LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Marco Werlang

Tono ondergoed!

Ongelezen bericht door Marco Werlang »

Hallo allemaal,

16 september 2011 kreeg ik, ongevraagd, een pakje in de brievenbus met 2 onderbroeken en een T-shirt van Tono Classics.
Vervolgens kreeg ik een maand later weer een pakje met daarin nog eens 2 onderbroeken.
Aangezien ik deze spulen nooit besteld heb ben ik er verder niet achteraan gegaan en heb ook geen aktie ondernomen.
Na 6 aanmaningen kreeg ik 17 december 2012 een brief van incassoburo Certin dat ik binnen 7 dagen een bedrag van €69,93 moet betalen.
Dit bedrag is inclusief €40,01 buitengerechtelijke kosten.
Na telefonisch kontakt met Certin hebben ze aangegeven de procedure voort te zullen zetten.
Vandaag 16 januari 2013 wederom een brief (dagtekening 14-01-2013) van incassoburo Certin gekregen met de mededeling om binnen 5 dagen na dagtekening een bedrag van €69,99 te betalen.
Wordt dit bedrag niet betaald zal ik een dagvaarding ontvangen waarvan de totale kosten €238,93 zullen zijn.

Kan iemand mij advies geven aangezien ik niet weet wat ik nu moet doen!!!!

Mvrgr Marco

ArneLH
Contacteer:

Re: Tono ondergoed!

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik stuur je een pm.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Is dit tegenwoordig de nieuwe manier van reageren ?? Via PM's ??

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Teunbosseman schreef:Is dit tegenwoordig de nieuwe manier van reageren ?? Via PM's ??
Geen idee, zou het?
Marco Werlang schreef:Na telefonisch kontakt met Certin hebben ze aangegeven de procedure voort te zullen zetten.
Wat wat is er in dit telefoongesprek besproken?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ArneLH schreef:
Teunbosseman schreef:Is dit tegenwoordig de nieuwe manier van reageren ?? Via PM's ??
Geen idee, zou het?

Blijkbaar zou het ja.....duh.

Zie het de laatste tijd steeds meer voorbij komen, een ander mag de inhoud niet weten en eventueel zijn /haar voordeel doen ??

Beijing2008

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Marco Werlang schreef:Hallo allemaal,

16 september 2011 kreeg ik, ongevraagd, een pakje in de brievenbus met 2 onderbroeken en een T-shirt van Tono Classics.
Vervolgens kreeg ik een maand later weer een pakje met daarin nog eens 2 onderbroeken.
Aangezien ik deze spulen nooit besteld heb ben ik er verder niet achteraan gegaan en heb ook geen aktie ondernomen.
Na 6 aanmaningen kreeg ik 17 december 2012 een brief van incassoburo Certin dat ik binnen 7 dagen een bedrag van €69,93 moet betalen.
Na telefonisch kontakt met Certin hebben ze aangegeven de procedure voort te zullen zetten.
Vandaag 16 januari 2013 wederom een brief (dagtekening 14-01-2013) van incassoburo Certin gekregen met de mededeling om binnen 5 dagen na dagtekening een bedrag van €69,99 te betalen.
Wordt dit bedrag niet betaald zal ik een dagvaarding ontvangen waarvan de totale kosten €238,93 zullen zijn.

Kan iemand mij advies geven aangezien ik niet weet wat ik nu moet doen!!!!

Mvrgr Marco
Marco, is heel makkelijk; je stuurt Tono een aangetekend schrijven , dat je, aangezien je niets hebt besteld, je ze hartlijk dankt voor het kado, en dat ze met alle plezier onbestelde kado's mogen blijven sturen. Het Incasso buro stuur je hetzelfde, met de mededeling dat je een klacht in zult dienen wegens poging tot afpersing. Wedden dat je niks meer hoort? Er zijn zo legio bedrijven die 'gratis'iets sturen, en dan blijkt dat je zogenaamd akkoord bent gegaan met een abonnement.
Zie discussieover oa Nederlans Muntenhuis en Amsterdamsch Muntkantoor.Na mijn aankomdiging van een aangifte niks meer gehoord...

