LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TNT Aangetekend pakket zoek -> TNT saboteert
TNT Aangetekend pakket zoek -> TNT saboteert
Op 30 december heeft TNT een aangetekend pakket uit Duitsland geprobeerd te bezorgen, maar trof mij niet thuis aan. De eerste gelegenheid ging ik obv het briefje het pakket ophalen bij het lokale postagentschap. Daar was het pakket nooit aangekomen. Na veel bellen, bezoeken aan agentschap en hoofdagentschap dien ik een klacht in op 4 januari.
Ineens verschijnt in het tracktrace systeem op 10 januari de melding "pakket afgeleverd". Ik bel direct, is ie gevonden?
Nee, vertelt men mij bij de klachtenafdeling, dit is een systeemmelding, want ze kunnen geen handtekening van aflevering overleggen.
Wat kan ik dan doen als niet-ontvanger.
De klachtenafdeling stelt een brief op in het Nederlands met de mededeling dat de handtekening niet kan worden overlegd maar dat volgens het systeem het pakket is bezorgd. De klachtenafdeling verwijst me door naar de Geschillencommissie, alleen kan ik daar als niet-ontvanger niet naar toe.
Ik vraag om een brief in Duits of Engels zodat ik aan de afzender kan aantonen dat ik het pakket - in tegenstelling tot de melding in de systemen- echt niet heb ontvangen. Daar wordt niet aan meegewerkt. De systeemmelding conform de werkelijkheid aanpassen zou ook onmogelijk zijn. Volgens de klachtenafdeling was men al te ver gegaan met het versturen van de brief over de ontbrekende handtekening.
Rest mij om met een ongeloofwaardig verhaal naar de afzender te gaan. TNT saboteert op deze manier mijn verhaalsmogelijkheid richting afzender en geeft de afzender geen mogelijkheid om het conflict over de slechte prestatie met betrekking tot de bezorging in Duitsland bij TNT aanhangig te maken.
Morgen maar eens bellen met het hoofdkantoor.
Ineens verschijnt in het tracktrace systeem op 10 januari de melding "pakket afgeleverd". Ik bel direct, is ie gevonden?
Nee, vertelt men mij bij de klachtenafdeling, dit is een systeemmelding, want ze kunnen geen handtekening van aflevering overleggen.
Wat kan ik dan doen als niet-ontvanger.
De klachtenafdeling stelt een brief op in het Nederlands met de mededeling dat de handtekening niet kan worden overlegd maar dat volgens het systeem het pakket is bezorgd. De klachtenafdeling verwijst me door naar de Geschillencommissie, alleen kan ik daar als niet-ontvanger niet naar toe.
Ik vraag om een brief in Duits of Engels zodat ik aan de afzender kan aantonen dat ik het pakket - in tegenstelling tot de melding in de systemen- echt niet heb ontvangen. Daar wordt niet aan meegewerkt. De systeemmelding conform de werkelijkheid aanpassen zou ook onmogelijk zijn. Volgens de klachtenafdeling was men al te ver gegaan met het versturen van de brief over de ontbrekende handtekening.
Rest mij om met een ongeloofwaardig verhaal naar de afzender te gaan. TNT saboteert op deze manier mijn verhaalsmogelijkheid richting afzender en geeft de afzender geen mogelijkheid om het conflict over de slechte prestatie met betrekking tot de bezorging in Duitsland bij TNT aanhangig te maken.
Morgen maar eens bellen met het hoofdkantoor.
Re: TNT Aangetekend pakket zoek -> TNT saboteert
Bobb
Advies: geef aan de verzender door, dat je het pakket niet hebt ontvangen. De verzender moet dan maar het tegendeel bewijzen. Jij als ontvanger hoeft helemaal niets te bewijzen.
Maxiem.
Advies: geef aan de verzender door, dat je het pakket niet hebt ontvangen. De verzender moet dan maar het tegendeel bewijzen. Jij als ontvanger hoeft helemaal niets te bewijzen.
Maxiem.
-
Vraag de verzender een Nachforschungsantrag te doen:
http://www.dhl.de/de/paket/kundenservic ... ftrag.html
Verder is het erg handig om te weten wie bij u de TNT pakketten bezorgt. Ook aangetekende pakketten worden wel eens bij een buur bezorgd zonder dat de chauffeur een kennisgeving achterlaat.
