LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Diane2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2011 09:02

TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Diane2011 »

Ik irriteer me mateloos aan de TNT medewerkers die ongevraagd telkens met pakketjes voor de buren aan de deur komt zeuren.

Ik heb inmiddels al aan mijn voordeur vermeld, dat ik GEEN pakketten voor buren in ontvangst neem én dat ook mijn pakketten NIET bij buren afgegeven mogen worden. Ik laat ze tegenwoordig gewoon aan de deur staan en maak niet meer open.

Het is niet mijn verantwoordelijkheid dat de buren hun pakket krijgen.
En de TNT regel, dat als de buren niet thuis zijn dat het dan bij de buren afgegeven wordt slaat gewoon nergens op!
Ook worden pakketten soms 4/5 huizen verderop afgegeven!!!

Geef mij PTT maar weer terug, deze leverden het 2 maal aan en daarna kon je het zelf op gaan halen.

Ik vraag me trouwens af of dit wettelijk mag om de verantwoordelijkheid over een pakket te krijgen wat niet voor jou bestemd is.
TNT is voor de bezorging betaald én zij moeten in mijn ogen dan ook voor de juiste aflevering zorgen en dit niet aan een ander overdragen!!!!!

MAXIEM

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Diane2011

Ten dele ben ik het met je eens, maar een goed noaberschap is goud waard.

Maxiem.

hfpk
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2009 07:44

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door hfpk »

Wij hebben goede contact met de buren en vinden het alleen maar makkelijk dat we het voor elkaar doen. We wonen in een dorp en het postkantoor hebben we hier niet meer dan moeten we naar het volgende dorp. Dus ik ben er blij mee dat ze het doen.

Peet21
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2006 16:18

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Peet21 »

Dit probleem kan ik mij goed voorstellen. Ik heb er zelf ook last van gehad, maar gelukkig krijg ik de laatste maanden geen of heel weinig pakketjes meer van de buren. Eigenlijk zou er een 'nee, ik neem geen pakketjes van de buren aan' sticker moeten komen... een soort 'nee/nee/nee' sticker.
Wat de wet hierover zegt weet ik niet, maar het lijkt mij niet handig op het moment dat je een slechte band hebt met je buren. Weet zo'n TNT bezorger daar van? Nee, natuurlijk niet, dus zou de regel moeten veranderen.

Diane2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2011 09:02

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Diane2011 »

Het is niet dat ik problemen met mijn buren heb, maar het is een principe én het is de taak van TNT om het juist te bezorgen. En niet andere mensen er ongevraagd mee te belasten.

Het idee van een NEE of JA stikker voor TNT lijkt mij een heel goed idee :!:

riddert
Berichten: 2145
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door riddert »

Het is niet dat ik problemen met mijn buren heb, maar het is een principe én het is de taak van TNT om het juist te bezorgen. En niet andere mensen er ongevraagd mee te belasten.
Hoezo belast de TNT andere mensen ongevraagd? De postbode vraagt toch aan u of u een pakketje voor de buren aan wilt nemen?

Ikzelf vind het erg prettig dat de buren een pakket voor me aan willen nemen. Ik ben overdag vaak weg, dus zou ik anders het pakket of van het postkantoor moeten halen, of een kiala punt, of, in geval van DHL, 100 km verderop bij het depot af moeten halen. Persoonlijk vind ik het een prima oplossing van TNT, en bovendien is het een kleine moeite om een pakket aan te nemen en af te geven als je buren thuiskomen toch?

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik vind het ook wel handig, aangezien wij thuis allemaal werken en onze buren niet. Zij nemen dus eigenlijk altijd onze pakjes voor ons aan. Doen ze ook eens wat ;)
Ze zijn wel ontzettend nieuwsgierig wat er in zit!

Ik vind wel dat als je aangeeft dat je dit liever niet hebt, TNT dit dan moet noteren en ook niet meer moet doen. Bij burenruzies en dergelijke lijkt het me namelijk niet zo handig.

vinyljunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:49

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door vinyljunk »

Bezorgers worden per afgeleverd pakket betaalt, waar ze het dan ook maar in de straat afleveren.

Bij gewone pakketten heb ik daar bezwaar tegen. Pas als ik handtekeningen moet zetten voor de buren of zij voor mij, dat is volgens mij niet helemaal in de haak. Daar doe ik niet meer aan mee.

Diane2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2011 09:02

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Diane2011 »

@ Riddert;
Hoezo belast de TNT andere mensen ongevraagd? De postbode vraagt toch aan u of u een pakketje voor de buren aan wilt nemen?
Mijn buren hebben ervaren dat de TNT-medewerker niet vraagt, maar het gewoon in de handen duwt en weg gaat. Mijn buren woonde er nog niet en waren enkel soms aanwezig om te verbouwen en wilde het pakket dus niet aannemen, maar hun bleef geen andere keus dan het te accepteren.

Ik heb dagen op mijn pakket moeten wachten voor de internet en telefoon aansluiting, omdat de buren er nog niet woonde en niet aanwezig waren om het op te halen.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door bianca82 »

pakketten waar niet voor getekend hoeft te worden neem ik altijd wel aan voor de buren (want zij doen het ook vaak voor ons)

maar inderdaad voor getekenden weiger ik, gelukkig hebben we hier in de wijk een vaste pakket bezorger dus die weet bij wie hij wel en niet kan aanbellen.

wat ik persoonlijk irritant vind (dat is mij overkomen toen ik aantal jaar terug in rotterdam woonde) is dat je de hele dag thuis ben voor een pakket want hij zou die dag bezorgd worden.. geen belletje of wat dan ook en s avonds vind je beneden in de hal (portiekwoning) een briefje dat ze je niet thuis aangetroffen hebben (terwijl je thuis was!)

maar goed dit is offtopic (laatste stukje)
ik snap de ts wel heel goed overigens

Pikoe
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:26

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Pikoe »

Selectvracht heeft volgens mij niet eens ophaalpunten.
Ik woon in een studentenflat en mijn bel doet het al maanden niet. Ze hebben inmiddels al 12 keer geprobeerd iets af te leveren. Normaal geven ze het aan de buren, maar dat is laatst ook een keer fout gegaan. (gestolen etc.)

Als oplossing vinden ze dat ik maar een dagje buiten moet gaan zitten. Nouja, ik stalk liever (zinloos) mijn huisbaas om nou eindelijk die bel te fixen..
Bij TNT kan ik het tenminste ophalen in het postkantoor wat 100 meter lopen is. (ze bezorgen hier nooit bij de buren, waarschijnlijk komt dat door de stedelijke regio in een flat)

superklaver

Re: TNT Pakket Bezorging, NIET mijn verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door superklaver »

Ik bestel juist express via internet, dit omdat ik alleen een fiets heb. Dan is het lastig om pakken kattenbakkorrels en zakken kattenvoer mee te krijgen. ik heb nog geen commentaar van mijn buren gehad dat ze het vervelend vonden. ze snappen het juist dat ik het op die manier doe. en daar ben ik dan ook blij mee. het is trouwens bij ons wel zo dat het gevraagd wordt of je het aan wilt nemen. ik heb ook aantal keer een pakketje in ontvangst genomen voor de buren.

Gesloten