| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sustilo
Sustilo
In begin augustus, zo'n 11 weken (!) geleden bestelde ik een zogenoemde 'Goodie Bag' bij Sustilo. Een pakket met willekeurige shirts, voor 34,95. Aangezien de hoop op zomer toen nog aanwezig was, had ik wel interesse in 10 shirts voor dat bedrag. Via de site was een assortiment te zien waarvan het meeste wel mijn smaak was, dus welke willekeurige shirts ik zou krijgen maakte mij weinig uit.
Na 1,5 maand had ik echter nog steeds niks gekregen, terwijl op de website een levertijd van 1-4 weken was beloofd. Na een aantal mailtjes (die in het Engels geschreven dienen te worden) waar ik gebrekkige antwoorden op kreeg, kreeg ik dan de mededeling dat mijn bestelling verzonden was. Op 29 september kreeg ik via de mail een trackingcode, maar zonder site of informatie van de leverancier heb je hier natuurlijk weinig aan. Na nog meer mailtjes over en weer kreeg ik de link van een Turkse site, die voor mij (uiteraard) nogal onbegrijpelijk is en waar verder ook geen enkele informatie over mijn bestelling stond. Nog meer mailtjes met gebrekkige antwoorden volgden, want bellen naar Sustilo kan niet.
Vandaag, op 19 oktober, kreeg ik dan eindelijk mijn bestelling binnen. Hoera, de zomer is alláng voorbij en ik krijg mijn zomerse shirtjes binnen! Bij het uitpakken van de kleding werd ik niet erg blij; de shirtjes hebben allemaal verschillende maten, maar vooral maat XXL, wat ik beslist niet besteld heb. Daarbij zijn ze van zeer slechte kwaliteit, enkele shirts zien eruit alsof ze al jaren gedragen zijn. En daarbij zijn ze beslist niet de kleding uit het beloofde assortiment, totaal niet mijn stijl/smaak.
Al bij al heb ik dus 11 weken gewacht op een bestelling waar zelfs het Leger des Heils niet tevreden mee zou zijn.
Bij retourneren zijn de verzendkosten à €5,- voor mij en krijg ik alleen een tegoedbon terug, zodat ik het hele riedeltje waarschijnlijk nog eens mag meemaken. Geen enkele tegemoetkoming, na zoveel slechte service!
Ik ben dus zéér ontevreden over de service van Sustilo, dat moge duidelijk zijn.
Na 1,5 maand had ik echter nog steeds niks gekregen, terwijl op de website een levertijd van 1-4 weken was beloofd. Na een aantal mailtjes (die in het Engels geschreven dienen te worden) waar ik gebrekkige antwoorden op kreeg, kreeg ik dan de mededeling dat mijn bestelling verzonden was. Op 29 september kreeg ik via de mail een trackingcode, maar zonder site of informatie van de leverancier heb je hier natuurlijk weinig aan. Na nog meer mailtjes over en weer kreeg ik de link van een Turkse site, die voor mij (uiteraard) nogal onbegrijpelijk is en waar verder ook geen enkele informatie over mijn bestelling stond. Nog meer mailtjes met gebrekkige antwoorden volgden, want bellen naar Sustilo kan niet.
Vandaag, op 19 oktober, kreeg ik dan eindelijk mijn bestelling binnen. Hoera, de zomer is alláng voorbij en ik krijg mijn zomerse shirtjes binnen! Bij het uitpakken van de kleding werd ik niet erg blij; de shirtjes hebben allemaal verschillende maten, maar vooral maat XXL, wat ik beslist niet besteld heb. Daarbij zijn ze van zeer slechte kwaliteit, enkele shirts zien eruit alsof ze al jaren gedragen zijn. En daarbij zijn ze beslist niet de kleding uit het beloofde assortiment, totaal niet mijn stijl/smaak.
Al bij al heb ik dus 11 weken gewacht op een bestelling waar zelfs het Leger des Heils niet tevreden mee zou zijn.
Bij retourneren zijn de verzendkosten à €5,- voor mij en krijg ik alleen een tegoedbon terug, zodat ik het hele riedeltje waarschijnlijk nog eens mag meemaken. Geen enkele tegemoetkoming, na zoveel slechte service!
Ik ben dus zéér ontevreden over de service van Sustilo, dat moge duidelijk zijn.
Re: Sustilo
Wat voor adres stond er in de factuur of bevestiging van de bestelling die je hebt gekregen?
Re: Sustilo
Geen idee, die mail heb ik gewist
Ik zie nu bij de afschrijving dat het geld naar 'The Online Fashion Store' is gegaan, hier bestaat al een onderwerp over zag ik.
Ik zie nu bij de afschrijving dat het geld naar 'The Online Fashion Store' is gegaan, hier bestaat al een onderwerp over zag ik.
Re: Sustilo
Je kunt dus niet bewijzen dat je iets besteld hebt?
Re: Sustilo
Op mijn account bij sustilo.nl staat wat ik besteld heb, en de afschrijving van m'n rekening, meer heb ik niet.
Re: Sustilo
Ik adviseer iedereen die dit leest NIKS meer te bestellen bij Sustilo. Zij staan namelijk al sinds 2009 (!) niet meer ingeschreven in de KVK. De eigenaar is van Turkse afkomst en heeft blijkens de KVK geen woonplaats in Nederland. Gelet op uw verhaal is er grote kans dat zij inmiddels in Turkije zitten.
Re: Sustilo
Dat 1e advies lijkt me inderdaad primaAunibel schreef:Ik adviseer iedereen die dit leest NIKS meer te bestellen bij Sustilo. Zij staan namelijk al sinds 2009 (!) niet meer ingeschreven in de KVK. De eigenaar is van Turkse afkomst en heeft blijkens de KVK geen woonplaats in Nederland. Gelet op uw verhaal is er grote kans dat zij inmiddels in Turkije zitten.
Re: Sustilo
Mijn probleem op dit moment is eigenlijk dat ik de spullen wil terugsturen en m'n geld terug wil krijgen. Volgens de wet kopen op afstand heb ik hier recht op, heb ik inmiddels begrepen. Daarbij heb ik een afwijkend product ontvangen, én heb ik het product niet binnen 30 dagen na bestelling ontvangen.
Kan ik dit zo bij de klanten"service" van Sustilo neerleggen, met mijn (simpele) eis dat ik graag mijn geld terug wil, of heb ik hierin ongelijk?
Kan ik dit zo bij de klanten"service" van Sustilo neerleggen, met mijn (simpele) eis dat ik graag mijn geld terug wil, of heb ik hierin ongelijk?
Re: Sustilo
Als je een afwijkend product heb ontvangen houdt Sustilo zich simpelweg niet aan de koopovereenkomst, maar ik vrees dat ze niet makkelijk zullen doen met het geld teruggeven. Bovendien moet je een jurist hebben om te beoordelen welke wetgeving van toepassing is (NL of Turkse) als je bij weigering nog iets wilt doen.
