LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sizz stuurt van het kastje naar de muur

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PToenink
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2008 19:02

Sizz stuurt van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door PToenink »

Hoi allemaal,

Op 15 januari jl. Heb ik via de website http://www.sizz.nl een nieuw gsm net nummerbehoud en iPhone 5 aangevraagd. Na het invullen van alle gegevens werd ik naar de ideal pagina door gestuurd voor de betaling.

ik meende dat ik een fout in de ingevulde gegevens had gezet en drukte op de knop "vorige pagina"... Dat had ik beter niet kunnen doen...
Ik kreeg een foutmelding en drukte nu op de knop "volgende pagina" en kwam weer bij de Ideal pagina uit voor de betaling. Hierdoor ging ik er vanuit dat er niets aan de hand was en betaalde de €169,00 voor de telefoon en ik ontving vanuit de Rabobank een bevestigingsmail van de geslaagde betaling.

Na 1,5 week had ik nog steeds geen telefoon en contract ontvangen dus belde ik met het telefoonnummers 0900 0940 en 0800 456 45 69 welke op Sizz.nl vermeld staan.
Het bleek dat ik de klantenservice van Vodafone aan de lijn kreeg. Een aantal keren achter elkaar werd ik verzocht Sizz te bellen omdat ik nu met Vodafone belde....ik kreeg vervolgens een ander nummer, maar als ik dat nummer vervolgens belde verwees men weer terug naar bovenstaand 0900 nummer.

Naar een drietal gesprekken kreeg ik door dat Vodafone de gesprekken van Sizz opvangt en dat zij hier mee moeten helpen.
Het bleek dat door de foutmelding tijdens het invoeren van mijn gegevens, alle ingevoerde gegevens verloren gegaan zijn. Ik stond dus niet in de systemen van Vodafone / Sizz bekend. Hierdoor kon de klantenservice niets voor mij betekenen en werd ik doorgestuurd naar de facturatie afdeling. Daar vervolgens naartoe gebeld en hier bleek dat men alleen over de belkosten ging en niet over de Ideal betalingen. Ook diverse keren overkwam het mij dat men na 25 minuten in de wacht gestaan te hebben, gewoon het gesprek aannamen en tot grote ergenis direct de verbinding verbraken. Ik heb meegemaakt dat men een leiding gevende om raad wilde vragen en bij terugkomst zouden zij mij doorschakelen naar die leiding gevende maar schakelden zij door naar een keuze menu...dan maar weer opnieuw bellen maar nooit dezelfde medewerker meer aan de lijn krijgen, dus maar weer mijn verhaal doen..,

Inmiddels heb ik al ruim 40 keer gebeld naar diverse nummers van Vodafone en Sizz, wat mij al tientallen euro's en uren aan tijd gekost heeft. Nog is er geen oplossing en geen geld...

Ideal betalingen kun je niet terughalen. Sizz en Vodafone geven niet thuis en zeggen mij niet te kunnen helpen. Sizz heeft geen postadres waardoor het niet mogelijk is een aangetekende brief te versturen....

Ik weet niet meer hoe ik die €169,00 kan terug halen.

Er schieten mij nu een aantal woorden te binnen: bestolen van €169,00, hoop ergernis,
Zeer slechte servicedesk, zeer slechte bereikbaarheid met lange wachttijden, ellende S(h)izz(el) en nooit weer!

Mocht Sizz of Vodafone nu wel ineens iets kunnen betekenen dan kan er met mij contact gelegd worden via [email protected]

Groeten,

Patrick Toenink

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Sizz stuurt van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door Rim69 »

PToenink schreef: Er schieten mij nu een aantal woorden te binnen: bestolen van €169,00, hoop ergernis
Bestolen?

Als jij je geld in de sloot gooit en iemand anders kan het niet voor je opvissen, ben je dan bestolen?

Los van de slechte service van Sizz of Vodafone, heb jij hier natuurlijk zelf ook een hand in. Ik zou ook mijn hand maar eens in eigen boezem steken.

PToenink
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2008 19:02

Re: Sizz stuurt van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door PToenink »

Beste Rim69,

Wat zo jammer is dat als ik de klantenservice bel, men meermaals aangeeft dat ik en verkeerd nummer bel. Keer op keer moet ik een (kostbaar) betaald 0900 nummer bellen.
Noem je dat liefdadigheid? Of is dit "niet kosten bewust" en klantgericht bezig zijn.

