Begin dit jaar heb ik via internet een bestelling geplaatst bij Sir Rowland Hill voor een muntenset van Slowakije. Deze munten heb ik ontvangen en betaald. Enkele weken later ontving ik weer een levering van SRH. Hierin zaten de Finse euromunten. Om deze bestelling had ik niet gevraagd. Kosten van deze munten was ruim 23 euro.
Ik heb toen contact opgenomen met RH, waarin mij werd verteld dat ik dan vergeten was een "vinkje" te zetten bij de eerste bestelling voor verdere leveringen van RH. Geen vinkje gezien, maar ze doelde waarschijnlijk op de algemene voorwaarden. Daar stond in cryptische omschrijving iets over een vervolglevering.
De medewerkster van SRH gaf aan dat ik de levering ongefrankeerd retour afzender kon sturen. Zoals gevraagd heb ik de levering afgegeven bij het postkantoor met de mededeling dat het retour afzender verstuurd kon worden.
Enkele weken later ontving ik een herinnering voor de muntenset van Finland. In eerste instantie dacht ik dat dit het gesprek waarschijnlijk gekruist had en dat verder actie ondernemen niet noodzakelijk was. Om aan alle onzekerheid een einde te maken, heb ik telefonisch contact opgenomen met SRH.
De medewerkster, andere dan de eerste keer, gaf aan dat ik gewoon moest betalen omdat ze het pakket niet hadden ontvangen. Weer uitgelegd dat ik eerder telefonisch contact heb opgenomen met SRH, waarin werd aangegeven dat ik de levering retour afzender kon versturen.
De medewerkster gaf aan dat dit pakket niet was aangekomen en dat dat de reden was van de herinnering. Om problemen te voorkomen moest ik maar gewoon betalen gaf ze aan. Eventueel kon ik een onderzoek laten uitvoeren door TNT, over de locatie waar de levering zich zou bevinden.
Omdat ik graag wilde weten wat er nu precies is foutgegaan, heb ik contact opgenomen met TNT. Zij gaven aan dat ze de 3S code nodig hebben om de levering te traceren.
Wederom contact opgenomen met SRH, maar zij gaf mij de 3S code niet, omdat dat toch niets uitmaakte. Ik heb benadrukt dat TNT die toch echt nodig heeft voor het traceren van de levering, maar de medewerkster weigerde iedere medewerking. Hierdoor kon TNT geen onderzoek doen naar de locatie van de levering en blijft het onduidelijk waar de levering zich momenteel bevindt. Dit onderzoek is wel mogelijk wanneer SRH mij de 3S code geeft, maar helaas wenst SRH (deze medewerkster dan) hier niet aan mee te werken.
Weer enkele weken later kreeg ik een aanmaning over bovenstaande. Wederom contact opgenomen, de situatie uitgelegd en de medewerkers gaf aan dat ik deze als niet verstuurd kon beschouwen, aangezien het ongetwijfeld ergens bij TNT zou liggen. Dit komt wel vaker voor gaf ze aan. Voor mij een reden om ervan uit te gaan dat de ontstate situatie hiermee opgelost was.
Niets bleek minder waar want eind april kreeg ik een nieuwe aanmaning met daarbij extra kosten. Weer in de telefoon geklommen. De medewerkster gaf aan dat de levering waarschijnlijk bij TNT in een verloren hoek zou liggen met andere nog niet verzonden poststukken. Ook deze aanmaning kon ik als niet verzonden beschouwen en ze gaf aan dat de levering over enkele maanden vanzelf wel weer bij SRH zou worden afgeleverd. De adresgegevens van RH stonden namelijk op de envelop vermeld. Ook een TNT onderzoek was niet nodig, want het lost zichzelf wel op volgens haar, dus ik moest me geen zorgen maken.
Tot ik vorige week een incassobrief ontving, welke afkomstig is van het incassoburo Damste. Ik moest de kosten betalen, anders worden er gerechtelijke stappen ondernomen. Te triest voor woorden, aangezien ik wil meewerken aan een oplossing voor het onstane probleem.
Het grappige aan dit geheel is dat mijn zwager precies hetzelfde heeft meegemaakt. Ook hij heeft een ongevraagde levering ontvangen en deze geretouneerd via de brievenbus. Hij heeft nooit meer iets van SRH gehoord. Zijn levering zal naar alle waarschijnlijkheid wel zijn aangekomen. Vreemd want SRH geeft in de algemene voorwaarden aan dat ze geen ongefrankeerde geretourneerde zendingen accepteren.
