LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vanvoordeel.nl / OutletPlanet leveren niet
-
Vanvoordeel.nl / OutletPlanet leveren niet
Op 22-8-2011 heb ik een bestelling geplaatst op de website vanvoordeel.nl. Deze is betaald en zou binnen ca 6 werkdagen geleverd worden. Een reactie op een email komt er niet. Na telefonisch contact op te willen nemen is het nr buiten gebruik en ook de mail wordt niet beantwoord. Inmiddels is gebleken dat het bedrijf vanvoordeel.nl (beheert door RTL) geen zaken meer doet met OutlandPlanet sinds 1 september en mijn mail wordt weer doorgestuurd. En niet beantwoord.. Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder, en is nu mijn vraag: hoe krijg ik mijn geld terug?
-
- Contacteer:
Re: Vanvoordeel.nl / OutletPlanet leveren niet
U heeft besteld en betaald aan 'vanvoordeel.nl'?monique2011 schreef:Op 22-8-2011 heb ik een bestelling geplaatst op de website vanvoordeel.nl. Deze is betaald en zou binnen ca 6 werkdagen geleverd worden. Een reactie op een email komt er niet. Na telefonisch contact op te willen nemen is het nr buiten gebruik en ook de mail wordt niet beantwoord. Inmiddels is gebleken dat het bedrijf vanvoordeel.nl (beheert door RTL) geen zaken meer doet met OutlandPlanet sinds 1 september en mijn mail wordt weer doorgestuurd. En niet beantwoord.. Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder, en is nu mijn vraag: hoe krijg ik mijn geld terug?
Dan is het hun verantwoording om geld terug te betalen, danwel alsnog te leveren.
Formeel hebben ze 30 dagen - dus als die termijn verlopen is, is men in gebreke - dan is het zaak om het terug te gaan eisen, en desnoods, als men niet reageert, aangifte te doen.
Eventueel als alternatief contact (WHOIS):
Ook geven ze [email protected] als contact adres - dus mail hen, en CC die anderen.Domeinnaam vanvoordeel.nl
Status actief
Houder CLT-UFA S.A.
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar RTL Nederland B.V.
Technische contactpersonen [email protected]
Volgens de contactpagina zijn ze van 'kijkshop':
https://vanvoordeel.nl/contact
Dus kan je eventueel daar ook nog melden.
-
- Contacteer:
Ik 'won' een kortingsbon van Vanvoordeel.nl
Een nijdig berichtje terug - wat moet ik hiermee als jullie toch niet leveren..
Kreeg ik dit antwoord:
Een nijdig berichtje terug - wat moet ik hiermee als jullie toch niet leveren..
Kreeg ik dit antwoord:
Mogelijk dat iemand hier wat mee kan.Hartelijk dank voor uw reactie via onze site www.vanvoordeel.nl
Kijkshop heeft pas een samenwerkingsverband met vanvoordeel sinds 01-09-2011. Voor uw klachten kunt u het beste contact opnemen met onderstaand emailadres.
[email protected].
Heeft u klachten van bestellingen die naar 1 September zijn geplaatst dan horen wij graag van u.
Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.
[quote="monique2011"][/quote]
nvt
nvt
Laatst gewijzigd door moleman op 21 sep 2011 00:11, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
@ Moleman,
vanvoordeel.nl is de verantwoordelijke.
Onder hun vlag is de bestelling gedaan.
Hoe leuk ook - maar kijkshop staat hier buiten.
vanvoordeel.nl is de verantwoordelijke.
Onder hun vlag is de bestelling gedaan.
Hoe leuk ook - maar kijkshop staat hier buiten.
Even een stukje uit hun voorewaarden:
Maar om kort te gaan. Je hebt besteld bij en betaald aan "vanvoordeel" en zij zijn dus in gebreke gebleven door niet te leveren. Ze komen af met de spulllen of storten terug.
