LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toestanden met Free Record Shop online.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Leeuwinnetje405
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2012 13:54

Toestanden met Free Record Shop online.

Ongelezen bericht door Leeuwinnetje405 »

Ik was begin juni 2012 op zoek naar een specifiek album.
Daarvoor ben ik naar verschillende winkels gegaan, waaronder 2 vestigingen van Free Record Shop. Maar nergens was het (nieuw verschenen) album te krijgen.

Iets eerder had ik al gezien dat Free Record Shop (Afkorting FRS) de cd wel online te koop had. Kosten: € 12,50 euro.

Na mijn teleurstelling in de echte winkels besloot ik op 5 juni om de cd toch maar online te bestellen.
Helaas was de prijs inmiddels een euro duurder geworden: € 13,50 euro. Maar dat nam ik voor lief, en bestelde de cd.
Levering volgens de website:
"Op werkdagen voor 15:00 uur besteld morgen in huis"

Fijn, dan zou ik 'm voor mijn verjaardag nog in huis hebben :)
Dus ik bestelde netjes ruim voor 15.00 uur. En wachtte de volgende dag en de dag erop ter vergeefs bij de brievenbus.

Pas op 7 juni ontving ik een verzendbevestiging, en op 8 juni werd er geleverd.

Op zich kon ik me daar nog niet zo druk om maken. Het kan gebeuren dat alles wat langer duurt.


Ik maakte de verpakking open... En tot mijn verbazing zat er een totaal andere cd in. Niet eens van dezelfde artiest.

Direct contact opgenomen met de klantenservice.
En dagen moeten wachten op antwoord... Op 11 juni kreeg ik reactie:
"U kunt het artikel in de originele verpakking samen met de factuur/pakbon retour sturen via een DHL servicepoint bij u in de buurt"
"Het artikel wordt alsnog naar u verzonden. U kunt het morgen 12.06 thuis verwachten."

Dus ik heb keurig dezelfde dag nog het retourformulier ingevuld en dit inclusief de factuur/pakbon in de verpakking gestopt, de verpakking weer gesloten en wat kosten gemaakt om bij het DHL service punt te komen om hun fout weer te herstellen.

Ondertussen was de cd op de webwinkel alweer een euro in prijs gedaald... Dus mensen die een dag na mijn originele besteldatum de cd hebben besteld, hadden 'm niet alleen meerdere dagen eerder in huis, maar ook nog goedkoper. Beetje zuur.

Enfin, ik wachtte geduldig op mijn nieuwe cd, die op 12 juni zou komen.
12 Juni verstreek... Geen pakje... 13 juni ook niet.... 14 juni ook niet.
Eindelijk, op 15 juni ontving ik weer een pakje van Free Record Shop.
10 Dagen ná mijn originele bestelling ontving ik pas de juiste cd.

Ik helemaal blij...
Niet wetende dat de ellende toen eigenlijk pas begon.
Want ze hadden er een 0,00 euro factuur bij gestopt.

Ja, dat is lastig betalen natuurlijk.

Op 27 juni ontving ik een betaalherinnering, voor de 'acceptgiro die we u 2 weken geleden hebben toegezonden'.
Wat nooit is gebeurd, behalve die 0,00 euro factuur die bij de goede zending zat.


Ik heb hier direct weer melding van gemaakt bij de klantenservice.
Met de vraag of ze me een factuur toe wilde zenden. Omdat ik nog niets ontvangen had.

En daarbij het verzoek of ze misschien de prijs als blijk van goede wil wilden aanpassen, omdat ik toch zo lang op het product hebt moeten wachten, extra moeite heb moeten doen (en kosten heb gemaakt) om het door hun verkeerd gestuurde product te retourneren. En omdat het product in de tussentijd natuurlijk ook een euro goedkoper was geworden.

