LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG post bezorging pakket bij buren

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
dae

TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door dae »

Via een kinderkleding site op internet heb ik een pakkteje besteld (broek en trui) voor mijn zoon. Dit pakket is volgens de TPG post afgeleverd. Maar ik heb het nooit ontvangen. Het pakket zou bij de buren afgegeven zijn maar geen van mijn buren heeft iets aangenomen voor mij. Via de afzender heb ik een formulier op laten sturen. Na een aantal keren navragen zegt de TPG post nu dat ze nooit geen navraag formulier hebben ontvangen! Het is een normale gang van zaken dat zij pakketjes afleveren bij buren wanneer de geadresseerde niet thuis is. Zij laten dan geen bericht achter bij de geadresseerde! Wat ik erg belachelijk vind. De afzender heeft alle medewerking verleend om het pakket te traceren maar die krijgt ook niets voor elkaar.
Zijn er meer mensen die klachten hebben over de TPG pakketbestelling?? ik had ook al 20 euro voor het pakket betaald.

Graag uw reacties

DAEH

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Klopt,

PTT levert af bij de buren. Heb zelf diverse malen post aangenomen voor buurman. PTT laat soms wel en soms geen bericht achter.

Neem nu nooit meer post aan voor de buren. 1 keer getekend voor een pakket namens de buren (bij DHL) en 's avonds overhandigt. Vervolgens betaald de buurman NIET en beweerd dat hij het nooit ontvangen heeft. Je zal maar zo'n buurman hebben!!!!

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens de voorwaarden van TPG mogen ze het bij de buren afleveren. De afzender kan echter een speciale sticker op de zending plakken 'Alleen bezorgen bij geadresseerde' of iets dergelijks.

Postkantoren hebben deze sticker wel maar TPG loopt er niet mee te koop.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Probeer het eens wat verder in de straat....bij ons leveren ze gerust 4 deuren verder een pakket af hoor!

Fleur

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Fleur »

Bij ons leverd de post ook wel pakjes af voor mijn buren en dan doen ze altijd een briefje in de bus dat ze het pakje bij mij kunnen afhalen of wij brengen het. We hebben er nog nooit problemen mee gehad.En de postbode weet het al en brengt de pakjes dan naar mij.Zo kan het ook.!!!!!!! Fleur

cyrill h a p zeguers

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door cyrill h a p zeguers »

Laatst heb ik ook een pakje moeten ontvangen. (Soms wordt dit wel bij mijn buren afgegeven geen probleem tot nu toe). Dit laatste pakje werd niet afgegeven maar terug naar het sorteer centrum genomen.Ik heb wel een briefje van de bezorger ontvangen dat ik het de volgende dag kon ophalen bij het postkantoor. Maar ik moest de inhoud nu hebben. Dus opgebeld met het hoofd van de pakketdienst, hij zegt en beweerd dat het absoluut niet is toegestaan dat een tpg medewerker pakjes of brieven op een ander adres/nummer afgeeft .En inderdaad zegt de een het mag wel en de ander vind van niet .Plak een stikker met 'geen post aan buren afgeven aub' op je deur. Zeg dit tegen hun dan is er geen ruzie.Worden ze wel kwaad dan weet je dat ze graag alles van je willen weten de nieuwsgierige aagjes (vlees in de kuip) groetjes v cz.

Lucifer

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Lucifer »

Tot nog toe(20jaar)heeft TPG nooit een pakketje bij de buren afgeleverd.maw "je wordt genaaid" maar niet door TPG waarschijnlijk door de leverancier die het pakketje wel bij 1 of ander buur dumpt.