Je rechten staan op onderstaande link beschreven. Die website is er niet voor nix.
consumentenwet:
http://www.consuwijzer.nl
Zie ook dat artikel 4.Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
Maar om kort te gaan. Je hebt besteld bij en betaald aan "vanvoordeel" en zij zijn dus in gebreke gebleven door niet te leveren. Ze komen af met de spulllen of storten terug.
Je rechten staan op onderstaande link beschreven. Die website is er niet voor nix.
consumentenwet:
http://www.consuwijzer.nl
Mensen, bestel niet meer bij Vanvoordeel of Outletplanet!
Ik had iets besteld dat blijkbaar via Outletplanet liep. Zou binnen een week worden bezorgd. Na twee week nog niks. Reacties van klantenservice zijn barslecht. Ik kreeg de mededeling dat ik naar outletplanet moest omdat vanvoordeel niks kon doen, ik heb het daar toch besteld of wat?! eindeloos van kastje naar muur gestuurd. Annuleren was niet meer mogelijk volgens de medewerker. De bank gevraagd om de betaling te blokkeren (dit is mogelijk mensen!!!! indien je bewijsmateriaal meestuurt kan je je geld terugkrijgen). Na een hoop gedoe krijg ik een mail dat de order niet meer beschikbaar is en ik het geld terug krijg.. lekker op tijd. Vertrouw deze handel voor geen meter. Service is belabberd, niemand neemt verantwoordelijkheid en je ontvang alleen een mailadres voor klachten, waar nooit op wordt gereageerd.
WAT EEN KNUDDE BEDRIJF! niet te vertrouwen
Ik had iets besteld dat blijkbaar via Outletplanet liep. Zou binnen een week worden bezorgd. Na twee week nog niks. Reacties van klantenservice zijn barslecht. Ik kreeg de mededeling dat ik naar outletplanet moest omdat vanvoordeel niks kon doen, ik heb het daar toch besteld of wat?! eindeloos van kastje naar muur gestuurd. Annuleren was niet meer mogelijk volgens de medewerker. De bank gevraagd om de betaling te blokkeren (dit is mogelijk mensen!!!! indien je bewijsmateriaal meestuurt kan je je geld terugkrijgen). Na een hoop gedoe krijg ik een mail dat de order niet meer beschikbaar is en ik het geld terug krijg.. lekker op tijd. Vertrouw deze handel voor geen meter. Service is belabberd, niemand neemt verantwoordelijkheid en je ontvang alleen een mailadres voor klachten, waar nooit op wordt gereageerd.
WAT EEN KNUDDE BEDRIJF! niet te vertrouwen
Dit sturen ze naar iedereen, lekker makkelijk om je problemen zo af te schuiven, je hebt toch werkelijk bij hun besteld?! Op dit mailadres wordt toch geen reactie gegeven.
Mogelijk dat iemand hier wat mee kan.[/quote]Hartelijk dank voor uw reactie via onze site http://www.vanvoordeel.nl
Kijkshop heeft pas een samenwerkingsverband met vanvoordeel sinds 01-09-2011. Voor uw klachten kunt u het beste contact opnemen met onderstaand emailadres.
[email protected].
Heeft u klachten van bestellingen die naar 1 September zijn geplaatst dan horen wij graag van u.
Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.
Mensen! Het gaat hier NIET over Outletplanet. Maar over VANVOORDEEL.NLingez schreef:Mensen, bestel niet meer bij Vanvoordeel of Outletplanet!
Vanvoordeel.nl doet geen zaken meer met Outletplanet.
Algemene voorwaarden, art 2 "Indentiteit van de ondernemer"
Vanvoordeel.nl is een gezamenlijk initiatief van Kijkshop B.V. en RTL Nederland. Derhalve zijn de algemene voorwaarden van Kijkshop B.V. van toepassing.
Kijkshop B.V.
Handelend onder de naam/namen: Kijkshop
Vestigings- & bezoekadres:
Schimminck 12
5301 KR Zaltbommel
Telefoonnummer: 0900-9800 (€ 0,25 per minuut)
Bereikbaarheid: Vanaf maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:30 uur
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 11017557
BTW-identificatienummer: NL002720887B01
-
Ook ik ben " slachtoffer " van Outlet Planet. Ik heb daar 1 maart een tuinset gekocht voor de trouwdag van mijn ouders. Deze was op voorraad dus was er geen enkel probleem om het kado op tijd in huis te hebben. Bestelling gedaan, betaald, en bevestiging gekregen dat bestelling en betaling in goede orde ontvangen was.
