LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] springstreet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ineke312
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2010 19:54

Re: springstreet

Ongelezen bericht door Ineke312 »

Hoi
Aangifte heb ik nog niet gedaan, maar al wel Mollie BV gebeld die de betalingen regelt.
Ik heb de zaak uitgelegd en gevraagd waarom ze betalingen innen van zo`n onbetrouwbare webshop. Je raadt het al, volgens hun was het bedrijf betrouwbaar. Maar uiteindelijk zeiden ze dat springstreet de lopende orders af zou handelen en verder geen betalingen zouden innen. Ha,ha. Zeker onder een andere naam, dus kijk uit!

De volgende stap is aangifte doen en naar de ABN AMRO. Het helpt allemaal niet ws, mja als je niets doet, wordt het allemaal te gemakkelijk voor ze,

groet Kathy

neuzel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2010 17:59

Re: springstreet

Ongelezen bericht door neuzel »

Hallo allemaal,

Het zou mooi zijn als jullie je krachten bundelen (maar vooral aangiften!) op deze site:http:www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb ... 6688626/30
Hier zijn nog meer gedupeerden van deze webshop.
Deze vrijwilligers doen erg veel om zaken tot een oplossing te brengen.

Veel succes gewenst, allemaal.

Peter310
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010 05:44

Re: springstreet

Ongelezen bericht door Peter310 »

Dit bedrijf heeft niets geleverd nadat ik in goed vertrouwen meer dan € 300 had overgemaakt. Inmiddels vier maanden en vele e-mails en beloftes verder is er niets geleverd en niets terugbetaald. het bedrijf lijkt ook usamerken.nl te runnen (zie de verwijzing op de website van usamerken.nl onder de tab 'Informatie-betalen' waar kennelijk per vergissing staat: 'Vooruitbetalen betekent dat u, na het invoeren van uw bestelling, eerst het orderbedrag zelf overmaakt op de rekening van SpringStreet.nl.' VOORKOM ELLENDE EN DENK NA VOORDAT U ZAKEN DOET MET SPRINGSTREET.NL en/of USAMERKEN.NL. Ik ben bang meer dan € 300 kwijt te zijn... Mocht ik goederen alsnog krijgen of geld terug krijgen, dan meld ik dat hier onmiddellijk!

Anno71
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010 15:12

Re: springstreet

Ongelezen bericht door Anno71 »

Hier nog iemand die is opgelicht. Gisteren de politie gebeld. Ze stellen dat je, alvorens aangifte te doen, eerst per aangetekende brief Springstreet in gebreke moet stellen, inclusief een termijn waarbinnen ze ofwel moeten terugbetalen ofwel leveren. Dat ga ik dus doen. Voor wie dat ook van plan is, de brief moet naar een fysiek adres. Ik heb het volgende adres gevonden op http://www.opgelichtopinternet.nl (daar is ook een topic over Springstreet).

SDI Enterprises
Prinsengracht 796
1017 LH Amsterdam

Heb zo mijn twijfels of het nut heeft, maar soit.

Ineke312
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2010 19:54

Re: springstreet

Ongelezen bericht door Ineke312 »

Bedankt, ga het ook proberen, al heb ik er ook weinig vertrouwen in,


groet
Kathy

RLLX
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2010 10:39

Re: springstreet

Ongelezen bericht door RLLX »

Wij hebben schoenen besteld/betaald via [b]TheAvenue.nl[/b], maar deze zijn nooit geleverd. Blijkt dezelfde (adres-)gegevens te hebben als Springstreet.nl en SDI Enterprises. Alleen het telefoonnummer is anders.
Dus opgepast, dit is hetzelfde bedrijf:

SDI Enterprises/TheAvenue.nl
Postbus 11734
1001GS
Amsterdam
Nederland
+31(0)20-771-9710.

