LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stuntverkoopweb/bakfietsweb

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
hassie

Stuntverkoopweb/bakfietsweb

Ongelezen bericht door hassie »

Hallo,

Onlangs heb ik via stuntverkoopweb een fiets gekocht, omdat mijn oude fiets was gestolen. Na de bestelling bleek dat de leverancier met vakantie was en pas na 15 dagen kon leveren. In de tussentijd heb ik mijn gestolen fiets terug gevonden en de bestelling geannuleerd, er is mij toen toegezegd dat ik het geld terug gestort zou krijgen (had betaald met Ideal).
Vervolgens werd ik gebeld en stond er iemand met mijn fiets voor de deur, ten goede trouw heb ik uitgelegd dat ik de fiets geannuleerd had en dat hij hem mee terug mocht nemen. Het geld heb ik vervolgens niet terug ontvangen, waarna ik meerdere malen een email heb gestuurd.
Uiteindelijk kreeg ik een email terug dat ik niet moest zeuren en dat het geld terug over werd gemaakt min tweemaal verzendkosten. Hiermee ben ik niet akkoord gegaan, want ik had voor de verzending geannuleerd en hij is maar éénmaal aan mij aangeboden.
Ik heb verzocht om het geld zo snel mogelijk over te maken, waarna ik terug gemaild kreeg dat ik het maar bij Radar of een juridisch adviseur moest gaan melden. Bij deze dus.
Zijn er nog meer mensen die negatieve ervaringen hebben met Stuntverkoopweb.nl (de site is helemaal leeggehaald) of bakfietsverkoopweb? Op de KvK heb ik gevonden dat ze ook wel onder de naam Profox International werken.
Nu heb ik dus geen fiets en geen geld, wat nu? Iemand een tip voor een goed juridisch advies?

Bij voorbaat dank.

Groeten Hassie

michielNED

Re: Stuntverkoopweb/bakfietsweb

Ongelezen bericht door michielNED »

Wettelijk moeten ze het bedrag binnen 30 dagen na ontbinding van de overeenkomst terugbetalen (Burgerlijk Wetboek Boek 7 artikel 46d lid 3). Dit is inclusief de verzendkosten, slechts de kosten voor terugzending zijn voor de rekening van de klant. Is deze termijn van 30 dagen inmiddels verstreken?

evelinevr

Re: Stuntverkoopweb/bakfietsweb

Ongelezen bericht door evelinevr »

Ook ik heb een klacht over Bakfietsweb.

Ik begrijp helemaal dat je voor minder geld minder fiets kan verwachten. Maar de garantie en service is zo schandalig dat ik iedereen aanraad geen zaken te doen met dit bedrijf!!!

Ik heb een extra bakfietspyjama/hoes besteld. Productkosten 29 euro, verwerkingskosten 20 euro. Maar oke, dat wist ik toen ik de bestelling plaatste. Echter nu is de bakfietspyjama/hoes binnen 1 week stuk (en ja, het waait buiten, maar daar moet een hoes voor buiten toch tegen kunnen), en de goede man zegt idd ook tegen mij dat ik maar naar Radar, Kassa of rechtsbijstand moet gaan. Dat is toch niet te geloven?!?! 50 euro weg, en het zou hem zo weinig kosten om eventjes een nieuwe hoes toe te sturen.

Wettelijk dient een product te voldoen, en als consument heb je bepaalde rechten. Dit bedrijf slaat dit echter volledig in de wind.

@ Hassie, heb jij je geld al terug? Anders bundelen we onze krachten ;-)

Gesloten