LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweedehands verkopen via bol.com retour na bekijken DVD

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ilojem

Tweedehands verkopen via bol.com retour na bekijken DVD

Ongelezen bericht door ilojem »

Zolangzamerhand denk ik dat ik er maar mee stop. Behalve de bekende problemen dat je er nagenoeg niets aan overhoudt, is het volgende me nu 2x overkomen.

Iemand koopt via bol.com een DVD tweedehands bij je. Je handelt keurig, verpakt en verzendt dezelfde dag nog. Na een paar dagen krijg je een retourmelding. De DVD is bekeken en mag dus blijkbaar weer terug. Ok, ik krijg hem terug voor de volgende verkoop maar ik heb ondertussen wel de verzendkosten betaald!

Het is een prima idee om een retourtermijn in te stellen, bij maar tweedehands verkoop van DVD's die dus niet meer gesealed zijn, is het knap waardeloos. Reactie van bol.com? Boeken kan je ook lezen en in de retourtermijn terugsturen. Mja.

Hebben jullie hier ook last van?

rozemarijntje

Re: Tweedehands verkopen via bol.com retour na bekijken DVD

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Doe het via marktplaats?
Heb je niet dat termijn gedoe...

Kan me voorstellen dat je baalt,tja er zijn mensen,die profiteren

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Volgens mij is dit een inherent risico van het retoursysteem bij dit soort producten. Er zijn altijd mensen die "gebruik" maken van de mogelijkheden. Het alternatief zou zijn om de retourmogelijkheid af te schaffen maar dat lijkt me vanuit de koper gezien weer niet wenselijk. Als je dat doet komen er aan de verkoperskant weer dubieuze figuren die spullen mooier voorstellen dan ze zijn....

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Da's het ondernemersrisico wat je neemt als je besluit een handeltje via Bol op te zetten. Wil je dit voorkomen, zul je via mp of soortgelijk moeten gaan verkopen.

Gesloten