LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tommy Teleshopping
Tommy Teleshopping
Ik heb helaas slechte ervaringen met tommyteleshopping. Ruim 5 weken geleden heb ik een bestelling geplaatst op de website, een eenmalige machtiging afgegeven en heb nog steeds niets ontvangen. Ik heb al 3 keer gebeld op het 0900-nummer wat 35 eurocent per minuut kost. Afdeling klantenservice is niet te bereiken. Ik kreeg steeds te horen dat ik de eerst volgende was in de wachtrij en zo z.s.m. geholpen werd indien er een medewerker vrij komt. Verder heb je de optie om terug gebeld te worden. Ik heb voor die optie gekozen en dan word je niet meer teruggebeld, op 1 keer na maar toen belde ze na 3 dagen. Ik heb toen de situatie uitgelegd en kreeg te horen dat ze een leveringsprobleem hebben. Ik heb daar wel begrip voor maar waarom wordt dat niet bij op de website vermeld? Ik bedoel, ik zal dan niet de enige zijn die dan naar dat dure 0900-nummer gaat bellen om te vragen waar de bestelling blijft. Bij de 2e poging (na 3 weken wachten) bel ik naar de bestellijn want ik krijg bij het nummer vd klantenservice wederom een bandje dat ik de eerstvolgende ben, overtuigd de medewerker dat ik volgende week mijn bestelling binnen zal hebben.
Na 3,5 weken krijg ik een brief dat de automatische afschrijving niet gelukt is omdat waarschijnlijk een verkeerd rekeningnr. of naam opgegeven is. Dit klopt niet omdat ik een screenshot heb gemaakt van het ingevulde webformulier en alles staat correct ingevuld. Afin, ik heb toch maar het bedrag vorig week overgemaakt via telebankieren maar nog steeds geen respons. Dit is voor mij in ieder geval de 1e en de laatste keer dat ik bij hun iets besteld heb want ik heb er geen vertrouwen meer in.
Na 3,5 weken krijg ik een brief dat de automatische afschrijving niet gelukt is omdat waarschijnlijk een verkeerd rekeningnr. of naam opgegeven is. Dit klopt niet omdat ik een screenshot heb gemaakt van het ingevulde webformulier en alles staat correct ingevuld. Afin, ik heb toch maar het bedrag vorig week overgemaakt via telebankieren maar nog steeds geen respons. Dit is voor mij in ieder geval de 1e en de laatste keer dat ik bij hun iets besteld heb want ik heb er geen vertrouwen meer in.
Re: Tommy Teleshopping
Ik weet natuurlijk niet wat u besteld heeft. Maar al deze teleshoppings, zoals: suus, tellsell, tommy en andere teleshoppings is 1 groot bedrijf met veel klachten.
kijk maar eens op trosradar site en kassa, de klachten blijven daar ook stromen.
Ik denk dat u lang kunt wachten op uw bestelling.
kijk maar eens op trosradar site en kassa, de klachten blijven daar ook stromen.
Ik denk dat u lang kunt wachten op uw bestelling.
Re: Tommy Teleshopping
Ik wou dat ik dat ik dit eerder had gelezen, het lijkt mijn eigen verhaal wel....ik weet nu dat ik mijn 55 euro wel kan vergeten en de bestelling wel nooit zal ontvangen.....(true cover) nou ja als de zalf net zo werkt als het bedrijf ...
Re: Tommy Teleshopping
Beste mensen hierbij een voorbeeld van de responstijd, als je via email Tommy Teleshopping probeert te benaderen:
From: [email protected]
To: [email protected]
Date: Mon, 28 Sep 2009
Subject: RE: Vraag/Opmerking voor
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw email berichten wij u het volgende:
Door omstandigheden hebben wij uw vraag/verzoek niet eerder kunnen
beantwoorden waarvoor onze welgemeende excuses.
Indien uw vraag/verzoek nog relevant is verzoeken wij u om dit bericht te
beantwoorden. Is uw vraag reeds opgelost dan mag u dit bericht als niet
ontvangen beschouwen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Kind regards,
Met vriendelijke groet,
Cynthia Schrauwers
Medewerker Klantenservice
Van: [email protected]
Verzonden: zondag 16 augustus 2009
Aan: Klantenservice Suus en Tommy
Onderwerp: Vraag/Opmerking voor
Hallo,
Ik heb 2 weken geleden een bestelling bij jullie geplaatst maar tot op heden nog niets mogen ontvangen. Ik vind het jammer dat ik van jullie ook geen bericht heb ontvangen over de levertijd en eventuele uitloop daarvan. Graag zou ik willen weten waar ik aan toe ben. Bellen naar jullie klantenservice heeft me ook niet veel wijzer gemaakt. Kunnen jullie me misschien via deze weg in kennis stellen wanneer ik de producten mag ontvangen?