Naar mijn mening heb ik niets foutgedaan en gehandeld naar de instructies die de medewerkster van SRH, degene die ik de eerste keer heb gesproken, mij heeft gegeven.
SRH weigert mee te werken aan een postonderzoek, maar schakelt nu wel een incassoburo in om de ontstane kosten van ruim 23 euro te verhalen. De kosten zijn inmiddels opgelopen tot ruim 100 euro en dat voor iets wat ik niet eens in huis heb.
SRH is een bedrijf dat via de rug van mensen die eerder een bestelling hebben gedaan, geld aftroggeld om zo hun voortbestaan te waarborgen. Mijn advies is dan ook, KOOP NOOIT bij Sir Rowland Hill.
Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben met SRH en hoe is dat afgelopen?
gr ransems
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sir Rowland Hill
-
- Contacteer:
Re: Sir Rowland Hill
Ik denk dat je grootste fout is dat je niets schriftelijk hebt gedaan.
Wat je (alsnog) zou kunnen doen is ze een aangetekende brief schrijven.
Geef daarin aan dat meermaals telefonisch contact is geweest, maar dat men weigert de 3S code te geven - waardoor je geen controle kan uitvoeren.
Derhalve is hun pakket ook niet geleverd. (Ik bedoel, kunnen zij bewijzen dat jij het hebt ontvangen?)
Verzoek ze vriendelijk de incasso actie te stoppen, of anders met bewijs te komen (de code) van verzending.
Ik vind het vreemd dat men dit niet wil (kan?) overleggen.
Wat je (alsnog) zou kunnen doen is ze een aangetekende brief schrijven.
Geef daarin aan dat meermaals telefonisch contact is geweest, maar dat men weigert de 3S code te geven - waardoor je geen controle kan uitvoeren.
Derhalve is hun pakket ook niet geleverd. (Ik bedoel, kunnen zij bewijzen dat jij het hebt ontvangen?)
Verzoek ze vriendelijk de incasso actie te stoppen, of anders met bewijs te komen (de code) van verzending.
Ik vind het vreemd dat men dit niet wil (kan?) overleggen.
Nav de incassobrief heb ik contact opgenomen met het incassobureau. Heb het verhaal uitgelegd en ze wilde het graag via mail ontvangen zodat ze het intern konden bespreken.
Vandaag telefonisch contact gehad en wat bleek: Het incassobureau sluit het dossier zonder verder rechterlijke stappen te ondernemen.
Hier heb ik natuurlijk wel een bewijs van gevraagd en gekregen.
Gelukkig ben ik nu verlost van SRH, zonder dat ik ze een cent extra heb moeten betalen.
Dus als iemand ook zo'n situatie meemaakt, neem contact op met het incassobureau en leg de situatie uit. Bij mij begrepen ze het en hebben ze het dossier gesloten.
groet ransems
Vandaag telefonisch contact gehad en wat bleek: Het incassobureau sluit het dossier zonder verder rechterlijke stappen te ondernemen.
Hier heb ik natuurlijk wel een bewijs van gevraagd en gekregen.
Gelukkig ben ik nu verlost van SRH, zonder dat ik ze een cent extra heb moeten betalen.
Dus als iemand ook zo'n situatie meemaakt, neem contact op met het incassobureau en leg de situatie uit. Bij mij begrepen ze het en hebben ze het dossier gesloten.
groet ransems
-
Ik zou zeker een klacht indienen via de Consuwijzer. Grote kans dat dit namelijk misleiding is, en dan kan de consumentenautoriteit boetes opleggen. En dat zijn geen kleine boetes, deze kunnen oplopen in de tienduizenden euro's per overtreding.
Ik heb de site even bekeken, er staat in de webwinkel inderdaad bij "en iedere maand een verdere uitgifte", maar er staat nergens bij voor hoe veel. Het is wettelijk verplicht om voor de koop tot stand komt duidelijk te vermelden hoe duur het bestelde is, SRH kan hier naar mijn idee een zware boete voor krijgen, maar dan is wel een melding nodig.
Ik heb de site even bekeken, er staat in de webwinkel inderdaad bij "en iedere maand een verdere uitgifte", maar er staat nergens bij voor hoe veel. Het is wettelijk verplicht om voor de koop tot stand komt duidelijk te vermelden hoe duur het bestelde is, SRH kan hier naar mijn idee een zware boete voor krijgen, maar dan is wel een melding nodig.