LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thomann Nederland heeft vreemde principes.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Tiidmasine

Thomann Nederland heeft vreemde principes.

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Via deze van oorsprong Duitse muziekhandel kocht ik een Yamaha Tyros 5 met een flinke hoeveelheid toebehoren. So far so good. Alleen toen ik later de advertentie voor de Tyros nog eens goed bekeek bleek er een toevoeging onder te staan. De Tyros zou inclusief een bepaald type Yamaha muziekdoos zijn (DAB+ radio) zie:http://www.thomann.de/nl/yamaha_tyros_5 ... bundle.htm

Toen ik de firma daar op wees kreeg ik als reactie dat die actie al lang voorbij was en dat ik in plaats daarvan andere extra dingen had ontvangen.
Toen ik ze verzocht om dan maar de website aan te passen kreeg ik een reactie dat kopers van een Tyros 5 daar toch niet naar keken en werd het niet nodig gevonden het "incl deel" te verwijderen.

Ook vreemd: een keurige Nederlandstalige website. Echter als je ze mailt in het Nederlands krijg je als reactie dat ze dat niet kunnen lezen en wordt je vriendelijk verzocht het bericht nogmaals te sturen maar dan in het Duits of Engels. :shock:

Persoonlijk had ik niets met zo' n DAB+ muziekdoos maar ik blijf het misleidend vinden. Of zie ik dat verkeerd ? :(

Brahms

Re: Thomann Nederland heeft vreemde principes.

Ongelezen bericht door Brahms »

Als je bij de vacatures kijkt, zie je dat de verkoopmedewerkers in ieder geval Nederlands en Engels moeten beheersen.

Het bedrijf en website komen meer dan keurig over, kan me haast niet indenken dat er op zo' n manier gewerkt en gereageert wordt op je mail. Overigens hebben ze ook een "holland"-mailadres.

Als iets inclusief wordt geleverd, moet het er natuurlijk bij zitten. Wel staat er bij aanbiedingen: op = op
Laatst gewijzigd door Brahms op 07 jul 2016 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

vreemd, vaak genoeg wat besteld bij hen en altijd gewoon in het Nederlands kunnen communiceren. Je merkt wel dat Nederlands niet hun moerstaal is, maar het komt gewoon begrijpelijk terug. Maar dat gaat wel over de afdeling gitaren, daar werken natuurlijk weer andere personen.

Voor wat betreft het eigenlijke probleem, het is niet netjes om een op=op actie op je site te laten staan, terwijl je weet dat het al op is. Daarnaast vraag ik mij af in hoeverre dit ook is toegestaan. Maar dan zul je dit waarschijnlijk bij de Duitse variant van de reclame code commissie moeten aankaarten.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Echter TS spreekt van "inclusief" dat is heel wat anders dan "aanbieding op=op".

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Brahms schreef:Echter TS spreekt van "inclusief" dat is heel wat anders dan "aanbieding op=op".
Inderdaad, excuses, de advertentie niet goed gelezen en jouw eerdere reactie ook maar half schijnbaar.

Er staat inderdaad bij thomann dat het een compleet pakket is, wat zelfs nu nog uit voorraad leverbaar is. Vreemd natuurlijk.

Tiidmasine

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Brahms schreef:Als je bij de vacatures kijkt, zie je dat de verkoopmedewerkers in ieder geval Nederlands en Engels moeten beheersen.

Het bedrijf en website komen meer dan keurig over, kan me haast niet indenken dat er op zo' n manier gewerkt en gereageert wordt op je mail. Overigens hebben ze ook een "holland"-mailadres.

Als iets inclusief wordt geleverd, moet het er natuurlijk bij zitten. Wel staat er bij aanbiedingen: op = op
Na mijn bestelling kreeg ik een communicatie persoon toegewezen. Deze dame ontkende dus Nederlands te beheersen. Kan natuurlijk ook zijn dat ze dat even niet wou vanwege de inhoud van de mail waarop ik de eerste keer begon over de "incl." aanbieding.......

Voor de rest werd alles keurig afgehandeld. Daarover niet te klagen. Maar de genoemde zaken zitten me toch niet helemaal lekker. Ik ga er geen oorlog om beginnen maar vond wel de gang van zaken te moeten melden voor een eventueel volgende koper.

Gesloten