From: [email protected]
To: [email protected]
Date: Mon, 28 Sep 2009
Subject: RE: Vraag/Opmerking voor
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw email berichten wij u het volgende:
Door omstandigheden hebben wij uw vraag/verzoek niet eerder kunnen
beantwoorden waarvoor onze welgemeende excuses.
Indien uw vraag/verzoek nog relevant is verzoeken wij u om dit bericht te
beantwoorden. Is uw vraag reeds opgelost dan mag u dit bericht als niet
ontvangen beschouwen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Kind regards,
Met vriendelijke groet,
Cynthia Schrauwers
Medewerker Klantenservice
Van: [email protected]
Verzonden: zondag 16 augustus 2009
Aan: Klantenservice Suus en Tommy
Onderwerp: Vraag/Opmerking voor
Hallo,
Ik heb 2 weken geleden een bestelling bij jullie geplaatst maar tot op heden nog niets mogen ontvangen. Ik vind het jammer dat ik van jullie ook geen bericht heb ontvangen over de levertijd en eventuele uitloop daarvan. Graag zou ik willen weten waar ik aan toe ben. Bellen naar jullie klantenservice heeft me ook niet veel wijzer gemaakt. Kunnen jullie me misschien via deze weg in kennis stellen wanneer ik de producten mag ontvangen?
Re: Tommy Teleshopping
Status ruim 9 weken na bestelling:
Inmiddels heb ik in de afgelopen weken met veel pijn en moeite i.v.m.de hoge telefoonkosten en slechte bereikbaarheid) telefonisch contact gehad met verschillende medewerkers van de klantenservice. Om precies te zijn dit er 4 geweest. Alle 4 gaven mij steeds hetzelfde antwoord: de belofte dat het bestelde artikel over een week in mijn bezit zal zijn. Gisteren (de 4e keer dus) heb ik aangegeven er geen vertrouwen meer in te hebben aangezien deze belofte al meerdere malen aan mij gemaakt is. Ik geef aan mijn geld teruggestort te willen krijgen en medewerker van de klantenservice belooft dit in orde te maken.
Ik ben benieuwd. Tot de volgende update zal ik maar zeggen....
Inmiddels heb ik in de afgelopen weken met veel pijn en moeite i.v.m.de hoge telefoonkosten en slechte bereikbaarheid) telefonisch contact gehad met verschillende medewerkers van de klantenservice. Om precies te zijn dit er 4 geweest. Alle 4 gaven mij steeds hetzelfde antwoord: de belofte dat het bestelde artikel over een week in mijn bezit zal zijn. Gisteren (de 4e keer dus) heb ik aangegeven er geen vertrouwen meer in te hebben aangezien deze belofte al meerdere malen aan mij gemaakt is. Ik geef aan mijn geld teruggestort te willen krijgen en medewerker van de klantenservice belooft dit in orde te maken.
Ik ben benieuwd. Tot de volgende update zal ik maar zeggen....
Re: Tommy Teleshopping
Het word steeds belachelijker....na 9 weken komen ze nu bij mij met de schokkende mededeling dat ik mijn bestelling al 3 weken geleden al bezorgd zou hebben gekregen! je zou er toch hartkloppingen van krijgen zo, zo boos word ik hier van!
En nu willen ze een copy van mijn identiteitskaart om via de recherche na te gaan waar mijn pakketje is gebleven! ooit zoiets belachelijks gehoord?
En nu willen ze een copy van mijn identiteitskaart om via de recherche na te gaan waar mijn pakketje is gebleven! ooit zoiets belachelijks gehoord?
Re: Tommy Teleshopping
Hallo allemaal,
Nou het lijkt ons verhaal wel.
Wij hebben ook iets besteld bij Tommy teleshopping, op 25-08-09 is het bedrag van onze rekening gehaald en we hebben tot nu toe nog nooit iets ontvangen.
We zijn al wel ruim 20 euro verder aan belkosten maar niemand kan je helpen.
Vanmorgen heeft mijn man weer gebeld en toen werd er dood leuk verteld dat het op een ander huisnummer is geleverd wat helemaal niet bestaat.
Toen mijn man vroeg hoe nu verder werd er aangegeven dat hij maar een kopie van id moest opsturen en dat het verder ons probleem is.
Nou ik vind dit vreselijk en begrijp dan ook niet zo goed dat hier niet iets aan gedaan kan worden.