Wanneer ik na een dag of vier mail ( want bellen lukt niet), om te vragen of mijn spullen toch écht wel op tijd geleverd gaan worden, omdat het een kado was, kreeg ik een mailtje waarin stond:
Goedendag.
Excuses voor de vertraging
Ik vraag het intern na voor u
Met het verzoek u per mail te informeren.
Met vriendelijke groeten Mieke
WWW.outletplanet.nl
A merken B prijzen
Dit bericht kreeg ik trouwens standaard bij elk mailtje dat ik stuurde, dus was dus gewoon een automatisch bericht!!!
In ieder geval kreeg ik de volgende dag de melding dat bij klaarmaken van verzending, en controle voorraad de tuinset niet op voorraad was, en bij de leverancier in order stond, maar............deze zouden over drie dagen binnen zijn bij Outlet Planet, dus hoefde me geen zorgen te maken, de tuinset zou op tijd geleverd worden voor het feest.
Om een lang verhaal kort te maken....
Ik was het na 4 weken zo zat, het feest was allang geweest, en ondertussen hadden we ook al dagen lekker weer, ( leuk om dan lekker buiten op de tuinset te kunnen zitten die je voor je trouwdag gekregen hebt........) dat ik gemaild heb dat ik de tuinset wilde annuleren, en dat ik mijn geld terug wil. Allemaal de standaard reactie opgekregen, maar géén antwoord op mijn vraag, en toch zeker geen geld terug !!!!! Krijg ik een week later ineens een mail dat de tuinset verzonden is !!!, en een dag later wordt hij geleverd. Ik was eigenlijk zo blij dat de set er eindelijk was, dat ik dacht nou laat maar zitten, hij is er nu, dus laat maar rusten zo.
Totdat ik de stoelen uit ging pakken. 4 stoelen, één kapot, en stukken afgebroken, en drie onder de krassen beschadigd!!!
Ik boos gemaild in wat voor staat ik de stoelen heb ontvangen, dat ik ze wil retourneren, ( waar je dus altijd 14 dgn recht op hebt), en dat ik mijn geld terug wil. Let wel.....het is MIJN geld!!!
Eerst het standaard mailtje gehad, toen een mail dat de betreffende afdeling het uit zou gaan zoeken, maar dat dat ivm drukte wel even kon gaan duren.
Betreffende afdeling..........????? ik wil gewoon mijn geld terug en de artikelen retourneren.
Hoe kan het nou dat zo'n bedrijf iedereen aan het lijntje houdt, en niemand die er iets aan kan doen ???
Straks ik de termijn om te retourneren voorbij en dan kan ik ze helemaal niet meer terug sturen, en ben ik mijn geld kwijt. ( als dat nu al niet zo is)
Wie heeft er suggesties, wat te doen?
Wanneer ik na een dag of vier mail ( want bellen lukt niet), om te vragen of mijn spullen toch écht wel op tijd geleverd gaan worden, omdat het een kado was, kreeg ik een mailtje waarin stond:
Goedendag.
WWW.outletplanet.nl
A merken B prijzen
Dit bericht kreeg ik trouwens standaard bij elk mailtje dat ik stuurde, dus was dus gewoon een automatisch bericht!!!
In ieder geval kreeg ik de volgende dag de melding dat bij klaarmaken van verzending, en controle voorraad de tuinset niet op voorraad was, en bij de leverancier in order stond, maar............deze zouden over drie dagen binnen zijn bij Outlet Planet, dus hoefde me geen zorgen te maken, de tuinset zou op tijd geleverd worden voor het feest.