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

2 x een aangetekende brief vind ik te duur voor ondergoed dat ongevraagd toegestuurd is.
Mail + desnoods de inhoud van die mail ook per reguliere post.

Gebruik de zoekfunctie van dit forum en lees over Tono, incassokosten, dagvaardingen enz. Zorg dat jij weet hoe 1 en ander in elkaar steekt, zodat je goed beslagen ten ijs komt ipv onwetend onterecht te betalen.

Beijing2008

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Jolijn schreef:2 x een aangetekende brief vind ik te duur voor ondergoed dat ongevraagd toegestuurd is.
Mail + desnoods de inhoud van die mail ook per reguliere post.

Gebruik de zoekfunctie van dit forum en lees over Tono, incassokosten, dagvaardingen enz. Zorg dat jij weet hoe 1 en ander in elkaar steekt, zodat je goed beslagen ten ijs komt ipv onwetend onterecht te betalen.
Goedkoper dan de juridische kosten, en met aangetekend schrijven heb je bewijs!Ik heb de genoemde bedrijven ook een schade claim gestuurd, jammer genoeg hebben ze nooit geld overgemaakt....

Jolijn

Juridische kosten die waarschijnlijk nooit komen.
Als je (ook) een mail verstuurt heb je tevens bewijs van de inhoud.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is de verkoper die stelt dat er een overeenkomst tot stand is gekomen, dus het is de verkoper die dit zal moeten bewijzen. Het is dus helemaal niet cruciaal om bewijs te hebben.

Overigens levert het versturen van een brief per aangetekende post levert minder sterk bewijs op dan je zou denken. Als de verkoper de envelop aanneemt dan kan hij altijd beweren dat deze leeg was. En als de verkoper geen thuis geeft, kan hij altijd beweren dat hij nooit bericht heeft ontvangen.

Bovendien levert het aangetekend versturen geen garantie op dat een bedrijf niet alsnog naar de rechter stapt.
Marco Werlang schreef:Kan iemand mij advies geven aangezien ik niet weet wat ik nu moet doen!!!!
Ik zou een brief sturen waarin je de overeenkomst en incassokosten betwist. Dit soort telefoongesprekken zou ik altijd stilzwijgend opnemen.
Marco Werlang schreef:Na 6 aanmaningen kreeg ik 17 december 2012 een brief van incassoburo Certin dat ik binnen 7 dagen een bedrag van €69,93 moet betalen.
Het bedrijf moet kunnen bewijzen dat er:
a) een overeenkomst gesloten is; en
b) dat je een ingebrekestelling hebt ontvangen; en
c) dat je een veertiendaagse aanmaning hebt ontvangen.
Wil ze recht hebben op de maximale incassokosten van € 40,00.

Hettie26

Ongelezen bericht door Hettie26 »

Even voor alle zekerheid Provea is een dochteronderneming van Tono?

Van Certincasso ontving ik een brief in dec. dat Provea een vordering op mij had, gelijk gemailt, dat ik niets bestelt nog ontvangen had.
Antwoord : ik had wel iets bestel en zeker ontvangen.
Opnieuw gemaild, dat dit echt niet het geval was, zeker niet bestelt nog ontvangen!
AntwoordOnze cliente stelt dat er op 19 oktober 2012 een product is geleverd op de ......
Indien u deze bestelling niet geplaatst heeft, is er sprake van fraude. U dient dan aangifte te doen van deze persoonsfraude bij de politie. Indien dit het geval is, verwachten wij binnen 7 dagen een kopie van uw aangifte te ontvangen.
Wanneer dit niet het geval is, kunt u een betalingsregeling met ons treffen. Ook dan verwachten wij binnen 7 dagen bericht te ontvangen.
Tot slot willen wij benadrukken dat de vordering open blijft staan tot er een volledige betaling is gedaan of een er bewijs is aangeleverd waaruit blijkt dat de vordering ongegrond is. Zodoende loopt het incassoproces door.
Hoogachtend,
Certin Incasso B.V.
J. de Jong

Mijn antwoord: Ik hoef niets te bewijzen! Uw client moet bewijzen dat ik iets bestelt heb en ontvangen!