DJ

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door DJ »

Ik bestel wekelijks mijn platen online bij een distributiecentrum.
Het komt weleens voor dat ik op moment van bezorging niet thuis ben om het pakketje aan te nemen.
Omdat ik laat bezorgen onder rembours dien ik mij te legitimeren en cash te betalen bij overhandiging.
Het is tot op heden ( inmiddels 8 jaar verder ) nog niet overkomen dat de betreffende persoon het pakketje met duurzame vinyl bij de buurman heeft afgeleverd.
Rembours kost wel extra, maar zekerheid is duurder :wink:

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

In Dordrecht gebeurt het regelmatig dat ze pakketten bij de buren afgeven. En wat nog veel erger is is dat ze geen berichtje bij mij in de bus doen bij wie ze het afgeleverd hebben.

Ik heb gelukkig een goede relatie met mijn buren maar je zal er maar mot mee hebben. Dan ben je je pakje met inhoud waarschijnlijk ook kwijt. Ik heb hier al meerdere malen over geklaagd bij de ptt.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Als je dat niet wilt dan moet je daarover , bij de verzender hierover klagen.
De meeste zullen dan een vermelding niet bij buren op hun pakket vermelden.
Bepaalde verzenders doen dit altijd doen.
Bijvoorbeeld met medicijnen of p-o-r-n-o is dat altijd.
Onder rembours of verzekering is het nooit toe gestaan .
Elke postbode die dit toch doet is gewoon in overtreding.

Voor al het andere waar het wel mag moet de postbode of chauffeur
een briefje (kennisgeving) waar het naar toe is gegaan achterlaten.

Deze regels heeft selektvracht ook.Met andere verzenders is dat vaak ook maar daar heb ik geen ervaring mee.

dvdboxshop

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door dvdboxshop »

Ook wij maken het als bedrijf regelmatig mee dat de tpg, ondanks de sticker die wij plakken alleen huisadres gewoon bezorgt bij de buren.
Als wij hierover klagen krijgen we telkens het standaard antwoord, dat het word doorgespeeld naar het betreffende bezorgkantoor.
Dit is echt het enigste standaard antwoord wat je als bedrijf krijgt.
Verder horen wij nooit meer wat en blijft het regelmatig voorkomen.
Zelfs leveringen ter waarde van bijna 100 euro van onze groothandel waar wij voor moeten tekenen, worden gewoon bij de buren afgeleverd.
De leterlijke woorden van de tpg bezorger tegen onze buren waren :
kan u het even aanpakken anders moet ik 2 keer rijden.
Dit is echt te gek voor woorden bijna 1000 euro aan goederen zo maar ff ergens afgeven ondanks dat wij moeten tekenen voor ontvangst.
Ook op deze klacht hebben wij nooit een redelijke reactie gehad, alleen de standaard mail we sturen u klacht door.
Het word tijd dat de tpg eens een echte concurent krijgt in nederland, je betaald een vermogen aan verzendkosten maar ze doen vervolgens niet waar je voor betaald.

Ton

www,dvdboxshop,nl

lilly

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door lilly »

op een aantal soorten pakjes ( bv van het NCI ) staat b.g.g.b ofwel bij geen gehoor buren, op deze manier hoopt de verzender dat het pakje zo snel mogelijk bij de geaddreseerde aankomt. Bij pakjes van bijvoorbeeld de Pabo staat dit nooit, hier staat duidelijk op Alleen Huisadres.
dat het af en toe wel fout gaat daar kan TPG niets aan doen, het is nou eenmaal zo dat een postbode zelfstandig werkt, van het sorteren van de post op het postkantoor, tot aan het bezorgen van de post in uw brievenbus. Dan zouden er dus mensen aangenomen moeten worden die de postbodes in de gaten gaan houden, en bij voorkeur ze de hele dag volgen.. dit lijkt mij niet mogenlijk..

in elk bedrijf zijn er mensen die er een potje van maken..

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Maar er dient altijd een bericht bij de geadresseerde achtergelaten bij welke buur het pakje is afgeleverd!


EX_TPG

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door EX_TPG »

Dan zouden er dus mensen aangenomen moeten worden die de postbodes in de gaten gaan houden, en bij voorkeur ze de hele dag volgen.. dit lijkt mij niet mogenlijk
..

