LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdwenen internetbestelling KPN

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Di-67
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2008 09:51

Verdwenen internetbestelling KPN

Ongelezen bericht door Di-67 »

Op 25 feb heb ik een mobiel besteld op internet bij KPN. Vervolgens kreeg ik een email met bevestiging met ordernummer (Je bestelling is in goede orde ontvangen......) en een schriftelijke bevestiging.

Bijna twee weken gewacht en daarna maar contact opgenomen met klantenservice....niets bekend. U moet contact opnemen met een ander nummer. Heb ik gedaan...niet bekend....u moet opnieuw bestellen. Maar de aanbieding die ik had stond op internet alleen 49.95 duurder!!! Waarom zou ik dan opnieuw bestellen?!!!

Enfin ik heb een email adres gekregen en een naam van degene die de klacht zou gaan afhandelen. Maar na twee dagen nog steeds geen reactie en ook geen bevestiging van de email.

Kan dit zo maar ?? KPN moet deze bestelling toch leveren onder genoemde voorwaarden waarvan ik een email heb gekregen? Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben met KPN. Was de aanbieding op internet te goedkoop oftewel fout dat ze ervan wilde?? dat idee krijg ik.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Verdwenen internetbestelling KPN

Ongelezen bericht door Big-V »

KPN moet deze bestelling toch leveren onder genoemde voorwaarden waarvan ik een email heb gekregen?
In principe wel.. maar wat ik me wel afvraag is: wat was de aktie?

Di-67
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2008 09:51

Re: Verdwenen internetbestelling KPN

Ongelezen bericht door Di-67 »

De actie is niet gewijzigd. Dit was de eerste zes maanden korting op je maand bedrag, maar in de omschrijving was het bij te betalen bedrag veranderd in 49.95 terwijl ik bij mijn bestelling 0.00 hoefde bij te betalen voor de telf.

Ik heb ondertussen wel contact met kpn gehad, de bestelling is boven water en nu blijkt dat mijn bestelling is afgewezen. Op niet kredietwaardige gronden (dit willen ze trouwens niet schriftelijk bevestigen!! waarom niet denk ik dan) Ik heb mijn gegevens opgevraagd bij het bedrijf dat kpn van gegevens voorziet overkredietwaardigheid want ik was me er helemaal niet van bewust dat ik niet kredietwaardig ben (heb geen schulden, geen afbetalingen lopen behalve een hypotheek die ik elke maand netjes betaal!!)

Het lijkt mij dat kpn een klant ook wel even schriftelijk of anders op de hoogte stelt dat hij of zij is afgewezen voor een bestelling/abonnement.

Di-67
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2008 09:51

Re: Verdwenen internetbestelling KPN

Ongelezen bericht door Di-67 »

ff op de kpn site gekeken naar "mijn telf" maar hij komt nu helemaal niet meer voor..........vreemd

Marijke2711
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 dec 2007 14:46

Re: Verdwenen internetbestelling KPN

Ongelezen bericht door Marijke2711 »

Waarschijnlijk zal er in de voorwaarden van KPN ergens vermeld staan dat KPN een opdracht zonder opgaaf van redenen mag weigeren.

Bedrijven maken steeds vaker een risicoprofiel voordat een overeenkomst tot stand komt. Zo'n risicoprofiel is gebaseerd op gegevens welke bij verificatie-maatschappijen (bijv. www.experian.nl) over jou bekend zijn. En die haalt haar informatie van o.a. Intrum Justitia, etc.

jwest
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mei 2008 12:27

Re: Verdwenen internetbestelling KPN

Ongelezen bericht door jwest »

Ik ben ook net afgewezen door KPN voor een abonnement op mobiel internet ('Laptop Instap', E 17.50 per maand).

KPN werkt met Experian voor kredietbeoordeling. Ik had geen idee dat ik daar geregistreerd stond! Volgens experian.nl staat IEDEREEN bij hun geregistreerd.

Omdat ik niet kredietwaardig zou zijn, kan ik geen abo afsluiten. Onbegrijpelijk, want schulden heb ik absoluut niet, al heel lang niet (ook geen hypotheek), ik betaal netjes altijd mijn rekeningen, heb een goed inkomen, en daarnaast heb ik nog 's een hoop geld op de bank.

Bovendien: ik ben al járen klant bij KPN voor mijn telefoon, ISDN, ADSL en Backup Online. En altijd probleemloos de rekeningen voldaan, terwijl dat toch echt om meer gaat dan E 17.50 per maand.
Maakt blijkbaar allemaal niks uit.

Misschien iets met de vorige bewoner op mijn adres? Of woon ik in een slechte buurt?

Maar: reclameren bij KPN over de beslissing gaat niet ('u moet informatie bij Experian vragen'), en bij Experian zeggen ze dat niet zij de beslissing nemen, maar KPN.

Ik heb maar wel inzage bij Experian gevraagd naar wat ze van mij opslaan, en naar wat ze aan KPN hebben gevraagd......

Daar heb ik mijn abonnement echter niet mee.

Gesloten