TNT werkt met onderaannemers en bezorgt zelf geen pakketten.
http://www.dhl.de/de/paket/kundenservic ... ftrag.html
Verder is het erg handig om te weten wie bij u de TNT pakketten bezorgt. Ook aangetekende pakketten worden wel eens bij een buur bezorgd zonder dat de chauffeur een kennisgeving achterlaat.
TNT werkt met onderaannemers en bezorgt zelf geen pakketten.
De verzender leest in het systeem dat het pakket is afgeleverd en heeft geen boodschap aan de in het Nederlands opgestelde brief die aan mij is gericht waarin staat vermeld dat ze geen handtekening van ontvangst kunnen overleggen
-
TNT saboteert?
Het heeft er meer weg van dat de bezorger het pakker achterover heeft gedrukt.
Aangifte doen bij de politie! Wegens verduistering!
Het heeft er meer weg van dat de bezorger het pakker achterover heeft gedrukt.
Aangifte doen bij de politie! Wegens verduistering!
1. Intern heeft zo'n pakjesverschepper een computersysteem dat exact voor hun bijhoud wie, wat, waar heeft gedaan met je pakket. Daar is dus ook de huidige status te zien:Bobb schreef:De verzender leest in het systeem dat het pakket is afgeleverd en heeft geen boodschap aan de in het Nederlands opgestelde brief die aan mij is gericht waarin staat vermeld dat ze geen handtekening van ontvangst kunnen overleggen
- waar het pakket nu (wel) is
- aan welke onderaannemer ze je pakket hebben afgestaan
(tenzij deze geschiedens van je pakket bewust is gewist uit het systeem)
2. Aangifte doen (van diefstal bij de politie) zou ik zeggen.
TNT heeft ervoor gezorgd dat je pakket is kwijt geraakt en moeten ook weer terug kunnen vinden of een schadevergoeding geven.
@Bobb,
Dit overkomt ons ook wel eens met pakketten naar het buitenland. Tot op heden versturen we duizenden pakketjes zonder problemen. Het buitenland wordt standaard met track&trace verstuurd + handtekening van ontvangst op Europese bestemmingen. Een pakket is doorgaans tot een bepaalde waarde verzekerd.
Wat ik begrijp is dat je in Duitsland iets hebt besteld, maar dat in Nederland het pakket bij aflevering is zoekgeraakt. Het pakket is niet afgetekend. Wat zegt de track&trace van de barcode op het pakket? Onze ervaring is dat de mensen bij de binnendienst binnen 1-2 dagen weten wat er met een pakket aan de hand is.
BZOOX voetbalshop
Dit overkomt ons ook wel eens met pakketten naar het buitenland. Tot op heden versturen we duizenden pakketjes zonder problemen. Het buitenland wordt standaard met track&trace verstuurd + handtekening van ontvangst op Europese bestemmingen. Een pakket is doorgaans tot een bepaalde waarde verzekerd.
Wat ik begrijp is dat je in Duitsland iets hebt besteld, maar dat in Nederland het pakket bij aflevering is zoekgeraakt. Het pakket is niet afgetekend. Wat zegt de track&trace van de barcode op het pakket? Onze ervaring is dat de mensen bij de binnendienst binnen 1-2 dagen weten wat er met een pakket aan de hand is.
BZOOX voetbalshop
Via postagentschap, hoofdkantoor en klachtendienst zijn allerlei distributielijsten geverifieerd en op geen enkele lijst komt het pakket ovv nummer terug. Het lijkt dus te zijn verdwenen nadat gepoogd is het te bezorgen op 30-12.
De melding van aflevering van 10-1 zou automatisch zijn aangemaakt en onmogelijk volgens klachtendienst om aan te passen.
Ik begrijp uit de reacties cf standpunt klachtendienst dat ik bij de afzender moet zijn en dat de afzender een probleem heeft. Ik ben alleen het geld kwijt en heb dus extra belang dat het tracksysteem de werkelijkheid weergeeft, nl pakket is niet aantoonbaar aangetekend afgeleverd maar zoek.
De melding van aflevering van 10-1 zou automatisch zijn aangemaakt en onmogelijk volgens klachtendienst om aan te passen.
