LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte tv zou gecrediteerd, Verkoper wijst naar Philips.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Slechte tv zou gecrediteerd, Verkoper wijst naar Philips.

Ongelezen bericht door JopB »

Dag heren en dames,

Eind 2012 heb ik een tv gekocht bij een concurrerende tv (web)shop in Groningen.
Netjes is deze tv geleverd en na verloop van tijd kwamen er problemen.
In september heb ik de webshop gemaild over hoe we dit het beste kunnen aanpakken en zij verwezen mij door naar Philips.

Nu 4 televisies later heb ik geweigerd een nieuwe tv te ontvangen omdat ze allemaal dezelfde problemen hadden of erger en eis ik mijn geld terug (1 deed zelfs helemaal niets en bij een moest ik de achterkant zelf vast klikken).

Sinds begin januari zijn er ophaal pogingen gedaan maar Philips had zijn opdracht aan UPS niet goed doorgegeven. Na vele pogingen is dit half februari gelukt.

Vandaag 26-3-2014 (ja ja meer dan 6 maanden nadat de problemen zijn gemeld en 3 maanden nadat deze weer van de muur ging) krijg ik een mail van de verkoper dat er een pakket mijn kant op komt.
Ik heb direct verkoper gebeld en gezegd dat dit niet de afspraak is. De verkoper wist van niks en kwam mij enigsins onredelijk over. "Zij verkopen en aangezien Philips de afhandeling doet trekken zij hun handen er vanaf". "Uit coulanse" hebben zij het maar op hun kosten doorgestuurd.....

Kort door de bocht. Wie is hier nu verantwoordelijk voor wat?
Ik heb al maanden geen tv door problemen met alle door Philips geleverde tv's terwijl de verkoper mij zelf per email doorstuurt naar Philips. Op de toezegging van Philips dat ze gaan crediteren via de verkoper kon hij enkel ontkennend op antwoorden. maar hij wil dit met geen mogelijkheid bevestigen.

Ik vermoed bijna dat hier meer achter zit. Verkoper wist mij wel te melden dat zij niet op al te goede voet staan met Philips.

Naar mij idee is de verkoper verantwoordelijk voor dit alles. Zij sturen mij tenslotte door.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Slechte tv zou gecrediteerd, Verkoper wijst naar Philips.

Ongelezen bericht door sephora30 »

4 slechte Philips tv`s??? :shock:

JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Re: Slechte tv zou gecrediteerd, Verkoper wijst naar Philips.

Ongelezen bericht door JopB »

Jep. Ik vermoed brakke firmware.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slechte tv zou gecrediteerd, Verkoper wijst naar Philips.

Ongelezen bericht door bprosman »

en na verloop van tijd kwamen er problemen.
Brakke firmware na verloop van tijd :? ?
Wat was het probleem eigenlijk.

Maar je hebt een overeenkomst met de leverancier (winkel) niet met Philips.
Ik zou beginnen met ze in gebreke te stellen, dit als voorbereiding op een eventuele ontbinding van de koop.
Even er van uitgaande dat het probleem in de TV zit, (4 lijkt me ook wel onwaarschijnlijk) en niet bijvoorbeeld in een HDMI handshake probleem of zo.

AKuijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2014 11:09

Re: Slechte tv zou gecrediteerd, Verkoper wijst naar Philips.

Ongelezen bericht door AKuijs »

Hier exact het zelfde probleem.
Vorig jaar een tv gewonnen bij de postcodeloterij van Philips, deze ging stuk tijdens garantie periode. Een nieuwe gekregen, zelfde type. Deze ging al snel kapot (beeld / kleuren). Weer een nieuwe gekregen, zelfde type. Deze werd kapot geleverd, er zaten scheuren in de rand, ombouw. Ook belangrijk: alle leveringen gingen mis, DHL kwam op andere data dan afgesproken of kwam helemaal niet en dat soort ongein. Deze 3e tv is opgehaald, nu ruim 3 weken geleden. Philips zou alles oplossen. Beloftes voor een nieuwe tv, leverdata etc, niets werd nageleefd. Het blijkt erg moeilijk. DHL staat zelfs al verschillende keren op de stoep
(ook vaak onaangekondigd) om wat op te halen ipv met een tv voor ons! Gisteren is eindelijk de beloofde tv geleverd. Wat blijkt toen we hem uit pakten: het is geen nieuwe (dat zie je aan de doos en plastic strips op de ombouw en scherm), het is niet het beloofde type en hij is niet compleet (geen voet beugel om de voet aan het scherm te bevestigen, ook geen schroeven daarvoor en geen stroomkabel)!

Wat is er toch aan de hand?

Onze rechtsbijstand is nu ingeschakeld en we hebben Philips in gebreke gesteld.

Wij hebben reeds een nieuwe slogan: Philips, let's make things worse.

Gesloten