ik zou voor een vriendin een telefoon simlock vrij maken. een beetje googlen moet genoeg zijn dacht ik.
toen kwam ik op deze site; sim-blokkering.nl waarop software aangeboden word.
het product voldoet niet aan mijn verwachtingen en de verwachtingen die de site opwekt.
ik heb een e-mail gestuurd naar het bedrijf met het verzoek om mijn geld terug te storten.
eerst zeiden ze dat dat niet kon vanwege het feit dat het bedrag te klein was (i know.... onzin).
en ook zeiden ze dat ik betaalde voor het mogelijk maken van de download en niet voorhet programmaatje dat "freeware" zou zijn.
geen van deze zaken staan op de site vermeld.
ik heb vervolgens contact gezeogd met "moillie", de aanbieder van "ideal", de betalingsdienst waar sim-blokkering.nl gebruik van maakt.
die zeggen dat ze niks kunnen doen, behalve aandringen te betalen en/of contact met me op te nemen of aangifte doen bij de politie.
wat zou het fijn zijn als hier wat tegen gedaan kon worden. misschien met jullie hulp?
ik weet gewoon dat ik recht heb op mijn verzoek om geld teruggave, maar ik weet ook (net als de "oplichter") dat justitie niet voor 3/4 euro een probleem gaat maken.
ik weet ook dat naar de rechter gaan als individu, je ook niet snel doet.
kunnen jullie raad/hulp bieden?
alvast bedankt,
matthijs
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sim-blokkering.nl
Re: sim-blokkering.nl
Kosten zijn 2.99?
ik zal daar geen moeite doen... Gewoon de volgende keer geen ebstelling plaatsen waar niet eens een uitleg staat en een specificatie staat over het programma dat je download..
Je download iets maar weet niet hoe het werkt en hoe het eruit ziet?
ik zal daar geen moeite doen... Gewoon de volgende keer geen ebstelling plaatsen waar niet eens een uitleg staat en een specificatie staat over het programma dat je download..
Je download iets maar weet niet hoe het werkt en hoe het eruit ziet?
das nou echt een instelling en advies waar bij mij de haren van over eind gaan staan.
om dit soort dingen aan te kunnen pakken is het nodig om gas tegen te geven.
ik heb dat dus ook gedaan, ik heb contact gezocht met hun en meerdere partijen en die druk heeft er dus wel toegeleid dat ik nu dus mijn geld terug heb.
ok, er gaat dan een paar weken aan voorbij, maar mijn "recht" heb ik gehaald.
het gaat om het principe vind ik.
groeten
matthijs
om dit soort dingen aan te kunnen pakken is het nodig om gas tegen te geven.
ik heb dat dus ook gedaan, ik heb contact gezocht met hun en meerdere partijen en die druk heeft er dus wel toegeleid dat ik nu dus mijn geld terug heb.
ok, er gaat dan een paar weken aan voorbij, maar mijn "recht" heb ik gehaald.
het gaat om het principe vind ik.
groeten
matthijs
Als ik een telefoon simlockvrij wil hebben ga ik altijd naar de weekmarkt, daar staat altijd wel zo'n kraampje waar je een telefoon simlockvrij kan laten maken. Ja je betaald wel meestal 10 euro, maar dan weet je zeker dat ie simlockvrij is. Nooit zelf progjes downloaden van een of andere maffe site, waar je ook nog eens voor moet betalen. Voor je het weet doet je phone het helemaal niet meer of er zit ineens een virus in, kan allemaal en dan kan je alsnog naar de winkel om een nieuwe phone te gaan kopen. Dan ben je nog duurder uit.