Wij zijn ten einde raad en weten het niet meer, "wie kan ons helpen "
Mvgr,
Ria
Nou het lijkt ons verhaal wel.
Wij hebben ook iets besteld bij Tommy teleshopping, op 25-08-09 is het bedrag van onze rekening gehaald en we hebben tot nu toe nog nooit iets ontvangen.
We zijn al wel ruim 20 euro verder aan belkosten maar niemand kan je helpen.
Vanmorgen heeft mijn man weer gebeld en toen werd er dood leuk verteld dat het op een ander huisnummer is geleverd wat helemaal niet bestaat.
Toen mijn man vroeg hoe nu verder werd er aangegeven dat hij maar een kopie van id moest opsturen en dat het verder ons probleem is.
Nou ik vind dit vreselijk en begrijp dan ook niet zo goed dat hier niet iets aan gedaan kan worden.
Wij zijn ten einde raad en weten het niet meer, "wie kan ons helpen "
Mvgr,
Ria
Re: Tommy Teleshopping
Hallo,
Ik heb ook zo'n mooi verhaal over deze organisatie:
Bij mij leverde Tommy Teleshopping een geannuleerde bestelling toch uit en uiteraard was het bedrag inclusief bezorgkosten een paar weken daarvoor afgeschreven (storneren ging niet vanweg het feit dat het hier ging om een eenmalige machtiging).
Op mijn e-mail hierover kreeg ik onmiddellijk reactie van Cynthia Schrauwers van de afdeling klantenservice. Met de welgemeende excuses, want er was iets misgegaan tijdens een storing van hun systeem. Mij werd in dezelfde e-mail toegezegd dat 14 dagen na het retourneren van het artikel het totaal bedrag, inclusief bezorgkosten en de kosten die ik moest maken voor het retourneren, zou worden teruggestort.
Dat gebeurde natuurlijk niet en dus heb ik ze daaraan helpen herinneren en na 38 dagen werd alleen het bedrag van het artikel teruggestort.
Vervolgens heb ik ze in de afgelopen 4 weken middels 4 e-mails en een bericht op de site helpen herinneren aan de eerder gemaakte afspraak. De klantenservice (?) van Tommy Teleshopping zwijgt echter in alle talen en neemt inmiddels niet eens meer de moeite om op deze berichten te reageren, laat staan dat het resterende bedrag naar mij overgemaakt wordt.
Mijn advies is: niets bestellen bij deze organisatie.
Ik heb ook zo'n mooi verhaal over deze organisatie:
Bij mij leverde Tommy Teleshopping een geannuleerde bestelling toch uit en uiteraard was het bedrag inclusief bezorgkosten een paar weken daarvoor afgeschreven (storneren ging niet vanweg het feit dat het hier ging om een eenmalige machtiging).
Op mijn e-mail hierover kreeg ik onmiddellijk reactie van Cynthia Schrauwers van de afdeling klantenservice. Met de welgemeende excuses, want er was iets misgegaan tijdens een storing van hun systeem. Mij werd in dezelfde e-mail toegezegd dat 14 dagen na het retourneren van het artikel het totaal bedrag, inclusief bezorgkosten en de kosten die ik moest maken voor het retourneren, zou worden teruggestort.
Dat gebeurde natuurlijk niet en dus heb ik ze daaraan helpen herinneren en na 38 dagen werd alleen het bedrag van het artikel teruggestort.
Vervolgens heb ik ze in de afgelopen 4 weken middels 4 e-mails en een bericht op de site helpen herinneren aan de eerder gemaakte afspraak. De klantenservice (?) van Tommy Teleshopping zwijgt echter in alle talen en neemt inmiddels niet eens meer de moeite om op deze berichten te reageren, laat staan dat het resterende bedrag naar mij overgemaakt wordt.
Mijn advies is: niets bestellen bij deze organisatie.
Re: Tommy Teleshopping
Nou dames, jullie kunnen nog wel even.
Ik zit al 4,5 maand te wachten en heb mijn bestelling nog steeds
niet binnen. Met regelmaat gebeld naar de klantenservice maar
daar wordt je alleen maar afgesnauwd dat je je mond moet houden.
Ook bij mij is het bedrag al op 28 okt. afgeschreven waar dus doodleuk
op staat dat de levering binnen 21 dagen zal zijn. Nou mooi niet.
Het is gewoon in één woord schandalig dat dit allemaal maar zo kan.
Ik zit al 4,5 maand te wachten en heb mijn bestelling nog steeds
niet binnen. Met regelmaat gebeld naar de klantenservice maar
daar wordt je alleen maar afgesnauwd dat je je mond moet houden.