Geen antwoord meer tot 14-01-2013 weer brief met hierin de dreiging van een dagvaarding.
Er staat in de brief dat zij niets meer van mij gehoord hebben, en op verscheiende wijzen overige contactpogingen ondernomen, helaas zonder resultaat. Nooit iets van ze gehoord ook geen antwoord op mijn e-mail.
Vandaag maar weer gemailt, dat zij maar moeten komen het die dagvaarding, ik laar me niet bedreigen, en ga zeker niets betalen. Dan maar een rechtszaak.
Iemand anders ervaring met Provea en Certinincasso?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Marco Werlang schreef: Aangezien ik deze spulen nooit besteld heb ben ik er verder niet achteraan gegaan en heb ook geen aktie ondernomen.
Dit vind ik wel vreemd. Je ontvangt tot 2x toe spullen die jij niet besteld hebt, zat ongetwijfeld ook een schrijven/accept bij, en je laat het gewoon gaan??

ayinde

Ongelezen bericht door ayinde »

Beste,

Ik heb gisteren zonder dat ik het weet, of heb besteld ook een pakketje ontvangen van deze onderbroeken leverancier (TONO). Inmiddels veel verhalen gelezen van lotgenoten, nu wederom de vraag. Hoe kan ik het beste handelen om hiervan af te komen. Heb geen zin om lang met deze flopfirma verder te gaan.

1) het pakket terugsturen, zonder beschrijving.
2) reageren via de mail/telefoon.
3) niet reageren!
4) of een brief sturen met enkele voorbeelden vanuit RADAR, met de mededeling dat ik RADAR inschakel.
5) indien ik wel het pakket terugstuur dan geeft men (hopelijk van niet) de indruk dat ik het ontvangen, er zitten veel hiaten in de communicatie naar TONO.(wel of niet terugsturen??)

Met vriendelijke groet,
Frans

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ik zou in een korte mail aangeven dat je iets van ze ontvangen hebt waar je niet om gevraagd hebt en ze vragen wat zij willen dat je ermee doet.

ayinde

Ongelezen bericht door ayinde »

Oké zou ik kunnen overwegen, maar is het niet gevaarlijk als wel je reageert, dan zien ze wel dat je het ontvangen hebt, er zit wel een risico achter om te reageren. Net zo als je zou betalen,dan weten ze dat je overstag kunt gaan. NAW gegevens!!
Voorstel: bellen of mailen om hiervan af te komen, en dreigen met juridische stappen in combinatie met RADAR is wellicht een optie!

Jolijn

Er kan natuurlijk ook een bekende van je, jouw adres opgegeven hebben.
Wat je ook doet, in elk geval geen kosten maken, niet bellen, telefoneren haalt helemaal niks uit.
Dreigen met juridische stappen lijkt me een beetje overdreven, je hebt alleen maar 1 keer iets ontvangen dat je niet besteld hebt.

Willemien72

Ongelezen bericht door Willemien72 »

Oh jee....heb net mijn eerste bestelling binnen en meteen het geld over gemaakt.
Ik kende dat bedrijf verder niet maar schrok van alle negatieve reakties op dit forum.
Heb dan ook meteen een mail naar ze gestuurd met de mededeling dat ik niet ongevraagd goederen van hen wil ontvangen zonder dat ik iets besteld heb. Ben benieuwd wat ze zullen antwoorden.

