Ik heb mogen ervaren hoe erg dit bedrijf riekt naar 'oplichting'. Ik heb een tijd geleden alweer (16 juli) van Groupon de actie '19 euro voor tandenbleken met whitening strips van ShiningWhiteTeeth' gekocht. Ik heb ze besteld op 5 oktober. Op 10 oktober zijn ze verstuurd. Dit naar aanleiding van een vakantie waardoor ik het later heb verzilverd. Dit is de ontvangstmail die is verstuurd:
Code: Selecteer alles
betaling ontvangen
order nr : OB11-02048
factuur nr: FA11-02303
Geachte [-----],
Wij hebben uw betaling in goede orde ontvangen en gaan uw bestelling gereed maken.
U ontvangt nadere informatie van ons zodra wij uw pakketje aanbieden voor verzending.
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen op [email protected] of telefonisch 010 - 4651279.
Met vriendelijke groet,
het team van ShiningWhiteTeeth.comCode: Selecteer alles
Geachte L.S.
In deze mail (een mail die hier niet is vermeld) werd doorgegeven dat het pakketje is verzonden. Echter, ik heb op het aangegeven adres nog steeds geen pakket in ontvangst genomen. Er is ook geen notificatie binnen gekomen dat het pakketje op een ander nummer is bezorgd.
Het is nu al 16 dagen geleden dat het verzonden is. Naar mijn mening is er ergens iets fout gegaan. Ik weet niet wat of waar, maar ik zit nog steeds zonder product.
Ik hoop dat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden.
Met vriendelijke groet,
[-----]Code: Selecteer alles
Geachte heer/mevrouw [-----],
Geachte,
De bleekstrips zijn verstuurd op het moment dat u de verzend mail krijgt dan gaat het pakket de dag erna de deur uit en had allang bij u moeten wezen.
Wij hebben het verzonden naar dit adres wat u heeft opgegeven:
Verzendadres
[volledig adres]
Al onze post wordt verzonden als normaal verzenden ....u heeft geen aangetekende post aangevraagd dus is het ook niet traceerbaar.
Wij dragen ook geen zorg voor foute bezorging van PostNL dat staat ook in onze alg voorwaarden.
Misschien ligt het bij de buren ?
Wij kunnen u wel tegemoet komen ....en u het volgende aanbieden,u betaald ons eenmalig 6 euro voor een extra verzending en dit obv normaal verzenden en de strips zijn dus kostenloos voor u.
u kunt het bedrag storten op rekening nr 489761364 tnv Shiningwhiteteeth te rotterdam
Hopen u hierbij van dienst te zijn.
M v g,
www.Shiningwhiteteeth.com
Met vriendelijke groet,
shiningwhiteteeth.comIk antwoord:
Code: Selecteer alles
Geachte L.S.,
Uw verantwoordelijkheid als bedrijf houdt op zodra er bewijs is dat het pakket PostNL heeft bereikt.
Om dat te achterhalen heb ik gebeld met PostNL.
Het blijkt dat er niks in het systeem staat van een pakket met verzendnummer SHIP11-03388.
Dat is de code die ik heb ontvangen toen mijn pakket verstuurd werd op 10 oktober 2011.
Dus kunt u mij het goede verzendnummer geven?
Met vriendelijke groet,
[-----]Code: Selecteer alles
Geachte,
Lees aub onze alg voorwaarden.
zoals normaal verzenden en aangetekend verzenden.
Wij kunnen u wel tegemoet komen ....en u het volgende aanbieden,u betaald ons eenmalig 6 euro voor een extra verzending en dit obv normaal verzenden en de strips zijn dus kostenloos voor u.
u kunt het bedrag storten op rekening nr 489761364 tnv Shiningwhiteteeth te rotterdam
Hopen u hierbij van dienst te zijn.