Ook bij mij is het bedrag al op 28 okt. afgeschreven waar dus doodleuk
op staat dat de levering binnen 21 dagen zal zijn. Nou mooi niet.
Het is gewoon in één woord schandalig dat dit allemaal maar zo kan.
Re: Tommy Teleshopping
Jullie zijn allemaal zwaar belazerd. Heel vervelend.
Re: Tommy Teleshopping
Jammer dit allemaal te horen.....
Ik zelf heb er wel goede ervaringen mee....
Omstreeks een maand geleden had ik iets besteld voor de kerst en gisteren heb ik het pakket binnengekregen...Voor de kerst!
Zelf ben ik erg goed geholpen door de mensen aa de telefoon.
Spijtig dat het voor jullie anders is gelopen en ik kan me voorstellen dat jullie niet meer zullen bestellen bij dat soort bedrijven....
Ik zelf heb er wel goede ervaringen mee....
Omstreeks een maand geleden had ik iets besteld voor de kerst en gisteren heb ik het pakket binnengekregen...Voor de kerst!
Zelf ben ik erg goed geholpen door de mensen aa de telefoon.
Spijtig dat het voor jullie anders is gelopen en ik kan me voorstellen dat jullie niet meer zullen bestellen bij dat soort bedrijven....
Re: Tommy Teleshopping
ongelovelijk zeg...........na 3 maandenlang afgesnauwd te zijn aan de telefoon heb ik toch maar mijn id naar hen opgestuurd en zijn zij er (volgens hun) achter dat mijn pakketje zoek is geraakt bij tnt ! Ze hebben mij hier over gebeld en de volgende dag werd mijn pakketje hier afgeleverd...........!
Ik ben blij dat ik het nu eindelijk binnen heb maar zal nooit en te nimmer meer iets bestellen wat ik van te voren moet betalen!!!!!!!!!
Ik ben blij dat ik het nu eindelijk binnen heb maar zal nooit en te nimmer meer iets bestellen wat ik van te voren moet betalen!!!!!!!!!
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Tommy Teleshopping
Een ding snap ik niet.
Waarom zou U, als besteller, een (kopie van) ID moeten laten zien?
Zij, de winkel/leverancier, zijn opdrachtgever transporteur (Bezorg dit pakje bij dhr/mevr X). Dus, als dhr/mevr. X meld - ik heb het niet ontvangen - dan dient de opdrachtgever (Tommy teleshopping) uit te zoeken waar het is- en is die kopie nergens voor nodig.
Mogelijk worden deze kopieen nog ergens anders voor gebruikt.
Houd daarom uw gegevens goed in de gaten - want dit is op zijn zachtst gezegd "verdacht" gedrag.
Waarom zou U, als besteller, een (kopie van) ID moeten laten zien?
Zij, de winkel/leverancier, zijn opdrachtgever transporteur (Bezorg dit pakje bij dhr/mevr X). Dus, als dhr/mevr. X meld - ik heb het niet ontvangen - dan dient de opdrachtgever (Tommy teleshopping) uit te zoeken waar het is- en is die kopie nergens voor nodig.
Mogelijk worden deze kopieen nog ergens anders voor gebruikt.
Houd daarom uw gegevens goed in de gaten - want dit is op zijn zachtst gezegd "verdacht" gedrag.
Re: Tommy Teleshopping
Naar mijn weten hebben ze een kopie van ID alleen nodig als er een onderzoek wordt opgestart bij TNT ivm het "verloren" pakket...... Lijk mij ergens wel logisch, als ik zo het verhaal lees. Anders zou ik het ook niet weten...Waarom zou U, als besteller, een (kopie van) ID moeten laten zien?
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Tommy Teleshopping
@Sue - maar dat snap ik dan dus niet.
Want - wie verzend het pakket?
Als een pakket weg is, kan de opdrachtgever (verzender) een opsporing verzoeken. Daarvoor is het ID van de ontvanger niet nodig.
Dan nog - is er iemand die zijn/haar ID heeft moeten meesturen met de bestelling? Dan is het dus helemaal zonder waarde - want hoe weet je of dat het juiste ID is?
Want - wie verzend het pakket?
Als een pakket weg is, kan de opdrachtgever (verzender) een opsporing verzoeken. Daarvoor is het ID van de ontvanger niet nodig.
Dan nog - is er iemand die zijn/haar ID heeft moeten meesturen met de bestelling? Dan is het dus helemaal zonder waarde - want hoe weet je of dat het juiste ID is?