"Wat vervelend dat u de factuur retour gezonden heeft"
Kreeg ik als reactie.
Tja, het was nota bene de klantenservice ZELF die me vertelde dat ik die factuur met de eerste foutieve zending retour moest sturen!

De factuur zou alsnog toegezonden worden.
Maar dat is vervolgens niet gebeurd.

Precies een week later heb ik er toch nog een email achteraan gestuurd.. Met de vraag waar die factuur nou zou blijft.
Het antwoord volgde een aantal dagen later: "Dat kan tot twee weken duren Mevrouw".



Dus ik wacht rustig af.... En t/m vandaag is er nog steeds geen factuur per post of per email binnengekomen. En ook op het overzicht van mijn account op de website kan ik geen factuur vinden, behalve die van 0,00 euro.


Wat ik vandaag WEL ontving is een betaalherinnering, plus maankosten van 2,- euro van de factuur die nog openstaat, die ik nooit ontvangen heb.





Er stonden dit keer wel rekening gegevens en een betaalkenmerk bij.
Dus ik heb (dan maar zonder factuur) de rekening maar betaald. En de maankosten (ook al zijn ze niet terecht) onder protest voldaan.


Toch nog maar een email naar de klantenservice gestuurd... Dat ik het vreemd vind dat ik een aanmaning krijg voor een rekening die ze me tot op heden niet gestuurd hebben.

Maar de hoop dat mijn mail überhaupt serieus genomen wordt, zit er bij mij niet meer in.


Ik heb de afgelopen tien jaar voor vele duizenden euro's aan originele cd's en dvd's bij Free Record Shop besteed. Maar na deze ervaring zal ik er nooit meer een aankoop doen. Ontzettend jammer dat ze klanten, en zeker trouwe klanten, gewoon aan de kant zetten en als oud vuil behandelen.

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Toestanden met Free Record Shop online.

Ongelezen bericht door alian_dus »

Jeetje wat een gedoe.
Ik heb zoiets zelf ook wel eens meegemaakt, toen zat er helemaal geen cd in het hoesje.
Netjes in folie maar gewoon geen cd erin... Leg dat maar eens uit aan de klantenservice.
Gelukkig hoefde ik toen niets terug te sturen, maar kreeg ik een nieuw exemplaar toegestuurd.

Ik hoop voor je dat je alsnog naar tevredenheid een reactie van frs krijgt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Toestanden met Free Record Shop online.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Leeuwinnetje405 schreef: Eindelijk, op 15 juni ontving ik weer een pakje van Free Record Shop.
10 Dagen ná mijn originele bestelling ontving ik pas de juiste cd.

Ik helemaal blij...
Niet wetende dat de ellende toen eigenlijk pas begon.
Want ze hadden er een 0,00 euro factuur bij gestopt.

Ja, dat is lastig betalen natuurlijk.

Op 27 juni ontving ik een betaalherinnering, voor de 'acceptgiro die we u 2 weken geleden hebben toegezonden'.
Wat nooit is gebeurd, behalve die 0,00 euro factuur die bij de goede zending zat.
Dus u krijgt een rekening van 0 euro en trekt niet aan de bel?
Zoals ik het lees heeft u 12 dagen gewacht en pas nadat u een hernnering krijgt gaat u weer bellen en doen.
Ook niet heel slim van uzelf.

Leeuwinnetje405
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2012 13:54

Re: Toestanden met Free Record Shop online.

Ongelezen bericht door Leeuwinnetje405 »

De correcte factuur zou nog toegezonden worden...
Dan ga ik er vanuit dat dat inderdaad ook gebeurd. En ik heb inderdaad daarover contact opgenomen en mij werd inmiddels tot 3x toe toegezegd dat de factuur toegezonden zou worden.
Is alleen nooit gebeurd ;)

alfatrion
Berichten: 21966
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Toestanden met Free Record Shop online.