Lveera

Ongelezen bericht door Lveera »

@Hettie26

Ook ik wordt geintimideerd door Certin incasso buro, twee weken geleden werd ik ineens verrast met een incasso brief. Ik heb toen contact opgenomen en er werd beweerd dat ik in jan een bestelling zo hebben geplaats en ontvangen van Provea. Dit heb ik dus niet en heb toen ook gevraagd of ze een bestel en afleverings bevestiging hadden als onderbouwing voor de vordering. Ieder Jan met de Korte achternaam kan namelijk wel zo veel beweren en een incasso inschakelen. Deze had Certin incasso buro niet en zouden wel bij de gerechtelijke stukken boven water komen.

Dat vond ik nogal intimiderend en ben best wel boos geworden dat zij zonder enig bewijs incasso's aannemen. Ik heb naderhand gemaild dat ze hun opdrachtgever maar moesten vertellen dat ik het dan graag voor laten komen, zodat ik de stukken van de bestelling en aflevering van provea dan ook eens te zien krijg.

Gisteren kreeg ik daarop weer een brief van Certin, waarin gedreigd wordt met een dagvaarding met de eventuele kosten van bijna 300,- Euro.

Certin incasso buro dreigt, intimideerd en pers mensen af zonder enig bewijs!

Wordt tijd dat provea en al die vage incasso burootjes die met hun in zee gaan eens flink worden aangepakt. Slaat werkelijk nergens op, zit te denken om er een aangifte van te gaan doen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lveera schreef:er werd beweerd dat ik in jan een bestelling zo hebben geplaats en ontvangen van Provea. Dit heb ik dus niet en heb toen ook gevraagd of ze een bestel en afleverings bevestiging hadden als onderbouwing voor de vordering. Ieder Jan met de Korte achternaam kan namelijk wel zo veel beweren en een incasso inschakelen. Deze had Certin incasso buro niet en zouden wel bij de gerechtelijke stukken boven water komen.
Alleen al deze reactie van dit oplichtersclubje (een ander woord heb ik er niet voor) is m.i. al voldoende reden om aan te nemen dat men bewust valse facturen, en dus ook valse vorderingen stuurt.
Wie eist, bewijst - en als men nu al aangeeft "we laten het pas voor de rechter zien" is men m.i. niet te goeder trouw. Ik zou serieus overwegen aangifte te doen van oplichting en (poging tot) afpersing door deze cowboys.
Lveera schreef:Dat vond ik nogal intimiderend
Ben ik met je eens. Is het ook - je zou zelfs kunnen stellen dat het bedreigend is (of als zodanig word ervaren)
Lveera schreef:Gisteren kreeg ik daarop weer een brief van Certin, waarin gedreigd wordt met een dagvaarding met de eventuele kosten van bijna 300,- Euro.
Weer dreiging en intimidatie - afpersing dus. Overweeg serieus aangifte te doen - lijkt me dat je voldoende grond hebt.

Lveera schreef:Wordt tijd dat provea en al die vage incasso burootjes die met hun in zee gaan eens flink worden aangepakt. Slaat werkelijk nergens op, zit te denken om er een aangifte van te gaan doen.
Is Certin niet onderdeel van Provea ? Zou zomaar eens kunnen.

wiltin

Ongelezen bericht door wiltin »

De incasso trein gaat nog verder.
Ooit jaren geleden ook eens onderbroeken van Tono ontvangen.
Heb hier verder niets aan gedaan, na een jaar of 2 incasso's gekregen via Certin ook hier niet op gereageerd. Weer een jaar later een paar drijgende aanmaningen van Provea ontvangen, ook hier verder niet op gereageerd. En wat schetst mijn verbazing? 2 jaar later, aanmaningen van Intrum Justitia met als opdrachtgever: Provea. Nu wel gereageerd en Intrum het vaderlijke advies gegeven min niet lastig te vallen met ongefundeerde incasso's. Tot op heden niets meer gehoord.

Gesloten