LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte ervaring met Progress Shop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
LAZijlstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2008 09:37

slechte ervaring met Progress Shop

Ongelezen bericht door LAZijlstra »

Op 15 januari heb ik bij Progress Shop een Lacie monitor besteld van 865 Euro. De verwachte levertijd zou 3 dagen zijn. Toen ik na een week nog niets gehoord had heb ik gebeld. De telefoniste beweerde dat de monitor de volgende dag geleverd zou worden. Vervolgens hoorde ik twee weken helemaal niets (ik was met vakantie, anders had ik wel eerder gebeld). Er was geen enkele communicatie van hun kant, terwijl ze dit garanderen op hun website. Drie weken na de bestelling heb ik weer gebeld: men zou het uitzoeken en mij uiterlijk de volgende dag terugbellen. Toen ook dat niet gebeurde heb ik de bestelling geannuleerd. Het geld zou per omgaande teruggestort worden. Dit was op 7 februari. Ik heb het geld nog steeds niet terug, er wordt niet gereageerd op e-mails, ze zijn slecht telefonisch bereikbaar (wat terugbetaling betreft kun je alleen op dinsdag en donderdagmiddag bellen). Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij hun keurmerk Q-shops, wat voor het eerst resulteerde in een reactie van hun kant: het geld zou worden teruggestort. Helaas: dit is nog niet gebeurd.
Hebben er meer mensen slechte ervaringen met dit bedrijf?

Stoomricardo
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:08

Re: slechte ervaring met Progress Shop

Ongelezen bericht door Stoomricardo »

Helaas kan ik uw ervaringen alleen maar bevestigen. Ik speelde al met de gedachte om vanwege het totaal gebrak aan contact aangifte te doen van fraude, maar dat hoeft nu niet meer: slechts enkele dagen na mijn bestelling is dit bedrijf failliet verklaard. Zie hun website. Ik heb de curator inmiddels gemailt maar vrees dat u en ik nu dus naar ons geld kunnen fluiten. Wij zullen wel de laatste in een lange rij zijn.. In mijn geval kost dit 300 euro. Ik heb Radar en Kassa inmiddels gevraagd of zij meer gedupeerden kennen en wat onze rechten in dit geval eigenlijk zijn. Kieskeurig ook gemailt dat op hun site Progress hoog gewaardeerd wordt, mede hierdoor heb ik bij hen besteld. Ze zijn dus ook niet zo veilig als soms wel lijkt. De artikelen van Progress kun je mi. nog steeds bestellen via de site van Kieskeurig.. Achteraf had ik gewoon eerst op Tweakersnet naar hun Shopreviews moeten kijken, hoewel tot nu toe niemand zijn geld niet terug kreeg, kun je daar heel goed zien hoe klantonvriendelijk |Progress al wat langer bleek te zijn.

Stoomricardo
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:08

Re: slechte ervaring met Progress Shop

Ongelezen bericht door Stoomricardo »

Inmiddels is de (al te) rooskleurige info over Progress BV bij Kieskeurig van de website gehaald en mogen de gedupeerden slechts hopen op (gedeeltelijke) terugbetaling van de betaalde goederen.. De curator is A.C. Huisman, een van de pratners van Daniëls-Huisman Advocaten met oa. een kantoor in Almelo. Als er vergoedingen komen zal dat ik geld zijn, het betaalde apparaat hoeft u dus niet meer af te nemen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: slechte ervaring met Progress Shop

Ongelezen bericht door jor »

Ook wist zij te melden dat reeds bestelde producten in elk geval niet meer uitgeleverd zullen worden, en dat vooruitbetalingen pas worden teruggestort als er na de betalingen aan de grote schuldeisers nog geld over is.

Bijna oplichting te noemen, verkopen via de webshop terwijl ze wisten dat er niet meer geleverd ging worden.

http://pro.tweakers.net/nieuws/53166/pr ... l#reacties


Mvg Jor.

andre1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2008 21:18

Re: slechte ervaring met Progress Shop

Ongelezen bericht door andre1977 »

Geachte,
kwam deze forum tegen en wou ook even wat toevoegen ben namelijk zelf ook een gedupeerde van het faillissement van progress te Hengelo.
vind het gewoon diefstal en te schofterig voor woorden,dat zoiets als in dit land dat nog mogelijk is is dat de mensen zo bij de poten worden genomen en dat de hard werkende burger hier weer het doelwit van moet zijn,heb ruim een jaar lang maandelijks geld opzij gelegt om daarvoor de tv te kunnen betalen die ik graag wou kopen maar door het faillissement ruim 900 euro naar de maan en geen tv.
het ergste erachter is, je maakt de betaling over tewijl hun al in het achterhoofd hebben van die meneer krijgt zijn tv nooit maar wij hebben de centen binnen.

Er zijn dus nu al 457 gedupeerden die gezamelijk ruim 130.000 euro hebben overgemaakt,en de eigenaar van progress de HR FRANK VERHOEVEN die gaat min of meer een nieuwe start maken in het Oldenzaalse berdrijfje Contict data- en telecommunicatie met onze 130.000 euro in zijn achterzak,met die gedachte als gedupeerde woordt je toch pis link.


GR.Andre

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: slechte ervaring met Progress Shop

Ongelezen bericht door trimoxa »

van de 457 gedupeerde zit er altijd wel iemand bij die meneer hier personlijk op gaat aanspreken .

durf er zelfs geld op te zetten :wink:

Gesloten