Re: Tommy Teleshopping
Triest, wacht nu al 5 maanden. Heb de bestelling vandaag maar geannuleerd.
Helaas 5 maanden ergernis voor niets. Jammer dat er zo weinig gedaan kan worden tegen dit soort praktijken.
Helaas 5 maanden ergernis voor niets. Jammer dat er zo weinig gedaan kan worden tegen dit soort praktijken.
Re: Tommy Teleshopping
Het distributiecentrum, voor zover ik weet via insiders hebben ze het klantenservice, bestellijn enz...gescheiden van het magazijn. Magazijn bevindt zich ergens anders.Guardian72 schreef:@Sue - maar dat snap ik dan dus niet.
Want - wie verzend het pakket?
Als een pakket weg is, kan de opdrachtgever (verzender) een opsporing verzoeken. Daarvoor is het ID van de ontvanger niet nodig.
Dan nog - is er iemand die zijn/haar ID heeft moeten meesturen met de bestelling? Dan is het dus helemaal zonder waarde - want hoe weet je of dat het juiste ID is?
Ik kan me niet voorstellen dat je een kopie ID bij de bestelling moet meesturen, als je de bestelling niet hebt.. Of begrijp ik het verkeerd?
Jij hebt het over de juiste ID, ze hebben toch de gegevens van de klant??? Dat kunnen ze toch controleren?
Re: Tommy Teleshopping
Goh, ik denk dat ik ook kan fluiten naar mijn centen.
Moet er niet iets gebeuren bij de televisiezenders die deze rotzooi uitzenden (het idee van het niet meer mogen uitzenden van die leenreclames!)
Moet er niet iets gebeuren bij de televisiezenders die deze rotzooi uitzenden (het idee van het niet meer mogen uitzenden van die leenreclames!)
Re: Tommy Teleshopping
Hallo allemaal,
Jullie hoeven helemaal nooit te fluiten naar je geld als er zoiets gebeurd...mits je op tijd bent om het terug te halen natuurlijk.
Ook ik heb besteld bij Tommy op 11 november. Ook ik kreeg niks, het geld werd wel afgeschreven.
Vorige week heb ik gewoon via mijn bank het geld laten terughalen. Bij de ING kan dit online, bij de Rabobank gewoon even een belletje, binnen een paar minuten gepiept. Volgens mij heb je 2 maanden om dit te doen (weet niet zeker).
Na het terughalen heb ze gemaild dat ik de bestelling annuleer en mijn geld heb teruggehaald, omdat ze in gebreke blijven. Ik heb zojuist een mail gehad dat ze de bestelling hebben geannuleerd.
Dus als je iets vooruit moet betalen, kun je dat gerust doen, je kunt het altijd terughalen en je middelvinger opsteken naar organisaties als Tommy Teleshopping.
Jullie hoeven helemaal nooit te fluiten naar je geld als er zoiets gebeurd...mits je op tijd bent om het terug te halen natuurlijk.
Ook ik heb besteld bij Tommy op 11 november. Ook ik kreeg niks, het geld werd wel afgeschreven.
Vorige week heb ik gewoon via mijn bank het geld laten terughalen. Bij de ING kan dit online, bij de Rabobank gewoon even een belletje, binnen een paar minuten gepiept. Volgens mij heb je 2 maanden om dit te doen (weet niet zeker).
Na het terughalen heb ze gemaild dat ik de bestelling annuleer en mijn geld heb teruggehaald, omdat ze in gebreke blijven. Ik heb zojuist een mail gehad dat ze de bestelling hebben geannuleerd.
Dus als je iets vooruit moet betalen, kun je dat gerust doen, je kunt het altijd terughalen en je middelvinger opsteken naar organisaties als Tommy Teleshopping.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Tommy Teleshopping
@ Daphne,
dat kan, als je via automatische incasso betaald hebt.
Je hebt 56 dagen na datum afschrijving.
Als de bank moeilijk doet (eenmalig kan niet terug of zo) ga dan persoonlijk langs (neem ID mee) en meld dat het teruggeboekt MOET worden.
Laat gelijk een selectieve blokkade op dat rekeningnummer aanbrengen wegens onrechtmatig incasseren - en klaar ben je.
dat kan, als je via automatische incasso betaald hebt.
Je hebt 56 dagen na datum afschrijving.
Als de bank moeilijk doet (eenmalig kan niet terug of zo) ga dan persoonlijk langs (neem ID mee) en meld dat het teruggeboekt MOET worden.
Laat gelijk een selectieve blokkade op dat rekeningnummer aanbrengen wegens onrechtmatig incasseren - en klaar ben je.