Ik geef de term "bestolen" hieraan omdat ik van mening ben dat de organisatie foutieve adviezen geeft waardoor ik kosten maak die voor dat bedrijf (eigenaar van het 0900 nr) geld opleverd.
Los van het feit of de kosten voor hen kostendekkend zijn.

Maar ik snap wel dat je er op een andere manier naar kijkt dan ik dat doe.
Fijn weekend.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Sizz stuurt van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door Rim69 »

PToenink schreef:Beste Rim69,

Wat zo jammer is dat als ik de klantenservice bel, men meermaals aangeeft dat ik en verkeerd nummer bel. Keer op keer moet ik een (kostbaar) betaald 0900 nummer bellen.
Noem je dat liefdadigheid? Of is dit "niet kosten bewust" en klantgericht bezig zijn.

Ik geef de term "bestolen" hieraan omdat ik van mening ben dat de organisatie foutieve adviezen geeft waardoor ik kosten maak die voor dat bedrijf (eigenaar van het 0900 nr) geld opleverd.
Los van het feit of de kosten voor hen kostendekkend zijn.

Maar ik snap wel dat je er op een andere manier naar kijkt dan ik dat doe.
Fijn weekend.
Klopt allemaal, maar als jij niet die eerste fout had gemaakt, was dit je allemaal niet overkomen. Je praat over bestolen van €169,00 en daar heb je toch echt zelf de fout gemaakt.

PToenink
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2008 19:02

Re: Sizz stuurt van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door PToenink »

Beste lezers,

Even een update inzake mijn case:

Inmiddels heb ik aanbetekend een ingebrekestelling verstuurd naar de Vodafone postbus te Maastricht, helaas geen reactie...

Omdat Sizz of Vodafone niet het fatsoen genomen heeft om op adequate wijze mee te denken in deze vervelende case, heb ik maar de moeite genomen mijn verhaal te halen bij een Vodafone winkel. Immers is Vodafone de eigenaar van Sizz.

Hier was de verkoper erg begripvol en wilde de case oppakken via zijn interne route.
Via zijn regio manager wilde hij het hoofdkantoor bewegen mijn geld terug te storten.
Hij kon mij helpen met het aanvragen van mijn nummerbehoud en een toestel leveren.
Ik heb de knoop maar doorgehakt en heb daaraan medewerking verleend. In de veronderstelling dat ik nu wel op de juiste wijze geholpen zou worden....maar helaas... Wel de contractuele zaken geregeld, maar nog steeds geen muntjes terug...en weer €169,00 moeten aftikken om het toestel mee te mogen nemen...

Inmiddels is het 15 maart en heb ik diverse keren met medewerkers van Vodafone gesproken. Hier werd steeds een standaard verhaaltje besproken " ik begrijp het meneer, erg vervelend allemaal. Maar nu komt het goed" en " ik heb de Finance afdeling aangestuurd en vrijdag aanstaande of uiterlijk volgende week vrijdag moet u uw geld terug ontvangen hebben".

Het bleek dat terwijl ik een bestelling deed via de webshop, er nog veel meer mensen hetzelfde overkomen is als mij. Ik wil hen dan ook verzoeken een post op dit onderwerp bij te voegen.

Gues what! Inmiddels 4 weken verder, wederom talloze keren gebeld, maar nog steeds geen dubbeltje door Vodafone terug gestort.

Resumé:
- Klanten service bellen helpt niet, frustreert alleen maar en kost bakken met geld aan belkosten.
- Aangetekend ingebreke stellen helpt niet. Kost alleen maar € 6,95 en je hoort niets terug.
Naar een Vodafone winkel gaan helpt niet, men wil alleen abonnementen slijten en laten verder niets meer van zich horen.
- Mail sturen helpt niets, met enig geluk wordt je terug gebeld, maar ook hier geen oplossing.

Volgens mij rest er nu nog maar 2 dingen: naar de politie gaan om aangifte van diefstal te doen en mijn rechtsbijstand in te schakelen.

Jammer dat men (zelfs in crisis tijd) zo met hun klanten om gaan.......

Groeten Patrick

Gesloten