Ik was het na 4 weken zo zat, het feest was allang geweest, en ondertussen hadden we ook al dagen lekker weer, ( leuk om dan lekker buiten op de tuinset te kunnen zitten die je voor je trouwdag gekregen hebt........) dat ik gemaild heb dat ik de tuinset wilde annuleren, en dat ik mijn geld terug wil. Allemaal de standaard reactie opgekregen, maar géén antwoord op mijn vraag, en toch zeker geen geld terug !!!!! Krijg ik een week later ineens een mail dat de tuinset verzonden is !!!, en een dag later wordt hij geleverd. Ik was eigenlijk zo blij dat de set er eindelijk was, dat ik dacht nou laat maar zitten, hij is er nu, dus laat maar rusten zo.
Totdat ik de stoelen uit ging pakken. 4 stoelen, één kapot, en stukken afgebroken, en drie onder de krassen beschadigd!!!
Ik boos gemaild in wat voor staat ik de stoelen heb ontvangen, dat ik ze wil retourneren, ( waar je dus altijd 14 dgn recht op hebt), en dat ik mijn geld terug wil. Let wel.....het is MIJN geld!!!
Eerst het standaard mailtje gehad, toen een mail dat de betreffende afdeling het uit zou gaan zoeken, maar dat dat ivm drukte wel even kon gaan duren.
Betreffende afdeling..........????? ik wil gewoon mijn geld terug en de artikelen retourneren.
Hoe kan het nou dat zo'n bedrijf iedereen aan het lijntje houdt, en niemand die er iets aan kan doen ???
Straks ik de termijn om te retourneren voorbij en dan kan ik ze helemaal niet meer terug sturen, en ben ik mijn geld kwijt. ( als dat nu al niet zo is)
Wat betreft die termijn zou ik me niet druk maken: het moment van ontbinding is het moment waarop je dit aangeeft. Je hebt aangegeven dat de bestelling beschadigd is en je zult eerst de gelegenheid tot reparatie/vervanging moeten geven, ware het niet dat bij ontbinding dat een en ander zoveel mogelijk terug moet naar de situatie zoals voor sluiten van de overeenkomst.sandra1964 schreef:Straks ik de termijn om te retourneren voorbij en dan kan ik ze helemaal niet meer terug sturen, en ben ik mijn geld kwijt. ( als dat nu al niet zo is)[/b]
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... stand.htmlsandra1964 schreef:Ook ik ben " slachtoffer " van Outlet Planet.
[/b]
@@@
Webshopchecklist
Zie mijn herziene/verbeterde versie op 16 mei 2012.
Maxiem.
Webshopchecklist
Zie mijn herziene/verbeterde versie op 16 mei 2012.
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 16 mei 2012 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
NB:tegen de tijd dat je hiermee klaar bent is het artikel uitverkocht, en niet meer leverbaar.MAXIEM schreef:sandra1964
Achteraf valt hier weinig meer aan te doen, maar om er voor te zorgen dat je de volgende keer niet weer in dezelfde valkuil dondert, raad ik je aan om voorafgaande aan het plaatsen van een een bestelling bij een webshop, eerst grondig vooronderzoek te doen naar de betrouwbaarheid van de webshop met behulp van een checklist.
Met mijn webshopchecklist© krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of onbetrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop heeft haar algemene voorwaarden op de site staan;
-de shop is via de site gemakkelijk bereikbaar;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer (werk)dagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die niet waar;
-google op de naam van de webshop en zoek naar (negatieve) reakties;
-check de reviews op:
http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling
-check of de naam van de shop voorkomt bij:
http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/
-de shop is aangesloten bij de
http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
http://www.keurmerk.info/
-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres (nog) niet wordt vermeld op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist© kunnen geen rechten worden ontleend.
Wat ik wil zeggen. Je kan ook overdrijven. Zoeken naar reviews op Internet is vaak voldoende.Daaruit krijg je al een goed beeld over de (web)shop, (snelheid) levering, klantvriendelijkheid, garantie en aftersales en klachten van evt. klanten. Vermelding adres is logisch alsmede min een telefoonnummer. Mij kan het niet schelen of dat een vast of een mobiel nummer is.