Ongelezen bericht door alfatrion »

5 juni CD besteld.
7 juni ontvangstbevestiging ontvangen.
8 juni heeft men een andere CD afgeleverd.
11 juni heft men (schriftelijk) aangegeven dat je de CD terug moest sturen inclusief de factuur via een DHL servicepoint. (Altijd aangetekend versturen! Je hebt ook een retentierecht d.w.z. dat je het product onder je mag houden totdat je het goede product en de verzendkosten vergoed zijn.)
12 juni heb je het product terug gestuurd.
15 juni heb je de CD ontvangen met een nul euro factuur.
27 juni heb je een herinnering ontvangen voor de factuur van 8 juni.
Verder heb je herhaaldelijk gevraagd om een correcte factuur.
17 juli heb je een aanmaning ontvangen waarbij de rekening verhoogt is met 2 euro.

Het bedrijf had pas recht op betaling na 15 juni. De verzendkosten mag je verrekenen met de factuur. De aanmaningskosten ben je niet verschuldigd, omdat het bedrijf je vroeg om de factuur terug te zenden, je nooit een correcte factuur hebt ontvangen en er per 1 juli een nieuwe wet van kracht is gegaan waaruit volgt dat je hier waarschijnlijk eerst een ingebrekestelling had moeten ontvangen en daarna nog een tweede aanmaning. In ieder geval heb je zeker recht op één kosteloze factuur.

Mijn advies is om de factuur te betalen minus de verzendkosten en minus de twee euro aanmaningskosten. Op meer heeft Free Record Shop simpelweg geen recht. Zeg dat de prijs van de CD incl. verzendkosten tien euro was en de retour verzendkosten acht euro bedragen, dan moet je nu twee euro betalen.

ECI Webcare
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 okt 2010 13:47
Locatie: Vianen
Contacteer:

Re: Toestanden met Free Record Shop online.

Ongelezen bericht door ECI Webcare »

Wat vind ik het vervelend om te horen dat er van alles fout is gegaan met allereerst je bestelling en daarna ook met de betaling.
Ik wil je graag een kortingscode aanbieden om een en ander te compenseren.
Stuur even je gegevens in een mail naar [email protected] zodat ik dit voor je in orde kan maken, svp ter attentie van Marion Mannaerts.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Toestanden met Free Record Shop online.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ECI?? IS DAT FRS?


rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Toestanden met Free Record Shop online.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bedankt! heb dit gemist,niet dat het wereld nieuws is ,maar :wink:
wel leuk om te weten..

bedankt :wink:

Leeuwinnetje405
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2012 13:54

Re: Toestanden met Free Record Shop online.

Ongelezen bericht door Leeuwinnetje405 »

ECI Webcare schreef:Wat vind ik het vervelend om te horen dat er van alles fout is gegaan met allereerst je bestelling en daarna ook met de betaling.
Ik wil je graag een kortingscode aanbieden om een en ander te compenseren.
Stuur even je gegevens in een mail naar [email protected] zodat ik dit voor je in orde kan maken, svp ter attentie van Marion Mannaerts.
Bedankt voor de reactie. Ik ben net terug van vakantie, en heb zojuist een email verstuurd.
Het email adres moet trouwens voluit geschreven worden (freerecordshop.nl ipv frs.nl), want ik kreeg 'm gelijk retour met een foutmelding.


Overigens is tot op heden de factuur nog steeds niet geleverd.
Niet digitaal en ook niet via post.

Leeuwinnetje405
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2012 13:54

Re: Toestanden met Free Record Shop online.

Ongelezen bericht door Leeuwinnetje405 »

* Update *

Via het email adres dat ik van Free Record Shop hier op het forum ontving, hebben we het wel zeer netjes af kunnen handelen.

De aanmaningskosten heb ik terug gekregen.
En er is me een voucher aangeboden.

Deze heb ik inmiddels besteed en die transactie is perfect afgehandeld. :D


Alleen de factuur van de originele bestelling is nooit meer toegezonden. Maar daar kan ik wel mee leven 8)

Gesloten