SpringStreet.nl
Postbus 11734
1001GS
Amsterdam
Nederland
+31(0)20-8943680

04 januari 2010: Schoenen besteld voor Euro 189,00
01 februari 2010: mail gestuurd met vragen en klacht over niet-geleverd paar schoenen.
12 maart 2010: Reactie gehad via de mail van Klantenservice [[email protected]]: schoenen uit voorraad en een voorstel voor een alternatief, oftewel een andere kleur (incl. beeld/foto).
12 maart 2010: gereageerd via de mail dat we dit alternatief niet accepteren en ons geld retour willen hebben.

Wegens verhuizing, verbouwing en vakantie geen tijd gehad om hier verder op te letten, dus op
14 juli 2010: gebeld naar TheAvenue; weer een automatische beantwoorder, dus nog maar eens een mailtjes gestuurd met de vraag waar ons geld blijft.
Dit keer was het reply e-mailadres: '[email protected]'

Ik heb daarna nog 4x maal gebeld, maar tot op heden geen reactie.
Nu ik zo lees dat ik aangifte moet doen en in iedere geval een 'in gebreke-stelling' moet sturen, zal ik dat maar eens gaan doen.... Ik vrees dat het weinig uit maakt, maar niet geschoten is altijd mis.....

Yanthe Naomi

Re: springstreet

Ongelezen bericht door Yanthe Naomi »

Ik heb op 24 mei 2010 schoenen van 60 euro (+ 6 euro) gekocht op springstreet.nl. Na de levertijd verstreken was heb ik een e-mail gestuurd. Geen antwoord. Toen maar e-mail twee verstuurd. Geen antwoord.

Toen kreeg ik plots een antwoord op mijn eerste bericht met het volgende:
---------------------------------------------------------------------------------------
Onze excuses voor de vertraging. Wij proberen het allerlaatste informatie aan u te geven omtrent uw bestelling. Er werd aan ons verteld dat uw bestelling wordt binnenkort opgestuurd en daarom krijgt u een leveringstijd van 5-7 werkdagen als antwoord. Wij hadden dit zelf niet verwacht dat het leveren van de bestelling zo lang gaat duren en bieden onze excuses hiervoor aan. Mocht uw bestelling niet voor volgende week opgestuurd worden, zullen wij de order annuleren en eventueel uw geld terugstorten.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
---------------------------------------------------------------------------------------

Natuurlijk heb ik de schoenen of het geld niet gekregen. De telefoon werd ook niet opgenomen of ik kreeg een antwoordapparaat of zo iets dergelijks. Ook wilde ik een bericht in het gastenboek plaatsen maar die is nooit op de site gekomen.

Toen maar weer een mail verstuurd. Je raadt het al.. geen antwoord. (zelfs al heb ik gedreigd met aangifte te doen)

Nu heb ik nog steeds geen geld of schoenen ontvangen en is het ondertussen al 15 september!

Ik heb aangifte gedaan.
Ik adviseer aan iedereen om dit ook te doen want hoe meer aangiften er worden gedaan, hoe eerder zij gepakt worden



[Gebruiker verwijderd van het forum door het overtreden van de gedragsregels. Gebruikers van het forum dienen minimaal 16 jaar oud te zijn.]

Ineke312
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2010 19:54

Re: springstreet

Ongelezen bericht door Ineke312 »

Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar het adres van springstreet wat hier op de site stond. Kreeg na een aantal weken de brief terug met de mededeling dat hij niet opgehaald was. Tja, weer geld gekost....Kan nu alleen nog aangifte doen, maar baal er zo van dat dit allemaal maar kan, terwijl toch bekend is dat het oplichters zijn.

