Hallo,
24 december het boek besteld windows7 voor dummy,s,is verstuurd op 28 dec maar echter nooit aangekomen. Op 3 jan gebeld en degene die ik sprak van de webshop verzekerde mij dat deze binnen 5 werkdagen op kosten Telegraaf alsnog wordt toegezonden. Echter nog steeds niets ontvangen,bijna iedere dag contact opgenomen met klantenservice webwinkel Telegraaf. Enigste antwoord is het wordt onderzocht en daar krijgt u bericht van.
Vandaag weer gebeld en kreeg ik te horen dat ze onderzoeken waar de eerste verzending gebleven . Maw ik krijg mijn al betaalde bestelling niet eerder toegezonden dan wanneer de Telegraaf het boek niet heeft getraceerd.
Waar een grote uitgever klein in kan zijn.
Advies pas op met bestellen bij deze webwinkel
Groet Jos
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telegraaf webshop
-
MAXIEM
Re: Telegraaf webshop
ios1947
Jij hebt als klant/koper helemaal niks te maken met hun onderzoek. Zij dienen de bestelling binnen 30 kalenderdagen af te leveren. Als ze nu al weten dat dat niet gaat lukken, dan dienen zij de aankoopsom per omgaande terug te storten. Doen ze dat niet, dan is er sprake van diefstal.
Maxiem.
Jij hebt als klant/koper helemaal niks te maken met hun onderzoek. Zij dienen de bestelling binnen 30 kalenderdagen af te leveren. Als ze nu al weten dat dat niet gaat lukken, dan dienen zij de aankoopsom per omgaande terug te storten. Doen ze dat niet, dan is er sprake van diefstal.
Maxiem.
-
MAXIEM
ios1947
Een advies voor de toekomst:
Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken.
Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Disclaimer:
Deze webshopchecklist is slechts een hulpmiddel. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Een advies voor de toekomst:
Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken.
Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Disclaimer:
Deze webshopchecklist is slechts een hulpmiddel. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend.
-
Ruben van der Vliet
Beste Jos,
Het is jammer om te lezen dat jij je boek na zo lang wachten nog niet hebt ontvangen. Ik vind het moeilijk om je nu al de precieze oorzaak hiervan te geven. Mag ik je vragen om je adresgegevens naar service@telegraafshop.nl te sturen? Graag onder vermelding van je probleem, de hele mail mag aan Ruben van der Vliet gericht worden. Ik ga voor je uitzoeken wat er hier mis is gegaan en je een passende oplossing aanbieden.
Met vriendelijke groet,
Ruben van der Vliet
Telegraaf Webshop klantenservice
Het is jammer om te lezen dat jij je boek na zo lang wachten nog niet hebt ontvangen. Ik vind het moeilijk om je nu al de precieze oorzaak hiervan te geven. Mag ik je vragen om je adresgegevens naar service@telegraafshop.nl te sturen? Graag onder vermelding van je probleem, de hele mail mag aan Ruben van der Vliet gericht worden. Ik ga voor je uitzoeken wat er hier mis is gegaan en je een passende oplossing aanbieden.
Met vriendelijke groet,
Ruben van der Vliet
Telegraaf Webshop klantenservice
-
MAXIEM
Ruben van der Vliet
Het is op zich wel te prijzen dat je via deze weg een oplossing zoekt, maar..................................het is een hele slechte zaak dat problemen met leveringen van de webshop niet vlot, adequaat en professioneel op de normale wijze worden opgelost. In elk geval zal ik dit voorbeeld expliciet onder de aandacht brengen van de RadarRedactie.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Het is op zich wel te prijzen dat je via deze weg een oplossing zoekt, maar..................................het is een hele slechte zaak dat problemen met leveringen van de webshop niet vlot, adequaat en professioneel op de normale wijze worden opgelost. In elk geval zal ik dit voorbeeld expliciet onder de aandacht brengen van de RadarRedactie.
Met vriendelijke groet, Maxiem.