LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] veiligkopen.nu

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Wouterina

veiligkopen.nu

Ongelezen bericht door Wouterina »

Door de vele positieve berichten over veiligkopen.nu ben ik overstag gegaan en heb een offerte aangevraagd voor een oven.
Zowel op de site als in de offerte staat voor bezorgkosten een bedrag van € 0.00.
Na het aanvaarden van deze offerte kreeg ik een bevestiging met daarop een bedrag van € 15.00 aan bezorgkosten!
Ik heb direct teruggemaild met de opmerking mij zeer bedrogen te voelen en bezwaar te maken tegen die €15.00 en alleen accoord te gaan met de offerte zonder bezorgkosten.
Tot nu toe heb ik hierop geen reactie ontvangen behalve van het transportbedrijf dat ik contact op moet nemen voor een bezorgafspraak.
Hoe kan ik dit correct afhandelen?

Ron58

Re: veiligkopen.nu

Ongelezen bericht door Ron58 »

Je hebt een offerte en daarop heb je geantwoord alleen akkoord te gaan als er geen bezorgkosten berekend zouden worden.
En nu neemt de bezorger contact met je op.

Mis ik hier een stap? (nl. de definitieve bestelling)

Mogelijk wordt hij bezorgd zonder transportkosten en hebben ze je dat niet bericht, of is het bericht niet bij je aangekomen? (spamfilter??)

Mijn ervaring met ze is dat er goed te praten valt, ook telefonisch, misschien gewoon even ouderwets bellen??

Wouterina

Ik kreeg een offerte voor een totaalbedrag van €740.00 Als ik daarmee accoord ging was dat direct de definitieve bestelling.
Bij bevestiging van de bestelling stond dus een totaalbedrag van € 755.00. Daarop heb ik direct teruggemaild met de mededeling dat ik alleen accoord ging met het bedrag in de offerte dus €740.00
Zowel de offerte was na aanvraag binnen het uur binnen alsook de bevestiging na accoord gaan.
Nu wacht ik echter al dagen op een antwoord, dus mijn vertrouwen in veiligkopen.nu is rond het nulpunt en lijkt mij de naam onveiligkopen.nu beter passen.
Zolang ik niets van ze hoor kan ik ook nergens anders een oven kopen.

Ron58

lijkt mij de naam onveiligkopen.nu beter passen.
Hoezo onveilig, je hebt toch nog geen dubbeltje betaald??
alsook de bevestiging na accoord gaan.
Dat lijkt er dus op dat ze hem leveren voor 740 euro, onder die conditie had jij je akkoord gegeven. Hiermee sta je in je recht want je hebt immers een offerte waarop 0 euro staat voor bezorgen.

Nu kun je twee dingen doen, lijkt me
Je laat de oven komen en accepteert hem alleen voor 740 euro, of je belt ze heel even op wat het eindbedrag nu is.
Nu wacht ik echter al dagen op een antwoord
Je gaf zelf al aan dat ze al twee keer zeer snel reageerden, hetgeen ook mijn ervaring is, misschien is hier gewoon een klein communicatiefoutje gemaakt.
Als je zelf blijft zitten wachten kom je ook geen steek verder, met 1 belletje heb je duidelijkheid, blijkt er misschien helemaal niets aan de hand en heb je van de week je oven.
Mijn mening is dat je dit eigenlijk had moeten doen voor je hier je onvrede uitte.

Wouterina

Je gaf zelf al aan dat ze al twee keer zeer snel reageerden, hetgeen ook mijn ervaring is, misschien is hier gewoon een klein communicatiefoutje gemaakt.
Als je zelf blijft zitten wachten kom je ook geen steek verder, met 1 belletje heb je duidelijkheid, blijkt er misschien helemaal niets aan de hand en heb je van de week je oven.
Ja twee keer snel reageren als er iets te verdienen valt. Inmiddels heb ik al 3 x gemaild met mijn klacht en krijg daar geen antwoord op.
Moet ik dan ook nog gaan bellen? Wie wil er hier nu wat verkopen?

Ron58

Ja twee keer snel reageren als er iets te verdienen valt.
Ze hebben tot nu toe nog niets aan je verdiend.
Moet ik dan ook nog gaan bellen?
Kleine moeite, je weet niet wat er mis is gegaan met je mails, misschien gaan die wel via Chello, die heeft er een poos uit gelegen.

Wouterina

Gelukkig heb je mij overtuigd om te bellen.
Om redenen die ook zij niet kunnen verklaren is hun reactie op mijn
mail niet binnengekomen.
Inmiddels na bellen is de herbevestiging wel binnengekomen en wordt de oven toch geleverd voor €740.00
Toch goed dat ik hier gereageerd heb ik had zelf niet zo gauw gebeld temeer omdat ze zelf aangeven bij vragen/opmerkingen te mailen.

Ron58

Mooi!
Veel plezier met je oven.

sanderg

Ongelezen bericht door sanderg »

Ik weet niet hoe ze term "veiligkopen" bedoelen, maar ze nemen in mijn geval geen enkele verantwoordelijkheid voor het stuk "na de koop". Neem een artikel dat na de garantietermijn kapot gaat, maar nog niet op de helft van de te verwachten levensduur is. Een winkel is hierbij verplicht om een deel van de reparatiekosten te vergoeden.

Deze winkelier is daartoe (in mijn geval althans) op geen enkele manier bereid, de rechter zou eraan te pas moeten komen om ze omver te krijgen.

Gelukkig zijn er andere winkeliers die hier soepeler mee omgaan. Ik heb hier in het verleden voor duizenden euro's besteld en dan wordt er moeilijk gedaan over een bijdrage aan een relatief klein bedrag aan reparatiekosten.

Gesloten