LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring met service Medion
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 jun 2019 14:54
Re: Slechte ervaring met service Medion
Op 6-jun-18 heb ik een Medion tablet gekocht voor €334.[Product: CNB E3213 MEDION MD60986 NL ] via medion.nl.
Het product functioneert niet goed. Ih heb 3 groote probleemen gehad:
1. het ging niet opstarten. Dus, I ben alle data verloreen en had geen backup kunnen maken. Ik heb hem terug gestuurd voor reparatie, en bent hem weken kwijd.
2. het ging endloos in een loop waarin elke window word endelooos geopened. I ben all data verloren en had geen backup kunnen maken. Ik heb hem terug gestuurd voor reparatie, en ben hem weken kwijd.
3. net zoals #2, en het gaat windows open and close op zichzelf. Ik kan weer geeen backup maken. Ik heb niets aan als ik het tablet moet terug sturen.
En als ik deze tablet terug krijgen, het is zo onbetrouwbaar dat ik hem niet kan gebruik op de zaak. Ik ben al 3 keer mijn data verloren zonder een backup te kunnen maken!
En, omdat 1 van de 2 vorige pc fouten was een software probleem, zij zeggen dat het niet telt in de 3 keer fouten. En kan ik, hierna, nog een keer sturen voor reparatie!
Na elke email, krijk it dit terug:
" Helaas is het zoals eerder aangegeven alleen mogelijk om het toestel in reparatie te nemen.
Dit gezien er maar 1 hardware matige reparatie is uitgevoerd op uw toestel, de beide anderen reparaties waren software herstel en geen hardware defect."
Het product functioneert niet goed. Ih heb 3 groote probleemen gehad:
1. het ging niet opstarten. Dus, I ben alle data verloreen en had geen backup kunnen maken. Ik heb hem terug gestuurd voor reparatie, en bent hem weken kwijd.
2. het ging endloos in een loop waarin elke window word endelooos geopened. I ben all data verloren en had geen backup kunnen maken. Ik heb hem terug gestuurd voor reparatie, en ben hem weken kwijd.
3. net zoals #2, en het gaat windows open and close op zichzelf. Ik kan weer geeen backup maken. Ik heb niets aan als ik het tablet moet terug sturen.
En als ik deze tablet terug krijgen, het is zo onbetrouwbaar dat ik hem niet kan gebruik op de zaak. Ik ben al 3 keer mijn data verloren zonder een backup te kunnen maken!
En, omdat 1 van de 2 vorige pc fouten was een software probleem, zij zeggen dat het niet telt in de 3 keer fouten. En kan ik, hierna, nog een keer sturen voor reparatie!
Na elke email, krijk it dit terug:
" Helaas is het zoals eerder aangegeven alleen mogelijk om het toestel in reparatie te nemen.
Dit gezien er maar 1 hardware matige reparatie is uitgevoerd op uw toestel, de beide anderen reparaties waren software herstel en geen hardware defect."
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Slechte ervaring met service Medion
Klinkt logische, je installeert dus iets aan software wat het probleem veroorzaakt?gcoppoletta schreef: ↑09 jun 2019 14:58Na elke email, krijk it dit terug:
" Helaas is het zoals eerder aangegeven alleen mogelijk om het toestel in reparatie te nemen.
Dit gezien er maar 1 hardware matige reparatie is uitgevoerd op uw toestel, de beide anderen reparaties waren software herstel en geen hardware defect."
Waarom maakt u geen backups tussendoor, het is erg onverstandig om pas een backup te maken als het fout gaat (veelal lukt het dan ook niet meer).
Re: Slechte ervaring met service Medion
Je weet dat je door schrijven je schijven om zeep helpt? En je maakt van 1 GB gewoon totaal onnodig 5 GB. Ik doe ook iets IT-erigs en alles staat in de cloud. Die is dan weer beschermd in een speciale ruimte achter het kantoor. Niks via internet, maar intranet. En 1 Gb blijft 1 Gb.fonsflons schreef: Ik draai zakelijke backups om het uur naar 3 locaties. 1 intern in het pand naar een NAS. 2 naar een NAS op een andere locatie. 3 naar een cloud service. Beiden NASSEN draaien 2x daags backup naar externe schijven. Wellicht overkill voor de meeste, maar mijn data is onvervangbaar.
Re: Slechte ervaring met service Medion
Er zijn teveel computergebruikers die echt nog steeds geen idee hebben waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn. Mijn wederhelft is er ook zo 1. Als iets niet werkt, staat ze met computer en al op kantoor. "Deze is kapot hoor, je moet em nu maken. Ik wil iets printen vanuit de tuin, maar ik zie niks."
Re: Slechte ervaring met service Medion
Is niet de fout van Medion toch?gcoppoletta schreef: ↑09 jun 2019 14:58Ik ben al 3 keer mijn data verloren zonder een backup te kunnen maken!
Software herstel, dat klinkt mij dus eigenlijk als iets dat u zelf ook had kunnen doen? Ken de systemen van medion niet echt, maar ga er toch wel van uit dat ze een soort van recovery systeem hebben (partitie op de schijf of met losse dvd's). Dat zij dit voor u gedaan hebben, vind ik eerlijk gezegd wel getuigen van service. Helemaal als ze dit onder het kopje garantie hebben gedaan.gcoppoletta schreef: ↑09 jun 2019 14:58Dit gezien er maar 1 hardware matige reparatie is uitgevoerd op uw toestel, de beide anderen reparaties waren software herstel en geen hardware defect."
Re: Slechte ervaring met service Medion
De baas van @revoked beheert een couddienst.
-
- Berichten: 1261
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Slechte ervaring met service Medion
Dat is geen cloud, maar een interne server/nas.
Re: Slechte ervaring met service Medion
Ah, jullie weten het beter. Gelukkig maar. Verder ben ik nog steeds baasloos.
Even voor berndv: TS heeft een tablet gekocht met windoos10. DVD's gaat em dus niet worden, schijfbeheer.... da's denk ik niet voor TS bedoeld.
Even voor berndv: TS heeft een tablet gekocht met windoos10. DVD's gaat em dus niet worden, schijfbeheer.... da's denk ik niet voor TS bedoeld.