Vwb Ideal. Ik betaal altijd met Ideal, en gaat ook altijd prima.
Vwb de "opgelichtopinternet" website is van een heel andere orde. Het leveren van een defect artikel is geen oplichting,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oplichting
Daarbij zijn klachten niet alleen afkomstig van malafide (web)shops maar ook van bonafide.Bijv. Dixons krijgt op internet ook legio klachten.En die voldoen aan alles dat jij hierboven opnoemt.Politie doet doorgaans niet aan dit probleem., Dwz. Het heeft geen prioriteit.
En vwb Checkwebwinkel heb ik m'n twijfels. Daar staat Outletplanet op populariteit als 3e
http://www.checkwebwinkel.nl/top/5/Outlet-Planet.html
sandra1964 schreef:Ook ik ben " slachtoffer " van Outlet Planet. Ik heb daar 1 maart een tuinset gekocht voor de trouwdag van mijn ouders. Deze was op voorraad dus was er geen enkel probleem om het kado op tijd in huis te hebben. Bestelling gedaan, betaald, en bevestiging gekregen dat bestelling en betaling in goede orde ontvangen was.
Goedendag.
http://WWW.outletplanet.nl
A merken B prijzen
Jaren terug heb ik exact hetzelfde mee gemaakt. Ook qua levering, kapotte spullen, mailtjes en onbereikbaar via de telefoon! Uiteindelijk moest ik er een advocaat achteraan sturen en heeft het nog maanden geduurd..
Een jaar later was ik op een verjaardag. Een buurvrouw van ons vertelde een kado optijd besteld te hebben, maar niet te hebben ontvangen. Ik vroeg natuurlijk direct waar ze het besteld had.. outletplanet.nl..
moleman
Mijn instrument is een hulpmiddel. Meer gewicht moet je er niet aan hangen. En eenieder is heel wel in staat om zelf te bepalen in welke mate zij gebruik willen maken van mijn instrument.
Met collegiale groet, Maxiem.
Mijn instrument is een hulpmiddel. Meer gewicht moet je er niet aan hangen. En eenieder is heel wel in staat om zelf te bepalen in welke mate zij gebruik willen maken van mijn instrument.
Waarvan aktieMAXIEM schreef:moleman
lang leve outletplanet!! oplichters!!! Ik heb half maart 2012 een robot stofzuiger via hul aanbieding besteld en kreeg eind maart een al eerder uitgepakt exemplaar dat kapot bleek te zijn. Retour gezonden en ondanks hun belofte van recht op retourzending, verzendkostenvergoeding en geld retour gaan enkele reactie. Enkele mails gestuurd (ze zijn telefonisch niet bereikbaar) geen reactie tot half april: wel product retour ontvangen zonder opgave van reden. Onmiddellijk weer gereageerd nu is het 17 mei en u raadt het al: geen enkele reactie ondanks vele mails, geen geld (€ 80,-) retour niets niets Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen, want ik zie dat ze al jaaarenlang zo bezig zijn!!
@@@
Zie mijn update op 25-5-2012
Maxiem.
Zie mijn update op 25-5-2012
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 25 mei 2012 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze eerst per aangetekende brief in gebreke stellen.netty1940 schreef:lang leve outletplanet!! oplichters!!! Ik heb half maart 2012 een robot stofzuiger via hul aanbieding besteld en kreeg eind maart een al eerder uitgepakt exemplaar dat kapot bleek te zijn. Retour gezonden en ondanks hun belofte van recht op retourzending, verzendkostenvergoeding en geld retour gaan enkele reactie. Enkele mails gestuurd (ze zijn telefonisch niet bereikbaar) geen reactie tot half april: wel product retour ontvangen zonder opgave van reden. Onmiddellijk weer gereageerd nu is het 17 mei en u raadt het al: geen enkele reactie ondanks vele mails, geen geld (€ 80,-) retour niets niets Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen, want ik zie dat ze al jaaarenlang zo bezig zijn!!
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... rgd_Wat_nu