Ik begrijp uit de reacties cf standpunt klachtendienst dat ik bij de afzender moet zijn en dat de afzender een probleem heeft. Ik ben alleen het geld kwijt en heb dus extra belang dat het tracksysteem de werkelijkheid weergeeft, nl pakket is niet aantoonbaar aangetekend afgeleverd maar zoek.
Stel dat dit waar is....Bobb schreef:Via postagentschap, hoofdkantoor en klachtendienst zijn allerlei distributielijsten geverifieerd en op geen enkele lijst komt het pakket ovv nummer terug.
Hoe weet je dan wel zeker dat het ooit is ingeleverd bij TNT?
Dan moet het pakket nog ergens "rondslingeren"Het lijkt dus te zijn verdwenen nadat gepoogd is het te bezorgen op 30-12.
- in het busje (van de onderaannemer) die de "bezorging heeft gedaan"
- Afgegeven bij "de buren" (ook een bekende truk om "bezorgd te hebben").
- Heb je hier keihard bewijs van of...De melding van aflevering van 10-1 zou automatisch zijn aangemaakt en onmogelijk volgens klachtendienst om aan te passen.
- Laat je je met een standaard helpdesk-kluitje in het riet sturen?
Precies, begint deze "verzendketen" te doorzoeken vanaf de bron.Ik begrijp uit de reacties cf standpunt klachtendienst dat ik bij de afzender moet zijn en dat de afzender een probleem heeft. Ik ben alleen het geld kwijt en heb dus extra belang dat het tracksysteem de werkelijkheid weergeeft, nl pakket is niet aantoonbaar aangetekend afgeleverd maar zoek.
Als de bron het:
- niet verstuurd hebben, is het dus diefstal (van je geld) -> aangifte doen en/of geld terug eisen.
- wel niet verstuurd hebben, ligt het pakket binnen de verantwoordelijkheid van TNT (of een bezorg-onder-aannemer) -> ook aangifte doen en/of schadevergoeding eisen (binnen een vaste termijn)
Tip:
Ga ervanuit dat iedereen liegt (om zijn eigen hachie te beschermen, klachten af te weren) totdat je voldoende geloofwaardig bewijsmateriaal hebt, om de verdenking tegen hen te laten vervallen.
-
Ik heb de juiste weg op een presenteerblaadje aangeleverd. Als je daar verder niks mee wilt doen, dan houdt het op. Weg geld. Weg pakket. Klaar.
Beste Bob Schurkjens, Ik heb de afzender een mail gestuurd met jouw link. Maar je zult begrijpen dat het animo van de afzender om op zoek te gaan niet hoog is aangezien het systeem (ook in Duitsland) meldt dat het pakket is afgeleverd.
Door de navraag zal men vanuit Duitsland dezelfde exercitie doen die ik al in Nederland heb gedaan. Dan komt er uiteindelijk ook een bevestiging dat er geen handtekening kan worden overlegd door TNT van het aangetekende pakket.
Nmm zou het dus veel eenvoudiger zijn als TNT conform het geconstateerde gewoon de melding in het systeem op zoekgeraakt ipv afgemeld zet. Sterker nog proactief met Duitsland contact opneemt. Dat scheelt alle partijen een hoop werk, tijd, geld en frustratie.
Door de navraag zal men vanuit Duitsland dezelfde exercitie doen die ik al in Nederland heb gedaan. Dan komt er uiteindelijk ook een bevestiging dat er geen handtekening kan worden overlegd door TNT van het aangetekende pakket.
Nmm zou het dus veel eenvoudiger zijn als TNT conform het geconstateerde gewoon de melding in het systeem op zoekgeraakt ipv afgemeld zet. Sterker nog proactief met Duitsland contact opneemt. Dat scheelt alle partijen een hoop werk, tijd, geld en frustratie.
-
Dat is ook precies de bedoeling. Vervolgens moet TNT de schade betalen aan Deutsche Post. De laatste vergoedt de zending aan de verzender. En als het goed is vervolgens aan jou. Als je met creditcard hebt betaald, kun ook verhaal halen bij je creditcarduitgever.Dan komt er uiteindelijk ook een bevestiging dat er geen handtekening kan worden overlegd door TNT van het aangetekende pakket.
Wat je argument inzake tijd en frustratie betreft: op zich heb je natuurlijk gelijk. Maar TNT Post zal zijn uiterste best doen om niet te hoeven betalen. Vandaar deze omslachtigheid. Ik spreek uit ervaring.