Kathy

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: springstreet

Ongelezen bericht door dhc »

-
Laatst gewijzigd door dhc op 16 sep 2010 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

domblondje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2010 19:25

Re: springstreet

Ongelezen bericht door domblondje1 »

Twee uur geleden heeft mijn zusje een hele leuke jas op internet besteld. Abercrombie and Fitch, niet in NL verkrijgbaar. Daarom vroeg ik haar of de website een 'veilige webshop keurmerk' heeft. Geen idee.
Even rondgekeken, geen keurmerk, geen contactgegevens, niet eens een KVK of belastingnummer.
Het geld (62 euro) was al overgemaakt. Even het rekeningnummer ingetypt bij google, wow! Wat een oplichters. Nu handelde dit bedrijf weer onder de naam Valosina.com.
Ik denk niet dat ik mijn geld terug krijg, maar ga natuurlijk aangifte doen.
Samen kunnen wij deze oplichters stoppen!

Mijn weekend is verziekt, bedankt!
Groeten, een dom blondje en haar zusje

Rickzijlker
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2010 16:42

Re: springstreet

Ongelezen bericht door Rickzijlker »

Rickzijlker schreef:Hier nog een 'gedupeerde' van deze oplichter. Gelukkig ging het 'slechts' om 66 euro voor een paar vans. Uit principe ben ik bereid om tot het uiterste te gaan om deze oplichter op zijn knieën te krijgen.Hier mijn verhaal tot nu toe:

11 mei: Besteld
23 mei: Eerste keer gevraagd wat de status was
1 juni: Tweede keer om status gevraagd
2 juni: Na wat googlen zag ik wel erg veel klachten en ben ik uitgebreid op onderzoek uitgegaan en heb ik Springstreet.nl ingebreke gesteld.

etc...
Update op dit voorgaande verhaal.

Misschien komt het doordat ik dit verhaal op dit forum gezet heb, maar ik kreeg ineens een teken van leven:

14 juni
" Beste Rick,
Onze excuses voor de trage levering. Geheel volgens onze voorwaarden heb jij het recht de bestelling te annuleren. Indien jij dit wilt, laat ons het zo spoedig mogelijk weten zodat wij hde terugbetaling kunnen doen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice

Uw order is aangepast naar de volgende status.
Nieuwe status: Failed

Reageer s.v.p. op deze email als u nog vragen heeft."

14 juni
Jammer van de late reactie. Intussen heb ik de schoenen ergens anders gekocht. Graag zou ik de bestelling willen annuleren en inderdaad de terugbetaling willen ontvangen.
Deze mag op de volgende rekening gestort worden:"

17 juni
"Wij ervaren problemen met ons email systeem. Wij hebben van meerdere klanten gehoord dat emails verstuurd zijn maar worden niet op gereageerd. Wij willen al uw vragen graag beantwoorden en verzoeken u ons alternatief email adres te gebruiken. Als u geen bericht heeft gekregen binnen 2 werkdagen, maak gebruik van onderstaande email adres.
[email protected]
Onze oprechte excuses voor het ongemak."

17 juni
Dezelfde mail naar het nieuwe adres gestuurd

22 juni
"Wij zullen het geld terugstorten op uw rekening."

29 juni
"Hoe lang duurt dat normaal? Ik heb namelijk net mijn rekening bekeken en zie nog niets."

1 juli
"Het duurt normaalgesproken 20 dagen. "

30 augustus
" Intussen zijn we alweer heel wat meer dan 20 dagen verder. Ik wil het deze week op mijn rekening zien.
Voor het geval jullie mijn gegevens verloren zijn:
********** "

En sindsdien niets meer gehoord.

Ik ga met de mailwisseling en alle informatie die wij hier verzameld hebben over Mollie BV en alle webshops die deze oplichter gebruikt aangifte doen bij de politie.

Ga er maar vanuit dat je je geld kwijt bent, want typisch voor een oplichter als deze is dat diegene het gelijk allemaal uitgeeft en een lekker feestje viert op onze kosten. Het enige wat ik wil is deze websites gesloten en de persoon in kwestie kaalgeplukt. Die mag wat mij betreft de komende jaren op een houtje gaan bijten.

marijkemcm
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2010 20:48

Re: springstreet

Ongelezen bericht door marijkemcm »

Springstreet en usamerken zijn wegens reorganisatie binnen het bedrijf offline... Ben benieuwd :mrgreen:

Gesloten