LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stoomcabine gekocht: incompleet en verkeerd onderdeel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Overkill60
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2017 16:16

Stoomcabine gekocht: incompleet en verkeerd onderdeel

Ongelezen bericht door Overkill60 »

Op 4 oktober een stoomcabine opgehaald, zou eerst een andere hebben, maar die was niet compleet en defect. Toch een andere meegenomen voor aanzienlijk minder, € 1150,00 .
Glas moest aldaar direct gecontroleerd worden, niks mis mee.
Grote doos met de 2 achterwanden, compleet, dachten we. Nu blijkt dat de zijwand niet bij deze douchecabine hoort, is van ander type, dus past niet.
Diverse keren proberen te bellen, maar bezet of afgesloten. Mail komt niet over.
Montage tekeningen ook niet aanwezig.
Gekocht stoomcabine type: VN-508, 80x120 cm
Ik heb nog nooit zoiets met een veilingsite meegemaakt en ik zit vaak op dit soort sites, slechte service en niet bereikbaar. Staan niet voor hun product.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 nov 2017 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stoomcabine gekocht: incompleet en verkeerd onderdeel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een veilingsite is ook niet verantwoordelijk voor de zaken die verkocht worden. Zij faciliteren een middel om door derden te laten verkopen. Als u zich een beetje verdiept in een veiling weet u dat er overjarige en incomplete artikelen verkocht worden die via de reguliere handel niet meer verkoopbaar is. Er zijn kijkdagen waarbij u kunt zien wat er verkocht wordt en of het loont om te bieden.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Stoomcabine gekocht: incompleet en verkeerd onderdeel

Ongelezen bericht door Boesta »

NeoDutchio schreef:Als u zich een beetje verdiept in een veiling weet u dat er overjarige en incomplete artikelen verkocht worden die via de reguliere handel niet meer verkoopbaar is.
Gewoon onzin! Op (online)veilingen worden diverse soorten producten verkocht zowel nieuwe producten als gebruikte producten. Alles kan via een veiling verkocht worden, dus niet alleen incomplete en overjarige artikelen zoals u beweerd.

Er zijn ook genoeg onlinebedrijven die als onderdeel van hun winkel een veiling hebben. Als u het bij zo'n bedrijf gekocht hebt kunt u gewoon binnen 14 dagen de koop ongedaan maken..

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Stoomcabine gekocht: incompleet en verkeerd onderdeel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik zie nergens dat NeoDutchie claimde dat er 'alleen' overjarige en incomplete artikelen verkocht worden?

Kwestie van hoe je het leest denk ik.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stoomcabine gekocht: incompleet en verkeerd onderdeel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Boesta schreef:Gewoon onzin! Op (online)veilingen worden diverse soorten producten verkocht zowel nieuwe producten als gebruikte producten. Alles kan via een veiling verkocht worden, dus niet alleen incomplete en overjarige artikelen zoals u beweerd.
Kunt u het woordje 'alleen' even van mij quoten, dat heb ik namelijl niet geschreven.

Gesloten