Even iets soortgelijks, maar dan een dergelijke actie van GLS:
Ik verwachtte een pakje en volg deze op "tracktrace" van GLS. Grootste gedeelte van de dag thuis, toevallig in het uur dat dat niet het geval was blijkt (volgens "tracktrace") het pakket te zijn afgeleverd aan mij op mijn adres.
Dat is vreemd, want ik heb niets gezien..... Dus stuur ik een berichtje aan GLS:
"Een van uw medewerkers heeft vandaag een voor mij bestemde zending afgeleverd en mij daarvoor te laten tekenen terwijl ik NIET thuis was! Ik heb geen enkel bericht of pakket mogen ontvangen. Ik verzoek u na te gaan wat er met mijn pakketje is gebeurd"
Hierop ontvang ik van GLS de volgende reactie: "Onze bezorger had de zending bij buren geleverd die per abuis hadden getekend met u naam. De bezorger heeft dat niet direct geconstateerd en geen melding gemaakt dat de zending bij buren geleverd was. Wij zullen dit opnemen met de bezorger om deze ongemakken in de toekomst te voorkomen."
Intussen had iemand van een paar huizen verderop zich gemeld met het pakket. Ik vroeg hem: "Waarom teken je met mijn naam?" Hij gaf echter aan niets getekend te hebben, de bezorger tekende zelf.
Dus even een bericht terug richting GLS: "Bedankt voor uw reactie en uitleg! Jammer genoeg is dit niet wat er gebeurd is: Mijn buurman heeft niets getekend, als er al iemand met mijn naam heeft getekend dan is dit uw eigen bezorger geweest."
En hierop volgt dan geen enkele reactie. Serieus met klachten omgaan en zorgvuldigheid met pakketten is dus ook voor GLS teveel gevraagd!
En even on-topic: Op dit moment zijn mijn ervaringen met TPG goed, ik heb in het verleden echter ook de nodige slechte ervaringen gehad met hen. Na een aantal klachten is deze bezorger echter (volgens zeggen) ontslagen en sindsdien heb ik een andere bezorger en die doet het goed. Ik denk dat je het geluk moet hebben dat je een bezorger in je buurt hebt lopen die zijn werk goed doet.
Ik verwachtte een pakje en volg deze op "tracktrace" van GLS. Grootste gedeelte van de dag thuis, toevallig in het uur dat dat niet het geval was blijkt (volgens "tracktrace") het pakket te zijn afgeleverd aan mij op mijn adres.
Dat is vreemd, want ik heb niets gezien..... Dus stuur ik een berichtje aan GLS:
"Een van uw medewerkers heeft vandaag een voor mij bestemde zending afgeleverd en mij daarvoor te laten tekenen terwijl ik NIET thuis was! Ik heb geen enkel bericht of pakket mogen ontvangen. Ik verzoek u na te gaan wat er met mijn pakketje is gebeurd"
Hierop ontvang ik van GLS de volgende reactie: "Onze bezorger had de zending bij buren geleverd die per abuis hadden getekend met u naam. De bezorger heeft dat niet direct geconstateerd en geen melding gemaakt dat de zending bij buren geleverd was. Wij zullen dit opnemen met de bezorger om deze ongemakken in de toekomst te voorkomen."
Intussen had iemand van een paar huizen verderop zich gemeld met het pakket. Ik vroeg hem: "Waarom teken je met mijn naam?" Hij gaf echter aan niets getekend te hebben, de bezorger tekende zelf.
Dus even een bericht terug richting GLS: "Bedankt voor uw reactie en uitleg! Jammer genoeg is dit niet wat er gebeurd is: Mijn buurman heeft niets getekend, als er al iemand met mijn naam heeft getekend dan is dit uw eigen bezorger geweest."
En hierop volgt dan geen enkele reactie. Serieus met klachten omgaan en zorgvuldigheid met pakketten is dus ook voor GLS teveel gevraagd!
En even on-topic: Op dit moment zijn mijn ervaringen met TPG goed, ik heb in het verleden echter ook de nodige slechte ervaringen gehad met hen. Na een aantal klachten is deze bezorger echter (volgens zeggen) ontslagen en sindsdien heb ik een andere bezorger en die doet het goed. Ik denk dat je het geluk moet hebben dat je een bezorger in je buurt hebt lopen die zijn werk goed doet.