veilingen winnen , maar probeer eens op een freefall te bieden dan? Je bied nu op alle credits, gaat overal op auto , dus probeert wel degelijk te winnen, zou fijn zijn als je daar mee zou stoppen,zodat mensen die het nog wel leuk vinden om te bieden dan ook de kans krijgen, als het toch geen nut meer heeft voor je hoef je dat ook niet meer te doen , want zo maak je het voor andere mensen kapot. Misschien kun je mij vertellen hoeveel credits je nog hebt? Dan weet ik wanneer ik in kan springen :lol: groet suzan

Gesloten