Dat gebeurt wel degelijk hier .
Niet elke dag uiteraard maar wel regelmatig .
Toegeven ieder rayon en soms ook nog de sorteercentrum heeft weer zijn eigen regels en werkwijze..Dus dat zullen ze niet overal doen denk ik.
En er is heus wel concurentie .TPG is niet de enigste die pakketten bezorgd . UPS en selektmail(vracht) bijvoorbeeld zitten in de dezelfde markt.
En zo zijn er nog meer.
Alleen op brieven tot 100G is er dadelijk nog monopolie .
http://www.marktregulering.nl/content/p ... es/Kok.pdf

Plientje
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2004 10:29

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Plientje »

Gebeurt 'bezorging bij buren' ook in flats? Ik kan me voorstellen dat bij een huis, wanneer er iemand niet thuis is de postbode het bij het huis ernaast probeert (waar ik overigens geen voorstander van ben) maar in een flat?

Mr. T.

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Mr. T. »

Over: Poststukken en de bezorging op een adres vlakbij.

Wij verzenden meer dan 2500 poststukken en pakketten per jaar en vinden het makkelijker als de bestemde poststukken bij degene aankomt waarvoor het bedoeld is... Logisch toch?!
Maar: helaas is niet iedereen thuis op het moment van bezorging. De buren is een redelijk goede optie máár TPG-post dient dan wél een formulier achter te laten bij de oorspronkelijk geadresseerde. Gelukkig gebeurt dan ook vaak.

Maar helaas gebeurt het 'bij de buren bezorgen' niet altijd en belandt het pakket (na een tweede aanbieding?!) op een afhaalkantoor.
Soms vergeet (of zo) de dienstdoende bezorger een 'geel briefje' bij de geadresseerde achter te laten, hoe dan ook, de geadresseerde is niet op de hoogte van het pakket.

Lastig, want de verzendkosten terug moeten wij betalen en dan nog een keer verzenden (dat is dus 3 x verzendkosten voor hetzelfde pakket!!)

Het aantal poststukken wat er bij ons vandaan komt en 'verdwaald' is minimaal, het is minder dan 3 per jaar. De tracktrace website is helaas niet altijd goed bijgewerkt en moeten wij ook bellen naar dat dure 0900 nummer. Dat zou verbeterd moeten worden. Post bezorgen is toch business van de TPG? Daar hoort ook serviceverlening bij volgens mij.
En briefpost met rekeningen die niet ontvangen zijn, ik denk er het mijne over.....

Mr. T.

Anitaatje

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Anitaatje »

Het wordt tijd dat TPG post eens aangepakt wordt.Pakketten die niet aankomen,brievenbuspost wat niet aankomt,danwel vernield en opengemaakt wordt bezorgd!(zonder een of ander begeleidend briefje!)
Brievenbus post wat er behoorlijk wat dagen over doet om te arriveren bij de geadresseerde.Spreek uit ervaring.Kost mij een hoop geld en TPG Post z'n zakken maar vullen.Kijk eens op de E-Bay prikborden of bij Marktplaats.Ik heb niets te vrezen van mijn internet aan-of-verkopen.Destemeer Van TPG Post.Maar schijnbaar is TPG Post HEILIG!!!.

erwinzdl72
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2004 17:51

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door erwinzdl72 »

ik wou even reageren op het pakket afleveren bij de buren

als het goed is staat op een pakket BGG buren of alleen huisadres
daar wordt meestal wel aangehouden merk ik zelf.
Ik heb ook wel eens gemerkt dat mensen zeiden het niet ontvangen te hebben maar dat de afzender geoon niks verstuurd heeft

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Heidy »

Wij hebben ook wel eens post aangenomen.
Er kwamen 2 pakketjes, 1 voor de ene buurvrouw de ander was voor de andere buurvrouw.
Toen ik `s avonds bij hun aanbelden keken ze me verbaast aan.
Ze hadden geen briefje in de bus gekregen.
Ik vind dat dit niet kan. Ik geef de pakketjes wel af, maar voor hetzelfde geld kan ik ze houden.

Gesloten