LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
matthijs12345
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2008 14:49

TNT Post

Ongelezen bericht door matthijs12345 »

Ik heb laatst een harde schijf besteld bij Azerty, nooit problemen met die zaak gehad. Dinsdagmiddag is TNT Post langsgeweest om het pakket te komen bezorgen, er was echter niemand thuis dus de volgende dag zouden ze terugkomen. Toen ik woensdagavond thuis kwam keek ik op hun track&trace systeem om te kijken of ze die dag langs waren geweest om het pakket te bezorgen en volgens dat systeem was dat gebeurd. Bij navraag aan de rest van de familie bleek niemand iets ontvangen te hebben. Dus ik bel ze donderdag op, krijg ik te horen dat ze wel degelijk op dit adres bezorgd hebben en er ook voor getekend is. Ik heb niets ontvangen!

De dame aan de telefoon vertelde me dat ik de afzender (Azerty) de handtekening op moest laten vragen en durfde daarbij te insinueren dat het misschien wel mijn handtekening was die erop stond. Toen ik vanmiddag bericht van Azerty kreeg met de handtekening bleek dat dus absoluut niet de mijne te zijn of die van iemand die ik ken, maar gewoon een krabbeltje in de vorm van een 'M' en is de naam 'Groot' als naam opgeschreven (op het adres stond MC Groot als naam, terwijl mijn echte naam 'de Groot' is). Het lijkt mij dus dat TNT het pakket op een heel verkeerd adres heeft bezorgd en een of andere grapjas daar het pakket heeft aangenomen, ter plekke een handtekening heeft verzonnen en de naam die volgens TNT correct was erbij heeft gezet.

Dus ik vanmorgen weer bellen, verteld de eerste dame me dat het pakket toch niet ondertekend was en dat ze een onderzoek naar de locatie van het pakket in ging stellen, dit zou maximaal 10 werkdagen gaan duren. Omdat ik het wel heel bizar vond dat het pakket volgens haar niet ondertekend was terwijl ik de nephandtekening voor me had liggen, belde ik nog een keer, kreeg ik van een ander te horen dat het WEL ondertekend was en dat het onderzoek maximaal 9 dagen ging duren. (dat laatste is iets kleins, maar klopte dus ook al niet) Voor mij duurt het dus waarschijnlijk meer dan 2 weken voordat ik eindelijk m'n harde schijf heb, als ik al iets krijg. Ik post hier wel hoe het verder gaat want ik verwacht best nog een paar bizarre wendingen, gezien de incompetentie van TNT.

tb
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2005 17:58

Re: TNT Post

Ongelezen bericht door tb »

Dit komt echt veel, veel vaker voor. Wij versturen dagelijks 10-tallen pakketten met tnt. Allemaal met verzekerde verzending, dus men moet tekenen voor ontvangst. Plus wij plakken de tnt stickers erop met de tekst 'alleen op huisadres afleveren'.

geregeld wordt het toch elders aangeboden, dus niet op het aangegeven huisadres. Daarnaast komt het ook zeer geregeld voor dat klanten bij ons claimen niets te hebben gehad. wij vragen dan de handtekening op. Altijd krijgen we dan een kopie van de handtekening.

Er ontstaat dan een patstelling. Immers als verzender kan je niet anders dan concluderen dat het in ontvangst is genomen. Bij ons komt dit toch algauw een keer of 15 per week voor......

Jouw leverancier kan dan een claim indienen bij tnt. Is immers verzekerd. Zij keren dan uiteindelijk de inkoopprijs van het artikel uit aan je leverancier. Alle andere kosten en dergelijke kan hij naar fluiten.

Tijdspad is in de regel algauw een week of 6 alvorens de tnt tot die conclusie komt. De uiteindelijke betaling duurt vaak nog enkele weken langer.

Totdat je leverancier zwart op wit heeft dat het pakket zoek is en zij dus de inkoopkosten zullen voldoen zullen zij waarschijnlijk niet veel richting u doen. Wij doen het althans niet.

martri
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2008 18:09

Re: TNT Post

Ongelezen bericht door martri »

ik heb ook moeilijkheden met tnt postpakketbezorging
er is op 28 december 2007
er zou een pakket (ter waarde van 55 euro ) bij mij bezorgd zijn
maar de tnt meneer blijkt het dus bij mijn voordeur in een centrale hal
gezet het is dus niet bij de buren afgeven ook niet dat ik het op het postkantoor kan halen
*deur staat zo wat de hele dag open vanwege kinderen van boven
dit is dus klacht 1
18 januari 2008 weer precies het zelfde (waarde 45 euro )
nu heb ik al een heel wat brieven naar hen toe gestuurd ze kunnen het dus niet vergoeden door dat er niet extra verzekerd is
maar het is wel een fout van de tnt meneer
dat gaat erbij niet in want anders betaald de tntmeneer maar van zijn salaris
en daarna zal hij het nooit meer zo doen

ik hoop dat jullie hier een beetje wijs uit kunnen worden


tnt pakketpost ik ben er helemaal misslijk van

martri
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2008 18:09

Re: TNT Post

Ongelezen bericht door martri »

ik heb ook moeilijkheden met tnt postpakketbezorging
er is op 28 december 2007
er zou een pakket (ter waarde van 55 euro ) bij mij bezorgd zijn
maar de tnt meneer blijkt het dus bij mijn voordeur in een centrale hal
gezet het is dus niet bij de buren afgeven ook niet dat ik het op het postkantoor kan halen
*deur staat zo wat de hele dag open vanwege kinderen van boven
dit is dus klacht 1
18 januari 2008 weer precies het zelfde (waarde 45 euro )
nu heb ik al een heel wat brieven naar hen toe gestuurd ze kunnen het dus niet vergoeden door dat er niet extra verzekerd is
maar het is wel een fout van de tnt meneer
dat gaat erbij niet in want anders betaald de tntmeneer maar van zijn salaris
en daarna zal hij het nooit meer zo doen

ik hoop dat jullie hier een beetje wijs uit kunnen worden


tnt pakketpost ik ben er helemaal misslijk van

alfatrion
Berichten: 21966
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TNT Post

Ongelezen bericht door alfatrion »

De consument kan gemakkelijk bewijzen dat hij het product niet heeft ontvangen door zijn handtekening op te sturen. Vervolgens moet de verkoper dan handelen. Wat er tijdens de verzending gebeurt is immers voor risico van de verkoper.

De koper kan in dit soort gevallen een ingebrekenstelling sturen met daarin een redelijke termijn om tot nakoming te komen. Na die periode is de verkoper in verzuim en kan de koper de koop ontbinden, de wettelijke rente eisen over het geen hij reeds betaald heeft, schadevergoeding, en/of nakoming eisen.

Bij een koop op afstand is de verkoper, tenzij anders is overeengekomen, in verzuim als de koper het product 30 dagen.

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: TNT Post

Ongelezen bericht door sabskie »

Het is altijd wat met die tnt.

Ik wordt er ook zo beroerd van. Pakjes worden afgegeven bij buren, bel ik bij de buren aan en die hebben het pakje dan niet. Of er moet voor een pakje getekend worden en dan geven ze het nog bij buren af. T gaat soms om hele dure producten en tnt gaat er maar mee om alsof het een stukje papier is.

Ik ben door de tnt al 4 pakjes kwijtgeraakt en het heeft mij een hoop geld en problemen gekost.

Gesloten