M v g,
www.Shiningwhiteteeth.comCode: Selecteer alles
Geachte L.S.,
Ik lees dit in de algemene voorwaarden:
4.5 Dentalwhitecare.com is niet aansprakelijk voor het verloren gaan van of beschadigingen aan verzonden producten.
Dit zijn verzonden producten waar het over gaat. En vooralsnog heb ik niet via PostNL kunnen constateren dat er bewijs is dat het product is verzonden.
Aangezien ShiningWhiteTeeth mij een verkeerd verzendnummer heeft voorzien.
Het is schandelijk om nog een geldbedrag te willen incasseren voor een nieuw product. Hier ben ik niet van gediend.
Dit is wat ik ga doen: als ik voor morgen niet mijn officiële verzendnummer krijg, stuur ik een klacht naar Groupon, Radar, de Consumenten Bond en andere recensie bladen/websites.
Dit zal allesbehalve een goede recensie worden.
Hopende u hiermee genoeg te hebben geïnformeerd,
[-----]Inderdaad, die is er niet. Het verzendnummer was niet te traceren door medewerkers van de klantenservice van PostNL. Elk bedrijf moet bewijs tonen dat het pakket wel degelijk bij PostNL is aangekomen. Uit de laatste mail (niet vermeld) blijkt dat het per normale post is verstuurd. Iets wat Bol.com ook doet als je een klein pakket koopt. Toch moet zoiets te traceren zijn, TNT post moet een pakket labelen met een code, en heeft niks gevonden voor mijn postcode. Zelfs zonder code moet iets in het systeem staan dat er iets voor die postcode binnenkomt. Iets wat normaal 65 euro kost hoort mag wat mij betreft niet rondgestuurd worden zonder dat het traceerbaar is.
Zoals in mijn mails al stond, was er niks anders te doen dan mensen er voor behoeden zaken te doen met dit bedrijf. Het is schandelijk dat een bedrijf liever een slechte reputatie riskeert dan 6 euro te missen om een klant tevreden te houden en een goede reputatie wenst te behouden.
Zover ik weet is het niet eens bekend of het bedrijf wel degelijk pakketten verstuurd. Het kan net zo goed een oplichting zijn.
Het gaat nu mij alleen nog om het principe: ik hoef het product niet meer. Ik wil mijn geld terug. Ik heb zowel Groupon en ShiningWhiteTeeth een ondertekend document gemaild naar één van de voorbeeldbrieven voor Groupon op deze website (voorbeeld 2: http://www.trosradar.nl/voorbeeldbrieven/). ShiningWhiteTeeth liet meteen weten niet in te gaan op een ontbinding van deze regeling. Het is de vraag wat Groupon kan doen hieraan.
Ik hoop dat ik hiermee andere mensen kan waarschuwen voor dit malafide bedrijf. Waar ik zelf niet op gelet heb bij dit bedrijf (en dat zal ik in de toekomst zeker doen):
Voornamelijk inspecteren wat voor bedrijf het is, te weten:
-> Heeft het een vestiging of is het een internet-bedrijf?
-> Ziet de website er betrouwbaar uit? Geen irritante ads of amateuristische indeling.
-> Staat de KvK nummer vermeld?
-> Is er een postadres aanwezig? (naar mijn mening is een e-mail adres niet voldoende)
-> Wat zijn de algemene voorwaarden? Staan er vage dingen in als '99,9% van de pakketten worden bezorgd'?
-> Is de tekst op de website amateuristisch (stijl- en spelfouten) of professioneel?
-> Heeft het bedrijf keurmerken?
Maar ook: bestaan er reeds klachten over dit bedrijf op internet?
Ik hoop dat hier mensen mee heb gewaarschuwd voor dit bedrijf. Ik zit nu te kijken of ik meerdere media kan bereiken wat betreft consumenten veiligheid (bijv consumentenbond) over dit bedrijf. Want zoals het nu gaat, is het toch te schandelijk voor woorden.
Met vriendelijke groet,
-Q