LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring Eurolens

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
a323945
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2011 21:44

Slechte ervaring Eurolens

Ongelezen bericht door a323945 »

Ik heb een extreem slechte ervaring met eurolens gehad. Het betrof een bestelling van 4 doosjes lenzen in februari:
- De lenzen stonden op de website voor 35,95 per doosje, dus het totaalbedrag had 143,80 moeten zijn. Het totaalbedrag dat op de website stond was echter 153,13. Dit was me toen niet opgevallen anders had ik de bestelling uiteraard niet doorgezet.
- Het uiteindelijke bedrag dat is afgeschreven is 156,09 in plaats van 153,13
- Bij levering van de lenzen (na 2,5 week!) bleek er nog een naheffing van 36 euro bij te komen. Ik heb toen de bestelling geweigerd en direct eurolens op de hoogte gesteld.
- Het heeft 2 maanden en diverse emailtjes gekost voordat eurolens aangaf het geld daadwerkelijk terug te gaan betalen. In de emails stond steeds dat ze dit zouden gaan doen, maar als puntje bij paaltje kwam dan deden ze dat toch steeds niet.
- Eurolens heeft nu (eindelijk) het geld grotendeels terugbetaald: ongeveer 143 euro. Ik probeer nog steeds de rest van het bedrag ook terug te krijgen (via de creditcard maatschappij wel te verstaan).

Al met al heel veel misleiding dus - Het totale extra bedrag was 48,29 (33,5%). Het blijkt ook dat het bedrijf in de Verenigde Staten zit en niet in het Verenigd Koninkrijk (Engeland), zoals ze claimen. Er is ook alleen een Amerikaans telefoonnummer dat je kunt bellen.

Achteraf blijken er veel mensen met vergelijkbare problemen te zijn - Google Eurolens maar eens. Ik zou iedereen dan ook afraden om lenzen te bestellen daar.

miffy53
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:50

Re: Slechte ervaring Eurolens

Ongelezen bericht door miffy53 »

Je hebt je niet helemaal goed ingelezen voor dat je de bestelling plaatste want het volgende staat op de site van Eurolens:

**** International Carriage - euroLens is NOT responsible for any duties or fees applied by your country. We encourage all of our customers to contact the appropriate customs bureau for information on duties and limitations.

Als je spullen van buiten de EU koopt kan het zo zijn dat je invoerrechten en BTW moet betalen. Jij als koper bent daarvoor verantwoordelijk en niet de internetwinkel.

Verder staat er ook nog iets over een handling fee, zijn dat niet de extra kosten waar je het over hebt?

Handling:
On some orders a handling fee may be automatically included in the total in the shopping cart. This handling fee is based on the quantity and value of the products included in the order. If a handling fee is applied to your order, it will be itemized on your invoice.


Dat Eurolens niet het hele bedrag heeft teruggestort is nogal logisch omdat zij wel kosten hebben gemaakt door jouw onwetendheid (verzendkosten lenzen heen en ook weer terug door weigering aan de deur).

Adri34
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2011 18:20

Re: Slechte ervaring Eurolens

Ongelezen bericht door Adri34 »

Ik heb soortgelijke negatieve ervaringen met euro-lens. Ik had het echt niet door dat ik een order bij lens.com in Amerika aan het plaatsen was. Alles straalt Europese levering uit: De landen keuze, euro prijzen, Gratis levering binnen Europa etc. Alleen het +1 supportnummer had me op moeten vallen...

Toen ik door kreeg dat de levering meerdere weken in beslag ging nemen voelde ik de bui al hangen; invoerrechten, btw, hoge kosten dus.

Miffy53, ik heb de tekst die jij plaatst niet kunnen vinden, maar al zou dit er staan, moet het wel duidelijk zijn dat het een levering vanuit de US betreft!

Ik heb duidelijk gemaakt dat dit echt niet kan, binnen de EU adverteren kan alleen inclusief BTW. Onduidelijkheid over de herkomst is zoiezo niet netjes. Ik heb nog geklaagd, en wel een excuus ontvangen van support plus een hele kleine vergoeding voor de shipment kosten.

Conclusie: bestel niet NIETS bij eurolens.com voor dat ze duidelijkheid verschaffen.

Kenneth74
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2013 16:06

Re: Slechte ervaring Eurolens

Ongelezen bericht door Kenneth74 »

Wat Eurolens.com probeert op hun site is zich wel degelijk voor te doen als een bedrijf gevestigd in de EU (UK). Indien ze vervolgens vanuit de VS versturen en de klant opzadelen met extra importheffingen is gewoon niet netjes. Levertijden niet respecteren en zeer gebrekkig communiceren na klachten maakt dat ze het gewoon niet verdienen om nieuwe klanten vanuit Nederland te krijgen. Naast het feit dat er vrijwel geen prijsvoordeel te behalen valt door de extra douane heffing is de site van Eurolens gewoon misleidend door zich voor te doen als EU bedrijf. Natuurlijk kun je na heel veel zoeken de kleine lettertjes vast wel vinden op hun site aangezien dat in de VS altijd wel goed dichtgetimmerd is maar bespaar je de moeite en bestel gewoon in de EU bij andere leveranciers met betere klantgerichtheid. Bedrijven welke zo doelbewust misleiden verdienen gewoon geen nieuwe klanten. Eurolens.com is typisch een gevalletje:

-misleidend
-slechte klantenservice
-kastje naar de muur mentaliteit

Dus wees gewaarschuwd om bij dit bedrijf te bestellen, hou rekening met extra importheffing en extreem lange levertijd.

Gesloten